IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

+12
MiniStuff
Caverö
MagnusE
linusorn
Matt_Public
Warsawpact
Janne.S
johan r
Stefan E
Azgaron
cas
Marlin
16 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 9 av 17 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Nästa

Gå ner

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 Empty Sv: Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

Inlägg av Marlin mån apr 04 2011, 10:23

Tackar tackar mina herrar.
Förhoppningsvis ser vi resten av dekalerna på Fröken Tarmil i kväll.
/Bosse
Marlin
Marlin

Till överst på sidan Gå ner

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 Empty Sv: Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

Inlägg av Marlin tis apr 05 2011, 22:56

Hej,
Det tog visst lite mer än en kväll att hinna med lite mer dekaler.
Nu är ovansidan klar på Fröken Tarmil.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110405534
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110405535
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110405536
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110405537
Jag måste verkligen säga att jag är helnöjd med HobbyBoss dekaler.
Inga som helst problem med dem.
Undersidan kommer i morgon eller på torsdag.
De andra Miragerna fortlöper de med.
Två lager färg kvar på ovansida av Fröken Moshel.
Så där kanske det blir dekaler under nästa vecka..
Fortsättning följer.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron tis apr 05 2011, 23:12

Snyggt Bosse! Ser fram emot undersidans dekaler!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Janne.S tis apr 05 2011, 23:15

Japp, jag håller med Hobby Bosses å Trumpetarens dekaler är värry najs...eller filmen de är tryckta på i alla fall, men sedan får man hålla ett koöga på själva trycket.

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas ons apr 06 2011, 07:56

Stiligt Bosse!
Silver och rött på en stridsmaskin i öknen...helt galet egentligen men snyggt är det!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons apr 06 2011, 12:09

CAS skrev:Silver och rött på en stridsmaskin i öknen... helt galet egentligen, men snyggt är det!

Ett vackert vansinne. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin tor apr 07 2011, 21:44

Hejsan,
Om jag ska beskriva en perfekt kväll så är det nog idag.
Komma hem tidigare från jobbet av en ren slump.
Ishockey final med mitt Färjestad på TV.
Kall pilsner och en hel byggkväll, jag tror inte det kan bli bättre.
Nja det ska möjligtvis vara när ungarna föddes.....

I kväll har jag fått på dekalerna på undersidan av Fröken Tarmil.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110406538
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110406539
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110406540

Sen har rodren kommit på plats på Fröken Tzniut.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110407541
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110407542
Och hon har dessutom fått "primer" i form av HU 140 på ovansidan.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110407549

Och sist har Fröken Moshel fått sista lagret färg på ovansidan.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110407547
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110407548
Jag tycker inte det är något fel på denna målning.

Nu fattas bara att Färjestad vinner förlängningen........
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron tor apr 07 2011, 22:56

Ser ju mycket bra ut Bosse! Du har fått gjort en hel del ser det ut som!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin tor apr 07 2011, 23:17

Tack Håkan.

Men... Sad Skeletteå vann ju i femte perioden.
Nu står det 1-1 i matcher.
Hoppas att lördagsmatchen får ett "bättre" resultat.
Go'Natt
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public fre apr 08 2011, 09:50

Marlin skrev: Kall pilsner och en hel byggkväll, jag tror inte det kan bli bättre.
Nja, det ska möjligtvis vara när ungarna föddes.....

Först en fantastisk fru och nu även knattar som kan konkurrera med bärs & byggkväll?

Och så ett fullskaligt Mirage-kalas på det.

När det blir dags att räkna sina välsignelser så har du det du gör, märker jag... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas lör apr 09 2011, 15:29

Det är bra fart på på Firma Bosse!
Fröken Moshel ser ju ritkigt frejdig ut.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin sön apr 10 2011, 01:11

Go Kväll/Natt
Dags för en uppdatering.
Eftersom jag har en snickare på landet som är i färd med att byta tak på stugan så fick jag en lördag på hemma-plan som inte direkt var planerad.
Och vad bättre kan man sysselsätta sig med än att bygga flygplan.
Under tiden jag såg Färjestad spöa Skeletteå, hann jag med en massa saker.
Fröken Tarmil visar "benen".
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409558
Man kan inte slå direkt solljus som belysning.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409559
Tillbaka till LED och blixt.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409560
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409561_redigerad
Snabbspola två hockey-perioder.
Under tiden torkar detta nos ställ.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409563_redigerad
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409564
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409565

Under tiden hockey matchen pågick så målade jag en hel uppsättning av olika fälltankar.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409562

Och nu senast så hade primern torkat tillräckligt på Fröken Tzniut så man kunde ropa in henne i sminklogen.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409566
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110409567
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110410568
Jag ritar ut mönstret med blyerts och sen penselmålar jag på frihand, en panel i taget.
Det tar en sabla tid, men det blir ett snyggt resultat i slutändan.

Fortsättning följer.....
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas sön apr 10 2011, 08:43

Det var ingen liten uppdatering det!
Penselmåla en panel i taget, låter som en vinnande strategi, om än ganska tidskrävande.

Fröken Tarmil börjar ju se riktigt snygg och komplett ut nu!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S sön apr 10 2011, 09:59

Låter terapeutiskt Very Happy Gjorde s själv på en F-15 i 1/32...man blev mycket lugn och harmonsik av det Very Happy

Snyggt jopbbat, Bosse! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron sön apr 10 2011, 11:11

Tjusigt att fröken Tarmil kommit på fötter!
Kul att du börjat få färg på Tzniut också. Ser bra ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public mån apr 11 2011, 09:20

Mycket byggt och lite hockey.

Ser ju lovade ut i vanlig ordning. Kul att jäntorna verkar komma på fötter. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin mån apr 11 2011, 10:35

Tack mina herrar.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Marlin tis apr 12 2011, 22:30

Tjena,
Ytterligare en hockeykväll.
Tack och lov så gick ju matchen i "min" fördel, HEJA FÄRJESTAD !!!!! cheers
Jag har självklart byggt under matchen.
Men jag har inte så mycket att visa.
Jag har pysslat mycket med småplock.
Duttat lite färg här och där.
Men lite kan jag visa.
Fröken Tarmil har fått ett noshjul.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110412570
Och Fröken Tzniut har fått lite grönt.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 9 20110412569

Förhoppningsvis blir det mer bilder under torsdagens hockeykväll.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av MiniStuff ons apr 13 2011, 07:07

all denna hockey Razz kul att det är rätt lag som verkar vinna Very Happy fast jag gissar att kommentatorerna sitter och håller på AIK (även om de inte spelar i finalen jag vet) i vanlig ordning och inte är speciellt neutrala

btw: ser jättebra ut!

Inlägg av Matt_Public ons apr 13 2011, 08:37

Det där grå-grön-sandiga kamouflaget förefaller beroendeframkallande.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin ons apr 13 2011, 08:43

@ MiniStuff: Hockeykommentatorer är en egen sorts människor.
Men jag gillar att bygga och "kolla" på hockey samtidigt. Very Happy

@ Matt_Public: Jo du när man väl har fått ökencammot i blodet finns det ingen väg tillbaka.
Twisted Evil
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron ons apr 13 2011, 10:59

Ser snyggt ut Bosse!

Ökenkammo är ju kul som sagt, så efter att jag fått klart min Spit får jag ta och försöka få lite färg på min Israeliska Flogger.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public ons apr 13 2011, 11:14

Azgaron skrev:
Ökenkammo är ju kul som sagt, så efter att jag fått klart min Spit får jag ta och försöka få lite färg på min Israeliska Flogger.

Säg vad nu? Sätt högsta framåt, den vill jag se! cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron ons apr 13 2011, 11:36

Jag har en gammal Airfix som jag moddat fena och vapenbalkar på för att bli det enda ex av Floggern Israel hade, om jag fattat saker å ting rätt.
Bosse kanske har bättre koll.
Ska ta tag i det bygget å det snaraste!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas ons apr 13 2011, 11:37

Isrealisk flogger låter mycket spännande!
Men fröknarna ovan börjar ju också att ta sig till mål.
Vad blir det sen bosse?
Egyptisk MiG-21?
Mera ouragan?
Israeliska B-17?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 17 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet