IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze fre dec 03 2010, 11:13

Skulle man kunna få lite bilder på vad som finns i din 110:as box? Nyfiken på att jämföra med min från eduard. Du kan skicka lite bilder i pm om du inte känner för en ordentlig på forumet Razz

Sen vore det trevligt att se en lite mer nogrann titt på den där fiaten, ser mysig ut.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff fre dec 03 2010, 11:16

Jokkocze skrev:Skulle man kunna få lite bilder på vad som finns i din 110:as box? Nyfiken på att jämföra med min från eduard. Du kan skicka lite bilder i pm om du inte känner för en ordentlig på forumet Razz

Sen vore det trevligt att se en lite mer nogrann titt på den där fiaten, ser mysig ut.

will do! får se om jag har ork till det ikväll eller om det blir imorgon min typ enda lediga dag på 3 veckor framåt Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre dec 03 2010, 20:01

Instämmer helt med Jockes önskan om lådtitt och Eduard-jämförelse.
Är nästan lite rädd för den, för i lådan ser det hemskt komplicerat ut.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze fre dec 03 2010, 21:06

Det är inte modellrelaterat, men jag är så nöjd med vad jag fått hem så att jag måste visa! (Och alla gillar ju datorer! Förutom Ministuff..)

Var inne och hämtade den här lilla lådan innan
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2665
Länge sen man fick hämta hem något så stort! Över 70cm hög! Mycket att mysa med, och bara 10kg.

Självklart började jag med att plocka isär allt, så att det bara var absoluta stommen kvar. Jag vet inte om det är normalt att plocka sönder allt man får hem, eller om jag är skadad, men jag måste!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2666
Väldigt blankt och fint innandömme.

Och nu så är det hela på gång. Ut ur det gamla chassit där grafikkortet överhettades hela tiden och in i den nya, välventilerade lådan. Så nu vet ni vad jag ska lägga hela kvällen och antagligen halva natten på att fixa!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2667
Bygga dator, dra kablar och ta ett par goda öl. Skål på er!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff fre dec 03 2010, 21:54

Vem har påstått att jag inte gillar datorer Wink är bara trött på datorer som krånglar (=PC ouch vad skit jag kommer att få för detta) och personer som inte kan hantera datorer och som inte borde ens få lov att köpa dator dvs 90% av alla kunder jag mött under tiden jag jobbade med det...

Gillar chassit påminner om ett Antec-chassi som jag har ståendes nere i källaren Bra kylning i det med toppfläkten i taket. Kom ihåg att jag tom frös i närheten av det när jag använde det... Razz

/m

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze fre dec 03 2010, 23:28

Sluta säga emot dig själv, du gillar inte datorer, men du gillar datorer? Bestäm dig!

Lådan som ligger på bordet är en anteclåda, det är den som töms. Den klarar av vanlig hårdvara, men ett rejält grafikkort, mindre bra.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact lör dec 04 2010, 00:15

MiniStuff skrev:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Fiat%20g55

Den där stod jag och klämde på hos Kempe för ett bra tag sedan, men det blev inget köp. Väldigt bra gjuten flygmaskin dock...och riktigt cool!
Italienarna gjorde fler snygga flygplan under WW2,t.ex. Fulgore. Deras ökencamo gick heller inte av för hackor!
Det blir väll en lådtitt på den där hoppas jag?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff lör dec 04 2010, 12:29

Det blir lådtitt ja. Hoppas orka med det idag. HAr precis varit på sjukhuset och konstaterat att jag har en rejält inflamerat senfäste i min högra övre arm. Väntar på att dundermedicinen skall verka så att jag kan börja leva normalt igen.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör dec 04 2010, 17:49

Låter inget vidare, krya på dig Markus!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo lör dec 04 2010, 21:48

Surt Mackan. Hoppas medicinen funkar Smile
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S sön dec 05 2010, 18:26

Krya på dig Mackan!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff tis dec 07 2010, 18:32

Tack go vänner! Mår bättre nu med armen och ännu bättre sen jag hämtade min födelsedagspresent från frugan och sonen Very Happy Har sin självklara plats i hobbyrummet Razz


/Markus

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Bowmore

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tis dec 07 2010, 18:42

Hupp! ja den gör en friskare med en gång!!! drunken
Najs!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis dec 07 2010, 18:55

MiniStuff skrev:Tack go vänner! Mår bättre nu med armen och ännu bättre sen jag hämtade min födelsedagspresent från frugan och sonen Very Happy Har sin självklara plats i hobbyrummet Razz


/Markus

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Bowmore

Ojdå! Ingen dålig present.
Bowmore och lite plast, vad mer kan man begära av livet.
Grattis i efterskott.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons dec 08 2010, 09:39

Trevlig present Markus! Kul att du mår bättre!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Fisken35 tor dec 16 2010, 09:33

Har blivigt några tidiga julklappar, får ju handla dom själv nu mera, och det är ju alltid trevligt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF5614Large
Som jag har väntat på den här, nu åker Italeris ut genom fönstret.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF5613Large

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF5599Large

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF5600Large

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo tor dec 16 2010, 09:47

Nice Smile RSO:n har jag också planerat att köpa. Den verkar vara en riktigt fin modell, samtidigt som förebilden är riktigt cool.

Hur mycket ets följer det med förresten? Är pansarplåten till kanonen i ets?
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor dec 16 2010, 10:30

Ser himla trevligt ut det där Fredrik!

RSOn ser ju kul ut! Skulle kunna tänka mig att bygga en sån om bara ekonomin tillät.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Fisken35 tor dec 16 2010, 10:47

Tackar.

@Joppo, tyvärr är det inte så mycket ets till den, och plåtarna är inte i mässing tyvärr, men jag har en kännsla av att det här är en modell det går att göra en hel del till, så det kommer nog så småning om.

Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör dec 18 2010, 13:45

Japp, jag kom inte undan från Alfas butik utan att ha slösat lite......

Bidde ännu en F-16....begriper inte varför jag köper dom hela tiden fast jag egentligen hatar dom! Måste vara någon form av masochism...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2005
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör dec 18 2010, 14:06

Janne.S skrev:Japp, jag kom inte undan från Alfas butik utan att ha slösat lite......

Bidde ännu en F-16....begriper inte varför jag köper dom hela tiden fast jag egentligen hatar dom! Måste vara någon form av masochism...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2005

lol!
Förstår precis hur du känner dig.
Jag har samma känslor för F-16.
Undrar just hur det kommer sig att jag då har snart byggt sju stycken under året??? scratch
geek
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör dec 18 2010, 14:19

Ser trevligt ut Janne! F-16 är ju inte fel! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör dec 18 2010, 16:44

Trevliga inköp Fredrik och Janne!
Ang. Alfa...är det inte svårt att ställa om från att kalla det för Kempes till att kalla samma ställe för Alfa?
Eller har dom målat om också?
//Christer

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör dec 18 2010, 16:46

Janne.S skrev:Bidde ännu en F-16....begriper inte varför jag köper dom hela tiden fast jag egentligen hatar dom! Måste vara någon form av masochism...


Hejsan!

Du slog huvet på spiken!

Även jag har en "hat-kärlek" till F-16!

Jag tycker egentligen att det bara är ännu ett grått, tråkigt flygplan.
Men det finns ju så många läckra målningar, och att den sedan faktiskt är riktigt vacker att titta på (...och då talar vi inte om sufan! Very Happy ) gör ju inte saken sämre!

Sufan hamnar i en klass för sig själv, den är ju bara så brutal.

Att det sedan går att hänga på så mycket last på ett så pass litet flygplan är ju otroligt!

Jag har ändå hunnit samla på mig en F-16CJ från Tamiya (byggd), F-16I från Kinetic F-16C från Academy och Två Italeri, lägg till det två Mitsubishi F-2A från Hasegawa, alla i 1/48, plus en F-16CJ i 1/32 från Tamiya!

Det är bara att samla på sig mycket dekaler!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact lör dec 18 2010, 17:19

Ett litet axplock på pansarsidan av vad som togs med hem ifrån Alphahobbys invigning i GBG.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSC04562
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSC04563
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSC04565
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet