IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

+4
Stefan E
Azgaron
Delmar
Jokkocze
8 posters

Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av Jokkocze ons sep 29 2010, 16:27

Då tänkte jag att vi skulle ta en titt i lådan till den här lilla söta saken. Många undrar säkert varför jag köper en modell med dessa dekaler och jag säger bara en sak, varför inte?

För er som inte vet vad The Idolmaster är, så kan jag tyvärr inte säga så mycket. Det var ursprungligen ett spel som endast släpptes i Japan 2005, två år senare (2007) släpptes även en version till Xbox 360. Utöver det har det baserats en del andra spel på universumet och även en anime-serie. Hasegawas serie med modeller med dekaler från serien kom i samband med att det släpptes ett par paket med flygplan till Ace Combat som hade samma utseende.
Mer kan jag inte säga, så nu tittar vi på lådan istället!

Lådan i sig är väl det som är bland det mest annorlunda med det hela. Den är stor och gul, vilket gillas skarpt.
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2505

Väl inne i lådan känns det dock lite tomt. Mycket tomt utrymme.
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2506

Plasten är gul även den. Vet inte om det är en bra sak eller en dålig sak, men som sagt så gillar jag gult, så jag har inget emot det.
Delarna är fint detaljerade och förmodligen baserade på hasegawas andra F-2A-modell.
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2507
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2509
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2510
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2511
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2512
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2513

Inget speciellt med piloten heller, helt vanlig filur. Hoppades lite på att det skulle vara en karaktär från spelen/serien, men så är inte fallet :/
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2514

Lite delar hade tydligen lossnat, tänk om de hade blivit skadade?! Hade inte kunnat förlåta hasegawa då. Mycket dåligt. affraid
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2515

Även en av huvens delar hade lossnat, låg dock avskärmad i en påse och risken att den skadas är liten. Gummidelarna har jag inte klurat ut meningen med än, men jag märker väl det när jag börjar bygga!
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2516


Framsidan på manualen är lite nice tycker jag.
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2526

Instruktionerna är mestadels på japanska, men all viktig text finns även på engelska. De är väldigt detaljerade, så att bygga ihop det hela ska nog flyta på fint.
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2519
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2520
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2521
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2522

Dekalinstruktionerna är omfattande och det lär behövas! Är inte bara ett par dekaler, så att säga.
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2523
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2524
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2525

Och här har vi anledningen till att lådan är så stor som den är!
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2527

Dekaler, mängder med dekaler. Inte lika mycket detaljer som på Jannes fantom, men ganska många är det iaf!
Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] IMG_2528

Och det var väl allt. Blir nog mitt första plan som målas enligt instruktionerna, men börja bygga gör jag inte än på ett tag. Hoppas att lådtitten var intressant, vill ni ha några mer bilder på något specifikt så är det som vanligt bara att be om det, så fixar jag.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Sv: Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av Delmar ons sep 29 2010, 17:52

mycket intressant modell. Kul att se lite galna japanpryttlar
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Sv: Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av Azgaron ons sep 29 2010, 17:55

Tack för lådtitten Jocke! Helt underbart!

Vet inte om jag tycker gul plast känns så kul, men i övrigt känns det nästan som ett måste. Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Sv: Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av Stefan E ons sep 29 2010, 18:16

Hejsan!

tack för titten!

Det lär vara en av Hasegawas finaste modeller, betydligt nyare än den vanliga gamla F-16 serien!

Den här lär man behöva solglasögonen på när man bygger!

Börjar undra vad det är för färg på plasten i den Tomcat som jag även beställde?
Den var rosa(!!!!) i grundfärgen......

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Sv: Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av Janne.S ons sep 29 2010, 18:30

Japp, jag har sett en del byggda i den här serien och jag kan bara konstatera att de är koolare än nordpolen!

Det bygger ser jag fram emot!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Sv: Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av MiniStuff ons sep 29 2010, 20:01

Meganajjsers!!! koolt med lite manga-brudar på vingarna. me like.


_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Sv: Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av Kent tor sep 30 2010, 02:34

Åh..har aldrig sett detta förr,men nu står den på min önskelista.

Tack tack

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Sv: Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av Matt_Public fre okt 01 2010, 11:00

Härrejässus!

Stod och höll i Raptor-varianten av samma tema hos en utländsk langare i våras. Sjukt kul. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition] Empty Sv: Hasegawa Mitsubishi F-2A [Idolm@ster-edition]

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet