IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

+4
Matt_Public
MiniStuff
JOooCKE
Janne.S
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Janne.S ons apr 21 2010, 20:43

OK, Jätte fet var den inte men bättre än att betala i alla fall Razz

Men nu sitter jag i valet och kvalet över vad jag ska lägga det på.... jag har några alternativ och det räcker bara till ett av dom.

1. En SIL-AIR 15D kompressor.

2. en LG BD390 Blueray-spelare.

3. laga bucklorna på bilen.

4. reskassa till C-4 i Malmö i höst.

Önskar jag var riik istället Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av JOooCKE ons apr 21 2010, 21:02

Och den frågan ställer du plastmissbrukare?? Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Lol
Kompressorn eller plast! Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av MiniStuff ons apr 21 2010, 21:37

hm....

det vettiga och vuxna vore väl nr 3

det vettiga och nördiga vore väl nr 4

det coola och balla vore väl nr 2

kompressor kan du säkert klara dig "utan" ett tag till.

jag röstar på följande: nr 4 följt av nr 2 och sen nr 3 och sen nr 1


tror inte du blev klokare på det. en annan skall lägga en del av de pengarna till något så vuxet som renovering av köket Razz

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Janne.S ons apr 21 2010, 21:39

Usch, det var många vuxenpoäng det.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av JOooCKE ons apr 21 2010, 21:48

Jag får hålla med om att laga bucklorna på bilen skulle vara klokt...
Bucklor är inte roligt.

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Matt_Public tor apr 22 2010, 08:49

Bucklor? Bjäfs. Syns väl inte från insidan?

Svaret är "reskassa".

Inget snack, inga "men". Jag ger mig blanka ankan på att du (när du väl gjort av med de slantar du skulle ha haft annars) springer på ett klockrent erbjudande av modell "once-in-a-lifetime".

Det är ju så ruggigt att jag törs knappt tänka på saken. Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_cry
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Janne.S tor apr 22 2010, 09:22

Jag börjar sakteliga arbeta på en plan....... som ger mig 3 utav 4!
Bucklorna ser fula ut men har inte gått genom lacken så det har låg prio för tillfället (kommer inte sälja bilen de närmsta 3 åren)

Blueray spelaren går att köpa räntefritt på 12 månader och kostar då en tvåhundring i månaden drygt. Min gamla werther börjar ge upp så det är snart rätt akut med en ny kompressor.

Pengar till Malmö kan jag kanske klar om jag lägger undan en 5-hundring månaden fram till i höst och ger fan i att slösa pengar på modell gbg (utopi jag vet).

Men om det klaffar så kan jag då lägga skatteåterbäringen på kompressorn.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av MiniStuff tor apr 22 2010, 09:29

Janne.S skrev:Jag börjar sakteliga arbeta på en plan....... som ger mig 3 utav 4!
Bucklorna ser fula ut men har inte gått genom lacken så det har låg prio för tillfället (kommer inte sälja bilen de närmsta 3 åren)

Blueray spelaren går att köpa räntefritt på 12 månader och kostar då en tvåhundring i månaden drygt. Min gamla werther börjar ge upp så det är snart rätt akut med en ny kompressor.

Pengar till Malmö kan jag kanske klar om jag lägger undan en 5-hundring månaden fram till i höst och ger fan i att slösa pengar på modell gbg (utopi jag vet).

Men om det klaffar så kan jag då lägga skatteåterbäringen på kompressorn.


Låter som en klockren plan!

... sen att du inte skulle spendera något på modell gbg... mja... Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_scratch isf får du nog bära tvångsjacka och ha ett par av oss andra som "livvakter" runt dig hela tiden.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Janne.S tor apr 22 2010, 09:38

MiniStuff skrev:

... sen att du inte skulle spendera något på modell gbg... mja... Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_scratch isf får du nog bära tvångsjacka och ha ett par av oss andra som "livvakter" runt dig hela tiden.

/M

Jag räknar med er hjälp Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_razz Skulle jag råka komma förbi dig så får du väl vägra sälja eller hur?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av fowi tor apr 22 2010, 09:59

Alternativ 5
Varför inte vara mycket oförnuftig och köpa MODELLEN som du suktat efter så länge, "oväntade" pengar kan väl spendras väl eller
BlueRayspelaren får du till halva priset om 6 månader så det är ett dåligt alternativ.
FOWI
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Matt_Public tor apr 22 2010, 10:24

fowi skrev:Alternativ 5:
Varför inte vara mycket oförnuftig och köpa MODELLEN som du suktat efter så länge?

Här får man minsann höra! Vad kan nu detta röra sig om, hmm? Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Gigabyte tor apr 22 2010, 10:33

köp 1. En SIL-AIR 15D kompressor
där får du glädje som varar Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_exclaim
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Warsawpact tor apr 22 2010, 10:45

Hmmm.....

Varför inte köpa något av dessa ( eller portionera ut kronorna...vet ej hur mycket du fick tillbaka? ):

* En Volvo USB-In funktion till radio i Voblan så att du kan lyssna på mp3's ifrån USB minne eller telefonen? Bra musik i bilen gör mycket.

* Laga bucklan.

Men min röst gör utan tvekan mest till en LG spelare i och med den klarar av MKV. filer.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Janne.S tor apr 22 2010, 11:17

fowi skrev:Alternativ 5
Varför inte vara mycket oförnuftig och köpa MODELLEN som du suktat efter så länge, "oväntade" pengar kan väl spendras väl eller
BlueRayspelaren får du till halva priset om 6 månader så det är ett dåligt alternativ.
FOWI


Hehehe ja jo...... en Su-24 skulle sitta fint i 1/48.....
Men man har ju skåpen fulla av obyggda modeller redan som det är....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av MiniStuff tor apr 22 2010, 11:28

Janne.S skrev:
fowi skrev:Alternativ 5
Varför inte vara mycket oförnuftig och köpa MODELLEN som du suktat efter så länge, "oväntade" pengar kan väl spendras väl eller
BlueRayspelaren får du till halva priset om 6 månader så det är ett dåligt alternativ.
FOWI


Hehehe ja jo...... en Su-24 skulle sitta fint i 1/48.....
Men man har ju skåpen fulla av obyggda modeller redan som det är....


OCH? du menar att det är någon slags ursäkt för att INTE KÖPA en till!? Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Fresse

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Matt_Public tor apr 22 2010, 12:49

Janne.S skrev: Hehehe ja, jo... ...en Su-24 skulle sitta fint i 1/48...

Även du? Skönt att andra också har liknande åkommor. Vi kanske kan bilda stödgrupp?


Edit: lyssna nu noga på Farbror MiniStuff. Hans kosmiska visdom är stor.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Janne.S tor apr 22 2010, 15:49

Huuuuuu...... fast den skulle se snygg ut brevid Vigilanten, F-111, TSR-2 och Mirage IVP......

Mackan e bara ute efter mina pengar...se upp för honom Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Matt_Public tor apr 22 2010, 16:06

Janne.S skrev: Mackan e bara ute efter mina pengar...se upp för honom Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_razz

Äsch då, han verkar i stort sett harmlös.
Han har inte ens försökt prångla på mig en enda ynka liten Spitfire Mk. XVI, fastän han har dem i lager.
Men å andra sidan så tycks han ha gömt undan alla Tau Empire-prylar för mig. Vilket oskick! Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av MiniStuff tor apr 22 2010, 16:41

Matt_Public skrev:
Janne.S skrev: Mackan e bara ute efter mina pengar...se upp för honom Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_razz

Äsch då, han verkar i stort sett harmlös.
Han har inte ens försökt prångla på mig en enda ynka liten Spitfire Mk. XVI, fastän han har dem i lager.
Men å andra sidan så tycks han ha gömt undan alla Tau Empire-prylar för mig. Vilket oskick! Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_biggrin

Jag skyller i min tur på GW som är lite smått dumma i huvet imho. Smile De kommer fram så småning om...

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Janne.S tor apr 22 2010, 16:59

Heh, en ny kompressor blir mer och mer aktuellt...... jag lyckades bara plåga upp mina gamla i 1.1 Bar nyss....stackarn har varit med ett tag nu.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Stefan E tor apr 22 2010, 22:03

Janne.S skrev:
MiniStuff skrev:

... sen att du inte skulle spendera något på modell gbg... mja... Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_scratch isf får du nog bära tvångsjacka och ha ett par av oss andra som "livvakter" runt dig hela tiden.

/M

Jag räknar med er hjälp Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Icon_razz Skulle jag råka komma förbi dig så får du väl vägra sälja eller hur?


DET vore en utopi! Razz

Nä, gör det enda förnuftiga, åk till Malmö och köp en Tamiya Spitfire (och då menar jag den "riktiga", den där 32an du vet.....) av Puman!

Resten ordnar sig ändå...

Limma Lungt!

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på? Empty Sv: Vad ska jag lägga min feta skatteåterbäring på?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet