IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

+12
MiniStuff
Caverö
MagnusE
linusorn
Matt_Public
Warsawpact
Janne.S
johan r
Stefan E
Azgaron
cas
Marlin
16 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 11 av 17 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17  Nästa

Gå ner

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 Empty Sv: Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

Inlägg av Caverö ons apr 20 2011, 22:20

Du kämpar på, och det ser spännade ut oxå.

Hoppas du fixar det cheers
Caverö
Caverö

Till överst på sidan Gå ner

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 Empty Sv: Ménage...Host, Hhmm, Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore

Inlägg av Marlin ons apr 20 2011, 22:47

Tack för allt fint stöd.
Fröken Tarmil är verkligen inne på upploppet.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110420606
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110420607
Pangsätet har kommit på plats.
Det är inte så värst mycket mer kvar att måla.
Sikte och huv är påbörjade, sen är det några antenner och lite annat småpyssel som ska på plats.
Det kan väl ta en till två kvällar att göra klart.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110420608
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110420609
Fröken Tzniut håller fortfarande på i garderoben, andra lagret grönt har tillkommit.
Det börjar ta sig här med.
Fröken Moshel fick ingen mer färg idag.
Efter andra lagret Xtracolor krävs det minst två dygns vila.
Xtracolor tar en sabla tid att torka.
Samtliga fälltankar är också färdig målade, och så håller jag på med Sidewinders och roboträls.
Och Alfahobby har hört av sig.
Jag kommer förhoppningvis få ersättningsdelarna till Fröken Tashbetz efter Valborg.
Så kanske det finns en lite chans att klämma in den fjärde systern i samma gruppbygge trots allt.

Men nu blir det inga fler uppdateringar förrän tidigast på tisdag.
I morgon sticker vi till stugan och fortsätter med det bygget, ja med städning och eldning iallafall. sunny
Så jag passar på att önska alla en Glad Påsk albino albino albino redan nu ifall det mobila bredbandet inte vill funka under helgen.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E ons apr 20 2011, 23:00

Hejsan!

Följer bygget med stort intresse!

Intressanta kärror, men jag kan inte ens med den bästa viljan i världen kalla gumman "Tiznut" för snygg!
Akta så hon inte flyger till Blåkulla! Very Happy

Annars är ju Miragen ett av de vackraste flygplan jag vet, jämte Spitfire, Hawker Hunter och J-35 Draken.
Särskilt vacker är den "Franska" helmetall-looken med de röda fartränderna!

Precis som fröken "Tarmil" (ojdå, nu har jag lärt mig vad de heter också!), SÅ skall en Mirage se ut, mmmmm!

Du har ju rena produktionslinan där!

Ser fram emot fortsättningen!

Glad Påsk!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin ons apr 27 2011, 21:50

Hejsan Svejsan i vårsolen.
På min andra och sista påsk-semesterdag har jag hunnit med att pyssla om systrarna Shahak lite.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110427639
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110427640
Fröken Tzniut har fått förhoppningsvis sista lagret sandfärg.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110427641
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110427642
Fröken Moshel har fått sitt sista lager blått på undersidan.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110427643
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110427644
Och Fröken Tarmil har fått glas över kameran.
Det var lite knepigt att skära till glaset.
Jag limmat fast det med Kristal Kleer, hoppas det håller.
En av bränsletankarna har också kommit på plats.
Dessutom så har jag målat ett gäng Sidewinders och robotskenor.

I morgon sticker jag iväg på en kurs för jobbets räkning, och blir bort även fredag.
Sen blir det stugan igen och fortsatt städning.
Glad Valborg.....
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron tor apr 28 2011, 00:53

Ser riktigt bra ut Bosse! Du jobbar på flitigt på alla fronter!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public tor apr 28 2011, 08:53

Tjusigt, tjuusigt. Flinade Vargen.

Det här blir ju för vackert alltså. Du borde få mer semester oftare. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Kent lör apr 30 2011, 00:00

Blir riktigt snyggt detta.

/W
Kent
Kent

Inlägg av Marlin lör apr 30 2011, 19:06

Tack mina herrar.
Om Alfahobby hinner leverera mina reservdelar i veckan så kanske Fröken Tashbetz följer med till Alingsås.

Glad Valborg! sunny
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S lör apr 30 2011, 19:17

Marlin skrev:Tack mina herrar.
Om Alfahobby hinner leverera mina reservdelar i veckan så kanske Fröken Tashbetz följer med till Alingsås.

Glad Valborg! sunny
/Bosse

Be dom leverera till filialen i götet Very Happy

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin lör apr 30 2011, 20:04

Janne.S skrev:
Marlin skrev:Tack mina herrar.

Glad Valborg! sunny
/Bosse

Be dom leverera till filialen i götet Very Happy

Jag hade en idé om det.
Men jag vet inte om prylarna har kommit hem från Tjeckien ännu.
Question
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Marlin mån maj 02 2011, 23:00

Så där ja.
Äntligen en seger efter den snöpliga förlusten mot Norge i lördags.
Och min vana trogen så bygger jag när hockey visas på TV.
Ikväll koncentrerade jag mig på Fröken Tarmil.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110502647
DEFA-puffrorna är på plats.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110502648
Vindrutan har fått lite silverfärg på sig, huven har också fått sitt.
Men det var en elak söm mitt i som jag var tvungen att köra hela registret på.
400-12000 + tandkräm, innan den gav med sig, Tyvärr ingen bild på det.
Men huven luktar mint nu. Razz

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110502650
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110502651
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110502652
Båda 1700-liters tankarna är på plats nu och det är inte många delar kvar innan man kan kalla Fröken Tarmil för klar.

Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110502653
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110502654
Och Fröken Tzniut har fått blått struket på buken för första gången. cheers

Fröken Moshel är redo för dekaler, men det kommer i helgen och alla som är på Mötet får se det live.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public tis maj 03 2011, 09:28

Tandkräm?

Är det någon sorts förorts-voodoo på gång?

Nåja, det rullar ju på vackert. Very Happy

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Jokkocze tis maj 03 2011, 09:53

Matt_Public skrev:Tandkräm?

Är det någon sorts förorts-voodoo på gång?
Tandkräm är suveränt till att polera saker, Fungerar ungefär som 20000-25000 grit-sandpapper. Fungerar rätt bra till att fixa repade cdskivor Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Matt_Public tis maj 03 2011, 09:57

Jokkocze skrev: Tandkräm är suveränt till att polera saker, Fungerar ungefär som 20000-25000-grit sandpapper.
Fungerar rätt bra till att fixa repade CD-skivor. Smile

Aha! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin tis maj 03 2011, 15:12

Jo så är det.
Det var faktikiskt en optiker som lärde mig det.
Tandkräm innehåller samma slipmedel som de använder när de slipar glasögon linser.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas tis maj 03 2011, 19:35

Det ser bra ut Bosse!
Målar du huven på frihand eller hur gör du?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Obed tis maj 03 2011, 20:46

man kan säga att huven är i mint condition
Obed
Obed

Inlägg av Marlin tis maj 03 2011, 20:53

CAS skrev:Det ser bra ut Bosse!
Målar du huven på frihand eller hur gör du?

Jo det gör jag.
En 000-pensel och en stadig hand är allt som behövs. Very Happy

Obed skrev:man kan säga att huven är i mint condition

lol!

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public ons maj 04 2011, 08:35

Obed skrev:man kan säga att huven är i mint condition
+1 lol!

Skämt åsido, är det någon särskild typ/fabrikat som rekommenderas?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin ons maj 04 2011, 08:45

Jag tror inte märket på tandkräm spelar någon större roll.
Jag använder Colgate Total. Den är bra mot tandsten så jag antar att den innehåller lite mer slipmedel kanske.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public ons maj 04 2011, 08:48

Allt det här gurglet får mig att vilja gå till tandhygienisten. Very Happy

Tack för tipset!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S ons maj 04 2011, 11:46

Polera med eltandborsten..det blir bra Very Happy
Häxan har jag använt vid tillfälle åxå Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin ons maj 04 2011, 23:19

Hejsan,
Ytterligare en hockey-/byggkväll.
Finns det TV i lokalen Question
Sverige möter ju Frankrike på fredag kväll. Rolling Eyes
Men Internet får väl duga i värsta fall.

I dag har jag inte så värst mycket att visa.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110504655
"Plåten" runt glaset till kameran är på plats.
Den är limmad med Kristal Kleer.
Förhoppningsvis blir slutresultatet inte så "geggigt" som på bilden.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110504657
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110504658
Huv och vindruta har fått lite mer färg både på in och utsida.
Ménage...Host, Hhmm,  Mirage à Trois ska det vara - Shahak Galore - Sida 11 20110504656
Huvuddelen av byggkvällen gick åt till att färdigställa jaktrobotarna, 2 uppsättningar AIM-9B och mina hemsnickrade Shafrir 2.
Jag valde att måla svarta fenor och roder på mina Shafrir 2:or.
Jag hittade bilder på nätet med helvita, med eller utan svarta fenor och gråa Shafrirer.
Men jag tyckte att de svarta fenorna ger mer kontrast mot de Sidewinder beväpnade Miragerna.
Shafrir 1 hade svarta fenor, så vi kan ju tro att dessa 2:or kommer från en tidig serie.
Jag måste få ihop ett par AIM-9D till Fröken Tzniut också.

Hockeymatchen tog för mycket av min uppmärksamhet för att hinna med att måla mer blått på Fröken Tzniut.
Men det kommer vad det lider. Kanske får hon följa med på Träffen?

I morgon blir det ingen uppdatering.
Jag måste ju hinna packa ihop alla färger, verktyg och byggsatser som ska med på träffen.
Så till er som kommer till Alingsås så ses vi där, det ska bli jättekul att träffas.
Och till alla andra, så ses vi nästa vecka i denna tråd igen.

/Bosse bounce bounce bounce
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron tor maj 05 2011, 09:11

Ser bra ut Bosse! Fina missiler!

Ser fram emot bilder från träffen!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin tor maj 05 2011, 09:23

Azgaron skrev:Ser bra ut Bosse! Fina missiler!

Ser fram emot bilder från träffen!

Håkan

Tack Håkan,
Jag lovar att ta många bilder på träffen.
Synd att du inte kunde komma loss du med.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 11 av 17 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet