IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo tor mar 03 2011, 19:45

Har du rånat en bank Chrille? Du postar nya grejer här nästan varenda dag tycker jag Very Happy
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact tor mar 03 2011, 19:50

Joppo skrev:Har du rånat en bank Chrille? Du postar nya grejer här nästan varenda dag tycker jag Very Happy

Nja, 3 nya saker inom loppet av 2 veckor.
En ny bil och lönehelg gör att pengarna flödar. No more cash som behöver pumpas in till reparationer Laughing
Sedan så har jag ju guldbyxorna på mig....


Senast ändrad av Warsawpact den tor mar 03 2011, 19:51, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor mar 03 2011, 19:51

Ny bil??? har du äntligen slagit till?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact tor mar 03 2011, 19:52

Janne.S skrev:Ny bil??? har du äntligen slagit till?

Japp. Men banken var inte så glada till lån dock. Räddningen blev att jag bytte in den hos rätt firma och fick bra pris, trotts att den mosat 3 rådjur, 4 katter, en skata och vad jag tror kan ha vart en grävling.
Fick med xenon, sportstolar och maxad navigation på den nye.
Men man tager vad som gives king
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff tor mar 03 2011, 20:21

Mycket kul grejer på kort tid Chrille! Jasså du har också rådjurslicens med bil Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor mar 03 2011, 21:20

3 rådjur! Wow då hann du med en till sedan jag senast såg SAABen...vad bidde det då? bidde det en Golf eller en Ipreza?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact tor mar 03 2011, 21:32

MiniStuff skrev:Mycket kul grejer på kort tid Chrille! Jasså du har också rådjurslicens med bil Razz

Djur och cyklister sugs till den ...fattar inte varför.


Janne.S skrev:3 rådjur! Wow då hann du med en till sedan jag senast såg SAABen...vad bidde det då? bidde det en Golf eller en Ipreza?

Den senaste fyrbenta kamikaze-kandidaten hoppade rakt upp ur diket,in i höger bakdörr och fastnade sedan med huvudet eller frambenen i bakre hjulbrunnen. Vilken syn det var efteråt.

Det bidde en 9-5 Saab igen, en 09a. Skulle inte köpt en Saab om det inte vore för inbytespriset som resulterade i lite av ett kap för all den utrustning och motor jag fick.
Tyvärr går inte hjärtat före plånboken denna gången men om ca 2 år då banken lovat lån så blir det en helt ny "nivå" man kan köpa bil för. En 4Motion Golf eller en Impreza!

Hoppas rådjuren håller sig borta.............
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff tor mar 03 2011, 22:05

fick faktiskt ett paket idag jag också som frugan hade glömt att berätta om, som är hemma på sportlov och tog emot det. Jag tog ingen bild då det kom i tråkiga påsar med inga trevliga boxarts så jag postar friskt bilder från där det kommer ifrån nämligen England och pojkarna på Forgeworld...


nummer ett, ett monster jag blev kär i så fort jag såg det:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Kazyk2
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Kazyk1


och sedan något till ett för länge sedan påbörjat och insomnat projekt, något som inte har funnits för ens nu men som bara sade att "den här är vad du letat efter till ditt projekt" nämligen:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Flakk1


så nu finns ingen återvändo för mig, bara att leta upp det avsomnade projektet och sätta tänderna i det.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jörgen.E tor mar 03 2011, 22:26

Shocked Den där puffran ser elak ut Very Happy

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre mar 04 2011, 08:46

Luftvärnsgroter! drunken

Dem har även jag planer för. Virvelvind som ökat till orkanstyrka. Very Happy

Men vad farao är det andra för en nurgelbest? Bäst att ta en titt i smedjan...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre mar 04 2011, 10:27

CAS skrev:?? Skall du ge dig till med att köra vanilj-WH nu också?
Ser mäkta trevligt ut. Har du hunnit med att pröva penslarna?
Jag är redigt nyfiken men se tiden finns inte till...


Jag vet inte riktigt, men kombinationen av blygdkapslar och hett bly var lite för mycket för att kunna motstås. Very Happy
Tänker i alla fall hänga fyrverkeriraketerna på min kommande Sturmtiger som något slags Katyusha-light.

Men kanonen är ju bara för rolig. Nåja. Oavsett vilket så är penslarna väldans funkis.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av SkelettetS fre mar 04 2011, 10:55

najs forgeworld saker! börjar bli dags att slänga in en beställning där känner jag. de nya trollen där är riktigt "fina" Very Happy
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre mar 04 2011, 16:30

Trevliga inköp Mattias, Chrille och Markus!

Ska bli kul att se ditt projekt ta fart igen Markus!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre mar 04 2011, 18:27

Forgeworld verkar vara en maffig firma!
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av SkelettetS fre mar 04 2011, 23:17

CAS skrev:Forgeworld verkar vara en maffig firma!

en gren från games workshop kan man väl säga, snygga miniatyrer men allt är svindyrt, och hyfsat kända för att endast rikta sig till "avancerade hobbyister" iom att den i allmänhet finns mycket luftbubblor och annat som man får rätta till själv. har personligen inte haft någon större issue men het ska tydligen inte vara helt ovanligt. fick skulptera nya stigbyglar till min beridna dkok commissar jag köpte för £45 har jag för mig det är väl det värsta som drabbat mig. inte helt kul om man är helt bortkommen med greenstuff kan jag tänka mig, betalar man den summan förväntar man ju sig lite att få hela grejer...

SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact fre mar 04 2011, 23:25

Forgeworld är Games-Workshop's dotterbolag.
Firman specialicerar sig på resinmodeller och andra high quality modeller till Warhammer 40.000

Warhammer Forge är samma sak som Forgeworld fast till Fantasy Battles.
( Nystartat av GW)

Drömmen är en komplett Death Korps of Krieg armé ifrån Forgeworld. Men det blir dyyyrt! Laughing
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån mar 07 2011, 10:01

Hejsan!

Häftiga saker, det där Forgeworld!

Det har trillat in lite pryttlar under veckan som gått.

Konstigt, jag brukar sprida ut mina inköp, men typiskt nog så kommer allt inom ett par dar!
Svårt att förklara för frugan när man får hämta paket 3-4 gånger samma vecka! Embarassed

Men här är veckans "skörd";

Vi börjar med ett paket från Heritage Aviation;

En söt liten Jet Provost/Strikemaster, som väckte minnen från barndomens Airfixmodell;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1741

Ian har också ett stort sortiment med nyttiga resindelar till diverse modeller;

Hjul till F4U Corsair och F6F Hellcat i 1/32;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1742

Komplett luftintag I ETT STYCKE till Revells Typhoon i 1/48;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1743

Slutligen ett par flata stabbar till en tidig Beaufighter i 1/48;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1744

Jag har ju en Su-25a från Trumpeter, som jag köpte nyligen, och en miss man hade gjort var att inte göra dom yttre vapenbalkarna!
Hålen är däremot upptagna i vingarna och Missilerna finns i överflöd i lådan!

Hjälp kommer från "Zactoman", en liten "småskutt-firma" eller privatperson, jag vet faktiskt inte.
Han har gjort både balkar och missilräls till Su-25an.
Otroligt fina och väldetaljerade!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1745

Sedan hade Hobbylink rea på ets från Eduard, i skala 1/32!

Det är ju rent av oansvarigt att skicka sådant till mig! Very Happy

Det är som att låsa in en unge i en gott-affär!

Min skörd;

Vi börjar med BIG-Ed till Mig-19S (Trumpeter), Bf110D (Dragon) och en "generisk" sats med bälten.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1769


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1770

Här finns ets till;

Spitfire Mk.IX late och Early (interior), F6F Hellcat, Mig-21F-13 (interior), Su-27 Flanker B (interior), Alouette, Bf109K (interior), Ju88A-4 (interior) och Swordfish Mk.II Interior).

Blev dyrt.....

jag insåg att jag inte hade något på Su-25an, så ett svep på Amazon gav resultat;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1772

Jag gillar Yefim Gordons böcker skarpt (Han har skrivit BÅDA dessa volymer), de är mycket bra referenser med allt från konstruktion, produktion, och tjänstgöring med massor av ritningar, bilder och profiler!

Man kan säga att dessa böcker är maxade "In action", "Walk Around" och "In detail" i en och samma volym!

Jag hittade även en bok på MiG-21, och med tanke på Eduards förestående släpp, och att jag har två MiG-21or på bänken, så var även den volymen given!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1773

Vad jag INTE räknade med var vilken bok det var!

En riktigt tjock lunta på nästan 600sidor, med hårda pärmar i stort format, och runt TVÅ KILO tung!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 IMG_1774

Det här är en one-book reference på MiG-21, som jag kan rekommendera varmt!

Varenda land som nånsin använt MiG-21, även i andra, tredje och fjärde led, är listat, med serienummer och allt!

Nu ligger mitt kreditkort och flämtar efter luft, så nu blir det inget på ett bra tag! Embarassed Very Happy

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S mån mar 07 2011, 12:22

Jösses vilket spännande paket!! Kan tänka att Visan e glödhet nu Razz

Blev väl mest intresserad av luftintaget till Typhoon.... är det så hemskt det som kommer i modellen eller?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån mar 07 2011, 15:58

Vet inte, eftersom jag ännu inte gett mig på Typhoonen.

Men jag har läst att det skall vara lite knöligt att få ihop, det är rätt många skarvar på väl synliga ställen!
Resindelen är en massiv gjutning, men fodrar endast två snitt i modellen.
Blir spännande att se hur det passar.

Vi får välan se framöver, det var i alla fall det "sista" jag behövde innan jag kan börja bygga!.

Jag har långt framskridna planer på en Saudisk Tiffie i ett Tornado-camouflage, som vi såg här för ett tag sedan.

Jag har dekaler till just den två-tons blå-grå individ som också visades då.
Så att säga "originalet" som någon photoshoppat, men det var bra gjort, och såg så snyggt ut, så jag ville göra det!

Fast jag gör inget "wrap-around" camouflage, utan ett mera vanligt, med ljus-blå/-grå undersida!

Jag är säker på att det kommer att bli lite intressantare än en helgrå maskin!

Jag HADE redan planerat en två-tons grå, Saudisk maskin, redan INNAN diskussionen dök upp här!
När jag sedan fick se den "shoppade" bilden här, var jag såld!

Tycker det Saudiska ökencammot är så jäkla snyggt!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån mar 07 2011, 16:46

Mycket trevliga inköp Stefan! Mycket bra att ha. Boken ser attans trevlig ut, tjock och bra!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact mån mar 07 2011, 20:08

Fina grejer du köpt Stefan!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån mar 07 2011, 20:13

Den där MiG-boken vore något.
Jag väntar ju också på Eduards nya MiG-21:a.
Men jag får tyvärr vänta lite, mitt Visakort behöver återhämta sig lite.
Sad
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis mar 08 2011, 09:26

När fasen hinner Yefim Gordon sova egentligen? Shocked

Nåja, jag klagar inte så länga han håller sig frisk och produktiv...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage tis mar 08 2011, 20:28

Brevbäraren har kommit med flera små men trevliga paket på sista tiden.

Först två mycket tunna böcker. De innehåller bara några få sidor var sidor.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 20110308_1

Det speciella med dessa böcker är att de innehåller färgchip med samtliga Tamiyas och Gunzes färger. Det är dock inte de vanliga tryckta färgkartorna, utan detta är ÄKTA färger. Man har helt enkelt målat en prick med av varje färg. Det är alltså EXAKT och inte som vanligt bara ungefär.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 20110308_2

Idag dök också Profilines senast helikoptrar i 1/72 upp. Mycket fina byggsatser.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 20110308_3

Problemet är bara att jag måste beställa 2-3 extra av varje.....kan inte bestämma mig för vilken målning jag vill bygga.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 20110308_4

En japansk fiskebåt är ju inte heller fel.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 20110308_5

En två-pack med ryska "Aerosled"
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 20110308_6

Ock slutligen. En efterlängtad kombination.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 20110308_7
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo tis mar 08 2011, 20:41

Sjysta prylar Brage!

Vad fick du ge för böckerna med färgkluttarna och var köpte du dem? Såna ska jag nog köpa.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet