IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

+10
Matt_Public
Jokkocze
wolcker
Gigabyte
Obed
merlin1953packard
Warsawpact
MiniStuff
Janne.S
Azgaron
14 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron mån mar 01 2010, 15:59

Att jag ger mig på sci-fi-byggen hör kanske inte till vanligheterna, men det händer ju emellanåt! Smile
Den här modellen följde med i ett större klumpinköp jag gjorde förra året, och fick stanna kvar i bygghögen då jag tyckte den såg rätt cool ut!
Tja, nu ser väl det mesta SW rätt cool ut! Smile

Lådan!

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Star_wars_virago_box_640x480

En bild efter locklyft!

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Sw_virago_contents_1_640x480

Jag hade tänkt att ta bilder på de separata arken efterhand som, men i min byggiver glömde jag bort både det och att ta etappbilder! Embarassed

Det är inte mycket delar, så det har gått ganska snabbt att komma en bra bit på väg!
Vapen, vingar, konsoler, utblås och ställ är klara och ska bara monteras ihop, fast först ska det till lite spackling och slipning för att snygga ut den del skarvar lite!

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Sw_virago_sub_assembly_3_640x480

Sen ska jag se om jag kan klura ut vilka färger jag ska ha. Ska försöka få till en snygg SW look!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Janne.S mån mar 01 2010, 18:19

Spännande! Kul att du åxå ger dig in i Sci-fi träsket, Håkan Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av MiniStuff mån mar 01 2010, 19:27

Kul Kul Håkan! Välkommen in i coolingträsket Wink

Fast jag kan inte påstå att jag känner igen farkosten du ger dig på och då har jag sett många ovanliga SW-saker.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron mån mar 01 2010, 20:26

Tack Janne och Markus!

Nä, kan inte säga att det var nått jag kände igen heller, men den såg ju så cool ut så det var svårt att låta bli! Smile
Fast å andra sidan är jag inte jättehemma på SW! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Warsawpact mån mar 01 2010, 23:28

Hjärtligt välkommen in i sci-fi galaxen! Det är vi som håller sci-fi fanan högt här på forumet Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Icon_lol

Riktigt coolt skepp du fått tag på, själv visste jag inte att det fanns några modeller tagna ifrån Shadows of the Empire. Det var den "historien" och även tilllika spelet som skulle blivit en ny väg för Star Wars genren vilket, helt personligt, skulle ha blivit mycket mer intressantare och djupare än de 6 star wars filmer som nu gjorts.

Hursomhellst, Virago är ett skepp tillhörande Prince Xizor. Xizor är en intergalactic crime lord för the Black Suns. Virago är byggd av MandalMotors ( dvs. ett Mandalorianskt företag) och är otroligt snabbt och skräckinjaganda. Lite av en X-wing då den kan fälla in o ut sina vingar för ökad aggilitet. X är för övrigt ärkefiende med, svärmors mardrömmen, Dash Rendar.


Skeppet
Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Virago_sote



Prince Xizor
Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Xizorcard
Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? File:Virago_sote
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tis mar 02 2010, 00:16

Tack, och tack för infon! Smile

Vingarna består av två delar vardera, och jag hade precis tänkt spackla skarven, men om man tittar på bilden så är där ju en tydlig "skarv", så jag kanske ska låta dem vara som de är?! Kan ta en bild sen och visa hur det ser ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Janne.S tis mar 02 2010, 00:17

Oj, vilka långa armar killen hade.....kan nog klia sig på knäna utan att böja sig Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron ons mar 03 2010, 16:29

Smile

Det här bygget fortskrider i hyfsad takt!
Nu har jag fått ihop kropp och vingarna på sina konsoler, samt satt ihop stället! Vingarna är bara provpassade än så länge!

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Sw_virago_wings_test_fit_640x480

Iofs sitter där kuggmekanism till vingarna, men den verkar inte helt genomtänkt, så risken finns att jag måste steloperera vingarna i nått läge!
Lite svårt att förklara, men dreven sitter på varsin pinne som går igenom kroppen, och det finns egentligen inget som håller kvar dreven i rätt position mer än att vingarna kommer exakt helt rätt och sitter tajt! Nåja det går kanske att lösa!

Så nu börjar det bli dags att förbereda för målning! Lite osäker på hur de menar att den ska vara målad, men jag tror att döma av kartongen, att större delen ska vara i en blandning av ljusgrått och brunt, samt att kanterna och mönstret på vingarna ska vara i brunt.
På lådan så ser den väldigt clean ut, men jag tänkte ju försöka måla i typiskt SW anda, med ganska tydlig preshade etc.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Janne.S ons mar 03 2010, 21:49

Tror det lättaste är att måla den i "moduler" och sedan sätta ihop den. Svängmekanismer i plast brukar vara notoriskt opålitliga Razz

Otroligt spännande bygge!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Warsawpact ons mar 03 2010, 21:51

Janne.S skrev:Tror det lättaste är att måla den i "moduler" och sedan sätta ihop den. Svängmekanismer i plast brukar vara notoriskt opålitliga Razz

Otroligt spännande bygge!

Jag håller med Janne. Att måla i sektioner är nog det lättaste bl.a. med tanke på att de svängmekanismer lät kan erja ihop om man blåser på färg som torkar.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron ons mar 03 2010, 22:22

Tackar Janne och Chrille! Smile

Jo, jag tror det med, och snart är det dags! Var ut tidigare och kollade vilka färger som passade mot de FS nummer som stod angivna. Nu ska jag bara kolla om jag har färgerna hemma!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av merlin1953packard tor mar 04 2010, 01:58

Ser ut att vara ett sci-fi-bygge av mer ovanlig karaktär. Tur att sakkunskapen står som spön i backen, så att vi mer okunniga kan bilda oss en smula...

Jag säger som Skeletor i HeMan/Masters of the Universe: "Aktivera holosfären!"
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tor mar 04 2010, 04:22

Tack Merlin! Smile

Jo, det är nog ett lite ovanligt bygge! Och som du säger är det skönt att det finns de som är sakkunniga här på forumet!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron lör mar 20 2010, 11:49

Precisionsmålning del 1! Smile

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Sw_virago_precision_paint_1_640x480

Jag började med att lägga en orange färg på bottenplattan. Övriga fält ska bli svarta, men jag tänkte försöka åstadkomma nåt som mer liknar omslagets bild! Så allt kommer att bli frihandsmålat!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Warsawpact lör mar 20 2010, 12:16

Azgaron skrev:Precisionsmålning del 1! Smile

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Sw_virago_precision_paint_1_640x480

Jag började med att lägga en orange färg på bottenplattan. Övriga fält ska bli svarta, men jag tänkte försöka åstadkomma nåt som mer liknar omslagets bild! Så allt kommer att bli frihandsmålat!

Håkan

Mumms vad häftigt med det blir med orange. Skall själva "stället" eller vad det kallas som fungerar som kontakt mellan basen och skeppet vara svart?

Den där lustiga plattan är den gäng ikon som piloten Xizor är boss över, dvs, the black suns.
Färgkombon för deras ikon:http://starwars.wikia.com/wiki/File:Blacksun.svg
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron lör mar 20 2010, 21:30

Tack Chrille! Smile

Enligt instruktionerna ska det vara röd färg, men jag kommer att skugga med röd färg och försöka åstadkomma nåt som liknar det röda "molnet" som finns på omslaget!
Stället mellan plattan och skeppet "ska" vara i svart och samma gråbruna färg som skeppet. Misstänker att jag kommer att gå efter det!
Får se om det blir som jag tänkt när jag blir klar!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön mar 21 2010, 11:55

Här kommer steg 2. Lite röd skuggning och mönster.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Sw_virago_precision_paint_2_640x480

och steg 3. Fyllde på med lite svart.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Sw_virago_precision_paint_3_640x480

Det svarta blev lite ojämnt på sina ställen, men jag funderar på att blåsa på lite blått också.
Sen funderar jag på att gå över med lite orange och kanske gult också.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av MiniStuff sön mar 21 2010, 12:46

ser läckert ut håkan! har sprutat eller med pensel?

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön mar 21 2010, 17:10

Tack Markus! Smile

Det är sprutat! Får dock kanske fylla i på en del ställen med pensel sen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Warsawpact sön mar 21 2010, 18:35

Den där basplattan blev fabulöst snygg, som en vulkanisk effekt!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Obed sön mar 21 2010, 19:15

ojoj vad snygg bottenplatta! Det där skeppet känner jag inte igen alls. Inte min son heller som är besatt av SW.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Gigabyte sön mar 21 2010, 19:23

Kanon snygg basplatta Håkan !!!!!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön mar 21 2010, 19:32

Tack Chrille, Obed och Giga! Smile

Modellen är inte nåt som jag heller känner till värst väl, men den såvitt jag förstått det hela rätt ingår den väl i ett spel. Har dock inte spelat detta spel, även om jag spelat en del av de tidiga SW spelen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av wolcker tis jan 24 2012, 20:23

Hej

Det kanske är lite sent men skeppet du målar är av typen:

Basilisk War driod

Här finns en länk för info om de (http://starwars.wikia.com/wiki/Basilisk_war_droid)

Sedan skall det tillläggas att spelet som denna är med i heter Star Wars Knights of the Old Republic 2 Sith Lord.

Under behind the Scenes finns en bild på hur den ser ut i spelet.
wolcker
wolcker


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tis jan 24 2012, 20:27

Hej och välkommen hit Leo! Smile

Tack för infon!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet