IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

+12
MiniStuff
Caverö
MagnusE
linusorn
Matt_Public
Warsawpact
Janne.S
johan r
Stefan E
Azgaron
cas
Marlin
16 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 8 av 17 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17  Nästa

Gå ner

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 Empty Sv: Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

Inlägg av Janne.S tor mar 24 2011, 23:08

Spännande att se hur du löser lagningen Very Happy

Säger som Håkan, det ser bra ut!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 Empty Sv: Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

Inlägg av Marlin lör mar 26 2011, 10:09

Hejsan,
I går kväll fixade jag lagningen av kortgjutningen.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110325483
Jag använde här gammal hederligt tublim, och vilka doftminnen man fick av det Smile och lite hackad gjutstam.
Sen låter man helt enkelt limmet lösa upp plasten tills det blir en gegga.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110325484
Geggan smetas sen på över hålet. Jag la dit den med en tandpetare och jämnade till den med tummen.
När den hade torkat något penslade jag det flödigt med Tenax för att släta ut ytan.
Och nu på morgonen är den stenhård.
Vi får se senare i dag om det går att slipa.
På menyn idag står först ett besök i ytterligare ett byggvaruhus för att hitta takplåt till rätt pris.
Sen ska jag bygga Mirager resten av dagen. Jag har redan sågat loss -9B utblåset men resinet ska på plats och sen ska jag få Tzniut nosen på plats.
Och kanske lite dekaler på Tarmil.

Fortsättning följer.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron lör mar 26 2011, 10:41

Snyggt fixat Bosse!
Plastgeggametoden får ta och testas vid tillfälle.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Marlin lör mar 26 2011, 16:29

Hejsan,
Dags för en liten uppdatering.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110326485
Plastgeggan hade inte torkat tillräckligt för att slipas ännu.
På ytan var den hård, men när jag väl gick loss med sandpappret så märktes det ganska snart att det inte har härdat helt ännu.
Så jag låter det vara en dag eller två till.
Men då kan man ju jobba i andra änden av planet istället.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110326486
Bort med nosen.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110326487
Och på med Tznuit näsan.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110326488
Och kamerahuset.
Det ska till en noskons del till på detta så det kommer att bli en långnosad Fröken detta.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110326489
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110326490
Lite skillnad va?!?
Sen har jag börjat måla ATAR-9C utblåset.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110326492

Det var det för nu, men det lär nog komma mer innan sängdags..
/Bosse

Marlin
Marlin

Inlägg av cas lör mar 26 2011, 18:54

Den där Tzunit-nosen ser bara för kul ut.
Helfestligt och helsnyggt!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S lör mar 26 2011, 19:13

Långnäst sak det där, lägger säkert näsan i blöt och nosar upp lede fi Razz

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin lör mar 26 2011, 21:53

Janne.S skrev:Långnäst sak det där, lägger säkert näsan i blöt och nosar upp lede fi Razz

lol!
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron lör mar 26 2011, 22:44

Ser bra ut Bosse!

Det är onekeligen en annorlunda nos på den där.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public mån mar 28 2011, 12:51

Vilken kromosomkran! Shocked

Kul tips också. Ska testas inom kort. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin ons mar 30 2011, 22:38

Hejsan Svejsan,
Så var det äntligen dags för en uppdatering igen.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110328493
Vingfogen på undersidan är nästan klar.
Jag blev tvungen att spackla om denna.
Men efter andra varvet ser det bra ut.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110328495
Tre dagars inaktivitet gjorde susen på gegga-lagningen.
Den blev minst lika hård som omkringliggande plast och det var inga som helst problem med att slipa till den.
Här har jag gått loss med riktigt grovt 180-papper.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110330496
Och så här ser det ut efter 240, 400, 600, 1200, 1500, 2000 och 3200.
Jag brukar gå ända ner till 12000 när jag polerar, men det ska till en buktank på detta ställe.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110330497
Och här ser vi den.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110330498
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110330499
Bakre delen har ett konstigt lite fönster på ena sidan. Så där måste insidan målas innan den kommer på plats.

Jag har nog ett par dagar till mer arbete på Fröken Tzniut innan det är dags att plocka fram färgen.
Om jobbet tillåter kanske jag hinner få på de sista resin delarna i morgon.

Fortsättning följer.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron ons mar 30 2011, 22:53

Det blev riktigt bra det där Bosse!
Ser fram emot fortsättningen!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S ons mar 30 2011, 23:12

Det blev ju riktgt bra det där! cheers

Jag brukade använda ända upp till 12000 grits putsdukar när jag slipat men efter jag började grunda med Alclad så behöver jag bara använda våtslippapper upp till 2000 grit, alla märken försvinner när primern läggs på.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin ons mar 30 2011, 23:15

Janne.S skrev:Det blev ju riktgt bra det där! cheers

Jag brukade använda ända upp till 12000 grits putsdukar när jag slipat men efter jag började grunda med Alclad så behöver jag bara använda våtslippapper upp till 2000 grit, alla märken försvinner när primern läggs på.

Tackar, Ska lägga det på minnet.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas tor mar 31 2011, 18:29

Bra jobbat med spacklande och lagande!
Kommer bli kalas det här!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin tor mar 31 2011, 23:49

Go'Kväll.
Lite sent men jag tror jag hinner med en uppdatering innan John Blund kommer och drar iväg med mig.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110331503
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110331509
Bakre delen av buktanken har kommit på plats.
Passformen är inte världsbäst, så lite spackel behövdes.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110331504
Fröken Tzniut har samma skenor under nosen som Fröken Tarmil har.
(Nosen har fått en air-bag av bubbelplats som skydd under tiden jag bygger.)
Jag har inte riktigt kommit fram till vad dessa är.
Det kan vara något med aerodymaniken, eller helt enkelt kabeltunnlar.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110331505
En på varje sida om noshjulet är det iallafall.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110331506
Och så har jag limmat dit någon antenn av okänd sort.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110331508
Passformen på luftintagen blev inte heller världsbäst. Kanske var distanserna runt hjulhusen något för stora.
Men jag blev tyvärr tvungen att laska i en bit plasticard.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110331507
Men nu har jag iallafall kommit så pass långt att jag kan måla insidan på kamerahuset.
Mattsvart för hela slanten. Svartmetallic kommer jag att använda till själva kameralinsen.
Inte för att så värst mycket kommer att synas av kamerautrustningen.

Ett par steg närmre målning kom jag iallafall.
Troligtvis blir det en uppdatering i morgon.
Planen var att åka till stugan i morgon, men äldste son är magsjuk så jag tror det blir uppskjuten ett dygn, åtminstone.....
Fortsättning följer......
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron fre apr 01 2011, 00:52

Ser bra ut Bosse! Ser fram emot fortsättningen.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public fre apr 01 2011, 08:33

Tur att kärrorna får ribba, så slipper jag...

Det här blir ju fasen så tjusigt. tongue

Hälsa lillgrabben att han ska krya på sig (raskt, så ni kommer iväg ordentligt).
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin fre apr 01 2011, 08:40

Azgaron skrev:Ser bra ut Bosse! Ser fram emot fortsättningen.

Håkan

Matt_Public skrev:Tur att kärrorna får ribba, så slipper jag...

Det här blir ju fasen så tjusigt. tongue

Hälsa lillgrabben att han ska krya på sig (raskt, så ni kommer iväg ordentligt).

Tack ska ni ha.
Vi avvaktar att åka till stugan tills i morgon.
Så om inget annat inträffar så kanske det kan bli dekaler på Tarmil i kväll.
Fortsättning följer....
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Marlin fre apr 01 2011, 22:46

DEKALER, Här finns det DEKALER!!!!
Fröken Tarmil har tagit steget in i sminklogen.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110401510
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110401511
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110401512
Oturligt nog fick jag en reva i fendekalen.
Detta är HobbyBoss dekaler och de är helt underbara.
De fastnar på samma sätt jagkommer ihåg att Superscale gjorde på den tiden jag byggde 1/72.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110401513
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 8 20110401514
Ena sidan är klar. Men mycket kvarstår.

Såååå fortsättning följer....
/Bosse

Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S lör apr 02 2011, 00:07

Se där ja Very Happy

Glada dekaler som piffar upp!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact lör apr 02 2011, 01:11

Den första bilden såg ut som om du airbrushat färgen. Riktigt bra resultat med pensel!

Trevligt att få se lite dekaler, riktigt färggranna sådana.

Keep it up!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas lör apr 02 2011, 08:43

cheers Mirage med åka-fortare-ränder!
Ursnyggt!
Dagens väder inbjuder ju till dekalerande, så det blir väl några uppdateringar till under dagen va?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron lör apr 02 2011, 10:44

Bra start på dekalerandet! Ser trevligt ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin lör apr 02 2011, 13:24

Nej, idag blir det inga uppdateringar.
Jag är i stugan.
Ska skriva kontrakt med snickaren i morgon bitti för takjobbet.
Men det kanske kan bli något i morgon.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public mån apr 04 2011, 09:25

Holy crap!

Vilken mumsboll. Du är ju självaste Willy Wonka. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 8 av 17 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet