Slave 1, 1/72 Fine Molds
+14
Hayabusa
MagnusE
Obed
tiking
Jörgen.E
cas
Stefan E
Jokkocze
Azgaron
Caverö
Warsawpact
Janne.S
Matt_Public
MiniStuff
18 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Slave 1, 1/72 Fine Molds
Vallejo 71016, US Dark Green. Tamiyas motsvarighet är XF-11.
Och tack föresten.
Och tack föresten.
MiniStuff- Vicesheriff
Det ser redigt snyggt ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Galet najs och spejsigt!
Schasa bort snooze-troopern från stolen bara!
Schasa bort snooze-troopern från stolen bara!
Matt_Public- Master of DNF
har inte uppdaterat denna på en månad och dessutom så är min bildserver nere på obestämd tid och har då funderat på vad jag skulle göra av bilderna tills det slog mig att jag ju har ett konto att slänga upp dem på som företaget betalar...
Alla gamla bilder kommer inte att finnas på ett tag tills jag orkat fixa med det men här kommer iaf vad lite bilder på vad som hänt sedan sist:
Har målat "cammo", mega-chippning eller vad man nu skall kalla dessa stora färgflagor. funderade på att maskera och spraya men kom fram till att oj vad bökigt att få till det som jag vill så jag tog helt enkelt fram penseln och det fina färgbladet från byggsatsen och började måla. Är inte helt klar, behövs lite lager till på ett par ställen, då jag har penselmålat så har jag kört med riktigt tunn färg.
När detta är klart är det lite mer detaljmålning och sen skall det lite lack och filter ovanpå för att få allt att "smälta" ihop. Och ett par dekaler kanske det var också.
/M
Alla gamla bilder kommer inte att finnas på ett tag tills jag orkat fixa med det men här kommer iaf vad lite bilder på vad som hänt sedan sist:
Har målat "cammo", mega-chippning eller vad man nu skall kalla dessa stora färgflagor. funderade på att maskera och spraya men kom fram till att oj vad bökigt att få till det som jag vill så jag tog helt enkelt fram penseln och det fina färgbladet från byggsatsen och började måla. Är inte helt klar, behövs lite lager till på ett par ställen, då jag har penselmålat så har jag kört med riktigt tunn färg.
När detta är klart är det lite mer detaljmålning och sen skall det lite lack och filter ovanpå för att få allt att "smälta" ihop. Och ett par dekaler kanske det var också.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Väldans snyggt målat Markus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Janne o tack Håkan! jo jag kan faktiskt börja se skymningsljuset i tunneln. Det som tar mest tid är att jag inte har så mycket byggtid/byggork över när jobbdag och familjetid är klart.
MiniStuff- Vicesheriff
Mmm, pistach...
Det här blir snygge-snyggelino. Kämpa som en bäver!
Det här blir snygge-snyggelino. Kämpa som en bäver!
Jag gillar den slitna finishen!
Hejjarns fint!
Hejjarns fint!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag såg dig nog i helgen....du ficka massa gjort! Upp med bilder nu
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Jag såg dig nog i helgen....du ficka massa gjort! Upp med bilder nu
mjo... kommer, förstår inte varför det skall vara så mycket att göra på jobbet så fort man varit borta ett par dagar. Och så har jag varit så rackarns himla sliten och trött sen helgen har sovit mer än vanligt, gubben är inte van att vara uppe så sent på nätterna
MiniStuff- Vicesheriff
Denna maskin har jag nästan glömt
Men nu är den uppe på bordet igen, har pysslat lite vidare efter där jag lämnade den vid vår gemensamma bygghelg i maj. Jag limmade där bland annat fast cock-piten, men där efterlämnades en ganska stor glipa som jag har brottats med. Ville inte ta loss hela skiten så jag tog fram en sträng green-stuff och tryckte ihop det. Blev ok och kommer nu inte synas när huven kommer på.
Har även målat en del detaljer och annat, har en stor grej kvar och det är alla rosa fläckar sedan stundar lite skyddande lack, dekaler och vädring.
Kämpar på och hoppas hinna innan augusti är till ända, vill gärna få med den till Modell Gbg
/M
Men nu är den uppe på bordet igen, har pysslat lite vidare efter där jag lämnade den vid vår gemensamma bygghelg i maj. Jag limmade där bland annat fast cock-piten, men där efterlämnades en ganska stor glipa som jag har brottats med. Ville inte ta loss hela skiten så jag tog fram en sträng green-stuff och tryckte ihop det. Blev ok och kommer nu inte synas när huven kommer på.
Har även målat en del detaljer och annat, har en stor grej kvar och det är alla rosa fläckar sedan stundar lite skyddande lack, dekaler och vädring.
Kämpar på och hoppas hinna innan augusti är till ända, vill gärna få med den till Modell Gbg
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Janne.S skrev:Glipa?! i en Finemold modell?! du måste sett fel......
nej, snarare jag som klantat lite när jag limmade dit den.
MiniStuff- Vicesheriff
Green stuff to the rescue!
Nam-nam, Slave 1 alltså!
Nam-nam, Slave 1 alltså!
Ser bra ut! Kul att det går framåt igen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hello boyz!
en liten uppdatering så här i värmen....
Har målat lite rosa fläckar och lite gult som inte är dekaler. Här är härligheten, torrpassad får jag tillägga fast jag vet inte om det ens behövs något lim då allting sitter ihop helt perfekt och rör sig inte ur fläcken
sista bilden blev lite ljus men va f....
Så nu sitter jag och vill gå vidare med dekaler och undrar om jag skulle kunna skippa lackning innan det.... ?!?! hmmm det är ju bara ett par stycken på flata ytor och endast på de två "vingarna". Ska suga på det medans jag njuter av en skål med glass.
*edit: kom på att det är nog bäst att köra lite blanklack så att jag inte får försilvringar
/Markus
en liten uppdatering så här i värmen....
Har målat lite rosa fläckar och lite gult som inte är dekaler. Här är härligheten, torrpassad får jag tillägga fast jag vet inte om det ens behövs något lim då allting sitter ihop helt perfekt och rör sig inte ur fläcken
sista bilden blev lite ljus men va f....
Så nu sitter jag och vill gå vidare med dekaler och undrar om jag skulle kunna skippa lackning innan det.... ?!?! hmmm det är ju bara ett par stycken på flata ytor och endast på de två "vingarna". Ska suga på det medans jag njuter av en skål med glass.
*edit: kom på att det är nog bäst att köra lite blanklack så att jag inte får försilvringar
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Snowspeeder, Fine Molds 1/48
» TIE Fighter, Fine Molds 1/48
» Bf109F-4 - Fine Molds 1/72
» Sienar Fleets TIE , Fine molds 1/48
» TIE Fighter, Fine Molds 1/48
» Bf109F-4 - Fine Molds 1/72