Hur blåsa Alclad?
3 posters
Sida 1 av 1
Hur blåsa Alclad?
Tja, blåste min första modell med Alclad idag, blev inte bra..
Så nu frågar jag i efterhand hur ni bär er åt med dessa färger. Jag grundade med en mörkt grå färg (matt) innan och jag tror det var detta som förstörde finishen. Insåg i efterhand att jag nog skulle valt en mörk blank/halvblank färg som jag sedan kunde slipat ned något. Hur gör ni, blåser ni på rätt på modellen utan grund eller vad?
Mvh
Så nu frågar jag i efterhand hur ni bär er åt med dessa färger. Jag grundade med en mörkt grå färg (matt) innan och jag tror det var detta som förstörde finishen. Insåg i efterhand att jag nog skulle valt en mörk blank/halvblank färg som jag sedan kunde slipat ned något. Hur gör ni, blåser ni på rätt på modellen utan grund eller vad?
Mvh
dm4
Sv: Hur blåsa Alclad?
Ju blankare grund, ju blankare blir det
Det beror helt och hållet på vad det är för färg, men när jag blåser krom färgen har jag en blanksvart som är klarlackad så det blir extra blankt, annars har jag en blank/halvblank svart...
Då är det till utblås ( jet exhaust och pale burnt metal )
/ Jocke
Det beror helt och hållet på vad det är för färg, men när jag blåser krom färgen har jag en blanksvart som är klarlackad så det blir extra blankt, annars har jag en blank/halvblank svart...
Då är det till utblås ( jet exhaust och pale burnt metal )
/ Jocke
JOooCKE
Sv: Hur blåsa Alclad?
Som jocke säger....ju blankare desto bättre och blåser man lite för tjockt kan det lösa upp enamel färger, bästa är att använda alclads egna primers, grå, svart och honey
Men det går med enamel bara du lägger klar lack uppepå.
Men det går med enamel bara du lägger klar lack uppepå.
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» Vad är nu Alclad Aqua Gloss?
» Alclad II med differentierad lyster
» Alclad II Airframe Aluminium
» Alclad- och Vallejo-primer..
» Alclad svart grundfärg...
» Alclad II med differentierad lyster
» Alclad II Airframe Aluminium
» Alclad- och Vallejo-primer..
» Alclad svart grundfärg...
Sida 1 av 1