Frisket film på Tamiya XF fungerar inget vidare?
2 posters
Sida 1 av 1
Frisket film på Tamiya XF fungerar inget vidare?
Glad i hågen maskerade jag för att spruta kronmärken med min airbrush. För att vara på den säkra sidan provade jag att lägga ett kronmärke i centrum på ovansidan av vingen (osynligt när vingen väl monterats), men döm om min förvåning när frisket filmen som alltid fungerat så bra tidigare inte ville fungera alls! Är det allmänt känt att det inte är nån poäng att försöka få nån vidhäftning av frisket film på en matt yta (i det här fallet Tamiya XF)?
Provade att lägga frisket film på en tidigare modell, där vingen sprutats med Ocean (halvmatt lack), och där klistrar den sig fullt tillräckligt. Men på den här modellen, som inte fått någon lack utan bara basfärgerna så märks ingen vidhäftning alls.. Resulterar i underspray och de sedvanligt mjuka kanterna.
Vad göra? På med ett lager oceanlack? Eller använda något annat än frisketfilm?
Tacksam för tips!
Provade att lägga frisket film på en tidigare modell, där vingen sprutats med Ocean (halvmatt lack), och där klistrar den sig fullt tillräckligt. Men på den här modellen, som inte fått någon lack utan bara basfärgerna så märks ingen vidhäftning alls.. Resulterar i underspray och de sedvanligt mjuka kanterna.
Vad göra? På med ett lager oceanlack? Eller använda något annat än frisketfilm?
Tacksam för tips!
JonteS
Sv: Frisket film på Tamiya XF fungerar inget vidare?
Blanda i lite Tamyia clear i färgen du målar med så blir den blank då borde det funka
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken?
» Inget AIM 2013
» Inget specielt.
» Tyvär blir det inget av....
» Inget för dem som sett Alien -79.....
» Inget AIM 2013
» Inget specielt.
» Tyvär blir det inget av....
» Inget för dem som sett Alien -79.....
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet