Pz.Kpfw. IV Ausf. H4, Academy 1/35
+6
Janne.S
MiniStuff
Matt_Public
Azgaron
Delmar
Jokkocze
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Pz.Kpfw. IV Ausf. H4, Academy 1/35
Tänkte att jag inte ska vara sämre på det här med loggar än någon annan, så här kommer mitt mest seriösa bygge för tillfället.
Modellen har legat i garderoben i 10 år och är lite småskev här och där, inte för att passformarna förmodligen var så mycket bättre från början. Dessutom är den tydligen anpassad för att man ska kunna ha en motor i den..
Är en ganska billig modell, så den passar mig rätt så bra såhär i början.
Hur som helst! Började för ett halvår sen, men det har stått rätt stilla de senaste månaderna, fråga inte varför.
Chassit är grundat och jag tänkte att jag skulle bygga vidare på den och gå lös med ett första lager färg imorgon. (De flesta delar som verkar sitta på ovansidan sitter i själva verket inte limmade.)
Modellen har legat i garderoben i 10 år och är lite småskev här och där, inte för att passformarna förmodligen var så mycket bättre från början. Dessutom är den tydligen anpassad för att man ska kunna ha en motor i den..
Är en ganska billig modell, så den passar mig rätt så bra såhär i början.
Hur som helst! Började för ett halvår sen, men det har stått rätt stilla de senaste månaderna, fråga inte varför.
Chassit är grundat och jag tänkte att jag skulle bygga vidare på den och gå lös med ett första lager färg imorgon. (De flesta delar som verkar sitta på ovansidan sitter i själva verket inte limmade.)
Jokkocze
Sv: Pz.Kpfw. IV Ausf. H4, Academy 1/35
ser grymt ut.
Har själv en pzIV som väntar på att bli byggd, en av mina favotanks helt klart
Har själv en pzIV som väntar på att bli byggd, en av mina favotanks helt klart
Delmar
Ser bra ut så långt Jocke!
Ska bli kul att se den med lite färg på.
Håkan
Ska bli kul att se den med lite färg på.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det där ser ju riktigt trevligt ut. Blir det larvband av metall och hela faderullan?
Vi behöver inte fråga. Inte för att vi vet varför eller så, men helt obekanta med fenomenet är vi inte.
Utom Janne.
Han är en maskin.
Jokkocze skrev: Började för ett halvår sen, men det har stått rätt stilla de senaste månaderna, fråga inte varför.
Vi behöver inte fråga. Inte för att vi vet varför eller så, men helt obekanta med fenomenet är vi inte.
Utom Janne.
Han är en maskin.
Matt_Public- Master of DNF
mmm pz iv... har sagt det förr men säger det igen: vilken skönhet!
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Matt_Public skrev:Det där ser ju riktigt trevligt ut. Blir det larvband av metall och hela faderullan?
Som sagt, bara billiga modeller till att börja med, inga etsdelar eller annat special-special :/
Jokkocze
Jokkocze skrev: Som sagt, bara billiga modeller till att börja med, inga etsdelar eller annat special-special :/
Tror jag exakt vad jag vill om. Det smyger sig liksom på en allt efersom.
Jasså jaha! Dock tillåter nog inte min stackars plånbok det för den delenMatt_Public skrev:Jokkocze skrev: Som sagt, bara billiga modeller till att börja med, inga etsdelar eller annat special-special :/
Tror jag exakt vad jag vill om. Det smyger sig liksom på en allt efersom.
Jokkocze
Jokkocze skrev: Jasså jaha! Dock tillåter nog inte min stackars plånbok det för den delen
Ja, i så fall så tror jag helhjärtat på dig. Det är tveklöst den mest erkända bromsklossen.
Kul med en PZ IV...min favvo vagn!
Man måste inte lull lull med jämt OOB är ganska så befirande!
Maskin? hörru jag kan ha byggtorka i flera veckor åt gången!!
Man måste inte lull lull med jämt OOB är ganska så befirande!
Matt_Public skrev:Det där ser ju riktigt trevligt ut. Blir det larvband av metall och hela faderullan?Jokkocze skrev: Började för ett halvår sen, men det har stått rätt stilla de senaste månaderna, fråga inte varför.
Utom Janne.
Han är en maskin.
Maskin? hörru jag kan ha byggtorka i flera veckor åt gången!!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev: Maskin? Hörru jag kan ha byggtorka i flera veckor åt gången!!
Heter det inte ställtid när man pratar om maskiner?
Tornet är färdigt och primeat. Inte perfekt, men det är härligt att komma någonstanns!
Jokkocze
Tjusigt! Har du gjort egna svetsfogar på tornet? De ser mycket fina ut
En undran: Fattas det inte en del längst ut på pipan?
/J
/J
Joppo
Jag försökte förbättra de som fanns där, vet inte riktigt hur bra det blev..Joppo skrev:Tjusigt! Har du gjort egna svetsfogar på tornet? De ser mycket fina ut
/J
Det tycker jag också, men det finns ingen del på delkartorna eller i instruktionerna, så jag antar att tillverkaren glömde bort den..
Jokkocze
Ser bra ut Jocke!
Ser fram emot lite färg!
Håkan
Ser fram emot lite färg!
Håkan
Tackar!Azgaron skrev:Ser bra ut Jocke!
Ser fram emot lite färg!
Håkan
Jasså det gör du? Det gjorde jag också, resulterade i det här:
Ett lager Tamiya XF63 (German Grey). Är inte säker på hur resten av målningen blir, kanske kan dra någon camo med en ljusare grå också? Får se! Nästa steg är att bygga klart själva tank-kroppen.
Fast nu såg jag att jag har ett par smådelar till på tornet, bah..
Jokkocze
Blev ju bra!
Typiskt att upptäcka att man har delar kvar att montera!
Håkan
Typiskt att upptäcka att man har delar kvar att montera!
Håkan
Spännande med färg.
Ska det här bli en fräsch och fin maskin, ett dunderslitet krigshelvete eller något mellanting?
Ska det här bli en fräsch och fin maskin, ett dunderslitet krigshelvete eller något mellanting?
Grått är fint! Kör lite ljusare grå på ovansidor som en highlight, fast väldigt svagt och lite i taget.
Ser ut som du missat krokarna som skall sitta på tornet, antar att det var det du kom på?!
/Markus
Ser ut som du missat krokarna som skall sitta på tornet, antar att det var det du kom på?!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Det ska bli en fräsch maskin tänkte jag, iaf till att börja med. Kanske kan smutsa ner den i efterhand.Matt_Public skrev:Ska det här bli en fräsch och fin maskin, ett dunderslitet krigshelvete eller något mellanting?
Några krokar hittar jag inte, utan fästpunkterna jag reagerade på verkar vara till några hängare till den ring som man kan ha runt tornet, men som var skev och jag inte lyckades räddaMiniStuff skrev:Ser ut som du missat krokarna som skall sitta på tornet, antar att det var det du kom på?!
Jokkocze
Lovley att det byggs så mycket runt omkring i vårt avlånga land, mycket byggarglädje och det att folk vågar bygga icke Dragon eller andra superbyggsatser
med en massa jox.
Ganska basic gillar jag.
Väntar på lite farbe.
med en massa jox.
Ganska basic gillar jag.
Väntar på lite farbe.
Caverö
Snygg sak den där Pz.Kpfw. IV Ausf H4.
När kommer bilder på chassit?
//Christer
När kommer bilder på chassit?