IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor

+3
MiniStuff
Matt_Public
Jokkocze
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor - Sida 4 Empty Sv: ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor

Inlägg av Jokkocze fre sep 10 2010, 15:26

Den andra sitter redan på planet. Luckan som är borta syns på den senast postade bilden. Ligger till höger om planet, under cillit bang-flaskan.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor - Sida 4 Empty Sv: ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor

Inlägg av Joppo fre sep 10 2010, 16:09

Om det är den vita kantiga/ovala biten som ligger bredvid en tejpbit på sidan 6, så borde den inte vara så komplicerad att scratcha.

Jag skulle kalkera av formen från den andra luckan spegelvänt på en bit plan plast(typ en sidoplåt till en pansarvagn). Sedan kan du antingen klippa eller skära ut formen och därefter finjustera den med en fin fil.

Om det är nitar på plåten så skulle du kunna få några stycken av mig. Jag har typ våtdekalsnitar från Archer som är jäkligt smidiga.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor - Sida 4 Empty Sv: ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor

Inlägg av Jokkocze fre sep 10 2010, 16:13

Luckorna är bland det mest detaljerade på modellen, så jag undviker det om jag kan. Ska gå igenom papperskorgen jag slänger tejprester osv i, kanske hittar något där.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor - Sida 4 Empty Sv: ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor

Inlägg av Jokkocze fre sep 10 2010, 21:02

Hittade den lilla luckan liggande i tvättkorgen och nu sitter den på plats! Utöver det så har den bakre delen av planet fått sig lite Light sea gray (Eller något sånt) blandad med lite färg med flakes. Får se hur det ser ut när det är ljusare och helt torkat!

ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor - Sida 4 IMG_2441

Inget jättespännande och det är fortfarande en del som ska fixas, det kom exempelvis färg på ovansidan på något sätt, så jag måste maska och täcka det som blev fel med lite svart respektive gult. Efter linjen ska det vara svart, tänkte jag. Ser väldigt snett ut bak vid motorn, men det är mestadels en synvilla.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor - Sida 4 Empty Sv: ESCI 1/48 F-21 Lion Agressor

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet