Vart på lite Airbrush äventyr.
+2
Janne.S
Fisken35
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Vart på lite Airbrush äventyr.
Ja då har jag också provat lite med att spruta färg genom ett munstycke, och det gick väll sådär, i alla fall enligt åskådarna, provade bara lite på en kartong för all del men döm själva.
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Sv: Vart på lite Airbrush äventyr.
Jo det var väll ok, det var ju bara en kartong jag provade på så det gjorde ju inget.
Fisken35
Kul! Brukar också öva på kartong emellanåt!
Bara på och prova skarpt nu då!
Håkan
Bara på och prova skarpt nu då!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sådärja!
Fasen vad kul det är med AB.
Är det din gulliga vovve som dräller runt?
Fasen vad kul det är med AB.
Är det din gulliga vovve som dräller runt?
Matt_Public- Master of DNF
Hejsan!
OK, nästa steg är att testa på en gammal (eller färsk) "skräpmodell"!
Jag använder alltid en sådan innan jag provar något nytt, som nya tekniker, mottling, övergångar etc.
Jag kan lova att det är ÄNNU roligare att måla sin första modell, även om man har lite "panikångest" innan man vågar ta första språnget!
Seså, tveka inte nu..... HOPPA!!!!
Så här blev min ALLRA första helt sprutmålade modell;
Att måla med AB är enkelt, att få färgen EXAKT där man vill ha den, fodrar övning, övning och åter övning!
Men jag tycker fortfarande det är så jäkla kul, efter snart sex år, och man kommer aldrig att bli fullärd!
Det ABSOLUT viktigaste är att sköta sprutan, göra den ren DIREKT efter man målat, och att aldrig använda mer än "fingerkraft" för att dra åt munstyckena, gängorna är ömtåliga!
Lycka Till!
Stefan
OK, nästa steg är att testa på en gammal (eller färsk) "skräpmodell"!
Jag använder alltid en sådan innan jag provar något nytt, som nya tekniker, mottling, övergångar etc.
Jag kan lova att det är ÄNNU roligare att måla sin första modell, även om man har lite "panikångest" innan man vågar ta första språnget!
Seså, tveka inte nu..... HOPPA!!!!
Så här blev min ALLRA första helt sprutmålade modell;
Att måla med AB är enkelt, att få färgen EXAKT där man vill ha den, fodrar övning, övning och åter övning!
Men jag tycker fortfarande det är så jäkla kul, efter snart sex år, och man kommer aldrig att bli fullärd!
Det ABSOLUT viktigaste är att sköta sprutan, göra den ren DIREKT efter man målat, och att aldrig använda mer än "fingerkraft" för att dra åt munstyckena, gängorna är ömtåliga!
Lycka Till!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Instämmer fullständigt med Stefan! Började med en billig spruta från JULA, fortsatte med Clas Ohlson-spruta (ja, dom tog "slut", främst o-ringarna som inte gick att få tag i) och är nu inne och sliter på min Evo-spruta. Suveränt roligt! Hade rent euforiska upplevelser i verkstaden när jag började med Aclad-sortimentet (ja, alltså, det var inte ångorna det berodde på...). Öva, öva, öva, men framför allt, ha kul! Se gärna till att ha ett bra ställ för sprutan att ställa den i. Klantade själv till det med min Evo när foten trasslade in sig i slangen, vilket fick till följd att sprutan dök med nosen före i betonggolvet (snyft). Men PUMA Hobby hade reservdelar, så det löste sig.
merlin1953packard
Mmm... jo det tar nog ett tag innan jag kommer ditt än skulle jag tro, men visst, jag kan mycket väll tänka mig att man känner sig måtligt nöjd när man har målat sin första modell med spruta, men saken hör till att jag kan tyvärr inte ha någon själv i det läge jag bor i just nu, men jag var välkommen att öva hos butikägaren när jag ville så det kanske blir fler gånger.
Och jag vet inte vad ni betallar för era sprutor ni har men här kan man få en Taiwanesisk tillverkad för ett par hundra Yuan, sen var det är för kvallite på dom jämfört med dom märken ni andvänder vet jag inte.
Och jag vet inte vad ni betallar för era sprutor ni har men här kan man få en Taiwanesisk tillverkad för ett par hundra Yuan, sen var det är för kvallite på dom jämfört med dom märken ni andvänder vet jag inte.
Fisken35
Liknande ämnen
» Ode till ett lite grått gunk jag hittade i min airbrush en augustidag
» Vart tusan är alla helikoptermodeller?
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Lite julstämning och lite experiment............
» Värt att kolla in
» Vart tusan är alla helikoptermodeller?
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Lite julstämning och lite experiment............
» Värt att kolla in
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet