Airfix 1:72 Avro Anson
+11
Azgaron
Marlin
MiniStuff
Matt_Public
cas
johan r
Stefan E
Delmar
Janne.S
Caverö
merlin1953packard
15 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Airfix 1:72 Avro Anson
Jämrans trönder, har de offrat tornet enbart för att kunna få plats med extra mycket gammelost på ryggåsen?
De är inte kloka de där utlänningarna...
Dessutom: höpp! Drastiska åtgärder må jag säga. Bra där!
De är inte kloka de där utlänningarna...
Dessutom: höpp! Drastiska åtgärder må jag säga. Bra där!
Matt_Public- Master of DNF
Kolla vad vackert det blir!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt! En del att slipa, men det blir nog bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hmmm, mera spackel och slipning...
Har dock gott hopp om att denna maskin skall nå någon form av färdigställande...
Varför bygga en fin Anson enkelt och smidigt från Special Hobbys utgåva, när det är mycket roligare med en gammal Airfix?
Eller...?
Har dock gott hopp om att denna maskin skall nå någon form av färdigställande...
Varför bygga en fin Anson enkelt och smidigt från Special Hobbys utgåva, när det är mycket roligare med en gammal Airfix?
Eller...?
merlin1953packard
Kämpa på bara!
Har man gjort nåt fint av nåt halvkass, tänk då hur bra det blir när man ger sig på nåt fint?
Har man gjort nåt fint av nåt halvkass, tänk då hur bra det blir när man ger sig på nåt fint?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
För jag är Ittma Hohah Om butn Baba...merlin1953packard skrev:Varför bygga en fin Anson enkelt och smidigt från Special Hobbys utgåva, när det är mycket roligare med en gammal Airfix?
Du är en ö av självuppoffring i ett hav av lättja och overksamhet.
Och snyggt blir det, jomän!
Ser ju mycket bra ut för att vara en gammal Airfix.
Spackel slipper man inte på Airfix hehe.
Spackel slipper man inte på Airfix hehe.
Viggen
Tänker följande: Airfix Anson, Falcon huv... och nu det bästa... en mask för Special Hobbys utgåva av Anson!
Som sannolikt de flesta av er gissar, är det inte mycket som stämmer, trots att alla tre skall gälla för en Mk.1
Men en färdig Eduardmask i handen är bättre än joxande i styrenskogen med Tamiyatejp!
Således; masken får styra... och så här blev det...
Merlin
Som sannolikt de flesta av er gissar, är det inte mycket som stämmer, trots att alla tre skall gälla för en Mk.1
Men en färdig Eduardmask i handen är bättre än joxande i styrenskogen med Tamiyatejp!
Således; masken får styra... och så här blev det...
Merlin
merlin1953packard
Iiiip!
Men det bådar mycket gott!
Men det bådar mycket gott!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Åh fy för Farao! Du vet då hur man skaffar sig bekymmer.
Men jag är trygg i min barnsliga optimism, det här reder du som en boss!
Men jag är trygg i min barnsliga optimism, det här reder du som en boss!
Ser bra ut! En mask brukar ju vara att föredra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack, killar, för respons! Det är så att säga något av det bränslet som driver på bygget av den här sunkhögen... en riktig långkörare som har svårt att komma i mål...
Som om det inte räcker, har den lilla tvåmotoriga sötnosen begåvats med ännu mer spackel. Verkar som Falconhuven inte riktigt kommer överens med Airfix-kroppen, utan den vill sticka ut lite på sidorna; alltså spackla och slipa. Strukturen från den dukklädda kroppen bakom cockpit har mer eller mindre försvunnit, men det kanske går att fixa med lite tunna små ribbor från varmdragen gjutstam.
Så här ser det i alla fall ut för närvarande...
Merlin
Som om det inte räcker, har den lilla tvåmotoriga sötnosen begåvats med ännu mer spackel. Verkar som Falconhuven inte riktigt kommer överens med Airfix-kroppen, utan den vill sticka ut lite på sidorna; alltså spackla och slipa. Strukturen från den dukklädda kroppen bakom cockpit har mer eller mindre försvunnit, men det kanske går att fixa med lite tunna små ribbor från varmdragen gjutstam.
Merlin
merlin1953packard
Det blir ju så fint så!
Lite gult, grönt och brunt på den så blir det smaskens!
Lite gult, grönt och brunt på den så blir det smaskens!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hehe! Det ser ut som att skönheten gnuggar makeup-rengöring i nyllet.
Det här blir så snyggt att det inte kan kallas sunk längre.
Det här blir så snyggt att det inte kan kallas sunk längre.
merlin1953packard skrev:
Merlin
Hej Merlin!
Dessa fina Airfix-modeller skulle passa perfekt på Airfix-bordet på Art in Miniature 2012 (ModellGöteborg)!!
Du har dessutom byggt fler klassiker ur Airfixkatalogen. Vad sägs om att visa upp dom tillsammans påAirfix- SIGbordet? Det vill säga de som du inte ställer upp i tävlingen med
Mejla mig gärna på eduardomitchell_swe@hotmail.com
MVH Eduardo (Moggy) Airfix SIG generalen
Moggy
Hmmm, börjar se lite ljus i byggtunneln nu för den här kärran... åtminstone vad gäller spackling och slipning.
Sen sist har det slipats och spacklats, samt lite Alclad Grey Filler... och ta i trä; ytan börjar faktiskt se rätt skaplig ut!
Men som alla små framsteg, kantas de också av diverse dubier - som här med att mycket av höjda paneler och linjerna från den dukklädda bakre kroppen.
Kanske skall man lägga på lite tunna plasticardremsor (som givetvis måste slipas... pust). Men vad gör man inte flör att få hyfs på en gammal Airfix-modell...
Så här ser den ut nu ialla fall... övergången mellan kabin och bakre kropp ser faktiskt riktigt hyfsad ut.
åsså lite bilder på det...
Merlin
Sen sist har det slipats och spacklats, samt lite Alclad Grey Filler... och ta i trä; ytan börjar faktiskt se rätt skaplig ut!
Men som alla små framsteg, kantas de också av diverse dubier - som här med att mycket av höjda paneler och linjerna från den dukklädda bakre kroppen.
Kanske skall man lägga på lite tunna plasticardremsor (som givetvis måste slipas... pust). Men vad gör man inte flör att få hyfs på en gammal Airfix-modell...
Så här ser den ut nu ialla fall... övergången mellan kabin och bakre kropp ser faktiskt riktigt hyfsad ut.
åsså lite bilder på det...
Merlin
merlin1953packard
Den skäms då inte för sig alls!
Finemang!
Finemang!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag säger färg!
Men så är jag heller inte någon magiker...
Men så är jag heller inte någon magiker...
Tack, killar, för edra uppmuntrande kommentarer.
Visst skall det snart bli färg... skulle vilja säga att det blir våldsamt färgglatt... nämligen norska flygvapnets grällt målade övnings- och utbildningsmaskiner... med dekaler från Vingtor.
Merlin
Visst skall det snart bli färg... skulle vilja säga att det blir våldsamt färgglatt... nämligen norska flygvapnets grällt målade övnings- och utbildningsmaskiner... med dekaler från Vingtor.
Merlin
merlin1953packard
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» GWH 1/144 Avro Vulcan K.2 Tanker
» Big and British: Avro Shackleton MR3
» CF 105 Avro Arrow...
» Avro 671 Rota Mk.1 RAF, Miniart 1/35
» Avro RJ85 & Beong 777-200
» Big and British: Avro Shackleton MR3
» CF 105 Avro Arrow...
» Avro 671 Rota Mk.1 RAF, Miniart 1/35