IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage tis mar 08 2011, 21:17

Joppo skrev:Sjysta prylar Brage!

Vad fick du ge för böckerna med färgkluttarna och var köpte du dem? Såna ska jag nog köpa.

/J

Hej,

Jag köpte dem från en polsk hobbybutik. Det var första gången jag handlade därifrån, och jag är nöjd med resultatet (ca 1 vecka från order till leverans). Du hittar den här: http://www.model-making.eu/

http://www.model-making.eu/color-charts-k-6-1430768.html

Men de säljs också i flera andra butiker (polska). http://paint-charts.com/index.php?sbl=1866332

/ Lars


Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tis mar 08 2011, 22:47

Typiskt Brage och hitta de där lite annorlunda grejrna Very Happy
Attackslädarna var helt klart koolast!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact tis mar 08 2011, 23:07



Det blev en till.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 10057680
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons mar 09 2011, 08:09

Hur kul var det inte med en fiskesmack?

Årets inköp tammetusan. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons mar 09 2011, 08:35

Ja, fiskebåten var ju hur skön som helst, den vill jag se byggd, SNART! Very Happy

"Luftslädarna" var ju klart udda också!

Du lyckas alltid hitta det där lite "off the beaten track" som dom säger i kolonierna!

Vilken skala är det på Jumbo/skyttelcombon?

Färgkartorna är ju hur nyttiga som helst (om man använder just dom färgerna, förstås), och helikoptrarna är ju helt klart söta! I love you

Dom blir inte stora i 1/72, men får du inte två i varje ask?
Men i vilket fall, där kan man bygga MÅNGA!

Roliga o spännande inköp!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage ons mar 09 2011, 08:58

Många frågor.... några svar.....

Jumbo/skyttelkombo är Hasegawas vanliga 1/200.

Profiline har, till skillnad från AZ, bara en modell per ask. Men den stora skillnaden är att Profiline faktiskt att bygga......

Färgkartorna finns för "de flesta" större färgfabrikaten (5-6 olika). Vill minnas att det bl.a. finns för Humbrol, Revell, Tamiya, Gunze, Modelmaster och för Vallejo. All färgkartorna finns också i två varianter. Det som skiljer är storleken på färgchipen (2 cm eller 12mm).

När fiskebåten (som är avsedd för att fiska Tonfisk) blir byggd kan jag inte lova. Men om jag håller min nuvarande byggtakt (20 modeller/år) och inte köper nått nytt, så borde det blir ungefär hösten år 2087......

/Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons mar 09 2011, 09:35

Trevliga inköp Lars och Chrille!

Böckerna med färgchips hade varit bra att ha, men jag ställer mig lite tveksam till en för varje till det priset, men det kanske är sett ur mitt perspektiv med vek ekonomi. Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons mar 09 2011, 10:42

Brage skrev:När fiskebåten (som är avsedd för att fiska Tonfisk) blir byggd kan jag inte lova. Men om jag håller min nuvarande byggtakt (20 modeller/år) och inte köper nått nytt, så borde det blir ungefär hösten år 2087......

Vilken skala är det på båten då?

Also, 20 modeller per år och du har inte ett enda aktivt bygge här? Skärpning!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons mar 09 2011, 10:58

Tack för svaren, Brage!

Bygger du modellerna i den ordning du köper dom? Shocked Very Happy

Ja, är det inte dags att du lägger upp en byggtråd (här på forumet) snart?

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons mar 09 2011, 11:35

Hehe, Brage är så snabb så han hinner inte ta bilder på bygget innan det är klart Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage ons mar 09 2011, 19:01

Jokkocze skrev:
Brage skrev:När fiskebåten (som är avsedd för att fiska Tonfisk) blir byggd kan jag inte lova. Men om jag håller min nuvarande byggtakt (20 modeller/år) och inte köper nått nytt, så borde det blir ungefär hösten år 2087......

Vilken skala är det på båten då?

Also, 20 modeller per år och du har inte ett enda aktivt bygge här? Skärpning!

Skalan på båten är den mycket vanliga 1/64......

Phantom2 skrev:Tack för svaren, Brage!

Bygger du modellerna i den ordning du köper dom? Shocked Very Happy

Ja, är det inte dags att du lägger upp en byggtråd (här på forumet) snart?

Limma Lungt!

Stefan

Nej Stefan, jag bygger inte i inköpsordning. Men jag har samlat på mig ett "visst" lager genom åren. Jag antar att du har samma problem?

Janne.S skrev:Hehe, Brage är så snabb så han hinner inte ta bilder på bygget innan det är klart Razz

Kanske skulle köpa en "hi-speed-kamera" så att den hinner med ;-) . Skämt åsido, jag tror inte att det är aktuellt med någon byggtråd för mig just nu. Min magkänsla är att det skulle kunna bli ett hinder. Och ta bort lite av spontana, när det blir ett "krav" att bygga lite bara för att hålla liv i tråden. Kanske skulle jag istället dokumentera nått bygge och publicera det när modellen är färdig. Jag får ta det under övervägande. Very Happy

På tal om Jumbo/skyttel kombon, så jag precis landningen (den sista någonsin) med Discovery. Drygt 8000 MPH när man passerade Mexiko. Snabba ryck,

/Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor mar 10 2011, 08:48

Brage skrev: Drygt 8000 MPH när man passerade Mexiko.


Knycker de navkapslarna annars? Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis mar 15 2011, 08:12

Hepp, hepp!

Här har hamstrats skrymt och skrott inför kommande infall. Goblins och Gnoblars.

Lite för stora, men de får väl vara anabola-gretchins eller nåt...
Killarna med stålkupoler på kolorna har redan byggts om till cybergrotz. Twisted Evil

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Goblins



Rätt storlek, men fel fejs (aldrig får man vara glad). Nåja, det blir kanske tal om näsjobb.

Men ärligt talat: vem kan motstå kastrull-Kalle?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Gnoblars



Det var allt för stunden. Men räkna iskallt med fler illbattingar framöver. Very Happy










Senast ändrad av Matt_Public den tis mar 15 2011, 09:54, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : interpunktion är viktiga saker)
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis mar 15 2011, 15:02

Trevliga inköp Mattias! Ska bli intressant att vad det månde komma ut av det här i din vård!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis mar 15 2011, 15:11

Azgaron skrev:Trevliga inköp Mattias! Ska bli intressant att vad det månde komma ut av det här i din vård!

Jo, jag är lite nyfiken själv på vad slags missbruk de lämpar sig bäst för.
Men om forumet fungerar som det brukar så lär vi nog få till nåt, med gemensamma krafter... Very Happy

-------

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=1677
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet