IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån sep 05 2011, 10:15

Grymt coolt att köpa hela sortimentet av life color, Janne! Ställ till färgerna är ju inte fel heller. Skulle behövas!

Fina inköp Stefan!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S mån sep 05 2011, 10:59

CAS skrev:Här ramlar inköpen in!
Segelduk och ståltråd, färgställ och MiG:ar.

Undrar om jag kan fixa nosstället och knallpallen till min ford (F4D) innan Janne hinner slänga ihop sitt blänkande monster?

Huh? vilket var det nu igen?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public mån sep 05 2011, 11:01

Janne.S skrev:
CAS skrev:[...] innan Janne hinner slänga ihop sitt blänkande monster?

Huh? Vilket var det nu igen?

lol!

Jag hoppas för egen del innerligt att det är whiF-16 det rör sig om. Heja!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån sep 05 2011, 11:04

Du knatade ju hem med en Skyray?
Har ju en egen likadan i min tråd om gamla avstannade byggen

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S mån sep 05 2011, 11:07

JA ja, den i förkromad plast Razz Huuuu...hoppas primern biter på det
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Kent mån sep 05 2011, 16:46

Drog hem lite nytt från Götet.

Lite från Ministuff.
Klar/matt lack,blytråd å musse.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 F1eb1746

Puma.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 7c81d661
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 8b8850ba

Privat säljare
+Extra dekaler
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 4ff0bde6

/W
Kent
Kent

Inlägg av cas mån sep 05 2011, 17:31

Schyssta inköp Warthog!
Det ser ut att bli en intressant bygghöst!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån sep 05 2011, 18:35

Mums-mums! Spitfire... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact mån sep 05 2011, 18:45

Goa inköp, speciellt den där Corsair'en!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Galdrin mån sep 05 2011, 19:08

Dagens skörd i brevlådan. Blev bara ett paket men det var lite störe än de 1:72 paket jag har fått hitills.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 SDC11722

Galdrin

Inlägg av Warsawpact mån sep 05 2011, 19:28

Ujuj, den där kärran är grym!
Hoppas på att det blir en DDR variant Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Galdrin mån sep 05 2011, 19:53

Planen är att jag skall bygga denna som en DDR kärra och den skall parkeras bredvif en F-104 från BRD. Som en typ av "monument" över järnridån i min egen bokhylla.

Galdrin

Inlägg av Warsawpact mån sep 05 2011, 19:54

Galdrin skrev:Planen är att jag skall bygga denna som en DDR kärra och den skall parkeras bredvif en F-104 från BRD. Som en typ av "monument" över järnridån i min egen bokhylla.

Låter synnerligen bra!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas mån sep 05 2011, 20:12

Oj Galdrin!
MiG-21MF från Eduard, den skall vara väldigt fin den, och just weekend edition har jag kikat på, men av nån anledning så håller jag andan efter MiG-21BIS. Måste vara det (utlovade) svartgröna finska kammot som lockar..

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Galdrin mån sep 05 2011, 20:20

F-104:an är på väg över atlanten, men den är inte alls av lika fin kvalisort som migen. Sedan skall det ordnas en A-10 som parkerar brevid en SU-25 ... varför har jag mer planer än tid? Fast kanske skulle bygga något Finskt och skicka till min morbror som är pensionerad gränspolis på Finska sidan av gränsen mot Ryssland (eller Sovjet som det var då). Har har släpat runt mig på en massa museer med hakkorsförsedda plan mm genom åren när han var piggare. Låt mig även spendera en vecka i ingemansland även om det kändes underligt att bli uttittad av ryssar med kikare i patrulbåt varje 1-2 timmar Smile

Galdrin

Inlägg av Jörgen.E mån sep 05 2011, 20:40

Hello boys... Här kommer min inköp ifrån modell göteborg...

Först ut från Alfahobby blev en

Mig 21 från Eduard..... riktigt fin den här

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00032

Lite resin hitta ja med i form a bakblås...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00036

Hitta även denna lilla raket... liten favorit hos mig.... starfighter... Mums

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00035-1

Liten bra å ha pincett vid målning.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00039

Hos Mackan på ministuff hitta ja de här...

En Akula2 ubåt från Bronco... riktigt fin den.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00034

Sedan en diorama platta för ett komande projekt...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00033-1

Lite svarvade pipor till en fw 190..... Fina grejer de här...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00038

Sedan lite smått å gott i form av lite plast profiler, leadwire, matt & klar lack...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSC00037

De går så mycke lättare å handla när man får lyfta på locken å kika lite Very Happy

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E

Inlägg av Marlin mån sep 05 2011, 20:58

Det verkar som om man behöver den stora plånboken med sig om man ska besöka Modell GBG.
Många har gjort fina inköp, och jag är bara lite avundsjuk.....
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Warsawpact mån sep 05 2011, 20:58

Verkar som om östblockets flygvapenfick sig en boost på modell GBG.

Riktigt vackra jet-utblås du köpt till MIG'en, Jörgen! Var de införskaffade hos Alfa?
Vad blir det för version på din MIG21?

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Jörgen.E mån sep 05 2011, 22:24

De va inte svårt å lätta på lädret där bosse Very Happy

Japp.... utblåset fick ja tag på hos alfa, dom hade en knallpall me men ekonomin va redan blåst åt pipan då Very Happy

Tänkte göra en slovensk kärra... gilla de kossaliknande kamoflaget

Jörgen

Jörgen.E
Jörgen.E

Inlägg av cas tis sep 06 2011, 05:13

En MiG-21 i Ko-mouflage?
Jag kan knappt bärga mig!

Allt detta blytrådsinköpandet fick mig att inse att jag har missat nåt. Vad är det för dimension på en sån rackare?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jörgen.E tis sep 06 2011, 07:34

Ska se om ja kan hitta en bild på ko-mouflaget Very Happy

Blytråden finns från 0.2 mm stigande till 1 mm grovlekar ....

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E

Inlägg av Marlin tis sep 06 2011, 20:46

Go Kväll.
Nu kan jag äntligen visa vad brevbäraren har lämnat av de senaste dagarna.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061588
Köpedekaler från Xtradecals.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061590
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061591
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061592
Jag vill så gärna måla den blå, men som jag tidigare har sagt så verkar det som endast COD-versionen var blå.
Så det kommer bli en brittisk, med schackrutor i rött och vitt.
Se så gick jag loss på alla resindelar från FAA Models inköpta från "Alley Cat"

Fälltankar
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061593
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061594

Vapenlast, två torpeder, fem sonarbojar och fyra rökbojar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061595
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061596
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061597

Bombrum
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061598
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061599
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 201109061600

Det var det hela, bara fyra byggen kvar på bordet.
Sen är det dags för en sjöfågel.....
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av MiniStuff tis sep 06 2011, 21:18

lite avis är jag allt.... Razz får hålla mig till min Revell i 1/72... när den nu tänker behaga att dyka upp

Inlägg av Janne.S tis sep 06 2011, 22:53

Det var inte lite plast porr det där!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas ons sep 07 2011, 07:03

Go Gannet go!
Mycket läckert!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet