öken diorama
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 1
öken diorama
Hej ett litet öken dio ,en stening historia ,som riskerar till att bli en smula torr en panzer 111 som står i ett sten skydd ,så en bild på plattan som nästan är färdig ,stenen är gjord i sandspackel o gips
och så här med lite färg på skall vädras lite mörkare
och så här med lite färg på skall vädras lite mörkare
Gigabyte
Sv: öken diorama
Mmmm...öken å pansar, mums!
Ser ut att bli en fin fin början där! Har du redan byggt vagnen eller?
Ser ut att bli en fin fin början där! Har du redan byggt vagnen eller?
Janne.S- Moderator
Bra start på diot Giga! Öken kan ju bli intressant!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack AZ o janne ,Den ligger på bordet nu ,håller på med alla f##### hjulen ,är ett dragon bygge ,klämer in en bild på den ,går lite efter boxarten ,,, funderar lite på om man skulle göra den som en utslagen o rostig sak ,,,,,
Gigabyte
Det rostar inte så mycket i öknen dock men lite brunnen kan den ju vara!
När ska det hela utspela sig? Tänk på att alla Pz III H var grå och de slutade tillverka "H" 1941
När ska det hela utspela sig? Tänk på att alla Pz III H var grå och de slutade tillverka "H" 1941
Janne.S- Moderator
Mja ,det är en temperaturskillnad som gör att det blir kondens och där med en viss rost ,o dom var gulmålade i Afrika kampanjen (modell TP )
Gigabyte
Tjusigt Giga! Ska bli kul att se det klart!
Håkan
Håkan
Gigabyte skrev:Mja ,det är en temperaturskillnad som gör att det blir kondens och där med en viss rost ,o dom var gulmålade i Afrika kampanjen (modell TP )
Det där blir finemang!!
Och visst var de gulmålade i Afrika...men den gula färgen målades där och över den grå, så det gråa lyser igenom lite här och där
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Ok janne då har portletten ramlat ner i tombolan körde panzer grå som grund .sen tyskgul över ,men som vanligt så blev det lite förmycket gult ...men men ,körde med salt i alla fall för första gången tog lite för lite men det funkar i alla fall , en bild
Gigabyte
Mycket tjusigt!!
Har aldrig testat saltmetoden.....är den någe bra? annars kan jag tänka mig att dutta maskol med en spretig gammal pensel, eller rättare sagt det har jag gjort tidigare.
Har du jämfört metoderna? vilket är enklast?
Har aldrig testat saltmetoden.....är den någe bra? annars kan jag tänka mig att dutta maskol med en spretig gammal pensel, eller rättare sagt det har jag gjort tidigare.
Har du jämfört metoderna? vilket är enklast?
Janne.S- Moderator
Vaselin funkar också bra för att åstadkomma skav på vingframkanter etc.!
Håkan
Håkan
Så flottigt
Men allvarligt Giga...släng in ett inlägg på Tipsforumet om hur du gör salttricket!! Finns säkert fler som e nyfikna!
Men allvarligt Giga...släng in ett inlägg på Tipsforumet om hur du gör salttricket!! Finns säkert fler som e nyfikna!
Janne.S- Moderator
Det är första gången jag gör det med salt, eller rättare sagt första gång det fungerar någorlunda Måla den färgen som du vill titta fram , strö på salt där du vill ha stenskott o rost genomslag, lacka topp lacken ,låt torka, pilla bort kornen, så har du stenskott o andra genomslag´.Om du vill har rost ,så lägg en liten liten rostfärgad plupp i stenskottet dra sen ner med en REN pensel o drar ner rosten mot marken ,det rinner ju neråt , ja hoppas att ni blir klokare av min förklaring
Gigabyte
så är nu färdig med diot ,men fick en fullständig katastrof med washen ,fick blåsa om hela skiten ,fick hjälp av Sven Erik på modellbygge i fokus ,att få ordning på mitt wash el-ende ,så man lär sig av misstagen ,tur är väl det
Gigabyte
Och en akter ifrån ,jag spiller inte mera krut på denna så märken o dyligt får vara
Gigabyte
Snyggt som attan!!!
Ska det på några figurisar ...eller har dom rast utanför bild?
Ska det på några figurisar ...eller har dom rast utanför bild?
Janne.S- Moderator
nja dom har rast tack för stödet alla ,men den blev väl inte så som jag hoppades på ,man är väl sin egen värsta kritiker ,men nästa gång DÅ ............................
Gigabyte
Liknande ämnen
» WW2 Diorama
» Smile for the TIME - (ny diorama med samma nämn som förre diorama)
» Ett diorama.
» Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
» 'Anything Goes' Diorama
» Smile for the TIME - (ny diorama med samma nämn som förre diorama)
» Ett diorama.
» Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
» 'Anything Goes' Diorama
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|