WW2 Diorama
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 1
WW2 Diorama
Hej , idag har jag suttit och på börjat ett diorama som jag inte har kommit så jätte långt med men det är alltid något att visa upp
just nu så ser det bara ut som en skidbacke
Men min tanke är att det ska vara lite högt gräs och någon tysk vagn som står mitt i allt så här är min ide
Hoppas ni förstår hur min tanke är
Jocke
just nu så ser det bara ut som en skidbacke
Men min tanke är att det ska vara lite högt gräs och någon tysk vagn som står mitt i allt så här är min ide
Hoppas ni förstår hur min tanke är
Jocke
JOooCKE
Sv: WW2 Diorama
Hej !
nu har jag fått på lite färg på ''puckelpisten'' också
Det är än väldigt mörk grund , men det ska ju på gräs o grus mm senare så då blir det nog lite ljusare.
Även listen runt ska målas i svart ( tror jag ) för guld passar inte så bra ihopp med de andra färgerna
Jocke
nu har jag fått på lite färg på ''puckelpisten'' också
Det är än väldigt mörk grund , men det ska ju på gräs o grus mm senare så då blir det nog lite ljusare.
Även listen runt ska målas i svart ( tror jag ) för guld passar inte så bra ihopp med de andra färgerna
Jocke
JOooCKE
Ser ut som en bra start Jocke! Ska bli kul att se det utvecklas!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hej !
Tack , det som ska hända nu är att jag ska ha på gräs mm , men det tar jag senare för först så ska ja fixa en pansarvagn och bygga den, sen ska det på gräs och sånt
Jocke
Tack , det som ska hända nu är att jag ska ha på gräs mm , men det tar jag senare för först så ska ja fixa en pansarvagn och bygga den, sen ska det på gräs och sånt
Jocke
JOooCKE
Hej !
nu har det hänt lite sen sist...
Jag har fått i hopp vagnen och några gubbar
Så jag börjar med lite bilder på vagnen ( pansar är inte så kul att bygga när man har mycket tid , för det går så fort då )
Och några bilder på gubbarna som jag inte tänkte att ha med i det här diot men dem fick följa med också
Och till slut så som jag hade tänk mig att allt ska stå...
MVH Jocke
nu har det hänt lite sen sist...
Jag har fått i hopp vagnen och några gubbar
Så jag börjar med lite bilder på vagnen ( pansar är inte så kul att bygga när man har mycket tid , för det går så fort då )
Och några bilder på gubbarna som jag inte tänkte att ha med i det här diot men dem fick följa med också
Och till slut så som jag hade tänk mig att allt ska stå...
MVH Jocke
JOooCKE
Tack Giga ! Jag gillar själv målningen men gubbarna kunde blivit bättre om jag hade lagt ner lite mer tid på dem...
JOooCKE
Tack Janne , jag blev själv nöjd med den till slut men jag trodde nästan att ja skulle kasta den i väggen när jag hade fått i hopp ena sidans band... för då upptäcker jag : men titta jag har ju monterat alla länkar fel
Så det blev att sätta sig o plocka isär alla länkar , men det blev bra ändå till slut
Så det blev att sätta sig o plocka isär alla länkar , men det blev bra ändå till slut
JOooCKE
Ser bra ut. Går det verkligen så fort att sätta ihop en strv? För mig tar det minst 3 veckor Kanske bara är jag som orutinerad Kanske också är det mitt finansiella undermedvetna som sätter käppar i hjulet så jag tar längre tid på mig då jag inte kan inhandla 5-6 modeller åt gången, som många här på forumet gör
Linus
hehe , ja för mig går det fort ! När jag är ledig så tar det bara några dar att bygga i hopp en pansarvagn för då har jag ju lite mer tid men när jag går i skolan så tar det flera veckor
JOooCKE
Hej !
Nej , det har inte hänt något nu på ett tag , det står på hyllan över byggbordet...
men jag har inte haft pengar till att köpa saker till det så det kommer senare när jag har byggt klart Peterbilten, då ska jag ge mig på diot igen
Jocke
Nej , det har inte hänt något nu på ett tag , det står på hyllan över byggbordet...
men jag har inte haft pengar till att köpa saker till det så det kommer senare när jag har byggt klart Peterbilten, då ska jag ge mig på diot igen
Jocke
JOooCKE
Liknande ämnen
» Smile for the TIME - (ny diorama med samma nämn som förre diorama)
» 'No name' diorama
» 'Anything Goes' Diorama
» DAF Dragbil Diorama
» Ett diorama.
» 'No name' diorama
» 'Anything Goes' Diorama
» DAF Dragbil Diorama
» Ett diorama.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet