IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

+12
MiniStuff
Caverö
MagnusE
linusorn
Matt_Public
Warsawpact
Janne.S
johan r
Stefan E
Azgaron
cas
Marlin
16 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 12 av 17 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17  Nästa

Gå ner

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 Empty Sv: Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

Inlägg av Matt_Public tor maj 05 2011, 09:34

Väsby-Bosse i raketform! Very Happy

Fräsigt värre. Heja på!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 Empty Sv: Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

Inlägg av Marlin tor maj 05 2011, 09:49

Matt_Public skrev:Väsby-Bosse i raketform! Very Happy

Fräsigt värre. Heja på!

Tackar,
Jo det gäller att ligga i.
Jag har bara sju veckor kvar att bli färdig på.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Marlin tis maj 10 2011, 23:07

Hejsan Svejsan,
Då är man tillbaka på jobbet igen efter en mycket trevlig byggträff i Alingsås.
Det var väldigt länge sedan jag hade så kul.
Min vana trogen så byggde jag faktiskt redan i går under hockey matchen.
Matchen i söndags fick jag nöja mig med sportradion.
Jag körde precis in på min parkering när slutsignalen gick.

Men först lite bilder från helgen.
Installation i lokalen.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110506659
Stefan (Phantom2) närmast kameran, Janne och bakom honom Caverö.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110506660
Markus (ministuff) och ryggen på vår underbara värd Johan r.

När alla prylar var installerade i lokalen åkte jag ner till mitt hotellrum och installerade mig där.
På vägen tillbaka till lokalen tog jag några turistbilder av torgen och vattnet som rinner genom staden.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110506661
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110506662
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110506663
Trevlig mysig sommarstad.

Väl tillbaka på min plats så började jag lägga på dekaler på Fröken Moshel.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110506664
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110506666
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110506667
Men vi hade så trevligt tillsammans att jag glömde ta fler bilder.

En god nattsömn senare så var det iväg till Plast-Templet, AlfaHobby/Kempes, i Göteborg.
Synd att jag glömde ta bilder där.
När vi väl var tillbaka i Alingsås så sprang jag upp på mitt hotellrum för att hämta datorn (och mer snus)
Markus och Stefan tog igen sig på en parkbänk utanför hotellet under tiden.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110507668
Mittenfönstret av takfönsterna var mitt hotellrum.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110508672

Lördagen fortsatte sedan med mer dekaler för min del, men jag drabbades av samma glömska igen och tog inga bilder då.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110510681
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110510682
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110510683
Men så här blev slutresultatet. Jag missade att få med mig sifforna till planet, så de har jag satt dit i kväll.

Sen blev det söndag och jag fick lämna mitt hotellrum.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110508669
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110508670
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110508671
Men jag kommer förhoppningsvis tillbaka till Alingsås och Grand Hotell nästa år igen.

När Stefan och jag hade lastat vårt pick och pack så satte vi oss i bilen igen för att åka hem.
Vi stannde på några ställen, bl a Brahehus.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110508673
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110508674
Bra rastplats utmed E-4:an

Och så har vi då kommit fram till vad som har hänt på hemmaplan.
I går under hockeymatchen fick Fröken Tarmil sina robotar på plats.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110509675
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110509676
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110509677
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110509678
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110509679_redigerad
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110509680
Nu är det bara pitotröret och huven som fattas innan hon är klar.

Men det är ju hockey på TV i morgon igen och då sitter jag vid byggbordet bredvid TV:n och bygger igen.

Ha de´
/Bosse

Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S ons maj 11 2011, 00:15

Trevliga stadsvyer Very Happy

Brahehus, ja så hette det....där har vi åxå rastat några gånger, framför allt sprungit på dass Razz

Jag ser en hög färdiga Mirage III:or inom kort! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron ons maj 11 2011, 08:17

Trevliga bilder Bosse! Dina Mirager börjar se färdiga ut! Snyggt med dekaler på!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Marlin ons maj 11 2011, 08:52

Tackar,
Jo de börjar närma sig slutmontering på mina Mirager.
Jag tror att jag får ihop tre innan gruppbygget slutar.
Den fjärde, Fröken Tashbetz, får komma på efterkälken eftersom delarna till nosen fortfarande lyser med sin frånvaro.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public ons maj 11 2011, 09:18

Fasen vad nice med utflykt och Mirage.

Nu är jag dödligt avis. Men mest glad. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin ons maj 11 2011, 09:25

Matt_Public skrev:Fasen vad nice med utflykt och Mirage.

Nu är jag dödligt avis. Men mest glad. Very Happy

Avis behöver du ju inte bli.
Det kommer ju bli fler utflykter och byggträffar.
Jag ser redan fram mot nästa.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public ons maj 11 2011, 09:28

Marlin skrev: Avis behöver du ju inte bli.

Ska vi slå vad?

Nåja, väl mött nästa år om inte förr. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas ons maj 11 2011, 20:55

Semesterbilder och Miragebilder!
Ett stående byggkollo i maj är en helt enkelt strålande idé!
Nästa år ser vi fram emot att få höra om alla dina vedermödor som nybliven färgsprutare Laughing

Men dom där miragerna är bara för läckra alltså...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin ons maj 11 2011, 22:41

Vi får se vilka vedermödor jag råkar ut för.
Jag har iallafall bestämt mig för att köpa en Aztek.
Men kontot blev lite tomt efter helgen och nu har jag tacksamt beställt massa prylar via Markus Hannants omgång 4.
Så just nu är det lite skralt i kassan.
Men till hösten blir det en spruta.

Nu är hockeymatchen över och till Sveriges fördel dessutom.
Så jag har haft en byggkväll vid TV:n igen.

Vad har jag gjort då??
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511684
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511685
Lite sista målning på Fröken Tarmil.
Sen är hon faktiskt färdig.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511686
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511687
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511688
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511689
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511690
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511691
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511692
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511693
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511694
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511695
That's one down, three to go.
Jag fick veta av ALfaHobby att mina ersättningsdelar äntligen har kommit till Sundsvall.
Och de ska postas till mig i morgon.
Så glad i hågen drog jag fram Fröken Tashbetz ur dvalan och fortsatte med det bygget.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511696
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511697
Lite roderytor.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511698_redigerad
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511699
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110511700
Följt av lite plastik kirurgi.

Nu är det bara att invänta brevbäraren.
Det finns en sportslig chans att jag hinner med alla fyra.
Jag har 6½ vecka eller 45 dagar på mig innan jag måste vara klar.

Fortsättning följer...
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron ons maj 11 2011, 22:47

Fröken Tarmil ser riktigt tjusig ut! Snyggt jobbat Bosse!

Kul att höra att nosen är på väg. 45 dagar borde kunna funka ven om jag kan tänka mig att det blir tajt!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin ons maj 11 2011, 22:50

Tack Håkan.
Jag tror det ska gå.
Fröken Moshel är redo för slutmontering och om ett par dagar kan jag lägga dekaler på Fröken Tzniut.
Så får jag bara nosen till Fröken Tashbetz innan helgen så ska det gå.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S ons maj 11 2011, 23:35

Väl spenderad hockeykväll Very Happy
(blev lite fundersam i första men det löste sig till sist)

Laddat å klart ser det ut som Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public tor maj 12 2011, 10:01

Peristaltik-produkt pommes frites!

Den där blev ju läcker som glass. Aah, kall god glass...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas tor maj 12 2011, 15:41

Bygga klart det där på 45 dagar!?
Jag är djupt imponerad över den målsättningen!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin lör maj 14 2011, 00:06

Howdy!
Nu är man lite slut.
Två bra hockey matcher på raken och en helkväll vid byggbordet.
Hoppas Sverige spöar Finland på söndag kväll.
Undrar om man kan få en bättre fredag?
Nja det ska möjligtvis vara plastkollot förra helgen....

Jag har pysslat med massa småprylar under kvällen.
Inget som syns så där bra direkt.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110513705
En sabla massa hjulluckor och landingställ har fått färg.

Fröken Tzniut har fått en strykning blått till.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110513701
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110513709
Undrar om det inte behövs en fjärde strykning??? Question

Fröken Moshel behöver både stol och hjul, så det har jag också pysslat med ikväll.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110513702
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110513703
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110513704

Tyvärr så kommer inte min Tashbetz-nos förrens på måndag.
Så jag får försöka göra så mycket jag bara kan under helgen på Fröknarna Moshel & Tzniut.

Vi är hemma denna helg, för att Erik (och även jag) ville se ishockey VM, och Axel och Emelie vill se ESC i morgon kväll.
Vi har ju ingen TV-antenn i stugan just nu eftersom vi precis har plockat ner och bytt tak......

Fortsättning följer......
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron lör maj 14 2011, 00:15

Ser bra ut Bosse! Snygg stol!
Det kanske vore snyggt med ett lager färg till på undersidan.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public lör maj 14 2011, 07:51

Trodde för ett ögonblick att du skulle bygga en Borg-kub när jag såg fotot på traven med gjutramar. Very Happy

Allt ser så gött ut! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E lör maj 14 2011, 08:54

Hejsan!

Full rulle i Mirage-fabriken, ser jag!

Ser bra ut, och dom modeller du satte dekaler på under bygghelgen gick inte av för hackor, de heller!

Nu blir jag sugen att angripa min Mirage låda jag köpte....

Limma på!

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas lör maj 14 2011, 09:42

MMMMMM, mirage-borg-kub! Det hade varit nåt det!
Snygg kattapluttis har det blivit!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin lör maj 14 2011, 11:12

Tack mina herrar.
Jag gillar verkligen Mirage.
Ska nog se om jag inte kan hitta en F-1:a någonstans.
Den jordanska målningen skulle passa i min samling.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 USAF_F-16_and_RJAF_Mirage_F1
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S lör maj 14 2011, 11:26

Hoppas det kommer en ny någonstans ifrån...enda som finns är ESCIs gamla F-etta i Italeri tappning....men det lär nog finnas gojs att piffa upp den med.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin tis maj 17 2011, 22:54

Go'Kväll.

I går fick jag ersättningsdelar från Alfahobby.
Men inte alla, så nu håller jag på och bråkar med dem.
Det som kom var två påsar med delarna 4-7.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110516727_redigerad
Jag hade reklamerat att jag saknade delarna 3-7
Men , del 3, kamerahuset lyser fortfarande med sin frånvaro. Evil or Very Mad
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110516728
Tyvärr så kan jag inte vänta på att de ska få tummen ur...
Så jag blev tvungen att scratcha något så jag kunde få linsen in i nosen.
Men jag är allt utom nöjd hur min första order (och kanske sista) hos Alfahobby har skötts.
Nog gnällt. Evil or Very Mad

Jag har ju lite bråttom att får Fröken Tashbetz in i omklädningsrummet så hon också kommer ut på dansgolvet innan balen är slut.
Men nu är hon iallafall primad. Penselmålad Hum 140 dög på de andra så det fick bli det här med.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110517729
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110517730

Lite nosvikter behövs om man inte ville att Fröken ska stå på ändan.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110517731
Kameranosen målade jag mattsvart på insidan och sen limmade jag ihop den.
Det var lite ojämna kanter på delarna, men inget allvarligt.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110517732
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110517733

Efter montering har jag slipat och fyllt fogarna med CA-lim.
Ett lager primer senare visar att jag inte är riktigt färdig med slipningen.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110517735
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110517736

Och under tiden färg och lim har torkat, har jag öppnat däckverkstad.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 12 20110517734

Fortsättning följer i morgon.....
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron ons maj 18 2011, 01:02

Lite trist att inte alla delar kom som de skulle!
Blev ju bra med nosen på plats! Däcka inte nu Bosse! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 12 av 17 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet