IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 22 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons jun 29 2011, 15:35

Trevligt Matt Smile
Vad är det för sida du tänker på? Är det vad som står på kuvertet? (Självklart är det så, dumma jag. Men nu har jag skrivit, så det får stå kvar.)

Jag fick också ett paket, inga bilder, men ändå.

I detta paket, som var ungefär 25x20x15cm fanns det några luftkuddar.
Bland dessa luftkuddar låg en klump med bubbelplast. Rullade upp den och kom fram till att det var ungefär en 20cm bred bit som var ungefär 1.2m lång.
I denna klump fanns en liten plastpåse, med tre stycken papperspaket i.
Packade man upp dessa hittade man en färgburk styck, varje hade två varv bubbelplast runt sig.

Tre färgburkar och mer förpackningsmaterial än något av vad jag beställt de senaste månaderna. Uj säger jag bara, Uj.

Iaf, burkarna kommer från Mr Color och innehåller akrylfärg. En brun (FS30219) och en grön (FS34102) till min sjörövare samt en burk aircraft grey, som egentligen skulle vara till samma modell, men som inte längre behövs. (Hittade annan som funkade)

Nu väntar jag bara på den fjärde burken jag beställde. (Navy Blue, aka Deck Blue) Undrar hur mycket förpackningsmaterial det blir till den, om det här är den minsta lådan de har..
Jokkocze
Jokkocze

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jun 29 2011, 17:00

Jokkocze skrev:Vad är det för sida du tänker på? Är det vad som står på kuvertet?
Och samma som i bildnamnet, jajemen! rabbit

Glimrande service och inte helt otäcka priser. Grotzarens önskedröm.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Kent tor jun 30 2011, 21:38

Var på lite shopping idag å hade fått ett tips om en färgaffär i Falun som hade lite modeller på hyllorna.
Riktigt bra utbud.Finns väl inget som går upp mot att handla över disk cheers

Allt samlat i en fin Italeri påse.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 39aa017e

En 262b från Dragon,med tre ark fotoetc mm,verkar vara en riktigt fin modell.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 112bcccb

En Hunter "Academy" Har alltid gillat Huntern en given favorit på flygdagarna.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 C65cbcf9

Å sist en DC3 "Italeri"
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Bcdec949

/W
Kent
Kent

Inlägg av Azgaron tor jun 30 2011, 21:48

Trevliga inköp Kent, och visst är det nåt speciellt med att kunna köpa över disk!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Janne.S tor jun 30 2011, 22:23

Najs, en Hunter!!! De andra inköpen var fina de med men en Hunter är en Hunter.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public tor jun 30 2011, 23:21

Ooh! Spooky. Du vet då hur man handlar. drunken

262 lär väl vara Trimasters gamla tjusighet.
Ta det långsamt så blir den nästan onödigt snygg. Very Happy

En Hunter behöver inga övriga kommentarer.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact tor jun 30 2011, 23:36

Klockrena inköp Kent.

Den där Me 262 har jag byggt, jetturbinmotorerna är riktigt snygga om man väljer att använda clear parts.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Warsawpact fre jul 01 2011, 23:53

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 IMG_0497
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public lör jul 02 2011, 01:56

Hoho! Du går visst all in på det däringa bygget. Nice!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S lör jul 02 2011, 10:50

Såja, på med lite ets till den Very Happy

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron lör jul 02 2011, 12:33

Lite ets är ju inte fel!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Kent lör jul 02 2011, 18:54

Blir toppen med lite lull lull. Very Happy

/W
Kent
Kent

Inlägg av Janne.S lör jul 02 2011, 22:48

Så har trotjänaren fått gå i pension! Min Werther model 2 har hamnat på hyllan...nu är det en Sil-Air 15D som gäller Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 IMG_3124
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Joppo lör jul 02 2011, 23:25

Jultomten kom tidigt i år santa

Grejerna är från lite olika ställen, varav det mesta kommer från Sockelshop, Ministuff och Modellex.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 1

Hela lasset.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 2

Färgavdelningen. Den oranga prylen är till för att lossa locken på Gunze/Tamiya-burkar. Den fungerar mycket bra faktiskt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 3

En Brummbärbok. Jag gillar den... Det finns en hel del fina bilder i den tagna av dess besättningar.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 4

Denna klassiker hittade jag på Modellex. Jag brukade låna den på biblioteket när jag var liten och fascineras över de fina byggena.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 5

En slags lösning som skapar riktig rost. Jag återkommer när jag testat den.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 6

Ett framtida projekt. Jag ska göra en Stug som ryssarna kommit över. Detta bygge gav mig inspirationen till idéen: http://radedtzky.blogspot.com/2011/03/publications-modelar-february-and-march.html

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 7

Modellen innehöll till min förvåning interiör och en alu-pipa. Tack Tamiya Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 8

Några kids. Väldigt fint skulpterade IMO

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 9

Ett gäng hemliga tomtar från Ryssland. Jag tänker måla fullgubben med käppen med oljefärger för att testa nåt nytt.

Det var det hela Smile

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av Joppo lör jul 02 2011, 23:26

Fin kompressor Janne Smile En sån skulle man inte tacka nej till.
Joppo
Joppo

Inlägg av Matt_Public lör jul 02 2011, 23:28

Lådbilen från barnboxen måste grotzas! Very Happy

Var köpte du dem?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Jokkocze lör jul 02 2011, 23:28

Den där gamla boken (Modellbygge) satt jag med konstant när jag var liten. Så mycket så att farsan tröttnade på att han inte fick ha den när han jobbade (Byggde modeller av hus åt en arkitekt som han jobbade med), så han köpte en åt mig också.

Riktigt trevlig bok Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Joppo lör jul 02 2011, 23:41

Matt_Public skrev:Lådbilen från barnboxen måste grotzas! Very Happy

Var köpte du dem?

Der Sockelshop Min favoritaffär Smile De har nästan allt jag behöver och servicen är mycket bra.

Jokkocze skrev:Den där gamla boken (Modellbygge) satt jag med konstant när jag var liten. Så mycket så att farsan tröttnade på att han inte fick ha den när han jobbade (Byggde modeller av hus åt en arkitekt som han jobbade med), så han köpte en åt mig också.

Riktigt trevlig bok Smile

Den är riktigt mysig. För att vara så pass gammal tycker jag de flesta modellerna håller förvånansvärt hög klass också.
Joppo
Joppo

Inlägg av Fisken35 sön jul 03 2011, 06:01

Ett äkta exemplar av den heliga skriften Joppo, trevligt, den lånade jag med i mellanåt, men den var nästan jämt utlånad när man kom och ville ha den.

Trevliga saker förövrigt.
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Janne.S sön jul 03 2011, 15:08

Joppo skrev:Fin kompressor Janne Smile En sån skulle man inte tacka nej till.
Den är efterlängtad Very Happy Min gamla kompressor började sjunga på sista versen förra året...den kommer knappt upp i ett Bar och man får vänta 10 minuter innan luftpumpen drar igång efter man slagit till strömmen Razz Den har varit välanvänd å andra sidan Very Happy

Nu kan jag blåsa på nätterna dessutom när alla andra gått i säng för Sil Airen låter ungefär lika högt som ett kylskåp när den går Very Happy

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas sön jul 03 2011, 19:36

Janne, den där Sil-Air ser ut som min, sånär som en kåpa och logga. De när knäpptyst, förutom när den har fått upp rätt tryck i tanken och luftar av med en ganska ljudlig pysning. Ett ljud som kan driva hundar till vansinne, åtminstone svärföräldrarnas =)

Åhhh, modellbyggge-boken! Som man har läst den i unga år!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public sön jul 03 2011, 23:11

CAS skrev: Åhhh, modellbygge-boken! Som man har läst den i unga år!
Jo, den minns man ju. Hittade den på bokrean för ett gäng år sen, men nu är den borta igen.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin mån jul 04 2011, 19:13

Hejsan,
Mitt byte i Danmark blev en MiG-23 och en Mirage F1.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 201107041509
Migen hittade jag i en leksaksaffär i Ringköbing.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 201107041508
Miragen hittade jag på flygmuseet iStauning.
På museet köpte jag även en bok över samlingen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 201107041507

Sen var jag och hämtade månadens bokpaket från SMB idag.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 201107041510
del 2 av 5 i amerikanska inbördeskrigets historia.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 201107041511
och Sexdagarskriget. Denna bok tog slut och de fick trycka en ny upplaga för att alla som beställt skulle få sina.

På Legoland köpte jag denna kille
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 201107031498
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 201107031502
Han är som ni ser lite större än de vanliga legogubbarna och kommer pryda mitt sängbord i stugan.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Joppo mån jul 04 2011, 20:04

Hehe Very Happy Iskall Lego Trooper.
Joppo
Joppo

Inlägg av MiniStuff mån jul 04 2011, 20:19

Joppo skrev:Hehe Very Happy Iskall Lego Trooper.

WORD! Cool

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 22 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet