250/1 Neu, 1/35, Dragon
+10
ErikM
Warsawpact
Matt_Public
merlin1953packard
JOooCKE
Delmar
Joppo
Janne.S
Azgaron
MiniStuff
14 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
250/1 Neu, 1/35, Dragon
Har startat många projekt på sistone och detta är nog det som har legat och grott i mitt huvud längst. Har planerat och letat bildmaterial i ung ett och ett halvt år. Till slut en kväll i början av sommaren då jag satt i sängen framför TV'n kunde jag inte hålla mig mer, jag måste börja bygga lite smått.
Själva modellen är Dragons 250/1 Neu samt en del ets från Aber. Förebilden är ett berömt foto taget i Berlin 1945 på en speciell vagn (nr 339 för att vara exakt) framförd av Svenskar ur Regiment Nordland, 5:e SS Division Wiking.
Förutom själva fordonet så skall det till ung 3 figurer, alla rätt modifierade eller scratch-byggda, och det hela skall bli ett dio om allt klaffar med just fotot som förebild.
Har som sagt byggt en del, många delar kommer aldrig att användas då fordonet inte är i direkt ny-skick Jag låter bilderna tala för sig själv. Har kommit så långt att jag måste måla interiören samt börja på 2 av figurerna för att kunna fortsätta.
/Markus
Själva modellen är Dragons 250/1 Neu samt en del ets från Aber. Förebilden är ett berömt foto taget i Berlin 1945 på en speciell vagn (nr 339 för att vara exakt) framförd av Svenskar ur Regiment Nordland, 5:e SS Division Wiking.
Förutom själva fordonet så skall det till ung 3 figurer, alla rätt modifierade eller scratch-byggda, och det hela skall bli ett dio om allt klaffar med just fotot som förebild.
Har som sagt byggt en del, många delar kommer aldrig att användas då fordonet inte är i direkt ny-skick Jag låter bilderna tala för sig själv. Har kommit så långt att jag måste måla interiören samt börja på 2 av figurerna för att kunna fortsätta.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: 250/1 Neu, 1/35, Dragon
Intressant dioramaidé och bra start Markus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Läskigt dio!
Jag önskar jag hade en 250 som jag kunde köra till jobbet med.....dom e så snygga!
Jag önskar jag hade en 250 som jag kunde köra till jobbet med.....dom e så snygga!
Janne.S- Moderator
Ser kanon ut såhär långt Markus. Det ser ut som du går "all in" med etset också... Respekt
Joppo
Ser grymt kul ut, är själv sugen på en halvbandare efter att min tiger blir klar
Delmar
fränt!
Ser mer än fram emot att se detta bygge!
Janne: Jag har gärna en 251a att köra till skolan med, dem är ju lite större
/ Jocke
/ Jocke
JOooCKE
Lovande ansats med historiken, Markus! Här talar vi verkligen om en halvbandare med ett autentiskt Sitz-im-leben!
merlin1953packard
Åh Yatzy!
Fräsigt värre. Ets-origami är scary stuff och bokförs som svartkonst.
Fräsigt värre. Ets-origami är scary stuff och bokförs som svartkonst.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar tackar allahopa. Hoppas/siktar på att ha denna slutförd till C4 senare i höst. Men om det kommer att klaffa återstår att se...
ets är kul, och inte så scary när man väl börjat. jag har svårt att sluta när jag väl börjat bocka till ett par kanter. är ingen världsmästare än men det tar sig, och med just denna så kan jag dölja mina snedsteg då det inte finns många raka kanter och fina stänkskärmar kvar
/M
ets är kul, och inte så scary när man väl börjat. jag har svårt att sluta när jag väl börjat bocka till ett par kanter. är ingen världsmästare än men det tar sig, och med just denna så kan jag dölja mina snedsteg då det inte finns många raka kanter och fina stänkskärmar kvar
/M
MiniStuff- Vicesheriff
JOooCKE skrev:fränt!
/ Jocke
Så jäkla svåra att parkera bara
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:JOooCKE skrev:fränt!
/ Jocke
Pppffft, om inte personerna själva börjar skrammla ut ur byggnaderna när man skall fickparkerat och krossat den första BMW'n på parkeringen så är det rätt åt dem
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:Janne.S skrev:JOooCKE skrev:fränt!
/ Jocke
Pppffft, om inte personerna själva börjar skrammla ut ur byggnaderna när man skall fickparkerat och krossat den första BMW'n på parkeringen så är det rätt åt dem
JOooCKE
Ska bli mycket spännande att följa detta diot, roligt när nån bygger efter ett foto. Har läst en bok om den ss divisonen, har för mig att de skulle retiera över en bro när vagnen blev utslagen
ErikM
Liten uppdatering på vad som hänt....
lite mer ets på plats, diverse modifikationer av plast och ets samt påbörjat en figur. Har beställt ytterligare en, bör hamna i brevlådan om en vecka eller så.
that all for now folks.
/Markus
lite mer ets på plats, diverse modifikationer av plast och ets samt påbörjat en figur. Har beställt ytterligare en, bör hamna i brevlådan om en vecka eller så.
that all for now folks.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tackar tackar...
yes Jesper luckorna går att öppna, och jag kom just på att jag glömt att sätta dit själva lucköppnar-mekanismen samt kedjan med blocklåsen. En aning små och pilliga
/M
yes Jesper luckorna går att öppna, och jag kom just på att jag glömt att sätta dit själva lucköppnar-mekanismen samt kedjan med blocklåsen. En aning små och pilliga
/M
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Tackar tackar...
/M
Då är du officiellt min nya idol
Joppo
Ser mycket bra ut Markus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Dragon Sd.Kfz 251 1/35