IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre feb 18, 2011 9:18 pm

Trevliga inköp Chrille och Bosse!

Trevliga bilder Chrille! Hade varit kul att rota runt i den högen.

Kul att dina prylar till Miragerna har kommit Bosse!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Fisken35 sön feb 20, 2011 1:12 pm

Nu funkar Photobuket igen så då lägger jag upp mina bilder på det som kom med hem från shanghai när vi var där över nyåret nu i slutet på Januari.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 DSCF0245Large

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 DSCF0246Large

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 DSCF0248Large

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 DSCF0249Large

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 DSCF0250Large

Slut.

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av cas sön feb 20, 2011 1:32 pm

Ser ut att vara en trevlig uppsättning pansar!
De franska var ju bara för söta.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Fisken35 sön feb 20, 2011 1:40 pm

Tackar, jo den första där är inte stor, det var knappt jag hittade chassit till den i kartongen första gången jag öppnade den.

Fisken35
Fisken35

Inlägg av Azgaron sön feb 20, 2011 8:43 pm

Trevliga tanks du skaffat Fredrik!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Fisken35 mån feb 21, 2011 11:14 am

Tackar Azgaron.
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Stefan E mån feb 21, 2011 9:40 pm

Hejsan!

Trevliga Tanks, men "fula näsor" (ursäkta Bosse).

Mera resinjobb!
Även om dom inte är vackra så är dom ändamålsenliga och bara såå häftiga!

Skall bli kul att se vad du gör med dem!
Eduards Mirage är däremot vacker som en dag, och en underbar modell (men det vet du väl redan)!

Även jag har hämtat paket idag!
Mitt hett efterlängtade paket från Hobby Easy i Hong Kong anlände, ÄNTLIGEN!!

Lådan var förvånansvärt stor och tung, över 6 kilo!

Detta är vad som fanns i lådan.

Först ut den här gamla godingen;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_1663

Hjärtat klappar för gamla dubbeldäckare, och ingen maskin kan väl vara mera klassisk än Swordfishen?
Dessutom är det här en uppskalad Tamiya-klon, så passformen BORDE vara bra.

ICM´s nya Henschel Hs126 i 1/48.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_1665

Jag har aldrig köpt eller byggt något från ICM förut, så det skall bli intressant.
Dessutom gillar jag flygplanet!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_1666

”Ugglan” har jag byggt från Airfix (för många år sedan…) och köpt Special Hobbys i 1/48 gjorde jag för bara ett par år sedan.
Jag har rivit i, och sniffat på lådan många, många gånger, men aldrig liksom kommit till skott!
Den här har fått mycket bra kritik i Tidningarna, och ser kanon ut redan i lådan.
Dessutom ingår både ets och masker!
Ser betydligt mera lättbyggd ut än SH….

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_1664

Den här är bara så spännande…

…men det var den här maskinen jag VERKLIGEN vill ha;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_1662

Trumpeters nya Su-25 Frogfoot i 1/32, och det var DEN som gjorde paketet tungt (och stort)!
Nästan 900(!) delar nerproppade i en smockfull låda!
Här finns att göra!
Su-25 är ju som bekant den Ryska kombinationen av både Skyraider,A-10 och T-34an, och en av mina absoluta favoritmaskiner, alla kategorier!

Sen blev det lite ”smågodis” från Quickboost!
Ni kan nog ana några kommande byggen!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_1667

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_1668

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_1669

Som om jag inte hade att göra redan….

Limma Lugnt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron mån feb 21, 2011 9:48 pm

Det var en massa trevligheter du köpt Stefan!

Predatorn var ju en lite udda kärra!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S mån feb 21, 2011 9:57 pm

Shocked
Det var hela veckopengen det! Razz

Underbara inköp!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact mån feb 21, 2011 9:57 pm

Jag trånar efter en sådan Su-25!

Får vi se en titt in i lådan? Byggtråd?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Jokkocze mån feb 21, 2011 10:07 pm

Uj! Vilka trevliga inköp.

Ser fram emot Su-25'an, man vi få en titt i lådan? (Som warsaw sa)

Sen C-47'an ser kan bli nice också, när tänker du dra igång med den? Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Stefan E mån feb 21, 2011 10:26 pm

Jokkocze skrev:Uj! Vilka trevliga inköp.

Ser fram emot Su-25'an, man vi få en titt i lådan? (Som warsaw sa)

Sen C-47'an ser kan bli nice också, när tänker du dra igång med den? Smile

Jodå, lådtitt kommer på Su-25an så snart jag hinner!

Jag borde inte starta flera modeller , jag har så mycket jag borde göra klart, men suget efter Su-25an är STORT....

Den kommer nog snart..... kan inte hålla mig.... har längtat o suktat alldeles för länge....

När C-47an kommer är mera osäkert, men nu har jag allt jag behöver, Motorkåpor (dom i byggsatsen är till en ryskbyggd kopia av DC-3an, Li-2), nytt sidoroder (originalet var dukat, Li-2 hade ett plåtroder), avgasrör (alltid finare från QB), och nya dekaler (byggsatsens suger).
Det kommer att bli en maskin som deltog i D-Dagen, invasionsband och allt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Fisken35 tis feb 22, 2011 3:06 am

Sedär, det vart några modeller det Stefan, den där Frogfooten skulle jag villja haft bredvid min T-72:a i hyllan, fast den skulle nog vart i 1/48 i stället förstås.

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Marlin tis feb 22, 2011 7:56 am

WOW.
Det där var inte ett nytt inköp.
Det var ju en helt ny stash Razz
Massa fina godisbitar
Su-25:an är jag lite sugen på själv, men jag avstår.
Jag har inte plats för att bygga 1/32
Predator och Hawkeye står på önskelistan, kanske kan man inhandla dem under byggträffen.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public tis feb 22, 2011 8:45 am

Frogfoot! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 Frantic

Lyft gärna på locket och skvallra lite. Utmärkta inköp även i övrigt!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff tis feb 22, 2011 9:23 am

Mycket mumma Stefan! Den Swordfishen är jag lite avis på men bara lite Rolling Eyes den är vacker!

Inlägg av Caverö tis feb 22, 2011 5:20 pm

Milda Matilda det där var några fina inköp, 189:an är nog min favo i den högen. Very Happy
Caverö
Caverö

Inlägg av cas tis feb 22, 2011 5:32 pm

Jisses, 6 kilo med godsaker!
Inga dåliga saker må jag säga. Men till den stora frågan: Vad heter Frogfoot i plural?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jokkocze tis feb 22, 2011 5:45 pm

CAS skrev:Jisses, 6 kilo med godsaker!
Inga dåliga saker må jag säga. Men till den stora frågan: Vad heter Frogfoot i plural?
Frogfeet? Razz
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Warlord tis feb 22, 2011 6:21 pm

De här paketet damp ner i lådan idag... Fick ett ytterst bra pris 101 kr styck!! På E-bay... plus frakt förstås.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 T-55or

Det ska klippas o klistras o byggas ihop någe kul av dom.. Gissa vad?!
Warlord
Warlord

Inlägg av Janne.S tis feb 22, 2011 8:18 pm

Finska T-55:or? Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warlord tis feb 22, 2011 8:51 pm

Nix, lite mera fiction
Warlord
Warlord

Inlägg av Azgaron ons feb 23, 2011 6:20 am

Ser trevligt ut Warlord, och bra pris också!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public ons feb 23, 2011 7:12 am

Toppen, nu ser jag dubbelt igen...

Nåja. Sålänge det är så pass vackert bör man väl inte klaga.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Jokkocze tor feb 24, 2011 1:18 pm

Då var brevbäraren här och tryckte ner ett stort paket i brevlådan igen då, hur han lyckas vet jag inte, men skam den som ger sig?

Stor HLJ-låda, vad kan det vara i den? Katten var förbaskat nyfiken!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_2966
Kan det vara min Tie Fighter som jag väntat på sen december?

Nej. Tie'n må vara dyr, men inte fullt så dyr.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_2967

Hur som helst, några sekunders försiktigt skärande, följt av någon minut med våldsamt slitande resulterade i det här lilla prydligt förpackade paketet.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_2968
Det är alltså de där sakerna jag beställde en månad efter Tie'n. Kan väl inte klaga kanske.. Det här var så intressant att kattstackarn var tvungen att gå runt och lukta på det, istället för att bara sniffa lite.

Hur som helst! Nöjd med innehållet. Min T-47'a som blir antingen OOB eller någon av de andra versionerna den byggdes om till.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_2969
En Sandspeeder kanske? Eller varför inte en lite grönare Swampspeeder? Time will tell!

Sen den här ohyggligt stora och tunga lådan fylld till bredden och höjden med delar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 IMG_2970
Mitt första dragon-kit ^^

Har kikat lite i lådorna och det är en Väldig skillnad på dem. Snowspeedern har tre sprues med lite få delar per sprue. Flakens låda är däremot överfull med ett 30-tal sprues och över 400 delar (enligt kartongen)
Att den sen var den billigare av de två är ju lite kul..
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet