IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?

+13
Matt_Public
Azgaron
Obed
Tobbe1983
Stefan E
Joppo
Warsawpact
MagnusE
Marlin
MiniStuff
Delmar
Janne.S
Jokkocze
17 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? Empty Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?

Inlägg av Jokkocze lör sep 18 2010, 23:16

Som titeln säger, vad vill ni helst av allt bygga? Och varför gör ni det inte?

Själv har jag en helknasig dröm om att bygga mig en "Ebon Hawk" från den Knights of the old republic-serien i skala 1/48. (Eller iaf 1/72)
Något kit finns inte, men jag planerar att scratchbygga en när jag lärt mig sånt. Har planerat det hela i ett par år, men det kommer nog aldrig bli gjort...

Så, vad vill ni andra bygga för grymma saker? Pansarpojkarna kanske är sugna på att bygga sig en Ratte? drunken
Jokkocze
Jokkocze

Till överst på sidan Gå ner

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? Empty Sv: Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?

Inlägg av Janne.S lör sep 18 2010, 23:19

Jag skulle vilja bygga en Daishi frå Mech warrior i 1/72....

Problemet är somsagt att det skulle bli ett scratchbygge och det skulle ta evigheter!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? Empty Sv: Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?

Inlägg av Delmar lör sep 18 2010, 23:21

mjo en Landkreuzer P. 1500 Monster hade inte suttit fel.

annars drömmer jag mest om att bygga i större skalor, fast bara bygga då. Skulle inte vilja ha så stora grejjer ståendes.
Delmar
Delmar

Inlägg av MiniStuff lör sep 18 2010, 23:37

ett par riktiga wif:are... Very Happy

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? P1500_Monster

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? Ratte100

Inlägg av Marlin lör sep 18 2010, 23:42

Denna har stått på min önskelista ett tag, och då i 1/48.

Nachshon

När/om det kommer en G V i 1/48 ska jag försöka mig på den.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av MagnusE lör sep 18 2010, 23:50

Lätt! SISU XA-180. Finns en irländare som scratchbyggt en som blev väldigt grann.
http://www.warwheels.net/Model_SISU_XA180_Irish_Mecanix.html
MagnusE
MagnusE

Inlägg av Warsawpact lör sep 18 2010, 23:51

Vad som står på önskelistan...

Subaru Impreza WRX STI 2011....helst i skala 1:1
Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? Subaru-Impreza_WRX_STI_2011_front_angle-640x457

T-119 Black Bear
Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? T119
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Joppo sön sep 19 2010, 00:39

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? FinalPic

Jag skulle vilja "skriva ut" en egen 3D-figur som jag gjort.

I nuläget har jag en färdig konstapel som jag knåpat ihop, men eftersom det kostar ett antal tusenlappar att skriva ut den i en vettig storlek så har det inte blivit av ännu.

Om ni undra över mitt obskyra av karaktär, var att jag från början tänkt ha med honom i dio som jag gått och grunnat lite på. Dock kom jag fram till att många av detaljerna jag skulpterat skulle gå förlorade i skalan jag tänkt skriva ut honom i (1/35), så därför kommer jag istället att printa honom i skala 1/10 som en fristående figur.

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? Char_1935_S_Somua_1

En annan modell som jag skulle vilja bygga är en fransk Somua S35. Det finns en gammel Hellerbyggsats, men den ser rätt trött och gammal ut. Min förhoppning är att Tamiya ska släppa en ny version av den Smile
Joppo
Joppo

Inlägg av Stefan E sön sep 19 2010, 11:27

Hejsan!

En av mina drömmodeller;

Pocher K73 Alfa Romeo Spider Touring Grand Sport 1/8 Scale, eller vilken som helst av Poschers klassiska bilmodeller i 1/8!

Har den inte...... ännu! Cool

[url]http://www.scaleautoworks.com/k73catalog.jpg[\url]

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobbe1983 sön sep 19 2010, 13:47

Den svenska Lansen 1/72, men tror inte den går att få tag på som modell
Tobbe1983
Tobbe1983

Inlägg av Janne.S sön sep 19 2010, 14:09

Lansen? jo det tror jag, det finns till och med ets till den nu mer

http://www.rebell.com/saab-s-a32-lansen.html

och lull lull...

http://www.rebell.com/catalogsearch/result/?q=Lansen
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Obed sön sep 19 2010, 14:14

Tyckte jag såg Lansen 1/72 hos kempe i fredags
Obed
Obed

Inlägg av Delmar sön sep 19 2010, 14:17

heh jag antar att nån fått sin dröm i uppfylld iaf Smile
Delmar
Delmar

Inlägg av Tobbe1983 sön sep 19 2010, 14:28

Janne.S skrev:Lansen? jo det tror jag, det finns till och med ets till den nu mer

http://www.rebell.com/saab-s-a32-lansen.html

och lull lull...

http://www.rebell.com/catalogsearch/result/?q=Lansen

Tack Janne!

Det blir nog att beställa denna när csn trillar in! Snubben på pumahobby på IPMS Göteborg sa att den inte fanns längre. F-N va Nice! Very Happy
Tobbe1983
Tobbe1983

Inlägg av MiniStuff sön sep 19 2010, 16:39

Oj Lansen byggde jag som barn... kommer dock inte ihåg vilket fabrikat. Silvermålad för hand med Humbrolfärger och klistrad med Airfixlimmet som var så farligt att det senare förbjöds. Vi fick en kull med massa ökenråttor som dog pga av alla limångor brossan "förorsakade" med sitt plastbyggande, läskigt värre.

Inlägg av Delmar mån sep 20 2010, 00:39

MiniStuff skrev:Oj Lansen byggde jag som barn... kommer dock inte ihåg vilket fabrikat. Silvermålad för hand med Humbrolfärger och klistrad med Airfixlimmet som var så farligt att det senare förbjöds. Vi fick en kull med massa ökenråttor som dog pga av alla limångor brossan "förorsakade" med sitt plastbyggande, läskigt värre.

yikes
Delmar
Delmar

Inlägg av Azgaron mån sep 20 2010, 01:27

Det finns nog en hel del jag drömmer om att få bygga. här är några. Smile

"the Brick" i 1/32
RA-5C Vigilante 9 1/32
En "korrekt" Gripen i 1/32. Har ju Revells utgåva, men den lär ju kräva en del jobb Smile
P-61 Black Widow i 1/32
En helst fullt transformerbar VF-1J i 1/32, fast en version i flygläge duger gott.

Jag tror att nån av dem finns i dyra vakuum/resin utgåvor, som i nuläget är bortom min plånboks kapacitet!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public mån sep 20 2010, 07:55

29:an och 32:an från Hasegawa.

Där har vi en drömdubbel som jag borde få gå säker för ett tag till.

37-familjen? Jaja, visst. Men den överlåter jag åt Tamiya. Very Happy

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Caverö mån sep 20 2010, 11:03

En bristol blenheim från tamiya i 1/48 men den finns inte heller.

Det finns tusen grejor man vill bygga och du frågar varför vi inte gör det.

Tråkigt att säga det men två små barn och villa med tomt som man älskar ger lite utrymme. Och frun sen då!

Brist på tid och lite pengar kan bidra till att inte bygga, och att drömenbyggsatsen kanske inte finns ännu.

Hoppas alla får vad dom vill iallafall! och har roligt när det händer.cheers
Caverö
Caverö

Inlägg av JOooCKE mån sep 20 2010, 11:06

En tok detaljerad F-4 i 1/32...
Annars skulle en Vigg i 1/32 sitta fint om det kommer ut någon dag... Rolling Eyes

Lika så som Chrille, en Subaru.
Fast en 2010 för mig Razz

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Stefan E mån sep 20 2010, 11:09

Hejsan!

En av mina drömmodeller;

Pocher K73 Alfa Romeo Spider Touring Grand Sport 1/8 Scale, eller vilken som helst av Poschers klassiska bilmodeller i 1/8!

Har den inte...... ännu! Cool

En mera "realistisk" dröm, en P-51B/D/K Mustang från Tamiya, i samma fina kvalitet som Spitfiren!

En annan drömmodell, "Elmer Fudd" / Tracker (COD) i 1/48, den är redan aviserad från Kinetic. (jag erkänner ju att jag har konstiga böjelser! monkey )

....att Eduard fullföljer planerna på en helt ny Phantom-familj i 1/48, i sedvanlig Eduard-kvalitet, ujujujuj........ drunken

....att Fine Molds gör Millenium Falcon i "rätt" skala, dvs 1/48!
jo, jag vet, den skulle bli oerhört stor och dyr, men nu drömmer vi ju! Sleep

Azgaron o Caverö, ge er till tåls lite....

S2 Buccaneer KOMMER från Trumpeter, SNART!
P-61 Black Widow och B-25 Mitchell är på gång, B-26 Marauder är planerad.
JAS39 Gripen kommer från Trumpeter (gissar sent nästa år)!
Trumpeter har även Intruder, Prowler, Skyhawk, Skyraider och ännu flera på gång!
Alla ovanstående i 1/32 förstås!

Blenheim finns redan i 1/48, båda versionerna från Classic Airframes (visserligen liiiiite dyrare short-runs, men dom FINNS!)

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S mån sep 20 2010, 12:12

Få se hur det går med Phantomerna...sista jag hörde var att de hade lagts på is, ty någon annan tillverkare också planerat att släppa Phantomer....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Obed mån sep 20 2010, 12:30

Tänker på alla byggsatser man byggt med stora förhoppningar som grusats av direkta felaktigheter med passform instruktioner gjutskägg insjunkningar och annat elände som gör ens dröm till besvikelse.

Det finns ju glömda drömmar som ruvar i bygghögen och bara väntar. Vem vet kanske nästa halvintressanta bygge blir en dröm.

För att hålla mig till ämnet så skulle jag önska mig en sådan i 1/72:

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? 1333-large1

mjo den finns i resin.
Obed
Obed

Inlägg av denstore mån sep 20 2010, 13:04

Man är ju lite sugen på att bygga en Superstar Destroyer i 1/72. Kan kanske bli en aning stor, men det är ju meningen. Måste ju ha något att parkera min Millenium Falcon på.

Annars är nog det seriösa drömprojektet att bygga de stora kombatanterna vid Pearl eller Midway.
denstore
denstore

Inlägg av cas mån sep 20 2010, 13:09

Oj! En SSD Executor är 19000m lång så i skala 1/72 blir det...(mummel mummel) 263m...
Är du helt säkr på att du skall ha en sån?
En vanlig Imperial Star Destroyer är ju bara 22m i samma skala så det är ju lite mer lätt hanterligt Wink

//Christer

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet