PAK-FA Su-50/T-50, Svezda 1/72
+10
Marlin
Caverö
Jörgen.E
Matt_Public
dm4
Jokkocze
Azgaron
JOooCKE
MiniStuff
Janne.S
14 posters
Sida 1 av 1
PAK-FA Su-50/T-50, Svezda 1/72
Ja, då vad den klar åxå
Ett snabbbygge utan några andra ambitioner än att jag ville ha en ok skrivbordsmodell. Ingen vädring, ingen detaljering bara byggd rätt upp och ner.
Det var en rätt trevlig modelöl att jobba med, hyfsad passform och trevligt gjutna delar.
Jag tycker PAK-FA är ett snyggt flygplan och den gör sig fin ur nästan alla vinklarna...enda gången den är ful är när den står på bakcen, då ser den ut som en padda, precis som alla andra 5 gen maskinerna har en tendens att göra.
Till bilderna!
Så därja..ännu ett bygge till handlingarna, och innan ni börjar fråga om vad det blir härnäst så talar jag om att det vet jag inte just nu.... ni får se när nästa byggtråd startas helt enkelt
LImma lugnt!
Ett snabbbygge utan några andra ambitioner än att jag ville ha en ok skrivbordsmodell. Ingen vädring, ingen detaljering bara byggd rätt upp och ner.
Det var en rätt trevlig modelöl att jobba med, hyfsad passform och trevligt gjutna delar.
Jag tycker PAK-FA är ett snyggt flygplan och den gör sig fin ur nästan alla vinklarna...enda gången den är ful är när den står på bakcen, då ser den ut som en padda, precis som alla andra 5 gen maskinerna har en tendens att göra.
Till bilderna!
Så därja..ännu ett bygge till handlingarna, och innan ni börjar fråga om vad det blir härnäst så talar jag om att det vet jag inte just nu.... ni får se när nästa byggtråd startas helt enkelt
LImma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: PAK-FA Su-50/T-50, Svezda 1/72
Ovant att se en så ren maskin från ditt bord Janne! Men fin blev den du! Gillar verkligen det där kammot. Se måste jag fråga: varför ser utblåsen ut som de gör? I tusen olika metallfärger, lappad liksom, ser skumt ut... tell me! Why?
/rMks
/rMks
MiniStuff- Vicesheriff
Det där bidde ju riktigt bra!
Det där planet är inte så fult egentligen, tyckte det var svinfult förut men har börjat ändra mig
/ Jocke
Det där planet är inte så fult egentligen, tyckte det var svinfult förut men har börjat ändra mig
/ Jocke
JOooCKE
Tack Mackan å Jocke
Varför de ser ut så? de är helt enkelt metallrena och dels är det lite olika material som ger olika glans och dels så har hettan från motorerna missfärgat metallen...... samma sak om du kollar på Super Sabre eller Su-27.
Det gick hel enkelt inte att måla de delarna för färgen kokade bort.
Varför de ser ut så? de är helt enkelt metallrena och dels är det lite olika material som ger olika glans och dels så har hettan från motorerna missfärgat metallen...... samma sak om du kollar på Super Sabre eller Su-27.
Det gick hel enkelt inte att måla de delarna för färgen kokade bort.
Janne.S- Moderator
Supersnyggt bygge i all sin renhet Janne! Fin skrivbordsmodell!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan
Skönt att göra något lite enklare...... 3 modeller på hyllan bara i februari Tror jag får klappa mig själv på huvet
Skönt att göra något lite enklare...... 3 modeller på hyllan bara i februari Tror jag får klappa mig själv på huvet
Janne.S- Moderator
Du är för snabb!
Ser iaf jättebra ut! Att du fick ihop det där på under 2 veckor, helt galet!
Måste nog dock säga att jag tror att en lätt, ljus wash för att framhäva panellinjerna hade nog inte gjort det sämre
Ser iaf jättebra ut! Att du fick ihop det där på under 2 veckor, helt galet!
Måste nog dock säga att jag tror att en lätt, ljus wash för att framhäva panellinjerna hade nog inte gjort det sämre
Jokkocze
Tack Jokko
Jag funderade på det först men då hade jag blitt tvungen att låta den stå ett par dagar så lacken hann härda. Lusten att göra den klar tog överhand
Jag funderade på det först men då hade jag blitt tvungen att låta den stå ett par dagar så lacken hann härda. Lusten att göra den klar tog överhand
Janne.S- Moderator
Mycket snyggt även om det inte är min 'årsmodell' av flyg..
Mvh
Mvh
dm4
Janne.S skrev: ...enda gången den är ful är när den står på backen, då ser den ut som en padda [...]
Så nu är den en flyggroda?
Sanslöst stilig härk det där. Kamoflaget är i sanning en udda strumpa.
Matt_Public- Master of DNF
Janne.S skrev:Flygande kastrerad rentjur?
Det var då till att vara strikt lexikalisk.
Matt_Public- Master of DNF
Härligt målat Janne urläckert camo och trevligt med stativ.
Var det fula ställ eller?
Var det fula ställ eller?
Caverö
Tack Caverö
Nejdå ställen var jättefina...men jag tycker den är så ful när den står på backen
Janne.S- Moderator
Va snygg den blev Janne.
Detta måste vara den coolaste ryssen på väldigt länge och cammot är ju bara så himla läckert.
/Bosse
Detta måste vara den coolaste ryssen på väldigt länge och cammot är ju bara så himla läckert.
/Bosse
Marlin
Snygg blev den och snabbt gick det! Du är ett föredöme!
Men i många av de vinklarna du har fotat kärran i så ser den ut att ha rymt från Macross eller nåt åt det hållet. Ser väldigt Anime-futuristisk ut!
Men i många av de vinklarna du har fotat kärran i så ser den ut att ha rymt från Macross eller nåt åt det hållet. Ser väldigt Anime-futuristisk ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tjyyyyyysigt Janne!!
Tack vare dig har även jag bestämt mig för att inhandla denna maskin, du har "dåligt" inflytade du ibland!
På tal om macross förresten, tycker allt att den är grymt lik YF-21 Sturmvogel II från Macross Plus!
/Patrik
Tack vare dig har även jag bestämt mig för att inhandla denna maskin, du har "dåligt" inflytade du ibland!
På tal om macross förresten, tycker allt att den är grymt lik YF-21 Sturmvogel II från Macross Plus!
/Patrik
Patrik K
Den blev väl bra! Snyggare än sina amerikanska halvsystrar tycker jag. Väldigt platt flygkropp.
MagnusE
Tack pojkar
@ Obed, ungefär som min skärbräda då
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1576-verkligheten-ar-varst
@ Obed, ungefär som min skärbräda då
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1576-verkligheten-ar-varst
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» PAK-FA Su-50/T-50, Svezda 1/72
» T-80 UD, Svezda 1/35
» T-80 UD, Svezda 1/35