Mitsubishi A6M2a type 11, Hasegawa 1/48
+9
Warsawpact
Caverö
Patrik K
Kent
MiniStuff
T-34
Hayabusa
Matt_Public
Janne.S
13 posters
Sida 1 av 1
Mitsubishi A6M2a type 11, Hasegawa 1/48
Så där ja, ännu en modell lagd till handlingarna!
Himla trevlig modell, gick ihop utan större knussel och dekalerna var riktigt fina och tunna och för att inte säga följsamma!
Färgen enligt de nyare rönen tycker jag ser liiiiite tråkigare ut än den ljusgrå varianten men så är det.
Här har ni bilderna om ni är sugna!
Himla trevlig modell, gick ihop utan större knussel och dekalerna var riktigt fina och tunna och för att inte säga följsamma!
Färgen enligt de nyare rönen tycker jag ser liiiiite tråkigare ut än den ljusgrå varianten men så är det.
Här har ni bilderna om ni är sugna!
Janne.S- Moderator
Sv: Mitsubishi A6M2a type 11, Hasegawa 1/48
Det där, må jag säga, var en prima pralin!
Så mjuk och fin i färgen som bara det bästa ögongodis kan vara.
Så mjuk och fin i färgen som bara det bästa ögongodis kan vara.
Matt_Public- Master of DNF
Gött i bött, Janne
Jäkligt fin, skulle vara kul att se den IRL. Speciellt hur kulören blev.
Skulle vilja länka bilder till en bekant till mig, är det OK?
Jäkligt fin, skulle vara kul att se den IRL. Speciellt hur kulören blev.
Skulle vilja länka bilder till en bekant till mig, är det OK?
Hayabusa
Som vanligt ett mycket snyggt bygge men fina färger och gött slitage.
Magnus
Magnus
T-34
Tack killar
Jodå, länka på du bara Kan ju säga att bilderna ljuger liiiiite ...det ska till lite mer brunt i färgen. Tror det är lite för att jag har lite besynnerligt ljus här hemma...och jag har väl inte direkt ansträngt mig för att redigera alla bilderna.
Jodå, länka på du bara Kan ju säga att bilderna ljuger liiiiite ...det ska till lite mer brunt i färgen. Tror det är lite för att jag har lite besynnerligt ljus här hemma...och jag har väl inte direkt ansträngt mig för att redigera alla bilderna.
Janne.S- Moderator
Färgen är mer åt det här hållet...pillade lite PS med färgerna. Är inte exakt rätt heller men det skiftar så beroende på vilken belysning...ögat kan knappt bestämma sig för om det är grönt eller brunt...
jämför
Ja ja, den kommer till modell GBG i alla fall och där får era egna ögon avgöra
jämför
Ja ja, den kommer till modell GBG i alla fall och där får era egna ögon avgöra
Janne.S- Moderator
Jäkla läckert, å snabbt gick det också.
När är modell Gbg?
//w
När är modell Gbg?
//w
Kent
Som vanligt ett utsökt stycke modellbygge Janne!
Måste faktiskt säga att jag köper din färg mera än den förslagna helgrå, din färg har mera av "havs-camo" över sig.
/Patrik
Måste faktiskt säga att jag köper din färg mera än den förslagna helgrå, din färg har mera av "havs-camo" över sig.
/Patrik
Patrik K
Warthog skrev:Jäkla läckert, å snabbt gick det också.
När är modell Gbg?
//w
Tackar
Första helgen i september har jag för mig
Veritech79 skrev:Som vanligt ett utsökt stycke modellbygge Janne!
/Patrik
Heh, tack Ser annorlunda ut om inte annat
Janne.S- Moderator
Veritech79 skrev: [...] din färg har mera av "havs-camo" över sig.
Ja! För min inre syn kan jag nästan se ett avsvimmat sjöspöke spetsat på pitot-röret.
Matt_Public- Master of DNF
Det är ett fiiiiiiiint flygplan som Aron skulle sagt.
Själv säger jag SNYGGEBYGGE om än lite tråkig, du brukar ju bjuda på lite mer färg och spektakel.
Härligt att se hur som helst.
Själv säger jag SNYGGEBYGGE om än lite tråkig, du brukar ju bjuda på lite mer färg och spektakel.
Härligt att se hur som helst.
Caverö
Som vanligt är modellen ytterst bra och snygg. Du bygger alltid grejer till i en jämn o bra standard.
Du har väll upptäckt "Christer"-högen hos Alfa? Mycket japanskt WW2 fyndande som kan göras där...speciellt med ets.
Du har väll upptäckt "Christer"-högen hos Alfa? Mycket japanskt WW2 fyndande som kan göras där...speciellt med ets.
Warsawpact- Starwarsviritous
Tack Chrille!
Japp....jag hittade en MiG-3 i den högen för en 50-lapp
Japp....jag hittade en MiG-3 i den högen för en 50-lapp
Janne.S- Moderator
Hejsan!
ja, vad kan jag säga?
Alla andra har redan sagt allt, och jag kan bara instämma!
Jag måste nog hålla med om att den här "nya" färgen ser mera trovärdig ut än den grå (även om JAG gillar den grå bättre)!
Jag kommer DEFINITIVT att måla min 1/32 modell i den här färgen!
Kalassnyggt bygge, och lagom vädrat.
+5!
Stefan
ja, vad kan jag säga?
Alla andra har redan sagt allt, och jag kan bara instämma!
Jag måste nog hålla med om att den här "nya" färgen ser mera trovärdig ut än den grå (även om JAG gillar den grå bättre)!
Jag kommer DEFINITIVT att måla min 1/32 modell i den här färgen!
Kalassnyggt bygge, och lagom vädrat.
+5!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan
JA, jag höll verkligen igen på vädrandet
(ska jag vara ärlig så gillade jag åxå den grå...men det kanske är för att man var van vid den)
JA, jag höll verkligen igen på vädrandet
(ska jag vara ärlig så gillade jag åxå den grå...men det kanske är för att man var van vid den)
Janne.S- Moderator
Ruskigt snyggt bygge!
Man missar mycket om man är borta i en vecka...
/ Jocke
Man missar mycket om man är borta i en vecka...
/ Jocke
JOooCKE
Ojoj, här har man glömt att gå in i bildrutan på ett tag...
Riktigt fin blev den Janne!
Kan bara instämma i att en Zero i ljusgrått känns snyggare än den där hampafärgen
Jag har en känsla av att du kommer att var ohemult produktiv när du är föräldraledig på heltid
Riktigt fin blev den Janne!
Kan bara instämma i att en Zero i ljusgrått känns snyggare än den där hampafärgen
Jag har en känsla av att du kommer att var ohemult produktiv när du är föräldraledig på heltid
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Beror på hur snäll dotern är mot mig...men ett och annat bygge lär hinnas med.
Nya färger och ny kompressor skall inhandlas inom kort så då går det att ha dotern i hobbyrummet med mig när jag blåser på (snacka om att indoktrineras från tidig ålder...kommer antagligen hata modellbyggarnördar när hon växer upp)
Nya färger och ny kompressor skall inhandlas inom kort så då går det att ha dotern i hobbyrummet med mig när jag blåser på (snacka om att indoktrineras från tidig ålder...kommer antagligen hata modellbyggarnördar när hon växer upp)
Janne.S- Moderator
Mycket tjusigt bygge Janne! Kul med lite annorlunda färg!
Hehe, min son hatade att jag tog med honom in i datarummet, för han visste att han skulle somna då. Fast nu har han blivit datanörd och visste i tidig ålder hur man startade och stängde datorn samt installerade spel.
Att få honom modellintresserad är det dock sämre med, men jag höll ju inte på när han var liten.
Håkan
Hehe, min son hatade att jag tog med honom in i datarummet, för han visste att han skulle somna då. Fast nu har han blivit datanörd och visste i tidig ålder hur man startade och stängde datorn samt installerade spel.
Att få honom modellintresserad är det dock sämre med, men jag höll ju inte på när han var liten.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mycket snyggt bygge, Janne. Tycker färgen är kanonfin. En hel del tyder på att den dessutom är mer korrekt än den ljusgrå. Personligen tror jag att färgen är en vanesak, som någon skrev - man är van att se den i ljusgrått och just därför känns den rätt.
Hur som helst - jag skulle uppskatta om du kunde PM:a din mailadress till mig, Janne. Jag berätta mer detaljer senare..
Hur som helst - jag skulle uppskatta om du kunde PM:a din mailadress till mig, Janne. Jag berätta mer detaljer senare..
Hayabusa
Liknande ämnen
» Mitsubishi A6M2a, HAsegawa 1/48
» Tamiya 1/48 Mitsubishi Isshikirikko Type 11
» Mitsubishi T-2 (Hasegawa 1:72)
» Mitsubishi F-2A, Hasegawa 1/48
» Mitsubishi F-2A , Hasegawa 1/48
» Tamiya 1/48 Mitsubishi Isshikirikko Type 11
» Mitsubishi T-2 (Hasegawa 1:72)
» Mitsubishi F-2A, Hasegawa 1/48
» Mitsubishi F-2A , Hasegawa 1/48
Sida 1 av 1