IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

+10
Matt_Public
Jokkocze
wolcker
Gigabyte
Obed
merlin1953packard
Warsawpact
MiniStuff
Janne.S
Azgaron
14 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av wolcker tis jan 24 2012, 20:39

Varsågod Håkan

Star Wars är ju lite en besatthet för mig =)
wolcker
wolcker


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Jokkocze tis jan 24 2012, 21:01

Där har du allt fel.
En mer korrekt sida att länka till vore den här.

Virago är en modifierad StarViper och hör hemma i en helt annan tidsperiod än basilisken. Det specifika skeppet flögs av prins Xizor, ungefär 3000 år efter händelserna i KoToR och har inget med de spelen att göra.
I spelet Shadows of the Empire, där man spelar som Dash Rendar, träffar man vid minst ett tillfälle på det specifika skeppet Virago och det näms även en hel del i böckerna i samma serie.

Ordo, som var en mandalorian, hade ett liknande skepp mycket tidigare, vilket kan vara en "förebild" för det senare skeppet (StarViper) som tillverkas av mandalorianernas egna skeppsvarv.

Att det Ordo flyger skulle vara en "Basilisk War Droid" har jag dock inget minne av (Bara ett par månader sen jag körde igenom KoToR 1 och 2), utan bara att skeppet fått namnet "Basilisk". (Ungefär som att Millenium Falcon inte är någon form av modell, utan ett namn gett till en specifik YT-1300.)


Skulle tro att någon har gjort en felaktig ändring på wookieepedia, som ingen märkt och gjort något åt. Jag ska genast se om jag kan hitta rätt sparfil i kotor 2 och se om jag hittar tillfället då man träffar på Ordo's skepp.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av wolcker tis jan 24 2012, 21:20

Då har jag nog fel om skeppet på denna modellen.

Men Ordo eller Mandalore som han heter i KotOR 2 har ett skepp, den av typen basilisk war druid.

"The Mandalorians rained down on the Onderon city of Iziz atop Basilisk war droids, but the combined resistance of Onderon's Beast Riders and the warships of the Republic proved too much for Mandalore the Indomitable and his forces." (http://starwars.wikia.com/wiki/Mandalore under kategorin Mandalore the Indomitable)

Sedan här är en bild på den igen. men notera att det står "A Basilisk" vilket inte skulle stå om det var namnet på skeppet.

http://lparchive.org/Knights-of-the-Old-Republic-II/Update%2042/img-63.JPG

och jag skulle verkligen vilja en en Basilisk War Droid som modellbygga =)
wolcker
wolcker


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Jokkocze tis jan 24 2012, 21:28

Ordo var vid ett tillfälle "Mandalore" ja, dock var det inte en person som hade det namnet, utan det var vad deras högsta ledare hette.

Och om du kikar på vad du kopierar där så ser du en sak du missat:
"The Mandalorians rained down on the Onderon city of Iziz atop Basilisk war droids, but the combined resistance of Onderon's Beast Riders"

De red på 'Basilisk War Droids', som på den här underbart illustrerade bilden:
Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Basilisk

Det handlade alltså inte om några skepp, utan om ridbara droider. (Tänk dig att man hade haft flygande hästar med halvtung beväpning som man red in i strid på)


Att skeppet skulle heta Basilisk eller som du påpekar kanske helt enkelt vara av en modell som kallas Basilisk är möjligt, men om de kallar det för en "Basilisk War Droid" någonstans i spelet så är det någon som slarvat lite i manuskriptet.


Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av wolcker tis jan 24 2012, 21:44

Jo det finns ju en del som inte alltid stämmer i manuskripten när det kommer till Star Wars.

Men jag har för mig att de är en basilisk war droid de sa. Dock kan jag nu inte hitta exakta citatet. Men som jag har för mig så är det en hybrid av ridande droider och rymdskepp, eftersom man åker i spelet mellan månen (duxn eller hur den nu heter) och Onderon så måste den ju räknas som rymdskepp. Sedan kan jag inte storyn exakt på dom, utan enbart de 22 gånger jag spelat igenom spelet. Sedan finns det ju en mod som gör att man får mer kontekta, kan leta fram den om du vill.

wolcker
wolcker


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Warsawpact tis jan 24 2012, 22:43

wolcker skrev:
Star Wars är ju lite en besatthet för mig =)

Äntligen en tvillingsjäl......
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tis jan 24 2012, 22:50

Hmm, kanske dags att ta tag i den här snart! Inte så gräsligt mycket kvar att göra mer än att måla och montera ihop.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Jokkocze tis jan 24 2012, 23:02

wolcker skrev:Jo det finns ju en del som inte alltid stämmer i manuskripten när det kommer till Star Wars.

Men jag har för mig att de är en basilisk war droid de sa. Dock kan jag nu inte hitta exakta citatet. Men som jag har för mig så är det en hybrid av ridande droider och rymdskepp, eftersom man åker i spelet mellan månen (duxn eller hur den nu heter) och Onderon så måste den ju räknas som rymdskepp. Sedan kan jag inte storyn exakt på dom, utan enbart de 22 gånger jag spelat igenom spelet. Sedan finns det ju en mod som gör att man får mer kontekta, kan leta fram den om du vill.
De säger (skriver) faktiskt basilisk war droid, av någon oförklarlig anledning. Förmodligen är det som sagt någon som snubblat när de skrev manuset för spelet, då de i ettan pratar om dem som något helt annat. (Som matchar vad som står i böcker osv)
Skulle gissa på att det är något som lever kvar från den första versionen av manuset som skrevs innan de egentligen fått veta något om ettan eller universumet. (De visste inte ens vem Revan var då)

Warsawpact skrev:
wolcker skrev:
Star Wars är ju lite en besatthet för mig =)
Äntligen en tvillingsjäl......
Och jag räknas inte? Pff..
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Warsawpact tis jan 24 2012, 23:08

Jokkocze skrev:

Och jag räknas inte? Pff..

Jag beklagar...
Men det är trevligt med desto fler personer med SW intresse här på forumet.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Jokkocze tis jan 24 2012, 23:16

Warsawpact skrev:Jag beklagar...
Men det är trevligt med desto fler personer med SW intresse här på forumet.
Skulle dock vara trevligt med någon som låg mer på min nivå och inte bara lallade runt nere på er nivå.. Razz


Men nu ska vi nog sluta kapa tråden tycker jag. Finns en allmän tråd om just star wars.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron ons jan 25 2012, 08:00

Intresse tror jag nog att det är rätt många som har här, men kanske inte på nördnivå.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön feb 12 2012, 19:35

Jag fick ett ryck och plockade fram bygget ur lådan.

Jag limmade lite plast för att styra upp vingarnas kuggmojäng, så att kuggarna inte hoppar ur.
För säkerhets skull kommer täckplåten att sitta löst.

Jag tänkte dra på nån lämplig grå färg på kropp och vingar som grund för vidare målning.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Matt_Public mån feb 13 2012, 10:20

Jokkocze skrev: Skulle dock vara trevligt med någon som låg mer på min nivå, och inte bara lallade runt nere på er nivå... Razz
Your overconfidence is your weakness. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön mar 04 2012, 17:34

Problemlösning!

Nosen är troligtvis ämnad att kunna tas av, och antagligen pga den dåliga konstruktionen på vingkuggarna, men jag vill inte ha en nos med synliga skarvar på det här viset.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Sw_virago_front_640x480

Så jag satte dit lite klackar för att i viss mån förhindra att dreven hoppar ur. Jag får ändå vara försiktig med vingarna.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Sw-virago_gear_solution_640x480

Skulle det strula väldigt får jag steloperera. Nu ska jag limma nosen och spackla, sen ska den snart få färg.

Håkan


Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Matt_Public sön mar 04 2012, 19:23

Ja, vill man promt få klackarna högre än i taket så är väl rymden nästa steg. Razz

Kul pryl!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron sön mar 04 2012, 20:00

Jo, så sant! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron mån jun 24 2019, 17:00

Detta är mest en test för att se hur det går att dela bilder från min WP sida.

Fick ett ryck och slängde på lite mera grått.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Virago_paint_1-768x576

Ska på lite grått till på sina ställen, sen blir det en liknande process som på Slaven.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Stefan E mån jun 24 2019, 17:22

Det här var ett bygge jag inte kände igen, men när jag tittade på datumet var tråden från Mars 2012!

Snacka om trådupplivning, men kul att du tar tag i det här skeppet (som jag aldrig sett förut) igen.  cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron mån jun 24 2019, 18:56

Tack Stefan! Smile

Jo, det har legat i träda bra länge. Kanske kan få klart den nu och testen fungerade väl.
Det var inga större problem att lägga in bilder från min hemsida, och det räcker ju att pröjsa för ett ställe! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Matt_Public mån jun 24 2019, 20:35

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Images?q=tbn%3AANd9GcT76h74FF1GIDHwNaqF_wy1A9Bt8UM7oB1rh-HOWGLjJ31y-Z_m
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Patrik K ons jun 26 2019, 10:08

Härligt att du skjuter liv i den här igen Håkan! Very Happy
Du gjorde ju ett dunderjobb med Slave så jag är inte ett dugg orolig för den här cheers 

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron ons jun 26 2019, 10:35

Tack Matt och Patrik! Smile

Jag har påbörjat maskeringen inför den första färgen.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Virago_paint_2

Det tog lite tid att maskera. Ska maskera de andra tre "vingarna" också, och se vad som behöver maskeras på kroppen.
Lär ju bli skoj att maskera de målade ytorna sen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Matt_Public ons jun 26 2019, 12:34

Azgaron skrev:Lär ju bli skoj att maskera de målade ytorna sen! Smile
Minst sagt, men det lär även bli apfränt! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron ons jun 26 2019, 13:26

Tack Matt! Smile

Får hoppas det! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Azgaron tor jun 27 2019, 23:24

Att maskera alla fyra tog en stund, men nu är det gjort! Smile

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Virago_paint_3

Efter att ha duttat vaselin lite här och var, åkte det på en blandning av grått och brunt, enligt instruktionerna.

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Virago_paint_4

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Virago_paint_5

Får eventuellt lägga ett lager till innan jag maskerar av och maskerar för nästa färg.
Då blir det till att måla lite till då även kroppen ska ha denna färg.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60? - Sida 2 Empty Sv: Star Wars - Shadows of the Empire - Virago - AMT/ERTL 1/60?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet