IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 2 av 40 Föregående  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre jun 18 2010, 23:30

Hur många blev det Chrille?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact lör jun 19 2010, 10:51

Janne.S skrev:Hur många blev det Chrille?

Det blev bara 1 tyvärr...kostade ca 440kr o då har jag inte räknat med tull.
Men man lever bara en gång Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Lol
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff lör jun 19 2010, 16:32

Warsawpact skrev:
Janne.S skrev:Hur många blev det Chrille?

Det blev bara 1 tyvärr...kostade ca 440kr o då har jag inte räknat med tull.
Men man lever bara en gång Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Lol

du kan om du har tur klara dig undan tullen. fick ingen tull på min sista leverans från hlj, Kröten.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av merlin1953packard tis jun 22 2010, 22:26

Apropås ryska vagnar, såg jag några MiniArt 1/35 SU-176 (eller vad det SU-76, stor kanon i alla fall) hos Kempes idag. 1/35 är ju inte riktigt min skala, men jag noterade att han bara tar 170:- för dem. Däremot hittade jag litegrann för egen del i pansarträsket (dvs. 1/72 - SOM ÄR MIN SKALA!) till ytterst modesta priser. Hinner ju inte bygga så mycket just nu, men fynda lite kan man ju alltid göra, hehe!

De här fynden hittade jag på Kempes i alla fall:


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dscn2439
By merlinpackard at 2010-06-22
En Pak, standard 1A för pansarbekämpning, måste man ju ha till något eventuellt framtida diorama! Endast 50:-


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dscn2438o
By merlinpackard at 2010-06-22
Lite tyskt pansar, i vad jag uppfattar som lite ovanliga varianter. Ni kan säkert mer om kärrorna. En skall i alla fall rulla på räls, ser det ut som. Bara 60:-/st!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dscn2437u
By merlinpackard at 2010-06-22
Puman byggde jag några gånger som grabb i Airfix 76-skala. Den här verkar ha lite mer detaljer! Också den för endast 50 riksdaler!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dscn2436p
By merlinpackard at 2010-06-22
Den här varianten har jag inte sett av Kfz-vagnar... Bäst att köpa ett par! Bara 60:-/st!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dscn2421
By merlinpackard at 2010-06-22
Också har vi en överraskning! Gamla hederliga Bf-109 F2, rakt från det inre av Ukrainas tidigare hemliga styrenfabriker till Kempes hyllor. Dock denna i annan skala, nämligen 1/48. Chockerande välgjutet, med komplett motor, separata flaps, slots och roder + hyggligt gjuten pilot. Så mycket för bara 170 kr! Gör en lådtitt på den, då den verkar ligga ett par snäpp över ICM:s standard.

Lite färg och annat blev det också. Kempe sålde ut och tog bara 10 spänn/burken:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dscn2420
By merlinpackard at 2010-06-22
Lite israeliska färger måste man ju ha i emellanåt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dscn2419ve
By merlinpackard at 2010-06-22
Lite gråskala för NAVY-modellerna samt lite RLM-godis!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dscn2418u
By merlinpackard at 2010-06-22
Skum nyhet med grundfärg för resinbyggsatser, men Kempe säger att det skall fungera + lite PollyScale bland annat för ökenkulörer.

Tja, så kan det gå när man bara slinker in för att titta lite i hyllorna... men som jag sett på en del inlägg är jag knappast ensam... hehe!


Senast ändrad av merlin1953packard den fre jul 16 2010, 00:23, ändrad totalt 2 gånger
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons jun 23 2010, 00:36

Trevliga inköp Merlin!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff ons jun 23 2010, 20:22

Mycket najjs stuff Merlin! UM-byggsatserna är riktigt fina! Brukar följa med lite ets i den del.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tor jun 24 2010, 16:43

Äntligen hittade den in i förrådet! Rakt från HobbyLink Japans rea:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Kongo
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor jun 24 2010, 17:25

Uj en fin liten järnklutt!

Är det tokmycket ets och elände i den åxå?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor jun 24 2010, 17:27

Själv fick jag ett litet paket från Hong-kong.......

En liten konvertering till en F-15I.......igen Very Happy
Nu ska det bara hittas dekaler åxå....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_1034
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tor jun 24 2010, 17:55

Janne.S skrev:Uj en fin liten järnklutt!

Är det tokmycket ets och elände i den åxå?

Inte till originalmodellen. Bara ett lite ark.
Men Fisken 35 här på forumet har avhjälpt de problemen genom att förmedla ett sånt här set till mig:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dsc_4638

Recension av hela setet.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo tor jun 24 2010, 18:32

Shit... Jag får ångest bara av att titta på det Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Icon_razz

Vilket jäkla pill... Men snyggt blir det Smile

/Jeppe
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor jun 24 2010, 18:41

EeeeeeeK!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tor jun 24 2010, 18:48

Joppo skrev:Shit... Jag får ångest bara av att titta på det Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Icon_razz

Vilket jäkla pill... Men snyggt blir det Smile

/Jeppe

Jag vet precis vad du menar. Den här sortens ets-set gör att man aldrig får tummarna ur.Smile
Dock så ser det förbannat bra ut, och jag gillar firmor som faktiskt visar modeller med grejerna påmonterade.
Allt för ofta ser (och köper) man detaljeringsset som visar sig ha noll passform. Och inte helt sällan försvarar sig samma firmor med att de inte har tid att bygga upp en visningsmodell. För mig känns det helt vansinnigt. De här kinesiska firmorna, och Eduard har mer eller mindre vart enda set de producerat byggt på bild. Det går om man bara vill.

Janne.S skrev:EeeeeeeK!!!

Ska jag tolka det som ett glädjetjut? Wink
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor jun 24 2010, 18:55

Gädje och panik i en lagom blandning! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tor jun 24 2010, 19:15

Janne.S skrev:Gädje och panik i en lagom blandning! Very Happy

Helt normal modellbyggarreaktion, då alltså.Wink

Den här bilden tycker jag är ganska talande:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Dsc_4634

Jag tror att setet kommer att vara ganska komplett. Förutom att man får lägga en slant på nya luftvärnspjäser från Veteran models:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 2054527349_ca6ca9545b_b

Jag hade nästan hoppats på att de skulle ingå, då Flyhawk Model verkar ha ett samarbete med Veteran. Några såna här lär det få bli också:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Single_package

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Twin_package

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Triple_package

Totalt 118 25mm eldrör, har jag för mig.

Något set med kikare och liknande blir det nog också....:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 2470742170_91f659c649
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor jun 24 2010, 21:33

Shocked
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tor jun 24 2010, 22:02

Janne.S skrev: Shocked

Jag tycker du borde passa på att köpa en trevlig skuta. Du har pill och bestyr i minst 6-9 månader även om man bygger snabbt....Wink

Och den här är ju på sätt och vis rena drömmen. Allt finns att köpa färdigt, och grejerna passar och ser bra ut. Jämför med t.ex. Trumpeters Hornet, där man mer eller mindre måste scratcha skrovet innan man kan börja hysta på alla tusen tillbehören.Smile
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre jun 25 2010, 00:07

Trevliga inköp Magnus och Janne!

Nu börjar det suga i Ticonderogatarmen igen Smile
Får bara hoppas att jag faktiskt får fast tjänst snart.
Så det blir lie mer klirr i kassan.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore fre jun 25 2010, 02:47

Azgaron skrev:Trevliga inköp Magnus och Janne!

Nu börjar det suga i Ticonderogatarmen igen Smile
Får bara hoppas att jag faktiskt får fast tjänst snart.
Så det blir lie mer klirr i kassan.

Håkan

Du vet var det finns en...Wink
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre jun 25 2010, 11:14

Jo jag vet! Smile
Nån gång så...

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av JOooCKE sön jun 27 2010, 14:20

Jag var och inhandlade lite färg till mina F-4or idag Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 20100627004

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S sön jun 27 2010, 17:49

Du planerar att måla mycket rött ser jag Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av JOooCKE sön jun 27 2010, 17:52

Njae... en är blank och en är matt Razz
Det ska vara en transparent röd också på den men det hade jag mängder kvar av hemma så det köpte jag inte, tror det är den röda och transparent grön som jag inte köpte nytt av... Laughing

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jun 29 2010, 00:13

Trevligt! Färg är alltid bra att ha!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av JOooCKE ons jun 30 2010, 16:35

Jippi!

Idag fick jag paket från Mattias ( Matt_Public )
En SUU-23/A till min F-4C! cheers
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 20100630020

Tack så himla mycket Mattias! cheers

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 40 Föregående  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet