Gunze Mr Metal Color
2 posters
Sida 1 av 1
Gunze Mr Metal Color
Är det nån här som har erfarenhet av de färgerna? Mr Metal Color
Fördelen borde ju vara att de är i akryl, jämfört tex med Alclad som kräver lite starkare lösningsmedel!
Tanken är att jag ska ge mig på lite aluminiumklädda plan, och tycker väl inte att Hu56 eller Hu11 ger riktigt det resultat jag vill ha!
Alclad har jag visserligen tänk prova nångång, men om jag kan undvika starka lösningsmedel är det ju bra!
Håkan
Fördelen borde ju vara att de är i akryl, jämfört tex med Alclad som kräver lite starkare lösningsmedel!
Tanken är att jag ska ge mig på lite aluminiumklädda plan, och tycker väl inte att Hu56 eller Hu11 ger riktigt det resultat jag vill ha!
Alclad har jag visserligen tänk prova nångång, men om jag kan undvika starka lösningsmedel är det ju bra!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Gunze Mr Metal Color
Ja jo...inte är det nyttigt att dricka, men å andra sidan så e den färdig i flaskorna bara att hälla i sprutan....sedan kanske man behöver standardförtunning för att göra rent, det är en annan femma
Näom du ska måla metallic med acryl så måste jag rekomendera citadells färger! massa härliga metallic nyanser och det blir fin fint när man blåser det!
Näom du ska måla metallic med acryl så måste jag rekomendera citadells färger! massa härliga metallic nyanser och det blir fin fint när man blåser det!
Janne.S- Moderator
Sv: Gunze Mr Metal Color
Tack för tipset Janne!
Jag har visserligen använt Mithril Silver på Zeron och har väl nån metallfärg till, men jag har inte tänkt på de hade så stort utbud metallfärger!
Måste ta en närmare koll, om inte annat så när Markus kommit tillbaka från Berlin!
Håkan
Jag har visserligen använt Mithril Silver på Zeron och har väl nån metallfärg till, men jag har inte tänkt på de hade så stort utbud metallfärger!
Måste ta en närmare koll, om inte annat så när Markus kommit tillbaka från Berlin!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» MR,Color MRHobby Color
» Gunze
» Gunze hos Rebell.
» Life color.....erfarenheter?
» Vilka mer än Rebellen säger Gunze?
» Gunze
» Gunze hos Rebell.
» Life color.....erfarenheter?
» Vilka mer än Rebellen säger Gunze?