Big and British: Avro Shackleton MR3
+8
Marlin
Tobias
Sadolf
Matt_Public
Azgaron
rsm.gbg
Stefan E
cas
12 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Big and British: Avro Shackleton MR3
Man hänger ju på Britmodeller och där är ju gruppbyggen i ropet, nästan hela tiden.
På söndag börjar ju deras Big & British GB som skall hålla på "ett tag" framöver, och som den tokiga anglofil man är så måste man ju vara med.
Tanken är att det skall vara stort och brittiskt, så alla små trevliga Spitfires, Hurricanes, Triumph osv faller.
Det skall vara stort!
Är det dessutom fult (som det väldigt ofta är i brittiska sammanhang) så är det ännu bättre.
Något som VERKLIGEN kvalar in på stort och fult är en Avro Shackleton!
En vadåförnågot?
Shackleton är ett marinspaningsplan och flygande radar, som bilden ovan) som egentligen är den sista i raden som började med Avro Manchester
Hur hänger detta ihop?
Jo,Manchester var ett två motorigt plan med experimentella motorer som skulle ersätta Wellington.
Rolls Royce hade ju inte tid att utveckla den där konstiga 24-cylindriga X motorn, så man breddade vingarna och hängde på fyra Merlins.
Klockrent!
Lancastern var född.
Fast det skulle till slut visa sig att Lancastern hade dålig topphöjd och skulle man bomba japanerna sönder och samman så behöver man kunna göra det på högre höjd.
Alltså förlängde man yttervingarna ytterligare på en Lancaster och även kroppen. Resultatet skulle kallas Lancaster Mk IV, men man döpte om den till Lincoln istället.
Det är fortfarande stora likheter på en Lincoln och en Manchester.
Havsövervakning är dock väldigt för britterna och flyga runt där med Lend-Lease Liberator och Catalin kändes inte så fräscht 1946 så man tyckte det var dags att göra nåt eget, för att man kan.
Alltså tog man Lincoln som hade bra långdistansprestanda och bytte ut flygkroppen till nåt som kunde passa för havsövervakning istället. Då blev det lite för tungt, så man var tvungen att byta ut de trogna Merlins mot Griffons istället.
Till slut har man gjort en Shackleton!
Eller så läser man om det på Wikipedia istället.
Nåväl.
De senaste åren har både Airfix och Revell gjort Shacks, båda två den enormt fula radarspanaren AEW men också havspanarna MR2 (Airfix) och MR3 (Revell)
Airfix har mer interna detaljer, Revell har fantastiskt ytdetaljering.
Jag är ju normalt sett också en Airfix-kramare (för att dom gör konstiga brittiska skapelser i plast!) men rent objektivt är MR3 fulare än MR2 och konstigt nog lite mer misslyckad.
Extra påpöttar-jetmotorer slet för hårt på kärran skulle det visa sig.
Hursomhaver, en Revell Avro Shackleton MR3 i 1/72 ser då ut såhär:
Revells höga sidoöppnande låda som vanligt
Läsbara, tydliga och färggranna instruktioner med mer färgangivelser än Revell-mixar? Ja tack!
Dekaler tryckta i Italien, inte heller så himla illa det.
Sen har vi plast. Mycket plast.
Fint gjuten, men på vanligt Revellmaner så får man lite gjutskägg. Nå, det kan man ju karva ut rätt enkelt.
Sen har vi den stora anledningen att välja Revell framför Airfix.
Nitar! Jättemånga nitar!
Elaka tungor säger ju att en Shack egentligen bara är 6 miljoner nitar som flyger (eller vibrerar fram genom luften) i tät formation och att ha en helt slät flygkropp utan nitar som Airfix har gjort känns lite tråkigt.
Ett fullspäckat paket kan tyckas.
För säkerhets skull så slänger jag in lite extra godis också:
Då kör vi!
På söndag börjar ju deras Big & British GB som skall hålla på "ett tag" framöver, och som den tokiga anglofil man är så måste man ju vara med.
Tanken är att det skall vara stort och brittiskt, så alla små trevliga Spitfires, Hurricanes, Triumph osv faller.
Det skall vara stort!
Är det dessutom fult (som det väldigt ofta är i brittiska sammanhang) så är det ännu bättre.
Något som VERKLIGEN kvalar in på stort och fult är en Avro Shackleton!
En vadåförnågot?
Shackleton är ett marinspaningsplan och flygande radar, som bilden ovan) som egentligen är den sista i raden som började med Avro Manchester
Hur hänger detta ihop?
Jo,Manchester var ett två motorigt plan med experimentella motorer som skulle ersätta Wellington.
Rolls Royce hade ju inte tid att utveckla den där konstiga 24-cylindriga X motorn, så man breddade vingarna och hängde på fyra Merlins.
Klockrent!
Lancastern var född.
Fast det skulle till slut visa sig att Lancastern hade dålig topphöjd och skulle man bomba japanerna sönder och samman så behöver man kunna göra det på högre höjd.
Alltså förlängde man yttervingarna ytterligare på en Lancaster och även kroppen. Resultatet skulle kallas Lancaster Mk IV, men man döpte om den till Lincoln istället.
Det är fortfarande stora likheter på en Lincoln och en Manchester.
Havsövervakning är dock väldigt för britterna och flyga runt där med Lend-Lease Liberator och Catalin kändes inte så fräscht 1946 så man tyckte det var dags att göra nåt eget, för att man kan.
Alltså tog man Lincoln som hade bra långdistansprestanda och bytte ut flygkroppen till nåt som kunde passa för havsövervakning istället. Då blev det lite för tungt, så man var tvungen att byta ut de trogna Merlins mot Griffons istället.
Till slut har man gjort en Shackleton!
Eller så läser man om det på Wikipedia istället.
Nåväl.
De senaste åren har både Airfix och Revell gjort Shacks, båda två den enormt fula radarspanaren AEW men också havspanarna MR2 (Airfix) och MR3 (Revell)
Airfix har mer interna detaljer, Revell har fantastiskt ytdetaljering.
Jag är ju normalt sett också en Airfix-kramare (för att dom gör konstiga brittiska skapelser i plast!) men rent objektivt är MR3 fulare än MR2 och konstigt nog lite mer misslyckad.
Extra påpöttar-jetmotorer slet för hårt på kärran skulle det visa sig.
Hursomhaver, en Revell Avro Shackleton MR3 i 1/72 ser då ut såhär:
Revells höga sidoöppnande låda som vanligt
Läsbara, tydliga och färggranna instruktioner med mer färgangivelser än Revell-mixar? Ja tack!
Dekaler tryckta i Italien, inte heller så himla illa det.
Sen har vi plast. Mycket plast.
Fint gjuten, men på vanligt Revellmaner så får man lite gjutskägg. Nå, det kan man ju karva ut rätt enkelt.
Sen har vi den stora anledningen att välja Revell framför Airfix.
Nitar! Jättemånga nitar!
Elaka tungor säger ju att en Shack egentligen bara är 6 miljoner nitar som flyger (eller vibrerar fram genom luften) i tät formation och att ha en helt slät flygkropp utan nitar som Airfix har gjort känns lite tråkigt.
Ett fullspäckat paket kan tyckas.
För säkerhets skull så slänger jag in lite extra godis också:
Då kör vi!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron and Marlin like this post
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
En riktigt trevlig modell som Revell fått fram!
Jag har "träffat" en Shack på nära håll ( Cosford) och jag kan intyga att det var något av det fulaste jag sett i flygväg under hela mitt liv!
Det var också ett av de största flygplan jag sett, bortsett från Jumbo-Jet, B-29 och B-52 OCH den är översållad med nitar!
Hjulen var nästan högre än mig och jag är ändå 185cm!
Jag kommer att följa ditt bygge och krama min egen Shack AEW.2!
Stefan
Jag har "träffat" en Shack på nära håll ( Cosford) och jag kan intyga att det var något av det fulaste jag sett i flygväg under hela mitt liv!
Det var också ett av de största flygplan jag sett, bortsett från Jumbo-Jet, B-29 och B-52 OCH den är översållad med nitar!
Hjulen var nästan högre än mig och jag är ändå 185cm!
Jag kommer att följa ditt bygge och krama min egen Shack AEW.2!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
cas likes this post
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Najs, vilken skönhet, jag tycker den ser rätt så läcker ut
- Roland
- Roland
rsm.gbg
cas likes this post
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Underbart fulsnygg kärra! Ska bli kul att följa och modellen ser ju trevlig ut!
Lite förvånad över att Airfix inte har några nitar på sin då iaf äldre modeller brukar vara nedlusade med dem!
Håkan
Lite förvånad över att Airfix inte har några nitar på sin då iaf äldre modeller brukar vara nedlusade med dem!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Tack för hejjaropen! Jag kan knappt bärga mig innan jag kan sätta igång med det brutalfula åbäket.
Söndagen kommer dock att inledes med Vasaloppsspinning, dvs ett spinningpass som körs i takt med skidåkarna.
Vi startar samtidigt och kommer imål när eliten gör det. Kommer med stor säkerhet vara både kul och jobbigt.
Men sen har jag gjort mig förtjänt att vara stilla resten av dagen, även om det kanske är lite jobbigt att sitta...
Varför Airfix utelämnade nitarna är en gåta, men det har dom ju gjort på Lancastern också som även den är väldigt nitad.
Söndagen kommer dock att inledes med Vasaloppsspinning, dvs ett spinningpass som körs i takt med skidåkarna.
Vi startar samtidigt och kommer imål när eliten gör det. Kommer med stor säkerhet vara både kul och jobbigt.
Men sen har jag gjort mig förtjänt att vara stilla resten av dagen, även om det kanske är lite jobbigt att sitta...
Varför Airfix utelämnade nitarna är en gåta, men det har dom ju gjort på Lancastern också som även den är väldigt nitad.
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron likes this post
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
The contra-rotating nissen hut, således?
Det var minsann på tiden, om uttrycket tillåts mig. Mer brittiskt än så lär det godvilligt inte bli.
Det var minsann på tiden, om uttrycket tillåts mig. Mer brittiskt än så lär det godvilligt inte bli.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Nej, nu känns det som man är tillbaka lite på mammas gata med idiosynkratiska brittiska missfoster.
Det här skall bli kul, trots Eduards stora ets-set!
Det här skall bli kul, trots Eduards stora ets-set!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Fasen, jag tycker Avro Shackleton är ganska vacker, men det har nog lite med färgen att göra.. Formen är mera cool än snygg. Mycket trevligt bygge! Måste följas intensivt!
Tobias
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Tack tack!
Det är ju inte full inredning till den även om man får med en hel del. Öppet bombrum är planen, och här kan man verkligen ha roligt med blytråd!
Det är ju inte full inredning till den även om man får med en hel del. Öppet bombrum är planen, och här kan man verkligen ha roligt med blytråd!
Senast ändrad av cas den fre mar 04 2022, 08:19, ändrad totalt 1 gång
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron, Gigabyte and Marlin like this post
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Hoppla-ha! Där har du att göra fram till pensionen.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Fick du inte med pryttlar till bombrummet i Big Ed setet
/Bosse
/Bosse
Marlin
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Big Ed setet innehåller inte så mycket till bombrummet, men väl en hel drös med prylar till landställsutrymmena.
Nånting kommer jag nog att trycka dit, för det är lite trist att ha det bart...
Nånting kommer jag nog att trycka dit, för det är lite trist att ha det bart...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Stort, fult och framförallt Brittiskt!
Precis som cas vill ha det!.
Ett rejält bygge som kommer att ta sin lilla goa tid!
Ser fram emot resan!
Bänkar mig.
Precis som cas vill ha det!.
Ett rejält bygge som kommer att ta sin lilla goa tid!
Ser fram emot resan!
Bänkar mig.
_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
En Wellesley är ju precis vad som behövs
Finns ju en urgammal Matchbox eller Valom att ge sig på om man känner för lite mer självspäkelse.
Den har nästan samma inneboende fulhet som franska 30-tals alster, men dom är nästan i en klass för sig själv.
För extra touch bör det också finnas ett mått av misslyckande eller anakronism inblandad för att få till den rätta brittiska känslan, som Blackburn Firebrand, Supermarine Attacker, Nimrod AEW osv
Igår körde jag Vasaloppsspinning, idag har jag skavsår i ljumskarna.
Första gången NÅGONSIN jag råkar ut för det, och då har jag ändå träningscyklat i 20 års tid.
Uppenbarligen hade jag ett par kortdisanscykelbrallor på mig, för dom har funkat bra tidigare.
Eller så har jag blivit fetare
Obligatorisk
Men trots allt så har jag också misshandlat plast!
För att skoja till det lite så börjar jag INTE med cockpit, för det är ju lite för enkelt och logiskt.
Nej, istället blir det bombrummet!
Det består ju bara av 5 delar i plast om man räknar med luckorna så det är ju inte så många. Ganska fint detaöjerade också från Revell, så det tackar man ju för!
Lite små ets bitar tyckte Eduard skulle förgylla tillvaron, men jag tyckte det var lite lite, speciellt när man såg hur mycekt rör och sladdar det fanns i verkligheten.
Alltså spenderade jag hela helgen (kändes det som) med att limma blytråd och försöka passa in de tunnaste Evergreen stavar jag hade (och dom gör inte mindre dimension än Ø0,5mm).
Om det gav lön för mödan får man väl se när primern kommer på!
Finns ju en urgammal Matchbox eller Valom att ge sig på om man känner för lite mer självspäkelse.
Den har nästan samma inneboende fulhet som franska 30-tals alster, men dom är nästan i en klass för sig själv.
För extra touch bör det också finnas ett mått av misslyckande eller anakronism inblandad för att få till den rätta brittiska känslan, som Blackburn Firebrand, Supermarine Attacker, Nimrod AEW osv
Igår körde jag Vasaloppsspinning, idag har jag skavsår i ljumskarna.
Första gången NÅGONSIN jag råkar ut för det, och då har jag ändå träningscyklat i 20 års tid.
Uppenbarligen hade jag ett par kortdisanscykelbrallor på mig, för dom har funkat bra tidigare.
Eller så har jag blivit fetare
Obligatorisk
Men trots allt så har jag också misshandlat plast!
För att skoja till det lite så börjar jag INTE med cockpit, för det är ju lite för enkelt och logiskt.
Nej, istället blir det bombrummet!
Det består ju bara av 5 delar i plast om man räknar med luckorna så det är ju inte så många. Ganska fint detaöjerade också från Revell, så det tackar man ju för!
Lite små ets bitar tyckte Eduard skulle förgylla tillvaron, men jag tyckte det var lite lite, speciellt när man såg hur mycekt rör och sladdar det fanns i verkligheten.
Alltså spenderade jag hela helgen (kändes det som) med att limma blytråd och försöka passa in de tunnaste Evergreen stavar jag hade (och dom gör inte mindre dimension än Ø0,5mm).
Om det gav lön för mödan får man väl se när primern kommer på!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron and Marlin like this post
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Jag har vart lite sugen på det gamla öket från Matchbox, inte "så" men nu.. Fast det blir nog itne.. Den gjorde ju hyfsad tjänst tydligen.
Vad trevligt med Vasaloppsspinning! Var med på gamla Motionscentrum för länge sedan. Gamla Lekoboo, det ligger fortfarande ett gym där va? Västravallgatan, mitt emot Engelska Parken.
Men jag är en såndär gris som svettas så satans mycket. Och när man också har blåa dojjor som börjar släppa färg blir det pinsamt.. Får hålla mig ute men jag blev lite avundsjuk..
Bra musik och trevligt folk?
Du får lära dig att gå som en cowboy ett para dagar?
Ja de detaljerna ser ju ganska trevliga ut, blytråden förhöjer minsann med!
Vad trevligt med Vasaloppsspinning! Var med på gamla Motionscentrum för länge sedan. Gamla Lekoboo, det ligger fortfarande ett gym där va? Västravallgatan, mitt emot Engelska Parken.
Men jag är en såndär gris som svettas så satans mycket. Och när man också har blåa dojjor som börjar släppa färg blir det pinsamt.. Får hålla mig ute men jag blev lite avundsjuk..
Bra musik och trevligt folk?
Du får lära dig att gå som en cowboy ett para dagar?
Ja de detaljerna ser ju ganska trevliga ut, blytråden förhöjer minsann med!
Tobias
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Snyggt med lite extra knåp!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Just! Man mår även alltid snäppet bättre efteråt.Azgaron skrev:Snyggt med lite extra knåp!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Spinning i Varberg är speciellt. Vi har ett gott gäng som alltid är där på måndagarna och där både intruktör och musi är på topp, sen varierar det lite under veckan så klart.
Sämsta är nog disko-anders som envisas med att köra 70-tals disco som är helt omöjligt att trampa i takt till.
Känner man inte basen i kroppen så går det inte att hålla rätt fart, så är det bara.
Engelska parken har ju sett sina bättre dagar, men dfet blir ju bättre när tunneln är klar =)
Aldrig varit inne på det gymmet dock.
Tack för tillropen också!
Sämsta är nog disko-anders som envisas med att köra 70-tals disco som är helt omöjligt att trampa i takt till.
Känner man inte basen i kroppen så går det inte att hålla rätt fart, så är det bara.
Engelska parken har ju sett sina bättre dagar, men dfet blir ju bättre när tunneln är klar =)
Aldrig varit inne på det gymmet dock.
Tack för tillropen också!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Vart är du någonstans? Några av mina gamla kompisar och instruktörer gick till Atletica. och sen finsn det en massa ute på Valen? Skulle tro att Ulle (kan köra en del schlager..) är kvar. Magnus vet jag nog faktiskt vem det är.
Saknar det lite (mycket) men kör mest gym nu och försöker tvinga ut min tjocka lekamen att springa (läs framrycka som Babben Larsson jagad av viktväktarna) i Hagaparken!.
Stora muskler bränner mycket både då och mellan så man kan äta mycket skit och dricka öl. Och jobbiga patienter och anhöriga jävlas mindre med en.. Även en del schefer men där kan det också ha motsatt effekt..
Ja, lyckats missa eländet i stan men får ju höra. Kommer nog bli bra - men då skall de snickra nya stadsdelen.. :/
OT, sorry.. Jo det ser minsann fint ut. Är hobbyhörnan helt klar och up and running?
Saknar det lite (mycket) men kör mest gym nu och försöker tvinga ut min tjocka lekamen att springa (läs framrycka som Babben Larsson jagad av viktväktarna) i Hagaparken!.
Stora muskler bränner mycket både då och mellan så man kan äta mycket skit och dricka öl. Och jobbiga patienter och anhöriga jävlas mindre med en.. Även en del schefer men där kan det också ha motsatt effekt..
Ja, lyckats missa eländet i stan men får ju höra. Kommer nog bli bra - men då skall de snickra nya stadsdelen.. :/
OT, sorry.. Jo det ser minsann fint ut. Är hobbyhörnan helt klar och up and running?
Tobias
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Jag hänger på Friskis, för att det var enklare att få till årskortet som hälsoavdrag via jobbet.
Ja, tunneln och stationen kommer bli kalas! Nya stadsdelen på vattnet lite mindre. Inte helt klockrent att lägga den inom riskområdet för en hamn.
Hobbyhörnan är väl så klar den kan bli, men det går ju att pilla på det i evighter.
Sen talar vi inte högt om varken golv eller taklister
Ja, tunneln och stationen kommer bli kalas! Nya stadsdelen på vattnet lite mindre. Inte helt klockrent att lägga den inom riskområdet för en hamn.
Hobbyhörnan är väl så klar den kan bli, men det går ju att pilla på det i evighter.
Sen talar vi inte högt om varken golv eller taklister
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Varberg? Det finns ett jättetrevlig hotell med whiskyprovning ute vid stranden om jag minns... jobbade hos Er 18-18 med VTDs bilar,, sen så har också bott i en gård utanför med en microbryggeri.. Annas eller nåt hette det...Typ syd från stan....
Sadolf
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Kusthotellet? I KÅSA, det är fint.. Gammalt Kustsanatorium för "skrufulösa" barn, dvs tuberkulos som satt så på andra ställen (om jag komemr ihåg rätt). Hela området är trevlig, knata ut till Subbe fyr är trevligt. Finns.. fanns gott om bunkrar där, Strv 74-torn, räls för lv-kanoner etc. Var stort under det berget.
Kan det vara Jonssons Gård? Ligger en kvarn bredvid? Mina föräldrar brukar knata dit, det finns ett bageri med. Subbe bryggeri brygger där.
@ cas, Friskis är väl trevligt? Hängder där, här, förr. men vi har ett eget gym i källaren i min hus.. Gratis.. Så..jag gillar Friskis, fräscht och alla är välkomna!
har SATS och sånt här med men då måste man ha silikon och mycket smink, inte sugen på att operera in det..
Ok, kanske bättre nu men.. Det är lite så. Jag gömemr mig i vårt Rocky-gym, tränar på tider då jag oftast är ensam så man kan frusta och svettas - och basta själv..
var det något om något flygplan, modell, med?
Kan det vara Jonssons Gård? Ligger en kvarn bredvid? Mina föräldrar brukar knata dit, det finns ett bageri med. Subbe bryggeri brygger där.
@ cas, Friskis är väl trevligt? Hängder där, här, förr. men vi har ett eget gym i källaren i min hus.. Gratis.. Så..jag gillar Friskis, fräscht och alla är välkomna!
har SATS och sånt här med men då måste man ha silikon och mycket smink, inte sugen på att operera in det..
Ok, kanske bättre nu men.. Det är lite så. Jag gömemr mig i vårt Rocky-gym, tränar på tider då jag oftast är ensam så man kan frusta och svettas - och basta själv..
var det något om något flygplan, modell, med?
Tobias
Sv: Big and British: Avro Shackleton MR3
Nehej nu vet jag, jav vet kusthotellet men den direkt på stranden finns i Falkenberg.
Däremot i Varberg så var jag oftast in Anns bed och kitchen tror jag hette det. Ett trevlig ställe. Man kan sitta på kvällen och slurpa öl lugnt å fint.
Däremot i Varberg så var jag oftast in Anns bed och kitchen tror jag hette det. Ett trevlig ställe. Man kan sitta på kvällen och slurpa öl lugnt å fint.
Sadolf
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Avro Vulcan B.2, GWH 1/144
» Airfix 1:72 Avro Anson
» GWH 1/144 Avro Vulcan K.2 Tanker
» Avro 671 Rota Mk.1 RAF, Miniart 1/35
» Avro RJ85 & Beong 777-200
» Airfix 1:72 Avro Anson
» GWH 1/144 Avro Vulcan K.2 Tanker
» Avro 671 Rota Mk.1 RAF, Miniart 1/35
» Avro RJ85 & Beong 777-200
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet