Grotzwell Mk. IV (40K-ish)
+5
Janne.S
Warsawpact
Azgaron
MiniStuff
Matt_Public
9 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Grotzwell Mk. IV (40K-ish)
Jag sitter med ett stort flin och fnittrar som en fjortistjej åt dina upptåg! Splitter, kulhål, galna grozar och fulfixar överallt!
Det kan bara bli lysande!
Och en liten personlig önskan...kan du inte grotza ett flygetyg nån gång?
Du har tillräckligt med leet-skillz för att fixa det.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev: Jag sitter med ett stort flin och fnittrar som en fjortistjej åt dina upptåg! Splitter, kulhål, galna grozar och fulfixar överallt!
Kul att du gillar den!
CAS skrev: Och en liten personlig önskan...kan du inte grotza ett flygetyg nån gång?
Du har tillräckligt med leet-skillz för att fixa det.
Jorå. Jag velar mellan att låta min He 178 bli en del av ett flyghistoriskt diorama och att göra grotiskt spaningsflyg av den.
Att grotzifiera en Chinook till trupptransport har också föresvävat mig. Vet inte om han lär få spela med, måste läsa på...
Senast ändrad av Matt_Public den mån mar 28 2011, 11:49, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : tveksam grammatik)
Matt_Public- Master of DNF
En He178 är ju ett mycket oväntat val istället för alla Dunderbultar av alla de slag.
Kan bli kalassnyggt!
Kan bli kalassnyggt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu lämnar vi flyget temporärt, vi kan ha en omröstning i ämnet senare.
Kanonen på grabbens looted wagon blev en bronsbrakare. Vem hade kunnat tro det?
Ifall det undgått någon så har kärran fått ovanligt alldagliga stänkskärmar och ett tjockt lager svartfärg:
Tänk att man skulle hinna in i medelåldern innan man började bygga pansar...
Kanonen på grabbens looted wagon blev en bronsbrakare. Vem hade kunnat tro det?
Ifall det undgått någon så har kärran fått ovanligt alldagliga stänkskärmar och ett tjockt lager svartfärg:
Tänk att man skulle hinna in i medelåldern innan man började bygga pansar...
Matt_Public skrev: Tänk att man skulle hinna in i medelåldern innan man började bygga pansar...
Bättre sent än aldrig din gamla rövare Skön bronsbrakare btw.
Joppo
Det där borde jag trycka upp på en tröja som jag kan bära när jag handlar Warhammer-pryttlar i butik...Joppo skrev: Bättre sent än aldrig, din gamla rövare.
Också: tack!
Borde jag måla färgade fotspår på pipan efter pensel-groten som målat tornet?
Hehe
Hrm... Personligen tycker jag nog du ska skippa fotavtrycken... Det finns en viss risk att det kommer att se kladdigt ut tror jag.
Angående kanonen vore det kanske coolt med lite grön oxid på den? Du vet sånt där jox som bildas på koppar. Om det låter som nåt du vill testa kan du få lite inspiration här i form av en fiskubåt(!) : http://www.migproductionsforums.com/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=8375&hilit=fish&start=30
Hrm... Personligen tycker jag nog du ska skippa fotavtrycken... Det finns en viss risk att det kommer att se kladdigt ut tror jag.
Angående kanonen vore det kanske coolt med lite grön oxid på den? Du vet sånt där jox som bildas på koppar. Om det låter som nåt du vill testa kan du få lite inspiration här i form av en fiskubåt(!) : http://www.migproductionsforums.com/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=8375&hilit=fish&start=30
Joppo
Joppo skrev: Angående kanonen vore det kanske coolt med lite grön oxid på den?
Ärg?
Jo, det vore just snyggt. Så får det bli.
Men jag måste ju säga att grotz-fotspår skulle vara mycket morsomt!
Fast det blir säkert bra med lite ärg.. Kanske pjäsen är en gammal klenod från tidernas begynnelse?
Fast det blir säkert bra med lite ärg.. Kanske pjäsen är en gammal klenod från tidernas begynnelse?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Pjaha, vad har hänt här då?
Lite colores har applicerats på i stort sett måfå och vissa detaljer har framhävts.
Don efter person, va? Skulle vilja se en grot sleva gyttja med den här raringen:
De här fick jag av Joppo. Jag vet inte vad de gör egentligen...
Det här är bokstaven "M" i den orkiska kilskriften. Bara för att liksom...
Den tornmonterade knatterbössan:
Och storpappan:
Ärgen behöver bättras på något. Kanske en mörkgrön wash eller så?
Nåja, arbetet rullar vidare...
Lite colores har applicerats på i stort sett måfå och vissa detaljer har framhävts.
Don efter person, va? Skulle vilja se en grot sleva gyttja med den här raringen:
De här fick jag av Joppo. Jag vet inte vad de gör egentligen...
Det här är bokstaven "M" i den orkiska kilskriften. Bara för att liksom...
Den tornmonterade knatterbössan:
Och storpappan:
Ärgen behöver bättras på något. Kanske en mörkgrön wash eller så?
Nåja, arbetet rullar vidare...
Nice Matt
Dina panzerskills blir bättre och bättre. Jag ser att du börjat chippa grejerna också... Cool cool Är det Marmitemetoden du använt?
Grunkorna över motorn blev också coola. De är egentligen en del av avgassystemet till en Panther om du undrar. Kul att mitt lindträ kommer till användning också De adderar onekligen del hillbillycharm till konstverket.
Dina panzerskills blir bättre och bättre. Jag ser att du börjat chippa grejerna också... Cool cool Är det Marmitemetoden du använt?
Grunkorna över motorn blev också coola. De är egentligen en del av avgassystemet till en Panther om du undrar. Kul att mitt lindträ kommer till användning också De adderar onekligen del hillbillycharm till konstverket.
Joppo
Jo, jag tänkte att jag i alla fall kunde testa.Joppo skrev:Jag ser att du börjat chippa grejerna också... Cool, cool. Är det Marmitemetoden du använt?
Marmite har jag inte ens smakat på ännu. Jag körde med den här gojan: Art masking fluid.
Joppo skrev: Grunkorna över motorn blev också coola. De är egentligen en del av avgassystemet till en Panther om du undrar. Kul att mitt lindträ kommer till användning också De adderar onekligen del hillbillycharm till konstverket.
Jo, orkerna är solklart universums näst värsta rednecks (greenthroats?). Trä är kul att jobba med också.
Stay tuned för Sturmtigern, där blir det också en hel del pinnved...
Senast ändrad av Matt_Public den mån apr 11 2011, 11:00, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : usel stavning)
Tjusigt Mattias! Väntar spänt på att den ska bli klar!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack J & H!
Mjo, det är liksom kul att släppa taget om sargen ibland.
Mjo, det är liksom kul att släppa taget om sargen ibland.
Cheezus, det här blev ju grymt!
Den här är väl nästan klar nu va?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Cheezus, det här blev ju grymt!
Tack-å-bock!
Jo, det är mest bara trollen och navkapslarna kvar att måla. Åsså råttorna i maskinrummet, förstås.
Kanske lite brännskador på lacken...
...en gnutta rost...
...kryddhylla?
Förste man är på plats!
Han må vara ett ilsket fyllo, men för den sakens skull inte helt utan sin tvära charm:
Han må vara ett ilsket fyllo, men för den sakens skull inte helt utan sin tvära charm:
Tjusigt Mattias! Kul figur!
Håkan
Håkan
Kul att ni gillar honom!
Kanske borde jag stoppa råttor i tornet också. Om nu Markus hittar några åt mig...
Kanske borde jag stoppa råttor i tornet också. Om nu Markus hittar några åt mig...
Är det ett WAAAAAAAAAGH som man ser så tydligt illustrerat i plast?
Urtjusigt är det allt.
Urtjusigt är det allt.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Är det ett WAAAAAAAAAGH som man ser så tydligt illustrerat i plast?
Möjligen.
Andra troliga alternativ är en ankommande uppkastning à la Exorcisten eller en rap stark nog att riva pälsen av en pestråtta.
Här har vi ytterligare en fuling:
Han är så utstuderat illasinnad att han hellre hugger fienden med en skarpslipad benprotes än skjuter dem.
Lite mera färg för extrem högdager är allt som saknas på gossarna i tornet. Även denna pjäs börjar arta sig...
Han är så utstuderat illasinnad att han hellre hugger fienden med en skarpslipad benprotes än skjuter dem.
Lite mera färg för extrem högdager är allt som saknas på gossarna i tornet. Även denna pjäs börjar arta sig...
Hehe, cool snubbe! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet