IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors

+3
Joppo
Matt_Public
Warsawpact
7 posters

Gå ner

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors Empty Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors

Inlägg av Warsawpact tor sep 02 2010, 11:03

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors Tauofwarbannerr

I och med att jag inte är med i forumets Warhammer Gruppbygge så tänkte jag starta en tråd om rasen Tau, eller rättare sagt, en byggtråd om Firewarrior och XV25 modellerna som tillhör Tau.
Bygget kommer att gå sakta men säkert och tråden dvs inget die hard bygge med stora konverteringar. Mestadels pga. att jag redan klistrat ihop modellerna och det är först nu när de är alla grundmålade som jag började ta bilder.
Förutom själva målningen kommer det jag att skriva lite kring Tau's bakgrundshistoria, generell info, flera bilder samt någon filmsekvens kommer också att finnas med. Allt i allo blir det i samma stil som t.ex. mitt X-wing bygge.Wink

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors M490184_99120113008_TauXV25TeamBox_873x627Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors M490139_99120113001_TauFireWarriorTeamBox_873x627

De första små byggstenarna i min kommande Tau armé blev 1x Fire warrior paket samt 1x XV25 Stealth suit paket. Rubbet inhandlades hos GW i Göteborg och gick loss på ca 420kr.
Och vad som skall färdigställas (målas) är 12x Fire Warriors, 2 Gun Drones, 3x XV25 Suits, 1x Technical drone.

För er som är intresserade av Warhammer 40.000 och vill både ha ett helhetsintryck över historian, händerlser och var de diverse raserna "finns" så finns det den här....

--
--
--
Interaktiv Warhammer40.000 Glaxy Map
--
--
--
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Till överst på sidan Gå ner

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors Empty Sv: Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors

Inlägg av Matt_Public tor sep 02 2010, 11:51

Spejsigt!

Jag har närmast identiska ambitioner. Vilken Sept hade du tänkt dig?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors Empty Sv: Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors

Inlägg av Joppo tor sep 02 2010, 12:03

Spännande Smile Jag ser fram emot att få lite bakgrundsfakta om gubbarna... Sånt är alltid kul.

Ska du spela med dem eller ska de stå och glänsa i finskåpet?

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av Janne.S tor sep 02 2010, 13:22

Skoj!! Det här lär bli något i hästväg! Very Happy

Jag ska följa med spänning!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jörgen.E tor sep 02 2010, 19:14

Detta måste följas Very Happy

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E

Inlägg av Warsawpact tor sep 02 2010, 19:45

Matt_Public skrev:Spejsigt!

Min egen. Den är baserad på Fi'rios/ Damocles Gulf/ Third Phase Expansion Region/ Tau Empire.
Men färgschemat blir i stort sätt som Vi'orla Sept.

Joppo skrev:Spännande Smile Jag ser fram emot att få lite bakgrundsfakta om gubbarna... Sånt är alltid kul.

Ska du spela med dem eller ska de stå och glänsa i finskåpet?

/J

The best of both worlds, spela samt glänsa i skåpet! lol!

Janne.S skrev:Skoj!! Det här lär bli något i hästväg! Very Happy

Jag ska följa med spänning!

Jörgen.E skrev:Detta måste följas Very Happy

Jörgen

Tack grabbar. Hope you enjoy the show!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron tor sep 02 2010, 20:16

Ser intressant ut Chrille!
Ska bli kul att följa!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public fre sep 03 2010, 07:53

Warsawpact skrev:
Matt_Public skrev:Spejsigt!

Min egen. Den är baserad på Fi'rios/ Damocles Gulf/ Third Phase Expansion Region/ Tau Empire.
Men färgschemat blir i stort sätt som Vi'orla Sept.

Så skönt!

Plus att det inte blir samma lika om jag kör T'au som planerat.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact ons sep 08 2010, 21:26

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors Ethereal_by_Wen_JR

Ein bischen snabb, och kort, bakgrundshistoria kring rasen Tau.

Bakgrundshistoria Del 1.
Tau är den yngsta av de raser som finns i 40.000 universumet / vintergatan. Rasen är inte bara den yngsta utan är ibland de mest teknologiskt avancerade.
The Imperium of Man's första kontakt med Tau var ett relativt oskyldigt sådant då imperiets utforskarteam utforskade vintergatans "svarta" outforskade östra delar. Ett utforskarteam landade på en ökenplanet och upptäckte då en utomjordisk ras som var på ett tidiga stenåldersstadie och som var indelade i stammar som krigade med varandra. Den nyupptäckta regionen katalogiseradet och prover togs på ökenplaneten samt några av de blå utomjordingar togs med för att kunna göra vidare forskning på. Standardprotokoll för imperiet var att så fort planeter med utomjordiskt liv på skall omedelbart rensas med kärnvapen eller virusbombas för att sedan koloniseras.
Den data och forskning som gavs var bl.a. att den utomjordiska rasen hade bättre syn än mänsikan då de kunde se aningen längre in i det infraröda spektrumet men att deras reaktionstid var saktare än människans pga. sämre pupiller som gav dålig djupseende. Rasen saknade helt en psykisk koppling till "the Warp" ( j*vligt knepigt att förklara vad det är)

Den rymdflotta som blivit tillsatt att rensa planeten och regionen gick förlorad då en en Warpstorm plötsligt blossade upp och alla skepp och kolonister försvann. Warpstormen ebbade inte bort vilket de brukar göra och regionen ansågs för farlig att kolonisera i och med stormen. Tau rasen glömdes bort i imperiets enorma byrokrati allt efter århundradena gick.

Antal århundraden senare stötte en imperiekryssare som patrullerade den östra gränsen av imperiet kring Ultramar ( Ultramarines hemplanet) på en utomjordisk kryssare som drivit in i imperiets domän. Det utomjordiska skeppet öppnade kanonportarna vilket de hade som sed för att visa att de inte hade något att gömma. Det xenophobiska imperiet som konstant är i krig med rebeller och aliens såg detta som en aggresion och utraderade det utomjordiska skeppet. Vidare studerier av vraket matchade den data som imperiet hämtat hem ifrån ökenplaneten T'au. Imperiet insåg då att rasen Tau hade gått ifrån stenåldersnivå med pilbåge och stamssytem till rymdresande ras med extrem högteknologi och puls laser. Det var inte själva utvecklingen som de ansåg vara förbluffande utan tiden den skett på, inom loppet av ett fåtal tusen år.

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors Tau_Empire

Taus samhällsuppbyggnad är i form av Castes, där i vilket finns 5 kasten.

The Etheral caste: Etheral kastet är de "begåvade" som styr hela rasen med sin visdom och håller ihop samhället så att det inte flyter tillbaka till inre stridigheter.
The Fire caste: Kort och gott krigarna ...
The Air caste: De som sköter rymdfärd,bebor rymdstationer, piloter och mer eller mindre sköter allt som har med luft och rymd färd att göra.
The Water caste: Taus motsvarighet till köpmän och diplomater. Extremt sluga och de som agerar ambassadörer åt Tau när de för första gången möter andra raser.
The Earth caste: Byggarna,forskarna, tillverkarna och rent generellt alla arbetare.

Tau har en stark "tillsammans" inställning, och använder gärna frasen For the Greater Good.
De tar mer än gärna hjälp av andra raser som införlivas i deras "rike" då de tror att de tillsammans kan skapa bättre förutsättningar i sin strävan emot perfektion och bättrande av allt och alla.
Allt kan nås genom teknologins hjälp och tau använder teknik flitigt med allt ifrån AI i form av drones till extremt sofistikerade vapen i form av Pulse vapen som är en form av hybrid av laser och plasmaliknande energi. Deras stridsutrustning är en blandning av skyddsplåt och stark väv, vilka är fullt air-conditionerade.
Varje Firewarrior har en datorkärna inbyggd sin ryggsäck som är kopplad till rustningen och vapnet som i sin tur är kopplade till hjälmens interface som går rakt in deras hjärna via deras "näsa".

Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors Tau_by_Hoedr
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public tor sep 09 2010, 08:13

Rara gossar, det där.

Tack för föreläsningen! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tor sep 09 2010, 11:16

Alttid lika kul när du drar upp bakgrunder och historia Very Happy

heh, Tau är ju så "Manga" till och med den där rustningen ser ut som en samuraj rustning.

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public tor sep 09 2010, 11:18

Ja, nu när du säger det så... Games- Wokshop Warhammer 40.000 - Tau Empire Firewarriors 007

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact tor sep 09 2010, 11:27

Janne.S skrev:Alttid lika kul när du drar upp bakgrunder och historia Very Happy

heh, Tau är ju så "Manga" till och med den där rustningen ser ut som en samuraj rustning.

Deras armored suits fullkomligt skriker Gundam!
Tau är nog G-W's flört med asien. Och det där mottot "greater good" har fått dem öknamnet Space-communists.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Joppo tor sep 09 2010, 11:35

Sjyst... Sånt här gillar jag Smile

Inga dåliga näsklyckor killarna har...

/J

Senast ändrad av Joppo den tor sep 09 2010, 11:45, ändrad totalt 1 gång
Joppo
Joppo

Inlägg av Jokkocze tor sep 09 2010, 11:39

Janne.S skrev:Alttid lika kul när du drar upp bakgrunder och historia Very Happy

Hmm.. det stämmer när man tittar närmre ja! Förklarar nog lite varför jag blev helt kär i rasen när jag tittade på dem..
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet