Gunze hos Rebell.
3 posters
Sida 1 av 1
Gunze hos Rebell.
Undrar bara om någon vet om de Gunze-färger som Rebellen har är akryl eller lackfärger och hur man förtunnar dem.
Verkar som att H*** är akrylfärger och att C*** är lack, men jag har ingen aning om rebell har märkt det hela rätt.
Verkar som att H*** är akrylfärger och att C*** är lack, men jag har ingen aning om rebell har märkt det hela rätt.
Jokkocze
Sv: Gunze hos Rebell.
Rebell-Max säljer akryl så vitt jag vet. Har handlat hela mitt lager därifrån.
Färgen förtunnas bäst med isopropylakohol (köpes på apotek), men Gunzes egna akrylförtunning är inte helt dum den heller.
Färgen förtunnas bäst med isopropylakohol (köpes på apotek), men Gunzes egna akrylförtunning är inte helt dum den heller.
Matt_Public- Master of DNF
Tamiyas X-20 förtunning funkar också utmärkt om du har den hemma.
Är det tillåtet att köpa isop. på Apoteket nu? Vi hade en diskussion om det på Modellbygge.ifokus för nåt år sen, och då hävdade flera att de blivit nekade att köpa, pga att det blivit förbjudet att inhandlas av privatpersoner. Det skulle tydligen krävas nåt slags intyg att man skulle använda det i jobbsammanhang... Men det kanske har ändrats?
/J
Matt_Public skrev: Färgen förtunnas bäst med isopropylakohol (köpes på apotek)
Är det tillåtet att köpa isop. på Apoteket nu? Vi hade en diskussion om det på Modellbygge.ifokus för nåt år sen, och då hävdade flera att de blivit nekade att köpa, pga att det blivit förbjudet att inhandlas av privatpersoner. Det skulle tydligen krävas nåt slags intyg att man skulle använda det i jobbsammanhang... Men det kanske har ändrats?
/J
Joppo
Härligt, då beställde jag rätt färg och thinner! Tyvärr tänkte jag inte på att man kanske kunde använda tamiyas thinner, så jag tog en av gunzes egna.
Hur blandar man sen ut den? 3:1 eller så?
Hur blandar man sen ut den? 3:1 eller så?
Jokkocze
Joppo skrev: Är det tillåtet att köpa isop. på Apoteket nu?
Vad?!
Jag har då aldrig blivit nekad.
Men jag är å andra sidan f.d. målare och illustratör så jag har alltid kunnat motivera mina inköp rätt väl.
Har en polare som är datormek på fritiden och han handlar också spriten där.
Åter till huvudfrågan: Ja, 3 till 1 låter rimligt. Jag kör det där lite på måfå.
Hur brukar det vara med orderuppdateringar på schenker när ni beställer från rebellen? Har stått på "Paketet är skickat av avsändaren. " sen i fredags..
Jokkocze
Uppdateringar blir det då inte många av.
Brukar få SMS:et om att grejerna inkommit innan de uppdaterar.
Brukar få SMS:et om att grejerna inkommit innan de uppdaterar.
Får hålla tummarna för att sakerna kommer idag då.
"Paket har passerat sorteringsterminal." står det nu. Dock inte vilken, så det kan vara Malmö eller Stockholm. -_-
"Paket har passerat sorteringsterminal." står det nu. Dock inte vilken, så det kan vara Malmö eller Stockholm. -_-
Jokkocze
Liknande ämnen
» Gunze Mr Metal Color
» Nyheter Vecka 07 Rebell Hobby
» Gunze
» Gunze Akrylfärg
» En fråga om Konverteringsatsen för Hasegawa J 35J till SK 35C i 1/72 som finns/fanns på Rebell Hobby.
» Nyheter Vecka 07 Rebell Hobby
» Gunze
» Gunze Akrylfärg
» En fråga om Konverteringsatsen för Hasegawa J 35J till SK 35C i 1/72 som finns/fanns på Rebell Hobby.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet