F-18A Hornet - Revell 1/32
4 posters
Sida 1 av 1
F-18A Hornet - Revell 1/32
Dels för att jag deltar i två gruppbyggen, och dels för att jag behövde ställa Spiten på hyllan ett tag då jag missat ett par deadlines eller nått sånt, så jag började på den här!
En gammal, men ändå rätt hygglig modell, som förhoppningsvis i slutänden kommer att se ut som en F-18!
Jag skrev på LSP att jag tänkte skaffa bättre cockpit men inte hittat nått, då erbjöd sig en vänlig själ att skicka sin överblivna från hans Academymodell, då han ersatt sin med resin dito! Jag nappade på det, och fick med utblåsen också!
Jag tog några jämförelsebilder, men på bla cockpitbilden är det svårt att se hur originaldelen ser ut då detaljerna "försvinner"
Cockpiten jag fick var tvåsitsig, men det var ju lättkapat!
Då jag inte är van vid att ersätta originaldelarna, så tar det emot lite att sätta kniven i saker å ting, men va tusan, jag har ju fått det så det är väl bara att kapa på!
Det verkar lite tajt med utrymme mellan hjulhusbaljan och cockpitbaljan, men det blir nog hjulhuset i första hand som får ge vika. Förhoppningsvis räcker det med att tunna plasten något! Återkommer med cockpitbygget senare!
Medans jag väntat på delar och kopia på delar av beskrivningen, så har jag byggt lite bakkropp och vingar!
Eftersom jag ändå byggt bakkroppen så tänkte jag passa på att kolla och passa in de nya utblåsen!
Nu är jag inte helt hemma i terminologin men precis innanför utblåskonerna sitter en sån här!
Men som väntat passar inte de nya utblåsen direkt!
Igår började jag trimma bort sargarna och ta bort lite på insidan av utblåset för att de ska passa, men nu passar inte det inre fjäderpaketet utan det sticker utanför en bit! Jag antar att den ska sitta jäms med ytterdelen, eller kanske en gnutta innanför, så det blir nog till att kapa i bakänden litegranna!
När jag ändå höll på så kollade jag lite på insuget också!
Inte snyggt precis, och jag antar att det inte ska ta stopp så snabbt!
Min första tanke var att öppna upp och förlänga fram till insugsfläkten, men sen fick jag ett tips att sätta dit ett skydd istället! Tål ju att funderas på då det säkerligen är mycket enklare att fixa!
Tips och förslag mottages gärna!
Håkan
En gammal, men ändå rätt hygglig modell, som förhoppningsvis i slutänden kommer att se ut som en F-18!
Jag skrev på LSP att jag tänkte skaffa bättre cockpit men inte hittat nått, då erbjöd sig en vänlig själ att skicka sin överblivna från hans Academymodell, då han ersatt sin med resin dito! Jag nappade på det, och fick med utblåsen också!
Jag tog några jämförelsebilder, men på bla cockpitbilden är det svårt att se hur originaldelen ser ut då detaljerna "försvinner"
Cockpiten jag fick var tvåsitsig, men det var ju lättkapat!
Då jag inte är van vid att ersätta originaldelarna, så tar det emot lite att sätta kniven i saker å ting, men va tusan, jag har ju fått det så det är väl bara att kapa på!
Det verkar lite tajt med utrymme mellan hjulhusbaljan och cockpitbaljan, men det blir nog hjulhuset i första hand som får ge vika. Förhoppningsvis räcker det med att tunna plasten något! Återkommer med cockpitbygget senare!
Medans jag väntat på delar och kopia på delar av beskrivningen, så har jag byggt lite bakkropp och vingar!
Eftersom jag ändå byggt bakkroppen så tänkte jag passa på att kolla och passa in de nya utblåsen!
Nu är jag inte helt hemma i terminologin men precis innanför utblåskonerna sitter en sån här!
Men som väntat passar inte de nya utblåsen direkt!
Igår började jag trimma bort sargarna och ta bort lite på insidan av utblåset för att de ska passa, men nu passar inte det inre fjäderpaketet utan det sticker utanför en bit! Jag antar att den ska sitta jäms med ytterdelen, eller kanske en gnutta innanför, så det blir nog till att kapa i bakänden litegranna!
När jag ändå höll på så kollade jag lite på insuget också!
Inte snyggt precis, och jag antar att det inte ska ta stopp så snabbt!
Min första tanke var att öppna upp och förlänga fram till insugsfläkten, men sen fick jag ett tips att sätta dit ett skydd istället! Tål ju att funderas på då det säkerligen är mycket enklare att fixa!
Tips och förslag mottages gärna!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Ja där har du något att bita i, Håkan!!
Jag har byggt den där i min ungdom någon gång.....tja den var billig i alla fall
Ska bli kul att se vad du kan göra med den, ser ut som du får såga och slipa en del, hehehe.
Limma lugnt!
Jag har byggt den där i min ungdom någon gång.....tja den var billig i alla fall
Ska bli kul att se vad du kan göra med den, ser ut som du får såga och slipa en del, hehehe.
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Jo, det blir det nog, men det ska bli skoj! Är själv lite nyfiken på vad jag kan åstadkomma, men en del såga och slipa lär det ju bli som sagt!
Jag funderar på att skaffa nån lämplig metallfärg, kanske Alclad, men akryl hade varit att föredra! Några förslag?
Håkan
Jag funderar på att skaffa nån lämplig metallfärg, kanske Alclad, men akryl hade varit att föredra! Några förslag?
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
UjUjUj.....
Nu har du verkligen fått något att bita i!
Jag har byggt Revells (urgamla) F/A-18 Hornet för rätt många år sedan nu.
Vad jag kommer ihåg är det en modell som går ihop riktigt bra, men detaljeringen är inte i nivå med dagens (milt uttryckt)!
Det du får i lådan är en modell av Prototypen eller förserien, inte en "riktig" maskin som varit ute på förband.
Jag har faktiskt kvar min gamla Hornet i hyllan!
Här är några avskräckande/inspirerande bilder;
Oroa dig inte för några "felskär", jag har också en (ensitsig) Academy-Cockpit (plus lite annat överblivet) liggande i lådan!
Behöver du delar så säg bara till!
Utblåsen skall sitta utan någon skarv mot kroppen.
Lycka Till! (du lär behöva det! )
Stefan
Nu har du verkligen fått något att bita i!
Jag har byggt Revells (urgamla) F/A-18 Hornet för rätt många år sedan nu.
Vad jag kommer ihåg är det en modell som går ihop riktigt bra, men detaljeringen är inte i nivå med dagens (milt uttryckt)!
Det du får i lådan är en modell av Prototypen eller förserien, inte en "riktig" maskin som varit ute på förband.
Jag har faktiskt kvar min gamla Hornet i hyllan!
Här är några avskräckande/inspirerande bilder;
Oroa dig inte för några "felskär", jag har också en (ensitsig) Academy-Cockpit (plus lite annat överblivet) liggande i lådan!
Behöver du delar så säg bara till!
Utblåsen skall sitta utan någon skarv mot kroppen.
Lycka Till! (du lär behöva det! )
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Den har du fått till riktigt snyggt Stefan! Helt ur lådan eller?
Revells gamla modeller är väl rätt hyggliga i vissa avseenden! I vart fall får man ju i slutänden en modell som ser ut som det den ska, dvs i det här fallet en F-18! Dock känns det som att de förenklat lite för mycket i vissa avseenden som tex insug och utblås! Min F-16C är i princip likadan, dock med ännu sämre insug då man kan se hjulbaljan!
Angående delar så verkar det som om han missat att få med några delar, bla pedaler och halva throttle handtaget och lite till!
Att utblåsen ska ligga kloss an det har jag förstått, ville bara visa hur det såg ut!
En sak som jag undrar över är den här "grejen", efterbrännkammarnånting eller vad det nu är, ifall den ska sitta längre in än vad Revell vill ha det till?
Om man kollar på den här bilden! Utblås! Så ser det ut som att den sitter längre in, för både de inre och yttre fjäderpaketet verkar vara lika långa, och då fattas det en bra bit till "botten"! Just nu sitter den inre hylsan kloss mot, och då sticker den ut en millimeter, och det ska den ju inte!
Tack!
Håkan
Revells gamla modeller är väl rätt hyggliga i vissa avseenden! I vart fall får man ju i slutänden en modell som ser ut som det den ska, dvs i det här fallet en F-18! Dock känns det som att de förenklat lite för mycket i vissa avseenden som tex insug och utblås! Min F-16C är i princip likadan, dock med ännu sämre insug då man kan se hjulbaljan!
Angående delar så verkar det som om han missat att få med några delar, bla pedaler och halva throttle handtaget och lite till!
Att utblåsen ska ligga kloss an det har jag förstått, ville bara visa hur det såg ut!
En sak som jag undrar över är den här "grejen", efterbrännkammarnånting eller vad det nu är, ifall den ska sitta längre in än vad Revell vill ha det till?
Om man kollar på den här bilden! Utblås! Så ser det ut som att den sitter längre in, för både de inre och yttre fjäderpaketet verkar vara lika långa, och då fattas det en bra bit till "botten"! Just nu sitter den inre hylsan kloss mot, och då sticker den ut en millimeter, och det ska den ju inte!
Tack!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Är böjd att hålla med dig där! Flamhållaren och det andra som hör EBkn till ska nog sitta lite längre in i kroppen än vad Revell vill hade till. Testa å knö in den en centimeter eller så in i kroppen så kanske det ser bättre ut?
Limma lugnt!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Hejsan!
Jag fattade inte frågan du ställde , men jag jämförde mina Hornets från både Academy och Revell.
Flamhållaren (insprutningsringen för EBK:n) sitter drygt 4cm från utblåsens kant på Academy, på Revell sitter den bara knappt 1,5cm in!
Alltså bör du förlänga röret en bra bit.
Vet inte exakt hur långt in den verkligen skall sitta, men Academys modell ser ut som på de bilder jag har.
Motorn är ganska liten och har inget EBK rör, precis samma konstruktion som Gripen (samma motor?).
Själva utblåsen är klädda med keramiska väggar (därför är de nästan vita) för att tåla värmen bättre.
Tror inte att Revells tidiga kärra skall ha dem eftersom de började användas när man bytte till den starkare motorn (GE-404).
Min Hornet är byggd rakt ur lådan och penselmålad med humbrolfärger.
Jag byggde den och Revells F-14 för ca 10 år sedan, innan jag fick mitt "återfall" i flygbyggandet.
Revells modeller brukar vara ganska korrekta i dimensioner och proportioner även om de är lika tomma som ett kinderägg inuti!
Limma Lungt!
Stefan
Jag fattade inte frågan du ställde , men jag jämförde mina Hornets från både Academy och Revell.
Flamhållaren (insprutningsringen för EBK:n) sitter drygt 4cm från utblåsens kant på Academy, på Revell sitter den bara knappt 1,5cm in!
Alltså bör du förlänga röret en bra bit.
Vet inte exakt hur långt in den verkligen skall sitta, men Academys modell ser ut som på de bilder jag har.
Motorn är ganska liten och har inget EBK rör, precis samma konstruktion som Gripen (samma motor?).
Själva utblåsen är klädda med keramiska väggar (därför är de nästan vita) för att tåla värmen bättre.
Tror inte att Revells tidiga kärra skall ha dem eftersom de började användas när man bytte till den starkare motorn (GE-404).
Min Hornet är byggd rakt ur lådan och penselmålad med humbrolfärger.
Jag byggde den och Revells F-14 för ca 10 år sedan, innan jag fick mitt "återfall" i flygbyggandet.
Revells modeller brukar vara ganska korrekta i dimensioner och proportioner även om de är lika tomma som ett kinderägg inuti!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Tack för svaren!
Jo, jag har ju tänkt knö in dem en bit, men 4 cm, uj, det är ganska mycket!
Kan man hitta bilder på de olika motorerna? Och gärna bilder på hur det ser ut på de olika F-18 versionerna!
Så den här ska inte ha det inre fjäderpaket?
Har du nån bild på hur det ser ut på Academymodellen?
Mycket snyggt penselmålat!
Jo, så kan man nog uttrycka det!
Håkan
Jo, jag har ju tänkt knö in dem en bit, men 4 cm, uj, det är ganska mycket!
Kan man hitta bilder på de olika motorerna? Och gärna bilder på hur det ser ut på de olika F-18 versionerna!
Så den här ska inte ha det inre fjäderpaket?
Har du nån bild på hur det ser ut på Academymodellen?
Mycket snyggt penselmålat!
Jo, så kan man nog uttrycka det!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Jag har oxå byggt en Revell 32 F-18 Hornet en gång i tiden, runt 1981 tror jag. Den fick några svetstrådar i ändan så den håller sig uppe, det fungerar bra. Vad jag mins var att h vinge inte blev rak så jag värmde på med hårtorken, jo jag vet vad vissa tänker, -vad ska han med den till-, men jag hade facktiskt hår på den tiden, resultatet blev en bucklig vinge men med allt damm på så syns det inte och vem bryr sig.
Svåke
Svåke
Svåke
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Ser snygg ut Svåke! Kul variant på flygposition!
Min lär nog bli stående på backen med skydd för intagen och röda remsor hängandes!
Håkan
Min lär nog bli stående på backen med skydd för intagen och röda remsor hängandes!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Det blir gör-snyggt med remsor på den
Lite förvirrade markpersonal åxå eller? Det går nog att få den där hur snygg som helst om man lägger ner lite energi på den
Lite förvirrade markpersonal åxå eller? Det går nog att få den där hur snygg som helst om man lägger ner lite energi på den
Janne.S- Moderator
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Öh, jag tänkte på såna där "Remove before flight" remsor men de kanske inte är röda?!
Jag håller just på och jobbar med ett litet tips jag fick angående utblåsen! Ska visa det sen så fort jag kommer åt den andra burken och kan lägga upp bilder!
Dock upptäckte jag att de yttre fjäderpaketen inte var likadana! Det ena ser ut som det på bild här högre upp, och det andra har helt raka fjädrar ungefär som Revells!
Finns det två olika uppsättningar med i byggsatsen? Funderar på att skriva till snubben och fråga, men det känns lite avigt då han redan skickat allt helt kostnadsfritt!
Sen har jag skurit ut en bit plasticard för att se om det går att göra ett vettigt utblåsrör, eh alltså den biten som fattas fram till flamhållaren! Sen ska jag försöka klä den med tunt skurna strimlor på insidan! Ska de gå hela vägen ner eller tar de slut efter ett tag? BILDER jag behöver BILDER!
Håkan
Jag håller just på och jobbar med ett litet tips jag fick angående utblåsen! Ska visa det sen så fort jag kommer åt den andra burken och kan lägga upp bilder!
Dock upptäckte jag att de yttre fjäderpaketen inte var likadana! Det ena ser ut som det på bild här högre upp, och det andra har helt raka fjädrar ungefär som Revells!
Finns det två olika uppsättningar med i byggsatsen? Funderar på att skriva till snubben och fråga, men det känns lite avigt då han redan skickat allt helt kostnadsfritt!
Sen har jag skurit ut en bit plasticard för att se om det går att göra ett vettigt utblåsrör, eh alltså den biten som fattas fram till flamhållaren! Sen ska jag försöka klä den med tunt skurna strimlor på insidan! Ska de gå hela vägen ner eller tar de slut efter ett tag? BILDER jag behöver BILDER!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Som sagt så fick jag ett litet tips på en förbättring man ganska enkelt kan göra med utblåsen!
Man börjar med att slipa bort lite på insidan av öppningen, och även lite på utsidan på innerröret!
Så mycket att man får ett litet mellanrum! Sen skär man tunna remsor av plast. Själv använde jag mig av 0,25mm ark. Sen skär man små bitar och limmar mitt för (i mitten på) varje fjäderblad.
Så här ser mitt försök ut!
Ser ganska ok ut tycker jag, men om man ska vara petig så borde det nog sitta en liten plutt i varje "hörn"! Vet dock inte om det kanske skulle se för plottrigt ut!
Håkan
Man börjar med att slipa bort lite på insidan av öppningen, och även lite på utsidan på innerröret!
Så mycket att man får ett litet mellanrum! Sen skär man tunna remsor av plast. Själv använde jag mig av 0,25mm ark. Sen skär man små bitar och limmar mitt för (i mitten på) varje fjäderblad.
Så här ser mitt försök ut!
Ser ganska ok ut tycker jag, men om man ska vara petig så borde det nog sitta en liten plutt i varje "hörn"! Vet dock inte om det kanske skulle se för plottrigt ut!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Se där Piffar upp utblåsen riktigt bra där!
Jo "remove before flight"-remsorna är väl röda har jag för mig...dom jag sett i alla fall, sedan brukar skydds kåporna som sitter över sensorerna vara gula.
Angående utblåsen så var det raka "fjädrar" på den gamla motorn...så det beror nog på hur tidig maskin du gör.
Limma lugnt!
Jo "remove before flight"-remsorna är väl röda har jag för mig...dom jag sett i alla fall, sedan brukar skydds kåporna som sitter över sensorerna vara gula.
Angående utblåsen så var det raka "fjädrar" på den gamla motorn...så det beror nog på hur tidig maskin du gör.
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Tack Janne!
Jo, det gör ju en del, faktiskt!
Är det nån som har nått bra tips på hur man fixar såna remsor eller om de går att skaffa nånstans?
Jo, det ska nog vara raka fjädrar på den här maskinen, men jag funderar på att eventuellt modernisera den lite! Frågan är vad som krävs? Antagligen ett nytt set med dekaler, om nu den kärran som Revell återger inte flög aktiv tjänst! Utöver att jag modifierar utblåsen, är det nått mer som behöver ändras?
Håkan
Jo, det gör ju en del, faktiskt!
Är det nån som har nått bra tips på hur man fixar såna remsor eller om de går att skaffa nånstans?
Jo, det ska nog vara raka fjädrar på den här maskinen, men jag funderar på att eventuellt modernisera den lite! Frågan är vad som krävs? Antagligen ett nytt set med dekaler, om nu den kärran som Revell återger inte flög aktiv tjänst! Utöver att jag modifierar utblåsen, är det nått mer som behöver ändras?
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Hejsan!
Har letat efter bilder men har gått bet, men "fjädrarna" skiljer helt riktigt mellan tidig och sen motor.
Om du vill bygga en sen version, dvs F/A-18C, så bör väl i alla fall slitsen mellan kropp o vinge (LERX) fyllas igen.
Den fanns bara på förserien, och var ett arv från föregångaren YF-17 Cobra.
Jo, det fanns på riktigt;
http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_YF-17
Sen är det diverse bulor och sensorer på nosen, kroppen, ryggen och stjärtfenor.
Vad jag sett är "RBF-tags" alltid röda med vit text.
Tror att bla. Eduard har sådana, de finns även i en del Tamiya satser (F-14, F-15).
Kanske lite dyrt, men en bra anledning att skaffa Tamiyas utsökta F-15E Strike Eagle!
Dina utblås ser kanonbra ut som dom gör, undvik att "plottra" ner dom.
Kommer att följa bygget med största intresse!
Gillar du F-18, och vill ha en bra referensbok så kan jag rekommendera den här;
http://ultra.glo.be/daco
Limma Lungt!
Stefan
Har letat efter bilder men har gått bet, men "fjädrarna" skiljer helt riktigt mellan tidig och sen motor.
Om du vill bygga en sen version, dvs F/A-18C, så bör väl i alla fall slitsen mellan kropp o vinge (LERX) fyllas igen.
Den fanns bara på förserien, och var ett arv från föregångaren YF-17 Cobra.
Jo, det fanns på riktigt;
http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_YF-17
Sen är det diverse bulor och sensorer på nosen, kroppen, ryggen och stjärtfenor.
Vad jag sett är "RBF-tags" alltid röda med vit text.
Tror att bla. Eduard har sådana, de finns även i en del Tamiya satser (F-14, F-15).
Kanske lite dyrt, men en bra anledning att skaffa Tamiyas utsökta F-15E Strike Eagle!
Dina utblås ser kanonbra ut som dom gör, undvik att "plottra" ner dom.
Kommer att följa bygget med största intresse!
Gillar du F-18, och vill ha en bra referensbok så kan jag rekommendera den här;
http://ultra.glo.be/daco
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Annars om man har tillgång till en färgskrivare så är det nog inte helt svårt att knåpa ihop remsor i datorn och sedan skriva ut. Det man får tänka på då är ju att man skriver ut remsan som både fram och baksida så man viker ihop den på mitten så man får den röda färgen på baksidan åxå
Sedan kan jag tänka mig att man ska försöka hitta så tunnt papper som möjligt eller att man skriver ut det på dekalfilm.
Sedan kan jag tänka mig att man ska försöka hitta så tunnt papper som möjligt eller att man skriver ut det på dekalfilm.
Janne.S- Moderator
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Tack Stefan och Janne!
Hmm, fylla igen LERXen borde nog inte ställa till några problem! Det borde gå fint att skära till lite plasticard och lägga i tycker jag! (hoppas jag!)
Bulor och sensorer kan kanske bli lite värre ifall man inte vet hur de ska se ut eller var de ska sitta!
Jo, En Tamiya F-15 i 1/32 hade ju inte varit helt fel, men den kostar ju en slant, fast det kan det ju vara värt!
Ok, ska jag undvika att plottra ner dem!
Jo, en sån bok hade nog varit väldigt bra att ha till hands! Verkar vara väldigt välfylld med behövliga bilder! Tack för länken!
Tack för tipsen om RBF-tagsen! Hmm, får se om jag kanske kan printa ett gäng! Frågan är hur stora de ska vara i 1/32? Typsnitt etc!
Håkan
Hmm, fylla igen LERXen borde nog inte ställa till några problem! Det borde gå fint att skära till lite plasticard och lägga i tycker jag! (hoppas jag!)
Bulor och sensorer kan kanske bli lite värre ifall man inte vet hur de ska se ut eller var de ska sitta!
Jo, En Tamiya F-15 i 1/32 hade ju inte varit helt fel, men den kostar ju en slant, fast det kan det ju vara värt!
Ok, ska jag undvika att plottra ner dem!
Jo, en sån bok hade nog varit väldigt bra att ha till hands! Verkar vara väldigt välfylld med behövliga bilder! Tack för länken!
Tack för tipsen om RBF-tagsen! Hmm, får se om jag kanske kan printa ett gäng! Frågan är hur stora de ska vara i 1/32? Typsnitt etc!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Det har uppstått ett litet problem! Jag upptäckte det redan (eller först) när jag moddade utblåsen. De yttre delarna var inte likadana som jag inte kollat då jag tog det för givet!
Den ena ser ut som på bild i tidigare inlägg och stämmer väl med GE F404 motorn. Den andra har raka blad precis som på Revells utblås, men lite snyggare! Jag mailade snubben jag fått dem av och han sa att de var de enda han hade kvar, men jag är inte helt säker på att han fattat vad jag menade! Även om jag är duktig på engelska så är det inte mitt modersmål!
Så frågan är, hur gör jag nu? Först och främst måste jag kanske bestämma mig för om jag vill göra en prototyp eller ett produktionsplan!
Produktionstypen hade ju varit kul med de moddade utblåsen, och om jag fattat det rätt så hade inte prototypplanet något inre fjäderpaket, eller har jag missuppfattat nått nu?
Stefan, har du nått utblås över? Har du gasreglaget, stolens utskjutningshandtag, och plutten som sitter ovanpå instrumentet?
Bakom cockpitbaljan sitter det ju en platta. På Revells sitter där en kolv (ser det ut som), men på Academydelen har jag bara ett litet hål i framkant! Finns det nån kolv/stång? och kan jag använda Revells?
På de sidor beskrivning som jag fick tillskickat mig fanns även beskrivningen på den främre hjulbaljan, och målningsschema för ledningar etc. Det tänkte jag använda mig av som förebild och lägga dit lite kablage själv. Finns det motsvarande beskrivning till huvudstället så är jag intresserad av en kopia (digital går bra!).
Tja, det var nog allt just nu!
Håkan
Den ena ser ut som på bild i tidigare inlägg och stämmer väl med GE F404 motorn. Den andra har raka blad precis som på Revells utblås, men lite snyggare! Jag mailade snubben jag fått dem av och han sa att de var de enda han hade kvar, men jag är inte helt säker på att han fattat vad jag menade! Även om jag är duktig på engelska så är det inte mitt modersmål!
Så frågan är, hur gör jag nu? Först och främst måste jag kanske bestämma mig för om jag vill göra en prototyp eller ett produktionsplan!
Produktionstypen hade ju varit kul med de moddade utblåsen, och om jag fattat det rätt så hade inte prototypplanet något inre fjäderpaket, eller har jag missuppfattat nått nu?
Stefan, har du nått utblås över? Har du gasreglaget, stolens utskjutningshandtag, och plutten som sitter ovanpå instrumentet?
Bakom cockpitbaljan sitter det ju en platta. På Revells sitter där en kolv (ser det ut som), men på Academydelen har jag bara ett litet hål i framkant! Finns det nån kolv/stång? och kan jag använda Revells?
På de sidor beskrivning som jag fick tillskickat mig fanns även beskrivningen på den främre hjulbaljan, och målningsschema för ledningar etc. Det tänkte jag använda mig av som förebild och lägga dit lite kablage själv. Finns det motsvarande beskrivning till huvudstället så är jag intresserad av en kopia (digital går bra!).
Tja, det var nog allt just nu!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-18A Hornet - Revell 1/32
Uj, den är lagd på is för tillfället, men jag ska ta tag i bygget snart, nu när jag faktiskt fått en massa fina delar av Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» F/A 18C Hornet, Revell 1/48
» F-18C Hornet, Revell 1/48
» F/A-18D Hornet HobbyBoss 1/48
» F-18D Hornet 1/48 HobbyBoss
» F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48
» F-18C Hornet, Revell 1/48
» F/A-18D Hornet HobbyBoss 1/48
» F-18D Hornet 1/48 HobbyBoss
» F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|