Hetzer I.R
+7
MiniStuff
Matt_Public
Janne.S
Delmar
Warsawpact
johan r
Joppo
11 posters
Sida 1 av 1
Hetzer I.R
Tänkte jag skulle visa lite bilder på modellen jag byggde innan Gypsy Panthern.
Det är en Tamiyamodell i skala 1/35 som jag pimpat med ets från Eduard, frulleband och en I.R-kikare från Blast Models.
I likhet med Gypsyn har inte heller denna modell nån verklig förebild. Den var från början tänkt ingå i ett postapokalypiskt dio företställande ett sönderbombat Frankfurt 1947. Dock blev det bara en stridsvagn i slutändan... Jag tror jag tappade inspirationen lite när jag fick Gypsy-idéen
Det är en Tamiyamodell i skala 1/35 som jag pimpat med ets från Eduard, frulleband och en I.R-kikare från Blast Models.
I likhet med Gypsyn har inte heller denna modell nån verklig förebild. Den var från början tänkt ingå i ett postapokalypiskt dio företställande ett sönderbombat Frankfurt 1947. Dock blev det bara en stridsvagn i slutändan... Jag tror jag tappade inspirationen lite när jag fick Gypsy-idéen
Joppo
Sv: Hetzer I.R
Såg den på Model GBG....en riktig liten delikatess!
Målningen och vädringen är i toppklass!
Målningen och vädringen är i toppklass!
Janne.S- Moderator
Heliga Guds Moder!
En Hetzer, och vilken Hetzer sedan...
Du har flyttat ribban uppåt ett hack. Snyggaste panzer jag sett.
Jistanes Amanda...
En Hetzer, och vilken Hetzer sedan...
Du har flyttat ribban uppåt ett hack. Snyggaste panzer jag sett.
Jistanes Amanda...
Matt_Public- Master of DNF
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket snyggt bygge Jesper! Snyggt målat och vädrat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack mina vänner för alla fina ord
Bra fråga Nu var det typ ett sen jag gjorde den, men tror vädringen skedde såhär : 1. Mig brown wash för att skapa fejkade skuggor och framhäva detaljer 2. Chipping med Vallejo 3. Oljefärg för att ge liv åt de plana ytorna och ge dem en lätt dammig look. 4. Rostrinningar och oljefläckar med brun vattenfärg. 5. Lera gjord av pigment och mattlack. 6. Slutligen duttade jag på lite ljust pigment lite här och var för att tona ner färgerna ytterligare. Nåt sånt... Är nåt oklart är det bara du hojtar till
/J
Delmar skrev:vilka vädringstekniker använder du? smutsen ser riktigt bra ut
Bra fråga Nu var det typ ett sen jag gjorde den, men tror vädringen skedde såhär : 1. Mig brown wash för att skapa fejkade skuggor och framhäva detaljer 2. Chipping med Vallejo 3. Oljefärg för att ge liv åt de plana ytorna och ge dem en lätt dammig look. 4. Rostrinningar och oljefläckar med brun vattenfärg. 5. Lera gjord av pigment och mattlack. 6. Slutligen duttade jag på lite ljust pigment lite här och var för att tona ner färgerna ytterligare. Nåt sånt... Är nåt oklart är det bara du hojtar till
/J
Joppo
Joppo skrev:Tack mina vänner för alla fina ordDelmar skrev:vilka vädringstekniker använder du? smutsen ser riktigt bra ut
/J
Inte tänkt på att använda vattenfärg för rostrinning innan, ska testas. tackar för tipsen
Delmar
Tack igen för de vänliga orden!
Vattenfärg kan användes till lite allt möjligt. Torkad lera funkar den alldeles utmärkt till t.ex. Dessutom är den ju smidigt att ta bort om man inte blir nöjd.
Tack! Det måste vara en av de finaste komplimangerna jag fått i hela mitt liv
/J
Delmar skrev:Inte tänkt på att använda vattenfärg för rostrinning innan, ska testas. tackar för tipsen
Vattenfärg kan användes till lite allt möjligt. Torkad lera funkar den alldeles utmärkt till t.ex. Dessutom är den ju smidigt att ta bort om man inte blir nöjd.
MagnusE skrev:Sjukt bra! Den håller lätt Jimenez klass tycker iallafall jag.
/J
Joppo
Joppo skrev:MagnusE skrev:Sjukt bra! Den håller lätt Jimenez klass tycker iallafall jag.
*Googlar*
Är det MiG Jimenez som åsyftas? I så fall är det banne mig +1 på Manges smicker!
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» Hetzer 1/35, Tamiya #35285
» Hetzer ? version.
» Polsk "Hetzer"
» Hetzer Dragon 1/35
» Hetzer, Tamiya #35285
» Hetzer ? version.
» Polsk "Hetzer"
» Hetzer Dragon 1/35
» Hetzer, Tamiya #35285
Sida 1 av 1