IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff lör jun 12 2010, 00:38

Joppo skrev:
OBS! Endast för modellbyggarbruk Joppo! Very Happy

Det är ingen risk att det kommer användas i något annat syfte Håkan Smile
Efter en snabb sniff i burken kan jag konstatera att britterna har ganska suspekta påläggspreferenser Very Happy

Sniff! Jag smakade på smörjan! tongue kommer aldrig någonsin förstöra mina frukostmackor med något sådant.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör jun 12 2010, 01:21

LOL
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Caverö lör jun 12 2010, 09:00

En liten gojting till bil det där Phantom, vill ha!

Såg på hotellfrukosten hur dom lokala gästerna lade denn avskyvärda smörja på sina rostade brödskivor.
Jag gjorde ett tappert försök.............men fan det är nästan värre än surströmming som alla vet att man inte stoppar i sin mun.
Inte ens om man är redigt packad drunken

Äckelsmörja utan dess like! No
Så försök stå emot frästelsen Joppo Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jun 15 2010, 07:27

Igår var jag och hämtade två paket som kommit redan i fredags, men som jag inte fått tillfälle att hämta tidigare.
Lite svårt att ta större paket på cykel. Smile

Första paketet innehöll en B-52 i delar.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. B-52_spares_box_640x480

Nåt knasigt ryck jag fick. Funderar på att ev. göra en version med uppfällda ställ och hänga i taket, eller kanske skoja till det lite och göra en "Shinden". Dvs sätta vingarna bak och flytta fram stabbarna.

Det andra paketet innehöll tre modeller.

Ett räddnings-set.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Raf_emergency_set_72nd_box_640x480

Ett flygledartorn.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Airfield_control_tower_box_640x480

Och till sist svaret på födelsedagsinköpet. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. B-58_hustler_box_640x480

Rätt svar var ju naturligtvis en Hustler. Lite cockpitdelar i resin ingick också.
Ska bli spännande att sätta igång med framöver.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis jun 15 2010, 10:17

Jaaa!

Jag hade rätt!! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Icon_cheers

En Hustler, och i den "rätta skalan" också!

Vet du hur stor den blir, (ja, NU vet du ju det)!

Jag har tittat och klämt på mitt exemplar, jag är sugen, och den är såååå vacker, men storleken avskräcker!

Det finns Nya motorer, cockpit, hjul, dekaler och landningsställ att köpa om man tycker det behövs.

Dom andra kapen var inte illa heller, flygplatssetet har jag byggt (ett par gånger!), men kontrolltornet har jag aldrig fått tag i!

Ser fram emot dina byggen!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jun 15 2010, 11:29

Ja, du hade ju det! Smile

Exakt hur stor den blir har jag inte koll på just nu (sitter på jobbet), men runt 60cm i längd borde den bli ungefär.

Tja, jag kanske skulle kolla upp vad som finns, innan jag ev. börjar på den.

Jag har också byggt räddningssetet och tankbilssetet tidigare, men inte tornet heller av nån anledning.
Mer dioprylar är på g. bl.a en Hurricane och ytterligare nåt fordon.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tis jun 15 2010, 11:49

B-58:an är bara så läcker! Du får skaffa en rejäl vitrin till den Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jun 15 2010, 13:58

Jo, det lär nog behövas!
Lär bli ett bra övningsobjekt för alcladen misstänker jag.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tis jun 15 2010, 15:23

Övningsobjekt???? ska inte öva på något mindre och billigare först? Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis jun 15 2010, 16:15

Janne.S skrev:Övningsobjekt???? Ska du inte öva på något mindre och billigare först? Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Icon_razz

Personligen så gillar jag den här Homer Simpson-inställningen till hobbyn. Hur svårt kan... Auuugh, det fräter.... Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff ons jun 16 2010, 00:11

Fick leverans från både fjärran östern och canada i förra veckan:

en till till samlingen, en Kröte.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Krote

och ytterligare lite prylar till mitt framtida P-61 bygge.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. P61-cannopy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Rivet_tool

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons jun 16 2010, 02:33

Heheh Kröten ser ut som den har benen bak å fram Razz

Skojsiga saker Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jun 16 2010, 08:36

Rivet tool? Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Icon_eek

Folk har då så mycket fyr för sig. Den där får du gärna visa upp i detalj. Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons jun 16 2010, 11:24

Matt_Public skrev:
Janne.S skrev:Övningsobjekt???? Ska du inte öva på något mindre och billigare först? Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Icon_razz

Personligen så gillar jag den här Homer Simpson-inställningen till hobbyn. Hur svårt kan... Auuugh, det fräter.... Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Icon_biggrin

Hehe, ska man behöva öva först! Smile
Hmm, har nog nån F-84 eller F-86 i bygghögen som jag kan öva på först.

Trevliga inköp Markus! Kröten ser trevlig ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Fisken35 tor jun 17 2010, 05:41

Kom hem med lite lul lul i dag, lite saker till framtida byggen + lite färg.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCF5435Large

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo tor jun 17 2010, 10:28

Sköna grejer Fisken. Skulle man kunna få en närbild på hundarna? Jag letar efter en fin hund, men jag har inte hittat nån jag är nöjd med Smile

/Jesper
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff tor jun 17 2010, 10:59

Många muffingrejer där!

@jesper: kolla även in denna sida




http://www.mantisminiatures.pl/EN/11,0,Accesories.html
har deras grejer, dock inte en del av de nya än men de är på gång till innan Modell Gbg.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo tor jun 17 2010, 11:52

Jäklarns du! Det var riktigt fina jyckar... Den stående jycken med stor nos ser klockis ut. Tack för tipset!
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor jun 17 2010, 12:53

Det såg ut som väl spenderade pengar , Fredrik Very Happy

Ska du bygga ett kök?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Fisken35 tor jun 17 2010, 18:06

Tackar

Nja det kan vara sånt som är bra att fylla ut med ibland.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre jun 18 2010, 16:51

Håhå...då har min lilla beställning landat Very Happy

Väl spenderade skattepengar!


Vad blev det då?

Jo...

Ett cockpitset till en Phantom E som jag har på lut.....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_0907





Dekaler till min lilla Nya Super Sabre....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_0909




Hjulbrunnar till den samme...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_0911





Utblås....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_0912




Och även ett cockpitset!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_0913





Nu väntas det bara lite grejer från hong-kong Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff fre jun 18 2010, 17:07

Mycket härligt mums mums du har köpt å dig Janne! Om jag förstår rätt så är Aires en tillverkare man kan lita på när det gäller detaljer till flyg?

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre jun 18 2010, 18:59

Japp, aires är min favorit...dels för att grejerna är så fina och dels för att de alltid har blandat resin och ets. Många detaljset är antingen eller, men en kombination av båda är bäst.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av merlin1953packard fre jun 18 2010, 22:00

Åhååå! Så det blir en F100 snart med "allt extra nu"! Det blir en säkert en rysare, nu när vi också fått se liknande mästarbyggen från vår egen stjärnbyggare i Linköping. Då måste du ju berätta om det är en specifik individ du bygger och vilken historik den har...
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact fre jun 18 2010, 23:26

"We're sorry too interrupt your regular scheduled programming".....

Jag är fullt medveten om att det här, rent tekniskt, inte har kommit i min brevlåda, MEN det kommer definitivt att göra det!
Skåda....Trumpeters nya 1/35 BMP3 finns nu att köpa på HLJ.
Bwwaaah, måste ha !!!

http://www.hlj.com/product/TRP00364


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 201031617044
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet