IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons feb 16 2011, 13:30

Janne.S skrev:
Jokkocze skrev:
Warsawpact skrev:Får nog ta en sväng förbi Mr. Kempes igen på Torsdag.
Myyycket roliga flyg som låg i högen samt tillbehör där, schweinbilligt också.

Hittar du någon modern amerikansk flygare (F14, F15, F16, F/A-18 (eller variation), F22 eller F35) i 1/48 från vettig tillverkare så hojta gärna till, man kanske kan komma överenns om att köpa något från honom via postorder Razz

Bara beställa på Alfa Hobby det Very Happy
Alfa har fortfarande postorderlagret i Sundsvall
Nu tänkte jag dock på den där begagnat-högen som han pratade om Wink
Jokkocze
Jokkocze

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons feb 16 2011, 13:37

Aha... tyvär måste jag meddela att Christer bara bygger propellisar i 1/48 och rysk/kinesiks jet i 1/72.

Men om du gillar japanskt WWII så finns det massa godbitar Very Happy

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jokkocze ons feb 16 2011, 14:05

Janne.S skrev:Aha... tyvär måste jag meddela att Christer bara bygger propellisar i 1/48 och rysk/kinesiks jet i 1/72.

Jo det är väl också spännande. Och jag behöver en bf109'a. Undrar varför inte Eduard har någon sån :/
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Warsawpact ons feb 16 2011, 15:20

Janne.S skrev:Aha... tyvär måste jag meddela att Christer bara bygger propellisar i 1/48 och rysk/kinesiks jet i 1/72.

Ja det är myyycket japanskt och ryskt propellerflyg i 48. Men det fanns även en hel del Luftwaffe flygetyg i 48 samt en Corsair o lite annat dylikt intressant.

Kan ta ett foto nästa gång så jokkoz kan få se vad som finns. Kanske något som han är intresserad av som ligger där?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron ons feb 16 2011, 15:22

Trevliga inköp Chrille!
Kul med japanska kärror!

Den där högen skulle vara kul att ta en koll i vid tillfälle.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Jokkocze ons feb 16 2011, 15:26

Warsawpact skrev:

Ja det är myyycket japanskt och ryskt propellerflyg i 48. Men det fanns även en hel del Luftwaffe flygetyg i 48 samt en Corsair o lite annat dylikt intressant.

Kan ta ett foto nästa gång så jokkoz kan få se vad som finns. Kanske något som han är intresserad av som ligger där?
Det skulle uppskattas!
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av MiniStuff ons feb 16 2011, 18:01

och så kom posttomten med en paketlapp idag igen....

inte lika långväga paket den här gången men ack så kul innehåll Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 C3po-hoth

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 C3po-hoth02

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 C3po-hoth03

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 C3po-hoth04

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 C3po-hoth05

/M

Inlägg av Warlord ons feb 16 2011, 18:58

Åhhhhh Guld grejer!!! Va varm jag blir om hjärtat när jag ser alla fina SW inköp... De finns fortfarande hopp
Warlord
Warlord

Inlägg av Janne.S ons feb 16 2011, 19:22

*djup* suck...den där stog jag å glodde på i månader på Leksakshuset i Gävle...innan någon kom och snöt den Razz

Den åssåa fanns dendär rymdhamnen åxå!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av MiniStuff ons feb 16 2011, 19:51

mmm... en i polare i vårat "gäng" på den tiden det begav sig hade denna, var väl bara liiite avundsjuk.

Lite spännande var det att öppna kartongen kan jag säga, den var oöppnad! Å denna kom ju typ 1981 Razz Ett av de medföljande papperna hade gulnat av ålder på den sida som låg med sidan uppåt i kartongen Laughing och den har inte sett ljus på 30år!!! Laughing

Funderar skarpt på att fylla i talongen för den officiella Star Wars Fan Club skicka in och se om jag får Fan Club-Start Kitet Rolling Eyes

/mrks

Inlägg av cas ons feb 16 2011, 20:13

Ojojoj vilka rediga inköp!
Star wars gruppbygget borde få sig en större tillströming av pågående projekt, men innan dess kanske det är dags att någon sätter upp tråden "Hittat hos Alfa-Kempes"?
Det är inte jag som ligger bakom Christer Hög, ifall nu nån trodde det...

//Christer

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron ons feb 16 2011, 22:57

Attans najs inköp Markus!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tor feb 17 2011, 09:24

MiniStuff skrev: Funderar skarpt på att fylla i talongen för den officiella Star Wars Fan Club skicka in och se om jag får Fan Club-Start Kitet Rolling Eyes

Är du inte redan medlem? Shocked

Nåja, apfina fynd. En motoriserad Threepio känns så precis lagom ekivok. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff tor feb 17 2011, 10:04

Matt_Public skrev:

Nåja, apfina fynd. En motoriserad Threepio känns så precis lagom ekivok. What a Face

visst gör det! har tittat på den och tänker helt friskt skippa själva motoriken och ploppa igen hålet där skruven skall sitta. Är ju inte världens mest väl detaljerade C3PO men med lite guldfärg och en massa wash och oljefläckar så skall han minsan bli gjord han å Razz

Inlägg av Matt_Public tor feb 17 2011, 10:17

MiniStuff skrev: [...] men med lite guldfärg och en massa wash och oljefläckar så skall han minsan bli gjord han å Razz

"Thank the maker! This acrylic wash is going to feel so good..." Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact fre feb 18 2011, 17:04

Fyndade det här två ur Christers hög hos Kempe.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 09196
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Has09543

Här är några bilder på hans kits som är till salu. Hela 3 hyllplan.
Massa roligt....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00880
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00881
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00882
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00883

Tillbehörs högen som han också har...rena rama julafton.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00884
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public fre feb 18 2011, 17:17

Först: en Raiden! Gulle dig!

Utöver det: vilken fördelaktig utveckling. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Jokkocze fre feb 18 2011, 17:48

Aaw, en massa saker jag vill ha Sad

Ingen jättehjälpsam person som vill vara mellanhand? Razz
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Warsawpact fre feb 18 2011, 18:14

BF-109'orna kostar 150 kr styck för övrigt. På tal om pris så kostar...NÄSTAN...allt i högen runt 150kr, speciellt flyg.
Finns en trave med ets och div. tillbehör till BF-109 som han har liggande. Kostar ca 20kr styck bl.a. ifrån Eduard.
Resinhjul skall nog finnas också till dem, massa till Jap-flyg också.

Vi kan göra så att du helt enkelt skriver vad det är du är intresserad av i ett PM till mig så lägger jag undan dem imorgon. Sedan kan du bara ringa Anders o fråga om vart pengarna skall sättas in samt din adress dit han skall skicka rubbet.

Som den snikna Boråsare man är så skall jag dit imorgon och hämta ut resten av det jag la åt sidan för mig själv.
Undra om allt får plats i Saaben?

Senast ändrad av Warsawpact den fre feb 18 2011, 18:33, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Warsawpact fre feb 18 2011, 18:29

Matt_Public skrev:Först: en Raiden! Gulle dig!

Utöver det: vilken fördelaktig utveckling. Very Happy

Visst ser Raiden lite ut som ett Eggplane Laughing
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Jokkocze fre feb 18 2011, 18:33

Finns lite annat än bf109'or i högen som skulle vara kul att ha, däribland den japanska Shitei'n, med sin underbara fulsnygghet.

Får ringa till butiken och fråga, antar jag..
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Warsawpact fre feb 18 2011, 18:35

Jokkocze skrev:Finns lite annat än bf109'or i högen som skulle vara kul att ha, däribland den japanska Shitei'n, med sin underbara fulsnygghet.

Får ringa till butiken och fråga, antar jag..

Gjorde en uppdatering av min tidigare post.
Jag kan lägga undan det du vill ha sedan kan du bara ringa o fråga vart pengarna skall sättas in + din adress så Anders vet vart han skall skicka rubbet.
Skickar du bara ett PM med det du vill ha ur högen så vet jag vad som skall läggas undan.

OBS....Shitei'n kostar 250kr dock, samt Junker bombaren. Lite osis för den är ibland de enda som kostar över 150kr bland flygen. Men som sagt, det finns undantag. Crying or Very sad
Pansar har jag inte så stor koll men det jag klämde på kostade 150 så det är nog samma där.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas fre feb 18 2011, 20:12

Ohh, en Raiden!
Töm nu inte hela Christers Hög på en gång, låt mig få en löning först så jag också kan hinna fynda lite!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin fre feb 18 2011, 20:51

Hej igen,
Idag fick jag två härliga paket med godis.
Först ett paket från Hannants.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 20110218337
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 20110218338
En IAI Hermes UAV och bombrummet till en B-17 från Paragon.
Jag hade inte tänkt beställa från Hannats, men när jag hörde att Paragon slår igen portarna skyndade jag mig att beställa bombrummet till den B-17 jag har i stashen.
Jag vill ha den när jag väl kommer fram till att det är dags att bygga en B-17.
Men det lär dröja, just nu har jag ingen plats för ett så stort flygplan.
Hermes kommer däremot att byggas förhoppningsvis ganska snart.
Det snackas om ett UAV-gruppbygge på ARC och då har jag något som kan plats där.

Sen fick jag äntligen min julklapp.
Det stora efterlängtade paketet från Alfa....
Först ut. Nyutgåvan av Eduards underbara Mirage III CJ.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 20110218339
Sen en uppsättning Python III från Paragon.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 20110218340
Men framför allt, äntligen mina högt åtråvärda kameranosar från AML.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 20110218341
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 20110218342
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 20110218343
Låd-titt på resin-godiset kommer i min Mirage-tråd så fort jag hinner.
Nu ska jag sätta mig vid bygg-bordet och njuta av alla nya fina saker samt sätta sågen i en Mirage.....
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Warsawpact fre feb 18 2011, 21:58

CAS skrev:Ohh, en Raiden!
Töm nu inte hela Christers Hög på en gång, låt mig få en löning först så jag också kan hinna fynda lite!

Hehehe, då får du be om löneförskott för högen blir bara mindre o mindre i en rasande fart. lol!

* Bosse
Riktig explosion av Israeliska mummsbitar. Go Mirage med massa lull-lull.
Coolt UAV dessutom!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet