Modell GBG 2010
+11
JOooCKE
Delmar
Warsawpact
SwedishMick
Stefan E
Azgaron
Kent
Marlin
Jokkocze
johan r
Janne.S
15 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Modell GBG 2010
Så var den första dagen till ända på Modell GBG! Enormt skoj har det varit och ett stort tack till Måns(Delmar) som hjälpte mig att bära allt jag hade med mig, ovärdeligt!
Trots det kassa vädret så var det en trevlig tillställning, mycket modeller, många nasare och mycket folk! Vi fick forumborden fyllda med modeller så tillslut var vi nästan och tullade på 4 bord, tack alla som ställde ut!
Vi hade en trevlig liten samlingspunkt kring forumsborden där vi satt å fikade å tjôtade, en del intressanta idéer inför framtiden diskuterades bland annat.
Här är några utvalda bilder från evenemanget
Forums borden innan Merlin dök upp, han hade med sig en rejäl samling modeller även om han glömde bort den viktigaste!.... jag glömde ta en bild på när det var som mest med modeller på borden
Välfyllda modell bord ...även om det kunnat få plats några fler...(Merlin å Chrille..nästa år får ni ställa upp i tävlingen, ni skulle definitivt sätta prutt i 1/72 klassen och figur/sci-fi)
Erik Gustavsson den boven hade redan hunnit sätta sina sylvassa klor i inte bara en 90-vagn utan han hade fler obyggda. Han lovade ta med en låda som jag kunde salivera över imorgon.Den lådan kommer vara dubbelt så tung när han får tillbaks den.....ända tills saliven löser upp botten av lådan!
Riktigt läcker bygge!
Caverös Bergepanther var åxå något som jag tyckte var något utöver det vanliga.... tusan om inte den kniper något!
ett Ma.K dio...så häftigt! En utslagen någonting som en liten gosse hittat i skogen!
Caverö fortsatte med att "äga" 1/72 klassen med sina byggen
Här är min phärdiga phantom till sist... blir en shoot out på den senare i veckan som kommer
Bland det koolaste jag sett med brallorna på!
Kanske modell GBGs finaste modell....
Ett litet axplock av vad det bjöds på idag, det kommer säkert fler bilder av andra som hade letat sig dit.
Trots det kassa vädret så var det en trevlig tillställning, mycket modeller, många nasare och mycket folk! Vi fick forumborden fyllda med modeller så tillslut var vi nästan och tullade på 4 bord, tack alla som ställde ut!
Vi hade en trevlig liten samlingspunkt kring forumsborden där vi satt å fikade å tjôtade, en del intressanta idéer inför framtiden diskuterades bland annat.
Här är några utvalda bilder från evenemanget
Forums borden innan Merlin dök upp, han hade med sig en rejäl samling modeller även om han glömde bort den viktigaste!.... jag glömde ta en bild på när det var som mest med modeller på borden
Välfyllda modell bord ...även om det kunnat få plats några fler...(Merlin å Chrille..nästa år får ni ställa upp i tävlingen, ni skulle definitivt sätta prutt i 1/72 klassen och figur/sci-fi)
Erik Gustavsson den boven hade redan hunnit sätta sina sylvassa klor i inte bara en 90-vagn utan han hade fler obyggda. Han lovade ta med en låda som jag kunde salivera över imorgon.Den lådan kommer vara dubbelt så tung när han får tillbaks den.....ända tills saliven löser upp botten av lådan!
Riktigt läcker bygge!
Caverös Bergepanther var åxå något som jag tyckte var något utöver det vanliga.... tusan om inte den kniper något!
ett Ma.K dio...så häftigt! En utslagen någonting som en liten gosse hittat i skogen!
Caverö fortsatte med att "äga" 1/72 klassen med sina byggen
Här är min phärdiga phantom till sist... blir en shoot out på den senare i veckan som kommer
Bland det koolaste jag sett med brallorna på!
Kanske modell GBGs finaste modell....
Ett litet axplock av vad det bjöds på idag, det kommer säkert fler bilder av andra som hade letat sig dit.
Janne.S- Moderator
Sv: Modell GBG 2010
Riktigt kul att se alla fina byggen på borden och att träffa så många trevliga byggare och handlare.
Dagen försvann alltför fort !
// Johan
(som håller på att sortera bilder.......)
Dagen försvann alltför fort !
// Johan
(som håller på att sortera bilder.......)
johan r
Uj, varje gång jag ser sånt här så påminns jag om vilken novis jag är...
Väldigt mycket fint! Ser fram emot mer bilder, lite synd att man inte kan vara där och kika själv.
Ma.K dioramat har jag sett innan, minns dock inte var..
Väldigt mycket fint! Ser fram emot mer bilder, lite synd att man inte kan vara där och kika själv.
Ma.K dioramat har jag sett innan, minns dock inte var..
Jokkocze
WOW - Vad mycket snyggt
WOW - Vilka fina grejor ni hade på er utställning.
Jag gillar Strv90 skarp. Nästan så mycket att man blir sugen på att bygga pansar igen.
Jannes Phantom, talar för sig själv.
Jag måste nog svänga förbi Götet och se allt på riktigt någon gång.
Hälsningar
Bosse aka Marlin on ARC
Jag gillar Strv90 skarp. Nästan så mycket att man blir sugen på att bygga pansar igen.
Jannes Phantom, talar för sig själv.
Jag måste nog svänga förbi Götet och se allt på riktigt någon gång.
Hälsningar
Bosse aka Marlin on ARC
Marlin
Tjenare Bosse, kul att du hittat till sveriges framsida
Du är mycket välkommen hit och släpa med din Israeliska samling åxå!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Tjenare Bosse, kul att du hittat till sveriges framsida
Tackar Janne.
/Bosse
Marlin
Synd att tiden inte räckte till att åka till Götet.
Mycket snygga byggen att se på.
/W
Mycket snygga byggen att se på.
/W
Kent
Tack för de fina bilderna Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ja det var synd ni inte kunde komma, båda två!
Det kommer fler tillfällen ;D
Det kommer fler tillfällen ;D
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Nästa år SKALL jag bara dit!
Många fina byggen o bilder!
Stefan
Nästa år SKALL jag bara dit!
Många fina byggen o bilder!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det tycker jag
Kan ju tipsa långväga besökare om ett vandrarhem i Kungälv som inte alls kostar mycket för en natts god sömn
http://www.kungalvsvandrarhem.se/
Kan ju tipsa långväga besökare om ett vandrarhem i Kungälv som inte alls kostar mycket för en natts god sömn
http://www.kungalvsvandrarhem.se/
Janne.S- Moderator
Tack för de trevliga bilderna! Mycket roligt att se vad man gick miste om.
SwedishMick
Istället för att skapa en helt ny tråd för de foton jag tog så tar jag i akt och helt skamlöst lägger upp dem i Jannes tråd
( Janne, du får flytta dem om du vill!)
Forumtrion: Janne, Mr. Caverö och Delmar som figurerar på fotot.
De spontana reaktionerna när Janne visar upp sitt maffiga IRAF Phantom bygge. Svinsnyggt bygge att se live!
Vad som hände på forumbordet innan prisutdelningen.
Ministuffs hörna, redigt med fina saker och enligt mig den klart bästa av säljarna när det kommer till diorama delar och tillbehör.
Infernaliskt med färg krängde han också!
Men bäst av allt var att Ministuff som enda säljare hade Maschinen Krieger till salu. Överlägsen stil !
Markus in action.
Så här såg det ut hos Alpha Hobby, lika svällande hyllor med plast som förra året.
Puma Hobbys hörna. Inte illa med plast här heller.
( Janne, du får flytta dem om du vill!)
Forumtrion: Janne, Mr. Caverö och Delmar som figurerar på fotot.
De spontana reaktionerna när Janne visar upp sitt maffiga IRAF Phantom bygge. Svinsnyggt bygge att se live!
Vad som hände på forumbordet innan prisutdelningen.
Ministuffs hörna, redigt med fina saker och enligt mig den klart bästa av säljarna när det kommer till diorama delar och tillbehör.
Infernaliskt med färg krängde han också!
Men bäst av allt var att Ministuff som enda säljare hade Maschinen Krieger till salu. Överlägsen stil !
Markus in action.
Så här såg det ut hos Alpha Hobby, lika svällande hyllor med plast som förra året.
Puma Hobbys hörna. Inte illa med plast här heller.
Warsawpact- Starwarsviritous
Trevliga bilder Chrille!
Hoppas kunna reparera skadan och komma nästa år!
Håkan
Hoppas kunna reparera skadan och komma nästa år!
Håkan
Vilka byggen!
Synd att jag inte kunde komma ner iår igen, får se till att pallra mig ner nästa år!
Kanske vara med och tävla då med...
/ Jocke
Synd att jag inte kunde komma ner iår igen, får se till att pallra mig ner nästa år!
Kanske vara med och tävla då med...
/ Jocke
JOooCKE
Finfina bilder mingel bilder, Chrille
Även om det blev många bilder på den dynamiska trion
Får väl säga att forumsmedlemmarna presterade bra under årets tävling då det var ett prisregn utan dess like över Ministuff,Caverö och Joppo
Till och med undertecknade kom undan med ett par diplom till att hänga upp på väggen i hobbyrummet!
Det har varit roliga två dagar med mycket folk å många modeller, forumbordet var så fullt av modeller så det bågnade. Det dök upp många medlemmar från när och fjärran. Stort tack till Måns som agerade Kuli och fick kånka på mitt plast till och från Kungälv
Får väl säga att forumsmedlemmarna presterade bra under årets tävling då det var ett prisregn utan dess like över Ministuff,Caverö och Joppo
Till och med undertecknade kom undan med ett par diplom till att hänga upp på väggen i hobbyrummet!
Det har varit roliga två dagar med mycket folk å många modeller, forumbordet var så fullt av modeller så det bågnade. Det dök upp många medlemmar från när och fjärran. Stort tack till Måns som agerade Kuli och fick kånka på mitt plast till och från Kungälv
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:
Hahaha, är 2 foton för många?
Warsawpact- Starwarsviritous
Fina bilder allihopa.
Nu har jag precis kommit hem efter en 30 milsbilfärd och jag måste säga att jag är mycket nöjd med helgen. Det var många fina modeller att titta på, men det var också kul att träffa några av er och snacka lite skit .
Att få ett diplom för min Hetzer och IPMS Stockholms specialpris för min Gypsy satte var självklart också skoj
Jag kommer tillbaka nästa år... Utan tvekan
Jag kan väl slänga upp lite bilder jag också när jag är i farten:
Vinnaren i en av pansarklassarna. Fin modell... Jag har sett den nånstans förut, men kommer inte riktigt ihåg var. Nordic Edge kanske?
/J
En helt scratchbyggd(!) Char 1 Bis. Jag tyckte faktiskt lite synd om byggaren när han inte fick nåt pris... Vilket jobb! Han skrev att han började med den 1 år innan Tamiya släppte samma modell, vilket innebär att han hållit på med den ett tag...
Vinnaren i dioramaklassen.
En av mina favoriter bland figurerna,
En av Ministuffs fina kreationer. I mitt tycke borde den ha placerat sig betydligt högre i sin klass
Det var det hela! Vi ses nästa år pojkar.
/J
Nu har jag precis kommit hem efter en 30 milsbilfärd och jag måste säga att jag är mycket nöjd med helgen. Det var många fina modeller att titta på, men det var också kul att träffa några av er och snacka lite skit .
Att få ett diplom för min Hetzer och IPMS Stockholms specialpris för min Gypsy satte var självklart också skoj
Jag kommer tillbaka nästa år... Utan tvekan
Jag kan väl slänga upp lite bilder jag också när jag är i farten:
Vinnaren i en av pansarklassarna. Fin modell... Jag har sett den nånstans förut, men kommer inte riktigt ihåg var. Nordic Edge kanske?
/J
En helt scratchbyggd(!) Char 1 Bis. Jag tyckte faktiskt lite synd om byggaren när han inte fick nåt pris... Vilket jobb! Han skrev att han började med den 1 år innan Tamiya släppte samma modell, vilket innebär att han hållit på med den ett tag...
Vinnaren i dioramaklassen.
En av mina favoriter bland figurerna,
En av Ministuffs fina kreationer. I mitt tycke borde den ha placerat sig betydligt högre i sin klass
Det var det hela! Vi ses nästa år pojkar.
/J
Joppo
Tack för bilderna, och grattis till priserna Jesper!
Håkan
Håkan
Kul att få avnjuta alla modellerna live. Bra att juniorerna fick hedersomnämnande. De blir så himla glada och kanske fortsätter bygga hela livet. Iaf blev min son mallig som tusan. Imponerande prestation av juniortjejerna i. Klassen. Kul att se. De är ju vår hobbys osäkra framtid.
De japanska båtarna vann välförtjänt. Mkt imponerande byggen av vad han nu heter.
Nu är jag verkligen sugen på bygga och träffa er på mötena igen.
De japanska båtarna vann välförtjänt. Mkt imponerande byggen av vad han nu heter.
Nu är jag verkligen sugen på bygga och träffa er på mötena igen.
Obed
Ulf Lundberg heter han. Jag håller med dig om att hans båtar är imponerande
Joppo
Obed skrev:Kul att få avnjuta alla modellerna live. Bra att juniorerna fick hedersomnämnande. De blir så himla glada och kanske fortsätter bygga hela livet. Iaf blev min son mallig som tusan. Imponerande prestation av juniortjejerna i. Klassen. Kul att se. De är ju vår hobbys osäkra framtid.
...
Håller med fullständigt! tycker det var astufft å se en tjej som såg ut som en helt vanlig tjej i tonåren (missförstå mig rätt) bygga så fina grejer och digga hobbyn! Inte speciellt vanligt och så himla kul!
MiniStuff- Vicesheriff
Ja, ett stort Grattis!!!
Till alla som tog hem priser, främst till alla forum-medlemmar, men också till alla andra!
Det ser ut att ha varit bra klass på byggena!
Vika vann priser från vårt forum, och vilka klasser?
Stefan
Till alla som tog hem priser, främst till alla forum-medlemmar, men också till alla andra!
Det ser ut att ha varit bra klass på byggena!
Vika vann priser från vårt forum, och vilka klasser?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Modell Göteborg 13 - 14 September
» Tips på modell...
» Modell hållare.
» Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning
» Första modell jag byggde..
» Tips på modell...
» Modell hållare.
» Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning