IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze fre sep 10 2010, 22:53

Gratulerar! Står där 1:48 i hörnet eller ser jag fel?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre sep 10 2010, 22:55

En sån phin liten Phantom Very Happy

Gillar verkligen Hi-viz märkningen på Navy kärror!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Kent fre sep 10 2010, 23:17

Jepp ska bli kul att bygga en F-4.

Jokkocze det är 48...

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av JOooCKE lör sep 11 2010, 13:39

Showtime 100 baby! Very Happy
Härliga inköp ni gjort! Very Happy

Ny evo ska jag beställa jag med snart, trivs jätte bra med den jag har, dock har den börjat bli lite sliten och det är ingen jätte summa på den Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör sep 11 2010, 14:00

Trevligt inköp Warthog!
Hade satt upp den i minneslistan, men tyvärr så lämnar ekonomin inget utrymme för modellinköp i större mängder.
Ska du delta med den i gruppbygget?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 14 2010, 08:38

Håhå! Posten har kommit.

Först ut är en leverans från vännen Joppo (som utan betänkligheter släpper loss Fallschirmjägers).
De kommer förmodligen att göra livet sju sorters surt för min arma lilla Greyhound. Pass auf!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Hunters



Härnäst en låda från Rebell-Max 2:nd Hand-låda. Jag tycks då alltid dra på mig något uråldigt och eländigt. What a Face
Dekalerna var torra som apmumier och bruksanvisningen blev visst kvar i Solna, men vad gör väl det?

Kanske målar jag den som min egen önske-bizjet. Alltid roar det någon...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Lear



262:an ska få rediga remmar, att jag tänkte göra egna av cigarettpapper och metalltråd glömde jag visst bort. Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Seatbelts



Sist men inte på något sätt minst är den här lilla prylen, som grabben insisterade på med en glöd som han annars reserverar för TV-spel och hemkörd pizza. Uppenbarligen någon sorts understödsenhet à la Kroot. Brutal liten best, men ändå så bedårande.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Krootox_bitar


Edit: Gaah!

Glömde ju att gossarna på Forge World skeppat mig dessa dekalark:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Transfers


Senast ändrad av Matt_Public den tis sep 14 2010, 08:55, ändrad totalt 1 gång
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze tis sep 14 2010, 08:47

Så det var DU som beställde Learjetten som jag skulle ha, några minuter innan mig! Det var det..

Aja, då får jag se den byggd iaf, det är ju inte helt fel. Wink
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 14 2010, 08:56

Jokkocze skrev:Så det var DU som beställde Learjetten som jag skulle ha, några minuter innan mig! Det var det...

Den är helt och fullt till salu om du verkligen vill ha den. Jag agerar bara i enlighet med ett närmast tvångsmässigt beteende. Very Happy

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze tis sep 14 2010, 08:58

Matt_Public skrev:
Jokkocze skrev:Så det var DU som beställde Learjetten som jag skulle ha, några minuter innan mig! Det var det...

Den är helt och fullt till salu om du verkligen vill ha den. Jag agerar bara i enlighet med ett närmast tvångsmässigt beteende. Very Happy
Meh, var mest för att den var billig och lite speciell. Razz
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 14 2010, 09:07

Jokkocze skrev: Meh, var mest för att den var billig och lite speciell.

Låter lite som en bekant till mig, borde ringa henne... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze tis sep 14 2010, 09:09

Matt_Public skrev:Låter lite som en bekant till mig, borde ringa henne... Very Happy
Om man ändå hade såna bekanta :/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons sep 15 2010, 14:32

Efter att jag läst ut sista kapitlet på death troopers igårkväll så låg jag och funderade på om jag skulle ta och beställa etsdelar till min bf110'a eller ej. (Ja, när det är dags att börja bygga den om någon månad, kom jag fram till.)

Och nu idag när jag satt och åt min sena frukost så ramlade det in ett paket från rebell i brevlådan, "Oh! En katalog" tänkte jag tills jag öppnade det tunna pappkuvertet och hittade de här:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_2453

Säger bara en sak. Vilken service! Behövde inte ens beställa, jag bara tänkte det, så fick jag sakerna. Tyvärr så har jag ju inte råd med dem just nu.
Var tydligen något som missuppfattats i en mailkonversation jag hade med den trevliga filuren på rebell, så det gick iaf smidigt att fixa Smile
(Oj.. skrev det här för två timmar sen.. jättebra när man glömmer bort att trycka send!)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons sep 15 2010, 14:57

Karln är ett föredöme!

Vik och limma! Etsdelarna alltså...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons sep 15 2010, 15:11

Ser inte fram emot vik-biten så mycket, då jag inte någonsin pillat med etsdelar vad jag vet.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons sep 15 2010, 15:21

Jokkocze skrev:Ser inte fram emot vik-biten så mycket, då jag inte någonsin pillat med etsdelar vad jag vet.

Ets är kul.
Men jag ska väl vara lika nördig som alla som försöker övertala mig att skaffa en färgspruta.
Om du gillar PE, skaffa ett bockningsverktyg.

Jag har i och för sig byggt både USS Iowa och USS Missouri, plus ett par tre båtar till i skala 1/350 utan ett bocknings verktyg.
Det går att bocka med en bra plattång. Jag hittade en på Rusta tror jag för ett par tior.
Men det är så himla mycket enklare och roligare med ett riktigt verktyg.
Framför allt när man kommer till vikningar som är längre/bredare än tången.

Jag köpte en Etchmate 3C på Rebell.
Visst den kostar en slant.
Men jag räknar inte med att behöva köpa en till under denna livstid.

Nu ska jag vara tyst och ställa mig i hörnet och fundera på airbrush.
pig
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons sep 15 2010, 15:28

Marlin skrev: Nu ska jag vara tyst och ställa mig i hörnet och fundera på airbrush.

Vad nu då? Målar man så pass snyggt med pensel så finns det väl knappt någon anledning. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons sep 15 2010, 15:31

Matt_Public skrev:
Marlin skrev: Nu ska jag vara tyst och ställa mig i hörnet och fundera på airbrush.

Vad nu då? Målar man så pass snyggt med pensel så finns det väl knappt någon anledning. king

Tackar Embarassed
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons sep 15 2010, 15:39

Marlin skrev:Visst den kostar en slant.
Och där har vi anledningen till att jag inte köper en. Jag har bara en slant i månaden över till kul saker och många saker att lägga den på.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo ons sep 15 2010, 16:02

Jokkocze skrev:
Marlin skrev:Visst den kostar en slant.
Och där har vi anledningen till att jag inte köper en. Jag har bara en slant i månaden över till kul saker och många saker att lägga den på.

Så farligt dyr är faktiskt inte en etsvikare. Alfahobby tar 239 riksdaler för sin.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons sep 15 2010, 16:04

Joppo skrev:
Jokkocze skrev:
Marlin skrev:Visst den kostar en slant.
Och där har vi anledningen till att jag inte köper en. Jag har bara en slant i månaden över till kul saker och många saker att lägga den på.

Så farligt dyr är faktiskt inte en etsvikare. Alfahobby tar 239 riksdaler för sin.

/J
Ja, en slant. Hade det varit mer än 250 så hade det varit två slantar. Wink
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Det låg ett brunt kuvert i brevlådan idag

Inlägg av Brage ons sep 15 2010, 17:52

Ett brunt kuvert med exotiska frimärken. Efter lite tänkande kom jag på att det måste vara från Trumpeter. Saken är den att jag i somras köpte deras nya Mig-23MF i skala 1/32. En fantastisk modell förutom dekalerna. Det visade sig att de tjeckiska dekalerna var helt felaktiga. Man har tryck samma nationalitetsbeteckningar för planets höger och vänstersida, när de egentligen skall vara spegelvända. OK, kanske inte väldens största problem, bara att vänta på att någon eftermarknadstillverkare släpper nya dekaler. Efter lite sökande på nätet visade det sig dock att Trumpeter kände till problemet och hade börjat skicka med rättade dekaler till modellen. Dock var min modell tydligen levererade innan felet åtgärdats.

Som ett litet experiment beslöt jag mig för att kontakta Trumpeter och fråga om det gick att få de rättade dekalerna. Jag hade hört att Trumpeter aldrig skickade reservdelar och att man aldrig svarade på mail. Mitt mail blev dock besvarat redan efter någon timma av en trevlig kines som lovade att ordna fram dekalerna. Och i dag dök de alltså upp. Utöver de rättade dekalerna (i två exemplar) fick jag alla de ursprungliga dekalerna (2 ark i nästan A4 storlek) som "bonus". Bra service!

Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av johan r ons sep 15 2010, 18:04

Solskenshistoria!

Då vet vi vad vi får se på nästa möte!

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage ons sep 15 2010, 18:21

1/32....nästa möte.....NJaaaa jag är skeptisk. Modellen är iofs påbörjad. Men kanske december eller januari är mer realistiskt.

Men vem vet.......

/ Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons sep 15 2010, 18:34

Trevligt med bra service! Extra kul när det blir över förväntningarna!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons sep 15 2010, 19:51

Verkar som kineserna börjar smida sina ränker......

Först dyker den mystiske Mr Song upp på diverse forum och visar kommande projekt samt frågar byggarna om de kan hitta fel som kan rättas till!
Nu en fungerande kundsupport!....jag börjar ana en hund begraven......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet