Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?
+13
Matt_Public
Azgaron
Obed
Tobbe1983
Stefan E
Joppo
Warsawpact
MagnusE
Marlin
MiniStuff
Delmar
Janne.S
Jokkocze
17 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Vad drömmer ni om att få bygga någon gång?
CAS skrev:Oj! En SSD Executor är 19000m lång så i skala 1/72 blir det...(mummel mummel) 263m...
Är du helt säkr på att du skall ha en sån?
En vanlig Imperial Star Destroyer är ju bara 22m i samma skala så det är ju lite mer lätt hanterligt
//Christer
Hmmh, jag kanske får ta och fundera på 1/144.....
denstore
Kanske i 1/350 så passar det med dina båtar
Janne.S- Moderator
Njae, det blir så pilligt att bygga alla TIE-fighters då. 144 får det nog bli. När Fine Moulds har bestämt sig för att ta steget, alltså....
denstore
Ja tack O_OJanne.S skrev:Här kan du hitta en liten kanske....
http://www.eagletransporter.com/forum/showthread.php?t=7336
Kan nog vara värd 2000-3000, men den lär väl inte gå att få tag på längre, var ju två år sen det där..
Jokkocze
Jorå....
http://cgi.ebay.com/Star-Wars-prop-Super-Star-Destroyer-Model-Studio-Scale-/120622515999?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c15a9871f
38 tum......typ en meter lång då?
http://cgi.ebay.com/Star-Wars-prop-Super-Star-Destroyer-Model-Studio-Scale-/120622515999?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c15a9871f
38 tum......typ en meter lång då?
Senast ändrad av Janne.S den mån sep 20 2010, 13:30, ändrad totalt 1 gång
Janne.S- Moderator
Njae, ser för liten ut.
Mer seriöst vore kanske att bygga grottan/hangaren/snölandskapet från "The Empire Strikes Back". Dock så hade jag gärna velat ha lite snowspeeders och AT-AT i 1/72 då också.
Mer seriöst vore kanske att bygga grottan/hangaren/snölandskapet från "The Empire Strikes Back". Dock så hade jag gärna velat ha lite snowspeeders och AT-AT i 1/72 då också.
denstore
Den är ju färdigbyggd redan, tar ju bort lite av charmen
Finemolds skulle ju släppa en AT-AT i 1/72, och snowspeeders ska det väl finnas? Eller var det kanske bara 1/48..?denstore skrev:Njae, ser för liten ut.
HLJ har för övrigt dragit igång rea med samtliga Star Wars-modeller. Bara så att ni vet!
Jokkocze
Jokkocze skrev:Den är ju färdigbyggd redan, tar ju bort lite av charmenFinemolds skulle ju släppa en AT-AT i 1/72, och snowspeeders ska det väl finnas? Eller var det kanske bara 1/48..?denstore skrev:Njae, ser för liten ut.
HLJ har för övrigt dragit igång rea med samtliga Star Wars-modeller. Bara så att ni vet!
Snowspeedern finns med den är i 1/48.
Tack som f*n att du nämnde HLJ's rea på Star Wars grejer...t.ex. 195 spänn för en Y-Wing ifrån FineMolds. JACKPOT!
Warsawpact- Starwarsviritous
Uaah. Sluta omedelbart upp med att prata om Star Wars-rean!
Habblababblablabba, I can't hear you...
Matt_Public- Master of DNF
Om någon ska lägga en order på HLJ, så kunde vi kanske slå oss ihop. Jag har lite sug....
denstore
Jag är sugen på att beställa ett par saker och vi bor ju inte alltiför långt ifrån varandra, om du nu (fortfarande?) bor i Lund.denstore skrev:Om någon ska lägga en order på HLJ, så kunde vi kanske slå oss ihop. Jag har lite sug....
Jokkocze
USCH VAD DOM GÖR!!!!
130 spänn för en TIE fighter
Tyvär så får jag nog bortse från den här rean.........tungt!
130 spänn för en TIE fighter
Tyvär så får jag nog bortse från den här rean.........tungt!
Janne.S- Moderator
Då får jag se om jag har råd att beställa något i början på månadendenstore skrev:Jodå, jag bor fortfarande i Lund.
Jokkocze
Ska vi sikta på att få hem grejerna till C4? Dels kan ju andra hoppa på, och dels så passar det mig bättre framåt oktober.
denstore
Matt_Public skrev:Uaah. Sluta omedelbart upp med att prata om Star Wars-rean!
STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA! STAR WARS REA!
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: *Någon slags svag viskning, som vindens sus över sommarfjället. Något man anar snarare än hör...*
Hum, vad var det?
Matt_Public skrev:MiniStuff skrev: *Någon slags svag viskning, som vindens sus över sommarfjället. Något man anar snarare än hör...*
Hum, vad var det?
MiniStuff- Vicesheriff
Aha! Ja, men säg det då. Istället för att mumla sådär...
Jaja, man kan väl i alla fall titta lite hos HLJ. Hur illa kan det gå, liksom?
Jaja, man kan väl i alla fall titta lite hos HLJ. Hur illa kan det gå, liksom?
På tal om ingenting, med anledning av rean.
jo jag å frugan såg den igår och fnittrade vilt
MiniStuff- Vicesheriff
En annan sak som vore kul att bygga är en B-1 Lancer. Stor som fan, men det är ju lite det som är grejen
Revell har en i 1/48, så jag hoppas att jag aldrig råkar hitta en till ett rimligt pris..
Revell har en i 1/48, så jag hoppas att jag aldrig råkar hitta en till ett rimligt pris..
Jokkocze
Jag hittade en B-1a från Revell (1/48), till ett högst rimligt pris en gång, men köpte den inte!
Tror ni att jag har ångrat det sen dess??????
Stefan
Tror ni att jag har ångrat det sen dess??????
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
*google*
... aha, hade inte en aning vad ni pratade om men nu vet jag
hittade ett bygge av en sådan, såg rätt frän ut och stor ja
http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal1/701-800/Gal772_B-1_Pranata/00.shtm
... aha, hade inte en aning vad ni pratade om men nu vet jag
hittade ett bygge av en sådan, såg rätt frän ut och stor ja
http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal1/701-800/Gal772_B-1_Pranata/00.shtm
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Vad drömmer ni om att bygga ?
» Vad ska Claes bygga?