Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
+5
Janne.S
Azgaron
Gigabyte
JOooCKE
Stefan E
9 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Nytt projekt på gång!
Efter att ha avslutat min A-7E så skulle jag starta ett nytt storstilat projekt i 1/32!
Men av de stora planerna bidde det en tummetott!
Den här satsen har legat påbörjad ett tag, men stannade av då jag haft annat som gått före.
Dessutom var byggsatsen inte så detaljerad som jag ville, men mera om det senare.
Den här lilla maskinen från Fiat brukar kallas "Fattig mans Sabre" eftersom den ser ut som en krympt F-86a.
Inte helt fel då Fiat licensbyggde F-86an under flera år.
Lite historik kring Ginan;
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeritalia_G.91
Jag har alltid gillat den här maskinen och en av de allra första modellerna jag byggde var faktiskt en G.91a!
Så när jag hittade den i 1/48 så bara måste jag ha den (hört det förut? )!
Modellen är utgiven av Heller, men formarna är från Occidental, som i sin tur är en omarbetning av Escis gamla form, hängde ni med?
Den är alltså ganska gammal från början, men Occidentals omarbetning är från 1995 ungefär.
Försänkta panellinjer men detaljeringen är minst sagt sparsam!
Cockpit;
Det här gör ju ingen glad precis, så jag letade runt och fann att Neomega hade gett ut en ny cockpit i resin till just den här modellen.
Jag har köpt många cockpitar från Neomega under åren och har aldrig blivit besviken, så en beställning gjordes direkt ( passade på att beställa till Tornado IDS, Mig-21MF och E.E. Lightning också) .
Jag blev inte besviken den här gången heller;
En viss skillnad på detaljeringen eller hur?
Eftersom jag tycker grå flygplan är tråkiga så ville jag som vanligt ha något mera färgglatt, så det blir en Portugisisk Tigermeet kärra!
http://jmpdias.tripod.com/fiat/fiat30.jpeg
Dekalerna kommer från Carpena;
Nu hade jag både modell, dekaler och en ny cockpit så det var dags att karva plast!
Jag vill inte ha några öppna luckor så allt skall vara stängt på sidorna och här lämnade passformen en hel del att önska!
Plasticard skulle jag inte klara mig utan, först klippa o klistra;
Klippa o slipa;
Sedan fick en annan gammal kär vän rycka in, Mr Hagman;
...och det är så långt jag kommit än så länge!
Mer bilder kommer!
Limma Lungt!
Stefan
Efter att ha avslutat min A-7E så skulle jag starta ett nytt storstilat projekt i 1/32!
Men av de stora planerna bidde det en tummetott!
Den här satsen har legat påbörjad ett tag, men stannade av då jag haft annat som gått före.
Dessutom var byggsatsen inte så detaljerad som jag ville, men mera om det senare.
Den här lilla maskinen från Fiat brukar kallas "Fattig mans Sabre" eftersom den ser ut som en krympt F-86a.
Inte helt fel då Fiat licensbyggde F-86an under flera år.
Lite historik kring Ginan;
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeritalia_G.91
Jag har alltid gillat den här maskinen och en av de allra första modellerna jag byggde var faktiskt en G.91a!
Så när jag hittade den i 1/48 så bara måste jag ha den (hört det förut? )!
Modellen är utgiven av Heller, men formarna är från Occidental, som i sin tur är en omarbetning av Escis gamla form, hängde ni med?
Den är alltså ganska gammal från början, men Occidentals omarbetning är från 1995 ungefär.
Försänkta panellinjer men detaljeringen är minst sagt sparsam!
Cockpit;
Det här gör ju ingen glad precis, så jag letade runt och fann att Neomega hade gett ut en ny cockpit i resin till just den här modellen.
Jag har köpt många cockpitar från Neomega under åren och har aldrig blivit besviken, så en beställning gjordes direkt ( passade på att beställa till Tornado IDS, Mig-21MF och E.E. Lightning också) .
Jag blev inte besviken den här gången heller;
En viss skillnad på detaljeringen eller hur?
Eftersom jag tycker grå flygplan är tråkiga så ville jag som vanligt ha något mera färgglatt, så det blir en Portugisisk Tigermeet kärra!
http://jmpdias.tripod.com/fiat/fiat30.jpeg
Dekalerna kommer från Carpena;
Nu hade jag både modell, dekaler och en ny cockpit så det var dags att karva plast!
Jag vill inte ha några öppna luckor så allt skall vara stängt på sidorna och här lämnade passformen en hel del att önska!
Plasticard skulle jag inte klara mig utan, först klippa o klistra;
Klippa o slipa;
Sedan fick en annan gammal kär vän rycka in, Mr Hagman;
...och det är så långt jag kommit än så länge!
Mer bilder kommer!
Limma Lungt!
Stefan
Senast ändrad av Phantom2 den tor maj 21 2009, 00:27, ändrad totalt 4 gånger
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Det ser bra ut det där , själv så tycker jag nog att hellers orginal cockpit var mer detaljerad än den i resin , eller hur var det nu då
Tigermeet kärror är riktigt roliga tycker jag, ser fram emot fortsättningen !
Jocke
Tigermeet kärror är riktigt roliga tycker jag, ser fram emot fortsättningen !
Jocke
JOooCKE
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
En fin start på din italienare Phantom ,och visst är det roligare med lite tuffa färger !!!!
Gigabyte
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Ser bra ut Stefan!
Hellers stol har ju inte bara brister i detaljeringen, den verkar vara dåligt gjuten också!
Håkan
Hellers stol har ju inte bara brister i detaljeringen, den verkar vara dåligt gjuten också!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Koolt objekt!! har ofta sneglat på Italeris release av escis gamla modell.....den ser ganska frän ut, som en upphottad Sabre ungefär!
limma lugnt!
limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Skall som vanlig bli spännande att följa, är lite förbluffad över den enorma detaljeringen av orginalstolen! Det ser mer ut som en sackosäck som katterna har lekt med!
Terje
Terje
bjork_larsson
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Hejsan!
Dags för en liten uppdatering på min Gina.
Jag har blåst på lite grå färg på cockpitdelarna;
Som vanligt blir man imponerad av detaljrikedomen i resindelarna!
Jag har ochså dragit på grå färg på främre delan av kroppshalvorna för att kontrollera resultatet av allt fylland och slipande.
Gissa vad, MERA fyllande och slipande!
Das war alles!
Jag sa ju att det var en kort uppdatering!
Limma Lungt!
Stefan
Dags för en liten uppdatering på min Gina.
Jag har blåst på lite grå färg på cockpitdelarna;
Som vanligt blir man imponerad av detaljrikedomen i resindelarna!
Jag har ochså dragit på grå färg på främre delan av kroppshalvorna för att kontrollera resultatet av allt fylland och slipande.
Gissa vad, MERA fyllande och slipande!
Das war alles!
Jag sa ju att det var en kort uppdatering!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Ja, se där! Följer med spänning! Än så länge ser det bra ut!
Terje
Terje
bjork_larsson
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Ser grymt bra ut dit bygge och jag beundrar den maffiga detaljrikedomen i utskjutningssätet...helt otroligt!
Kommer garanterat att följa dit bygge!
Attans att inget bolag har tagit sig tid och producerat en lika fin stol likte den du har fast till en X-wing.
Kör hårt Fantomen!
/
Christian
Kommer garanterat att följa dit bygge!
Attans att inget bolag har tagit sig tid och producerat en lika fin stol likte den du har fast till en X-wing.
Kör hårt Fantomen!
/
Christian
Warsawpact- Starwarsviritous
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Hejsan!
Nu är det Ginas tur att få lite uppmärksamhet!
Efter ett lager grundfärg fanns det ett par ställen som behövde åtgärdas med lite mera spackel...
....eeeh, är det nån mer som känner av detta har vi redan sett?
...and now something completley different!
Cockpiten!
Efter grundfärgen målade jag sitsen olivgrön (H155), en gissning eftersom jag inte har hittat några bra bilder på G.91ans cockpit, och panelerna matt svarta.
Det ser lite "kluddigt" ut nu, men efter att bältena målats med H127 blå-grå, panelerna torrborstats med H127, och en avslutande wash med svart, blev det mycket skarpare.
Det skall till lite silverfärgade spännen, torrborstning med silver och aluminium för nötskador mm.
Sedan var det dags för instrumentpanelen.
Jag målade den blank svart H21 för att få en bra grund eftersom jag tänkte använda instrumentdekaler.
Dessa små dekaler kommer från Mike Grant och är helt underbara!
Inte bara mycket snyggt tryckta (ALPS) utan också mycket bra att använda.
Man får skära ut lämpliga klockor en i taget och placera på panelen med lite Micro-set.
När alla instrument är på plats avslutar jag med en snabb strykning med Micro-sol så de verkligen sjunker ner.
Fungerar mycket bra och resultatet talar ju för sig själv!
Bilderna togs innan Micro-sol behandlingen så det ser lite "fransigt" ut.
Fortfarande är det en hel del jobb kvar, mattlack och klarlack på instrumenten och en försiktig torrborstning med silver för att få en lite "sleten" o nött känsla.
Mera kommer....
Limma Lungt!
Stefan
Nu är det Ginas tur att få lite uppmärksamhet!
Efter ett lager grundfärg fanns det ett par ställen som behövde åtgärdas med lite mera spackel...
....eeeh, är det nån mer som känner av detta har vi redan sett?
...and now something completley different!
Cockpiten!
Efter grundfärgen målade jag sitsen olivgrön (H155), en gissning eftersom jag inte har hittat några bra bilder på G.91ans cockpit, och panelerna matt svarta.
Det ser lite "kluddigt" ut nu, men efter att bältena målats med H127 blå-grå, panelerna torrborstats med H127, och en avslutande wash med svart, blev det mycket skarpare.
Det skall till lite silverfärgade spännen, torrborstning med silver och aluminium för nötskador mm.
Sedan var det dags för instrumentpanelen.
Jag målade den blank svart H21 för att få en bra grund eftersom jag tänkte använda instrumentdekaler.
Dessa små dekaler kommer från Mike Grant och är helt underbara!
Inte bara mycket snyggt tryckta (ALPS) utan också mycket bra att använda.
Man får skära ut lämpliga klockor en i taget och placera på panelen med lite Micro-set.
När alla instrument är på plats avslutar jag med en snabb strykning med Micro-sol så de verkligen sjunker ner.
Fungerar mycket bra och resultatet talar ju för sig själv!
Bilderna togs innan Micro-sol behandlingen så det ser lite "fransigt" ut.
Fortfarande är det en hel del jobb kvar, mattlack och klarlack på instrumenten och en försiktig torrborstning med silver för att få en lite "sleten" o nött känsla.
Mera kommer....
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Nuuuu tar vi det lite lugnt här....
Var hittade du det där arket?!??!? det är ju ett måste när det finns massor av resin cockpitar som bara har runda instrument utan något på....
Helt klart nyttigt!! Vill ha!
Var hittade du det där arket?!??!? det är ju ett måste när det finns massor av resin cockpitar som bara har runda instrument utan något på....
Helt klart nyttigt!! Vill ha!
Janne.S- Moderator
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Janne.S skrev:Nuuuu tar vi det lite lugnt här....
Var hittade du det där arket?!??!? det är ju ett måste när det finns massor av resin cockpitar som bara har runda instrument utan något på....
Helt klart nyttigt!! Vill ha!
Ja, det är ett ABSOLUT måste!
Särskilt för en synsvag gammal gubbe som inte kan måla instrumenten själv längre!
Dekalerna finns i 1/72, 1/48 och 1/32, och i två varianter, WWII/Tidiga Jets och Moderna Jets.
Arken är inte så stora ,men det är ändå ganska drygt, arket här är använt till 4-5 modeller (med G.91an medräknad).
Man får också med en hel del små nyttiga skyltar.
Dekalerna är "short run" och tillgången kan vara lite ryckig, så beställ ett gäng om du ändå köper.
Normalt beställer jag direkt från Mike genom den här sidan.
http://www.mikegrantdecals.com/Instruments.html
Brukar funka hur bra som helst!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Det ser helt underbart ut Stefan! Bra att veta om det där arket! Man kan räkna ut med en griffeltavla och en åsnebakdel att du har satt mycket griller i huvudet på många här på forumet!!! Haha... Kan se Grants min framför sig när alla här skall beställa och hans mailkorg tjocknar te! Hahaha...
Bra presentation av bygget med, ser redan fram emot nästa update! Vad är det förspackel du använder dig av?
Terje
Bra presentation av bygget med, ser redan fram emot nästa update! Vad är det förspackel du använder dig av?
Terje
bjork_larsson
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Tror fan det.....
Sådana däringa nyttigheter kan inte passera omärkt förbi!!!! Ska beställa bumbs när jag kommer hem från jobbet!
Sådana däringa nyttigheter kan inte passera omärkt förbi!!!! Ska beställa bumbs när jag kommer hem från jobbet!
Janne.S- Moderator
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Supersnyggt ju!
Ett gäng såna dekaler är ju nästan ett måste, och priserna verkar ju överkombara!
Håkan
Ett gäng såna dekaler är ju nästan ett måste, och priserna verkar ju överkombara!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Hej på er!
Jo, de här dekalerna är värda vartenda öre, och jag är starkt beroende av dem nu!
Man får ut många paneler på ett ark, och kvaliten på trycket är suveränt, så priset är inte farligt alls!
De höjer bygget otroligt eftersom instrumentpanelen är det första man ser i en cockpit.
Hur bra man än är på att måla kommer man inte ens i närheten själv!
Mike Grant blir nog bara glad att han får sälja sina dekaler!
Mitt spackel är Hagmans sandspackel, tror Janne använder samma.
Ett mycket bra modell-spackel, fyller bra, torkar ganska snabbt, krymper inte mycket och är lätt att slipa.
Dessutom är det billigt, en stor tub kostar ungefären 50:- lapp på Mekonomen (tror att även OK har börjat sälja det).
Limma Lungt!
Stefan
Jo, de här dekalerna är värda vartenda öre, och jag är starkt beroende av dem nu!
Man får ut många paneler på ett ark, och kvaliten på trycket är suveränt, så priset är inte farligt alls!
De höjer bygget otroligt eftersom instrumentpanelen är det första man ser i en cockpit.
Hur bra man än är på att måla kommer man inte ens i närheten själv!
Mike Grant blir nog bara glad att han får sälja sina dekaler!
Mitt spackel är Hagmans sandspackel, tror Janne använder samma.
Ett mycket bra modell-spackel, fyller bra, torkar ganska snabbt, krymper inte mycket och är lätt att slipa.
Dessutom är det billigt, en stor tub kostar ungefären 50:- lapp på Mekonomen (tror att även OK har börjat sälja det).
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Tack Stefan, anledningen till att jag frågar är att jag tycker att mitt spackel släpper lite väl fort, alltså att när man slipar det så kan det fara iväg en stor gogga eller så. Det färst inte så bra som jag skulle vilja!
Ja vi får nog hoppas att dekalmannen blir glad. Jag tror till och med att jag skall införskaffa mig några...=) Det kan som ni andra säger "vara bra att ha"! Jag skall säkerligen inte sitta med airliners hela tiden!
Terje
Ja vi får nog hoppas att dekalmannen blir glad. Jag tror till och med att jag skall införskaffa mig några...=) Det kan som ni andra säger "vara bra att ha"! Jag skall säkerligen inte sitta med airliners hela tiden!
Terje
bjork_larsson
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Haha, ser man på, så ni använder Hagmans produkter.
Jag bor nästan granne med fabriken som ligger utanför Fritsla.
Har traskat in där på lagret någon gång och fått med mig en hel del grejer till groteskt nedsatt pris pga. att det var rakt ifrån pallarna på lagret.
Deras grejer är riktigt bra, speciellt deras bilvårds "serie"!
Är det någon som vet var jag kan få tag i / beställa Mr Surfacer's " på-pennslingsbart spackel" i Göteborgstrakterna ( ev. Västsverige)
Och våga inte nämna HC!
Får väll förmodligen bli över internet.
Riktigt skön Gina du har där. Gillar cockpiten skarpt!
Har en Gina liggandes här hemma som jag la beslag på hos Kempe för inte allt för länge sedan. Blir lite smått inspirerad att börja med min nu när jag ser hur bra din är på gång till att bli.
Lycka till med bygget Fantomen!
Jag bor nästan granne med fabriken som ligger utanför Fritsla.
Har traskat in där på lagret någon gång och fått med mig en hel del grejer till groteskt nedsatt pris pga. att det var rakt ifrån pallarna på lagret.
Deras grejer är riktigt bra, speciellt deras bilvårds "serie"!
Är det någon som vet var jag kan få tag i / beställa Mr Surfacer's " på-pennslingsbart spackel" i Göteborgstrakterna ( ev. Västsverige)
Och våga inte nämna HC!
Får väll förmodligen bli över internet.
Riktigt skön Gina du har där. Gillar cockpiten skarpt!
Har en Gina liggandes här hemma som jag la beslag på hos Kempe för inte allt för länge sedan. Blir lite smått inspirerad att börja med min nu när jag ser hur bra din är på gång till att bli.
Lycka till med bygget Fantomen!
Warsawpact- Starwarsviritous
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Här används det inge Hagamn spackel.......tamyia å squadron e vad jag kör på!!
Janne.S- Moderator
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Janne.S skrev:Här används det inge Hagamn spackel.......tamyia å squadron e vad jag kör på!!
Hmmm, var det inte någon som sa;
"Bara för att det står Tamyia och kostar skjortan så innebär inte det att det inte finns alternativ som är nästan lika bra men betydligt billigare"
Faktum är att jag bytt från Tamiya till Hagmans av just den anledningen!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
LOL jo...men om man ändå har tamyias spackel....kan man lika gärna använda det fast jag använder mest squadron spacklet faktiskt.....lite slipvänligare än tamyias
Janne.S- Moderator
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Hehe...
Du lämnade målet öppet!
Nu har det ramlat på en hel del med min Gina!
Först gav jag cockpiten en lätt och försiktig torrborstning med lite Humbrol11 Silver.
Samma behandling på instrumentpanelen, plus att jag har droppat i lite klarlack för att simulera glaset i instrumenten.
Sedan var det enkelt att limma panelen till "karet" och alltihop till höger kroppshalva, Neomegas cockpit passade perfekt här!
Neomega skickade med några delar utöver cockpiten, som den här för att blockera insynen i luftintaget.
Delen har pedaldetaljerna och bildar samtidigt ett "tak" i luftkanalen, smart!
Så här ser det ut när allt är monterat på plats.
En rejäl vikt för att hålla henne på noshjulet!
Nu var det dags att foga samman kroppshalvorna, men här blev det problem!
Bakkroppen passade hyfsat, men runt nosen ville det inte gå ihop!
Det fattades nästan 2mm i nosen!
Problemet var att Heller har gjort en box för kulsprutorna (om man vill göra luckan öppen) och den stal plats för cockpiten!
Det blev till att karva bort så mycket som möjligt på insidan av framkroppen.
Jag fick ändå slipa en del på cockpitens främre hörn, men fick till en acceptabel passning så småningom.
Eftersom jag ändå höll på med nosen ville jag få dit noskonen också, tur det, eftersom det visade sig att det blev ett gap på ca 1mm på översidan då jag passat in nosdelen!
Nosen hade blivit för smal om jag fått till passningen på översidan!
Lite plasticard räddade som vanligt situationen.
Sedan fick jag ta till rejäla doningar för att hålla ihop kroppshalvorna.
Så här såg det ut i morse;
Usch, jag har byggt kortseriemodeller som haft MYCKET bättre passform än så här!
Slipandet runt nosen började;
Mera plasticard för att fylla ut!
Jag vill ha rena linjer på kärran så luftbromsarna limmades i stängt läge.
Så här ser kroppen ut nu, med alla skarvar spacklade.
Vingarna var i alla fall lätta att limma ihop!
Sådärja, hoppas ni inte tycker det blev för mycket bilder!
Limma Lungt!
Stefan
Du lämnade målet öppet!
Nu har det ramlat på en hel del med min Gina!
Först gav jag cockpiten en lätt och försiktig torrborstning med lite Humbrol11 Silver.
Samma behandling på instrumentpanelen, plus att jag har droppat i lite klarlack för att simulera glaset i instrumenten.
Sedan var det enkelt att limma panelen till "karet" och alltihop till höger kroppshalva, Neomegas cockpit passade perfekt här!
Neomega skickade med några delar utöver cockpiten, som den här för att blockera insynen i luftintaget.
Delen har pedaldetaljerna och bildar samtidigt ett "tak" i luftkanalen, smart!
Så här ser det ut när allt är monterat på plats.
En rejäl vikt för att hålla henne på noshjulet!
Nu var det dags att foga samman kroppshalvorna, men här blev det problem!
Bakkroppen passade hyfsat, men runt nosen ville det inte gå ihop!
Det fattades nästan 2mm i nosen!
Problemet var att Heller har gjort en box för kulsprutorna (om man vill göra luckan öppen) och den stal plats för cockpiten!
Det blev till att karva bort så mycket som möjligt på insidan av framkroppen.
Jag fick ändå slipa en del på cockpitens främre hörn, men fick till en acceptabel passning så småningom.
Eftersom jag ändå höll på med nosen ville jag få dit noskonen också, tur det, eftersom det visade sig att det blev ett gap på ca 1mm på översidan då jag passat in nosdelen!
Nosen hade blivit för smal om jag fått till passningen på översidan!
Lite plasticard räddade som vanligt situationen.
Sedan fick jag ta till rejäla doningar för att hålla ihop kroppshalvorna.
Så här såg det ut i morse;
Usch, jag har byggt kortseriemodeller som haft MYCKET bättre passform än så här!
Slipandet runt nosen började;
Mera plasticard för att fylla ut!
Jag vill ha rena linjer på kärran så luftbromsarna limmades i stängt läge.
Så här ser kroppen ut nu, med alla skarvar spacklade.
Vingarna var i alla fall lätta att limma ihop!
Sådärja, hoppas ni inte tycker det blev för mycket bilder!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
Kära nån vad med plasticard det går åt !?!
Sannerligen usel passform.....undrar bara om hellers Gina är samma som Escis?? fast med sänkta panellinjer?
Sannerligen usel passform.....undrar bara om hellers Gina är samma som Escis?? fast med sänkta panellinjer?
Janne.S- Moderator
Sv: Fiat G.91 R-4 "Gina", Heller 1/48
En hel del operationer där, en rejäl ansiktslyftning. Imponerande att man orkar med sådant. Fortsätt så och det blir ngt bra av det.
Hej och hå bygg på
Caverö
Hej och hå bygg på
Caverö
Caverö
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Fiat G.91R-3, Heller (ex Occidental, ex ESCI), 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999
» Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999
» Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|