IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 30 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze fre jan 28 2011, 20:49

Den bilmodellen vill jag ha! Nog en av få som jag skulle kunna vara intresserad av just nu. Kanske vore något att investera i..?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre jan 28 2011, 20:53

Kul att du fått tag i en Sea Vixen Christer!

Trevliga bilder Chrille!

Ett besök i butiken skulle vara trevligt.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff fre jan 28 2011, 21:22

och så kom äntligen lådan från Hannants! Very Happy Hale-lu-lja! cheers


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Storlåda01


Ett par grejer har jag köpt till mig själv som denna, var väl Stefan som "lurade" mig att köpa den Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Arado


och så fortsätter jag med att samla på mig Italienska härliga flyg från Special Hobby

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 C200


lite mer resinuppdateringar till min Tamiya-spit

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Spittillbehör01

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Spittillbehör02

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Spittillbehör03


... och resten av lådan skall skeppas ut till veckan till er alla som beställt av mig... be patient Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Storlåda02


that's all folks!

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact fre jan 28 2011, 23:17

Jokkocze skrev:Den bilmodellen vill jag ha! Nog en av få som jag skulle kunna vara intresserad av just nu. Kanske vore något att investera i..?
Har byggt en sådan Skyline. Underbar på alla möjliga sätt och vis!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre jan 28 2011, 23:20

OJ!!!julafton kom tidigt i år Very Happy
Du har verkligen blivit flygbiten, Mackan Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff fre jan 28 2011, 23:51

mmm svårt att värja sig bland alla ving-nördar här på forumet! tongue

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör jan 29 2011, 00:19

Xtracolors, Eureka!!!!! cheers
Jag ser dem i botten på din stora box....
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör jan 29 2011, 14:13

Happ, då råkade man gå förbi Alfa Hobby idag då...... kom undan lindrigt Blev bara en PAK-FA från Svezda i 1/72 Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_2114
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör jan 29 2011, 15:38

Lyfte på just den lådan igår jag med!
Rasande trevlig best den där PAK-FA eller T-50 eller vad dom nu vill kalla den.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör jan 29 2011, 23:02

Hejsan!

Idag kom äntligen mitt paket från HLJ!

Det innehöll en del godsaker, som den här lilla satsen med två Harriers från Dragon;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_1513

Jag föll för den moderna jagaren av ”Arleigh-Burke” klassen, USS Sullivans;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_1517

Fin modell av en mycket vacker fartygstyp!
Komplett med reling och en mängd annat ”jox” i etsad plåt!
Jag hade väntat mig ett fartyg på ca 20-25cm ungefär, inte en bjässe på knappa halvmetern!
Till råga på alls så blev jag tydligen så upphetsad att jag råkade beställa två stycken!

NU kan vi börja Star-Wars bygget för nu, ÄNTLIGEN, kom min TIE-fighter!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_1512

HLJ har ju haft en rea som verkligen kan kallas REA, så jag kunde inte låta bli den här Zeron för bara lite drygt halva priset;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_1516

Plus den här skönheten, som jag absolut INTE skulle köpa, men till 60% av ordinarie priset var den överkomlig;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_1514

Tamiyas Phantom i 1/32 behöver det här tillbehöret;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_1522

Till slut lite utrustning till Tamiyas Tirpitz;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_1518

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 IMG_1520

Das war alles för denna gång!

Limma Lugnt!

Stefan


Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff lör jan 29 2011, 23:39

Det var ingen dålig ladning du! Kul med ännu en Spit från T! Very Happy Två skepp säger du, då blir det ju hela metern lång Razz

Ja nu närmar det sig för SW-bygge... och jag har inte helt bestämt mig än, har ett par dagar på mig till.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze sön jan 30 2011, 00:26

Och jag har fortfarande inte fått min Tie. GAH! Vart tar den vägen?! (Den är skickad, men det verkar vara allt)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S sön jan 30 2011, 00:38

Det var inte lite godis,Stefan!! Riktigt avis...den där Zeron var ju Tamyias första super modell i 1/32....den bidde höjd till skyarna av alla när den kom!

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön jan 30 2011, 09:36

Oj vilken laddning med godsaker Stefan!
Ser fram emot ännu en uppsättning 1/32 WIP så småningom!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön jan 30 2011, 10:42

Janne.S skrev:Det var inte lite godis,Stefan!! Riktigt avis...den där Zeron var ju Tamyias första super modell i 1/32....den bidde höjd till skyarna av alla när den kom!


Hej Janne!

Ja, möe gött i låddan var det! Very Happy

Zeron är faktiskt (nästan) ny (det är en A6M2 "Pearl Harbour 1942"), den kom för bara något (eller några?) år sedan, men det är en tidigare variant av originalmodellen som var en A6M5c (som var en av de sista varianterna).
Det är en hel del som skiljer, så man kan nästan säga att det är en ny modell!

Har gått o tittat på den sen den kom, priset gjorde att jag inte kunde låta bli!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön jan 30 2011, 20:39

Attans trevliga inköp Stefan!

Trevligt att du fått din Tie till SW gruppbygget!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MagnusE mån jan 31 2011, 20:29

Fina grejer Stefan, speciellt fartyget. Vill du bli av med det extra så hör av dig.
Var inne på Alfa häromdagen och blev som vanligt av med några hundralappar.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Marde3
Någon som börjar misstänka att jag gillar Marders?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 222
Rea på den här, drygt 200 pix.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Gubs
Åsså några stackare med influensaliknande symtom.

Magnus


MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff mån jan 31 2011, 20:36

mmmm mmmmmarder!!! ännu mera 38t-läckerheter.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S mån jan 31 2011, 20:50

MMMMM.... en Marder delikatess till!!
Bara älskade den där modellen, magnifika detaljer och underbar passform Very Happy Gick ihop som en dröm!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Caverö mån jan 31 2011, 23:10

Har du byggt en sådan Janne?

Jag blir lite avis. Men fan vá ful den är.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff mån jan 31 2011, 23:14

Caverö skrev:....

Men fan vá ful den är.

Du får inte häda i kyrkan Mattias!

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S mån jan 31 2011, 23:16

[quote="Caverö"]Har du byggt en sådan Janne?

quote]

Japp Very Happy

Bland det sista pansaret jag byggde innan jag gick in i min flygperiod Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff mån jan 31 2011, 23:31

[quote="Janne.S"]
Caverö skrev:Har du byggt en sådan Janne?

quote]

Japp Very Happy

Bland det sista pansaret jag byggde innan jag gick in i min flygperiod Razz

Dags för dig att komma ur den igen Wink

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis feb 01 2011, 10:30

Pjahapp, nu har postis förgyllt tillvaron igen. Leve brevbärarkåren!

Förste man ut är en Etheral, en av Taus ärkebossar. Här ses han svängandes ett tvebladigt spjut med förträffliga egenskaper.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Etheral



Sedan har vi lite godis från Forge World som skall förgylla den SU-122 som Orkerna rättmätigen stulit genom en spricka i tiden:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Ork_stuff_2



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Ork_stuff_1



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Ork_stuff_3



Vilken Ork-vagn är väl komplett utan Gretchin? Eftersom kärran ska bli en present till min son måste det vara massor av dem:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Grotz_1



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Grotz_2



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Grotz_3


Det där var väl rubbet, tror jag...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo tis feb 01 2011, 11:13

This is going to be epic drunken "Shoot! Smash! Chomp! Stomp!"
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 30 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 30 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet