Stor Mausen.
+6
Warsawpact
Caverö
Joppo
Matt_Public
JOooCKE
Fisken35
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Stor Mausen.
Ytligare ett projekt som drar ut på tiden, bygg motivationen är i stort nere på noll nu.
Den här började jag på för ett tag sedan och har inte kommit längre än så här, men dioplatan vart klar idag trots motviligheten.
Den här började jag på för ett tag sedan och har inte kommit längre än så här, men dioplatan vart klar idag trots motviligheten.
Fisken35
Sv: Stor Mausen.
Är det där originalmotorn? Den var inte stor...Inte konstigt att den här kolossen inte gick snabbare än 13 km/h
Denna koloss tror jag är själva "peaken" tyskarnas vansinnesprojekt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Landkreuzer_P._1500_Monster
Denna kom aldrig längre än till ritbordet, vilket kanske inte är så konstigt . Siffran 1500 står för övrigt för vikten: 1500 ton
/J
"Less is more" verkar inte gälla tyskt pansar.
Denna kom aldrig längre än till ritbordet, vilket kanske inte är så konstigt . Siffran 1500 står för övrigt för vikten: 1500 ton
/J
Joppo
Joppo skrev:Denna koloss tror jag är själva "peaken" tyskarnas vansinnesprojekt
Amen herregud!
Matt_Public- Master of DNF
Har aldrig sett någon byggd så detta blir kul.
Är det hagel, blysänken eller blåbär på marken?
Är det hagel, blysänken eller blåbär på marken?
Caverö
Caverö skrev:Är det hagel, blysänken eller blåbär på marken?
Den stortyska saft-pressen? Snajdigt!
Matt_Public skrev:Joppo skrev:Denna koloss tror jag är själva "peaken" tyskarnas vansinnesprojekt
Amen herregud!
Den skulle suttigt fint på östfrontens karga vidder.
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev: Den skulle suttit fint på östfrontens karga vidder.
I alla fall tills dess att major Gyttja fick grepp om den.
Så länge skutan kan gå lär den ju vara asfrän att skumpa fram i. Lite power, om man säger så.
Joppo: Nae den är till en Sturm tiger igentligen, men för att slippa att det ekar i vagnen så satte jag den där i stället, det blir ju bara ett tomt håll där annars.
Caverö: Nej det är perl sago, heter det på engelska i alla fall, vet inte vad det svenska namnet är, det är ett mjöl från sago palmen som dom andvänder i matlagningen ibland.
Caverö: Nej det är perl sago, heter det på engelska i alla fall, vet inte vad det svenska namnet är, det är ett mjöl från sago palmen som dom andvänder i matlagningen ibland.
Fisken35
Intressant bygge! Ska bli kul att se mer av.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Joppo skrev:
/J
Inte svårt att se vart Games Workshop hittar inspiration ifrån till sina monster-tanks
//M
MiniStuff- Vicesheriff
Matt_Public skrev:Warsawpact skrev: Den skulle suttit fint på östfrontens karga vidder.
I alla fall tills dess att major Gyttja fick grepp om den.
Så länge skutan kan gå lär den ju vara asfrän att skumpa fram i. Lite power, om man säger så.
Igentligen så skulle den inte behöva skumpa runt i den bemärkelsen som det gjordes vid. te.x Kursk. Tyskarna kunde utan tvekan ha använt den som mobil-artilleri-bunker-sak. Bara ploppa ut på fältet och sedan stå och pumpa skott, indirekt eller direkt. Tror att ev. sovjetiska bombplan skulle haft lite svårt att slå ut den....
MiniStuff skrev:Joppo skrev:
/J
Inte svårt att se vart Games Workshop hittar inspiration ifrån till sina monster-tanks
//M
Hahahah...EXAKT min tanke också.
Deras Leeman Russ är bara en sådan skammlös hybrid av den där klassiska WW1 tanken och en Lee Grant.
Har stött på lite problem med min hoppsättningen av hela kakan, ni ser själva kanske, torpasningen avslöjar en massa tråkiga kanter och saker, har ingen jätte erfarenhet av sådana saker så vad gör jag här, är det fram med stryckjärnet och jämna till det eller? spackling verkar inte vara den bästa lösningen heller.
Fisken35
Det ser en gnutta skevt ut.... kan det vara så att konstruktionen som sidopansaret ska sitta på är en aning sned?
Går ju alltdi att fila ner där det sticker upp och bygga på med lite plasticard där det sticker ner så att säga.
Går ju alltdi att fila ner där det sticker upp och bygga på med lite plasticard där det sticker ner så att säga.
Janne.S- Moderator
MiniStuff- Vicesheriff
Uj, passformen där såg ju inget vidare ut!
Blir nog till att fila och fylla som sagt!
Håkan
Blir nog till att fila och fylla som sagt!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ja jag tror jag lyckades fixa det nu, inte helt perfekt men det ser bättre ut, lite spackling och slipning till så.
Fisken35
Mycket bättre!...kan ju alltid dölja med lite skador där du tycker det stör
Är det bara jag eller är det inte något tetrapackigt över Mausen?
Är det bara jag eller är det inte något tetrapackigt över Mausen?
Janne.S- Moderator
Jo men jag fick trälla lite med den, skärde nog nästan den alla orginalfästen på baksidan innan den kom på plats.
Fisken35
Har kommit en bit på vägen igen har inte blivigt så mycket bilder på den ett tag men det har varit röd en gång i mellan, och nu ser den ut så här.
Vart kanske inte precis som jag hade velat men det får man väll räkna med när man inte kan göra det själv.
Vart kanske inte precis som jag hade velat men det får man väll räkna med när man inte kan göra det själv.
Fisken35
Tycker det blev en ganska skojiga målning
Huu...inte var den vacker, Mausen......
Huu...inte var den vacker, Mausen......
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Stor röd låda (Stor-Tiffie alltså)
» STOR B-17 på gång!
» Stor yta med långt gräs?
» En lagom stor dunderbult!