Grotzwell Mk. IV (40K-ish)
+5
Janne.S
Warsawpact
Azgaron
MiniStuff
Matt_Public
9 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Grotzwell Mk. IV (40K-ish)
Fridens och fröjdens!
Genom slumpens skickelser så fick jag den här i tassarna före Sturmtigern. Hoppas att ingen misstycker.
Vi börjar med muskedundret. Eftersom det här aldrig var meningen så fick jag improvisera lite.
Bössan kommer från en Empire Great Cannon .
Edit: jämförelse med den medföljande kanonen. Kärran lär sätta sig på häcken vid avfyrning!
Storkanonen sattes på plats med hjälp av en såg och en bit penselskaft. Like so:
Medans vi ändå pratar dakka så byttes den fjösiga nedre kulsprutan ut mot en Big Shoota.
Tillbaka till tornet. Ett utblås kapades i tre delar (och två av dem blev till inredning).
Med bottenplattor av Evergreen på plats var det dags att låta småttingarna provsitta:
Laddaren verkar ha vissa problem med flaskan.
Jag satte även dit lite know-wotz i form av Gud vet vad:
Inspirerad av några av era mer obskyra tanks så slängde jag på ett extra torn. Varför inte, liksom...
Plåtarna till tornet och en random lucka:
Jag fick välförtjänt kritik för den okaraktäristiska spaden på förra kärran. Replacement courtesy of Helblaster Volley Gun.
Jodå. Det är granatsplitter i bakgrunden. Killen som bor i bakre luckan hade tur i oturen där.
Utsikt över aktern:
Foto från fronten:
Navkapslar i parti och minut:
Än så länge är det inga större bekymmer, men det hinns nog det med.
Genom slumpens skickelser så fick jag den här i tassarna före Sturmtigern. Hoppas att ingen misstycker.
Vi börjar med muskedundret. Eftersom det här aldrig var meningen så fick jag improvisera lite.
Bössan kommer från en Empire Great Cannon .
Edit: jämförelse med den medföljande kanonen. Kärran lär sätta sig på häcken vid avfyrning!
Storkanonen sattes på plats med hjälp av en såg och en bit penselskaft. Like so:
Medans vi ändå pratar dakka så byttes den fjösiga nedre kulsprutan ut mot en Big Shoota.
Tillbaka till tornet. Ett utblås kapades i tre delar (och två av dem blev till inredning).
Med bottenplattor av Evergreen på plats var det dags att låta småttingarna provsitta:
Laddaren verkar ha vissa problem med flaskan.
Jag satte även dit lite know-wotz i form av Gud vet vad:
Inspirerad av några av era mer obskyra tanks så slängde jag på ett extra torn. Varför inte, liksom...
Plåtarna till tornet och en random lucka:
Jag fick välförtjänt kritik för den okaraktäristiska spaden på förra kärran. Replacement courtesy of Helblaster Volley Gun.
Jodå. Det är granatsplitter i bakgrunden. Killen som bor i bakre luckan hade tur i oturen där.
Utsikt över aktern:
Foto från fronten:
Navkapslar i parti och minut:
Än så länge är det inga större bekymmer, men det hinns nog det med.
Senast ändrad av Matt_Public den mån mar 21 2011, 09:11, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : ytterligare en bild)
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Grotzwell Mk. IV (40K-ish)
Whoooooha! Grotzlike! Me like!
Vajjerns så snyggt, du börjar få klämm på detta du.
p.s. Sturmtigen åker härifrån idag. d.s.
Vajjerns så snyggt, du börjar få klämm på detta du.
p.s. Sturmtigen åker härifrån idag. d.s.
MiniStuff- Vicesheriff
Tackeli-tack!MiniStuff skrev: Vajjerns så snyggt, du börjar få kläm på detta du.
Stiligt. Ljuvligt. Jag blir således min egen smedjeplanet inom kort.Högst densamme skrev: p.s. Sturmtigen åker härifrån idag. d.s.
Brutalt bra! Kul att du dragit igång ännu en konvertering i 40k anda!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Brutalt bra! Kul att du dragit igång ännu en konvertering i 40k-anda!
Tack!
Kombinationen av drängfulla troll och att inte behöva göra någon research alls lockar mig svårligen.
o just ja, måste tillägga att jag gillar SKARPT granatsplittret
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Oh, just ja. Måste tillägga att jag gillar SKARPT granatsplittret.
Prima ram till äkta Eduard-ets. Endast det bästa åt mina små bestar.
Jag knipsade av små bitar, höll dem över en ljuslåga och stack in dem i plasten.
Allt gick bra tills jag lutade den heta pincetten mot kanten på ljuset.
Verktyget sög åt sig en mindre mängd stearin som sedan flödade ut över modellen när jag fäste metallskärvan. Hurra!
Warsawpact skrev:AHAHAHAHA, fy fän så klockrent bygge!
Tackar!
Det är fyllot som gör det, tror jag.
Likt en tvärarg Kapten Haddock söker han blodshämnd för sin förolyckade butelj.
Helt enkelt brilliant!
Börjar anat att bakom detta finns en hjärna som inte bara är vrickad utan även stukad!
Börjar anat att bakom detta finns en hjärna som inte bara är vrickad utan även stukad!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev: Börjar ana att bakom detta finns en hjärna som inte bara är vrickad utan även stukad!
Såja nu...
Joppo skrev:Du verkar ha funnit din nisch inom modellbygget
Som Gretchin-slav åt min sons armé? Det skulle han gilla.
Janne.S skrev:Helt enkelt brilliant!
Shaken, but not störd!
Det finns genialitet även i galenskap
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev: Det finns genialitet även i galenskap.
Lämna min mentala hälsa utanför det här!
Bara för att jag ägnar onödigt mycket tid och pengar åt att bygga leksakspansarvagnar...
...åt en massa...
...sagofigurer....
...och...
Eeh, ja. Vilket fint väder vi haft på slutet, eller vad säger ni?
Vansinnet fortsätter.
Det här är den tredje passageraren, en grot rigger vid namn Sir Fix-a-lot.
Han bor någonstans inne i det ormbo som en Mekboy helt skamlöst skulle kalla motor.
Jag tänker fylla hålrummet under luckan (som Tamiya enbart tillhandahöll för att möjliggöra fästandet av en skruv) med så mycket rör och bråte som får plats runt den stackaren. Njut av benutrymmet medans du kan, lille vän.
Tornet har fått i sina plåtar. Nu saknas bara extratornet och lite pynt.
Var inte blyga om ni får snilleblixtar som kan införlivas, jag är fortfarande pinfärsk som panzer-pojk.
Det här är den tredje passageraren, en grot rigger vid namn Sir Fix-a-lot.
Han bor någonstans inne i det ormbo som en Mekboy helt skamlöst skulle kalla motor.
Jag tänker fylla hålrummet under luckan (som Tamiya enbart tillhandahöll för att möjliggöra fästandet av en skruv) med så mycket rör och bråte som får plats runt den stackaren. Njut av benutrymmet medans du kan, lille vän.
Tornet har fått i sina plåtar. Nu saknas bara extratornet och lite pynt.
Var inte blyga om ni får snilleblixtar som kan införlivas, jag är fortfarande pinfärsk som panzer-pojk.
snyggers!
kanske en antenn av grovleken grov!? och utseendet grotz
kanske en antenn av grovleken grov!? och utseendet grotz
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Kanske en antenn av grovleken grov!? Och utseendet grotz.
Gärna det.
Var, och hur, hade du tänkt dig antennen?
Också: tack!
tornet känns nog det som jag tänkte på så där direkt. helst kanske lite i vägen = opraktisk. Det sitter en liten knopp till höger om den högra tornluckan, kan det vara ett utgångsfäste?
kanske ngt i denna stilen:
kanske ngt i denna stilen:
MiniStuff- Vicesheriff
Kul med sir Fix-a_lot i luckan! Snyggt torn!
Kul antennidé!
Håkan
Kul antennidé!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Av en slump snubblade jag över denna sköna bild Matt. Den har väl egentligen inget direkt samband med just detta bygge men jag tänkte att du kanske skulle gilla den
Joppo
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet