'Anything Goes' Diorama
4 posters
Sida 1 av 1
'Anything Goes' Diorama
Detta är min senaste förvärv. Jag hade tänkt detta lilla dio att vara en IOF dio men beslutade att gå för "annorlunda" tillvägagångssätt, som alltid. Japp. För de som känner mig, kommer det inte att vara en stor överraskning. lik min mellannamn, är just detta. Representerar denna scen en libysk motståndskämpe skjutande mot Gaddafi sista trogna militants styrk , nånstans på gatorna i Tripoli. 'Anything Goes', är namnet på denna diorama. Jag fick idén av en bild jag hade sett på nätet ett tag sen. När jag såg bilden då visste jag att jag vill modellera det, på något sätt och, på min sätt.
Den längsta och mest påfrestande delen av denna diorama var att sätta ihop figuren, som jag hade pyssla ihop från två olika kit. Ett kit , "Charlie till vänster" från Master Box, och den andra satsen var en kroppsdel (torso) tagit från Meng Hi-lux pickup kit, som innehöll en figur, om jag minns right. Jag är ingen figur byggare proffs, heller är jag en figur målare proffs.
Så detta var ett projekt med massor av 'Miss and Hits'. Men jag kommer nån gång att blir bättre. Behöver bara mer och mycket mer övning. Men, än så länge, är jag nöjd med resultatet. Jag märkte också vissa områden på figuren behövde lite 'touch-ups' av färg och att tona ned. Så, ja, jag märkte det och det kommer att rättas till.
Så jag hoppas att ni gillar den färdiga dio, bortsett från figuren inte är upp till standard.
----------------------------------------------
Den längsta och mest påfrestande delen av denna diorama var att sätta ihop figuren, som jag hade pyssla ihop från två olika kit. Ett kit , "Charlie till vänster" från Master Box, och den andra satsen var en kroppsdel (torso) tagit från Meng Hi-lux pickup kit, som innehöll en figur, om jag minns right. Jag är ingen figur byggare proffs, heller är jag en figur målare proffs.
Så detta var ett projekt med massor av 'Miss and Hits'. Men jag kommer nån gång att blir bättre. Behöver bara mer och mycket mer övning. Men, än så länge, är jag nöjd med resultatet. Jag märkte också vissa områden på figuren behövde lite 'touch-ups' av färg och att tona ned. Så, ja, jag märkte det och det kommer att rättas till.
Så jag hoppas att ni gillar den färdiga dio, bortsett från figuren inte är upp till standard.
----------------------------------------------
Senast ändrad av tiking den 2016-02-19, 20:17, ändrad totalt 2 gånger
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Sv: 'Anything Goes' Diorama
J-kla fint dio! Men är det en ny typ av strids-vagn jag skådar? Fint som snus!
glimturen
glimturen skrev:J-kla fint dio! Men är det en ny typ av strids-vagn jag skådar? Fint som snus!
Ju du. Kolla på detta bara. Du kommer skrattar:
Onekligen en kul bild och det är verkligen en passande titel på ditt dio.
Vagnen har ju både "RSV-staket" och (kropps) pansar!
glimturen
glimturen skrev:Onekligen en kul bild och det är verkligen en passande titel på ditt dio.
HIHI. Tack. Det tycker jag med.
"Man tager vad man haver" som Kaisa Warg sa....
Asgarvade när jag såg det första gången och det gör jag fortfarande!
Ännu ett lysande diorama, Charles!
Stefan
Asgarvade när jag såg det första gången och det gör jag fortfarande!
Ännu ett lysande diorama, Charles!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar Stefan. Visste är det roligt? Jag skrattade jag själv.
Kul dio! Snyggt gjort Charles!
Har man inget annat så får det duga med en kundvagn!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Kul dio! Snyggt gjort Charles!
Håkan
Så klart Håkan. Man tar vad man har till hands.
Har lagt till tömma hylsor på märke. Bilder finns i min första post. Jag har byte ut bilderna till den senaste.
Liknande ämnen
» Smile for the TIME - (ny diorama med samma nämn som förre diorama)
» 'No name' diorama
» Ett diorama.
» Diorama ide...
» WWI diorama.
» 'No name' diorama
» Ett diorama.
» Diorama ide...
» WWI diorama.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|