IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?

+13
Matt_Public
Azgaron
Obed
Tobbe1983
Stefan E
Joppo
Warsawpact
MagnusE
Marlin
MiniStuff
Delmar
Janne.S
Jokkocze
17 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? - Sida 2 Empty Sv: Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?

Inlägg av denstore mån sep 20 2010, 13:16

CAS skrev:Oj! En SSD Executor är 19000m lång så i skala 1/72 blir det...(mummel mummel) 263m...
Är du helt säkr på att du skall ha en sån?
En vanlig Imperial Star Destroyer är ju bara 22m i samma skala så det är ju lite mer lätt hanterligt Wink

//Christer

Hmmh, jag kanske får ta och fundera på 1/144.....Wink
denstore
denstore

Till överst på sidan Gå ner

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? - Sida 2 Empty Sv: Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?

Inlägg av Janne.S mån sep 20 2010, 13:17

Kanske i 1/350 så passar det med dina båtar Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av denstore mån sep 20 2010, 13:20

Njae, det blir så pilligt att bygga alla TIE-fighters då. 144 får det nog bli. När Fine Moulds har bestämt sig för att ta steget, alltså....Very Happy
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S mån sep 20 2010, 13:23

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jokkocze mån sep 20 2010, 13:26

Janne.S skrev:Här kan du hitta en liten kanske....

http://www.eagletransporter.com/forum/showthread.php?t=7336
Ja tack O_O

Kan nog vara värd 2000-3000, men den lär väl inte gå att få tag på längre, var ju två år sen det där..
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Janne.S mån sep 20 2010, 13:29

Senast ändrad av Janne.S den mån sep 20 2010, 13:30, ändrad totalt 1 gång
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av denstore mån sep 20 2010, 13:29

Njae, ser för liten ut.Wink

Mer seriöst vore kanske att bygga grottan/hangaren/snölandskapet från "The Empire Strikes Back". Dock så hade jag gärna velat ha lite snowspeeders och AT-AT i 1/72 då också.
denstore
denstore

Inlägg av Jokkocze mån sep 20 2010, 13:32

Den är ju färdigbyggd redan, tar ju bort lite av charmen Wink

denstore skrev:Njae, ser för liten ut.Wink

Mer seriöst vore kanske att bygga grottan/hangaren/snölandskapet från "The Empire Strikes Back". Dock så hade jag gärna velat ha lite snowspeeders och AT-AT i 1/72 då också.
Finemolds skulle ju släppa en AT-AT i 1/72, och snowspeeders ska det väl finnas? Eller var det kanske bara 1/48..?

HLJ har för övrigt dragit igång rea med samtliga Star Wars-modeller. Bara så att ni vet!
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Warsawpact mån sep 20 2010, 15:50

Jokkocze skrev:
Den är ju färdigbyggd redan, tar ju bort lite av charmen Wink

denstore skrev:Njae, ser för liten ut.Wink

Finemolds skulle ju släppa en AT-AT i 1/72, och snowspeeders ska det väl finnas? Eller var det kanske bara 1/48..?

HLJ har för övrigt dragit igång rea med samtliga Star Wars-modeller. Bara så att ni vet!

Snowspeedern finns med den är i 1/48.

Tack som f*n att du nämnde HLJ's rea på Star Wars grejer...t.ex. 195 spänn för en Y-Wing ifrån FineMolds. JACKPOT!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public mån sep 20 2010, 15:55

Uaah. Sluta omedelbart upp med att prata om Star Wars-rean! Shocked

Habblababblablabba, I can't hear you... Mad
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av denstore mån sep 20 2010, 16:12

Om någon ska lägga en order på HLJ, så kunde vi kanske slå oss ihop. Jag har lite sug....
denstore
denstore

Inlägg av Jokkocze mån sep 20 2010, 16:46

denstore skrev:Om någon ska lägga en order på HLJ, så kunde vi kanske slå oss ihop. Jag har lite sug....
Jag är sugen på att beställa ett par saker och vi bor ju inte alltiför långt ifrån varandra, om du nu (fortfarande?) bor i Lund.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av denstore mån sep 20 2010, 18:12

Jodå, jag bor fortfarande i Lund.
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S mån sep 20 2010, 18:53

USCH VAD DOM GÖR!!!!
130 spänn för en TIE fighter Sad

Tyvär så får jag nog bortse från den här rean.........tungt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jokkocze mån sep 20 2010, 19:06

denstore skrev:Jodå, jag bor fortfarande i Lund.
Då får jag se om jag har råd att beställa något i början på månaden Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av denstore mån sep 20 2010, 19:25

Ska vi sikta på att få hem grejerna till C4? Dels kan ju andra hoppa på, och dels så passar det mig bättre framåt oktober.
denstore
denstore

Inlägg av MiniStuff mån sep 20 2010, 21:02

Matt_Public skrev:Uaah. Sluta omedelbart upp med att prata om Star Wars-rean! Shocked

Habblababblablabba, I can't hear you... Mad

STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! Twisted Evil

Inlägg av Matt_Public tis sep 21 2010, 08:25

MiniStuff skrev: *Någon slags svag viskning, som vindens sus över sommarfjället. Något man anar snarare än hör...*

Hum, vad var det? scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff tis sep 21 2010, 09:47

Matt_Public skrev:
MiniStuff skrev: *Någon slags svag viskning, som vindens sus över sommarfjället. Något man anar snarare än hör...*

Hum, vad var det? scratch

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? - Sida 2 Star%20wars%20logo

Inlägg av Matt_Public tis sep 21 2010, 09:52

Aha! Ja, men säg det då. Istället för att mumla sådär... Very Happy

Jaja, man kan väl i alla fall titta lite hos HLJ. Hur illa kan det gå, liksom?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Matt_Public tis sep 21 2010, 14:34

På tal om ingenting, med anledning av rean.

Vad drömmer ni om att få bygga någon gång? - Sida 2 Wookiesp1
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff tis sep 21 2010, 15:26

Laughing jo jag å frugan såg den igår och fnittrade vilt

Inlägg av Jokkocze lör okt 02 2010, 03:15

En annan sak som vore kul att bygga är en B-1 Lancer. Stor som fan, men det är ju lite det som är grejen Wink

Revell har en i 1/48, så jag hoppas att jag aldrig råkar hitta en till ett rimligt pris..
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Stefan E lör okt 02 2010, 10:09

Jag hittade en B-1a från Revell (1/48), till ett högst rimligt pris en gång, men köpte den inte!

Tror ni att jag har ångrat det sen dess?????? Crying or Very sad

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av MiniStuff lör okt 02 2010, 11:17

*google*

... aha, hade inte en aning vad ni pratade om men nu vet jag Smile

hittade ett bygge av en sådan, såg rätt frän ut och stor ja Razz

http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal1/701-800/Gal772_B-1_Pranata/00.shtm

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet