PzKpfw I Ausf F
+8
Joppo
Matt_Public
MagnusE
cas
MiniStuff
Azgaron
Janne.S
T-34
12 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
PzKpfw I Ausf F
Rotade runt i högen av obyggda prylar och hittade en lite ovanlig tysk vagn som jag skulle se om det gick att göra nåt av. Tanken var att den skulle vara utslagen (lite lätt) och besättningen har kommit ut. Kanske en bandkrängning, nåt hjul som har farit av efter nån minsprängning.
Få se va det kan bli.
Modellen är en rysktillverkad Alan, med andra ord lite skum gjutning och en del att karva och slipa.
Ett par tyskar från Revell, ganska gamla så det är inte mycket till ansiktsuttryck.
Hade nån gång i tiden inhandlat dessa som passar till denna.
Modellen är köpt second hand så i kartongen fanns ett par ark med ets. Får se hur mycket som kommer till användning.
Magnus
Få se va det kan bli.
Modellen är en rysktillverkad Alan, med andra ord lite skum gjutning och en del att karva och slipa.
Ett par tyskar från Revell, ganska gamla så det är inte mycket till ansiktsuttryck.
Hade nån gång i tiden inhandlat dessa som passar till denna.
Modellen är köpt second hand så i kartongen fanns ett par ark med ets. Får se hur mycket som kommer till användning.
Magnus
T-34
Sv: PzKpfw I Ausf F
Nämen en liten panzer I!
Den ser verkligen lite annorlunda ut med de breda banden... det var ju inte lite ets som kom med heller
Den ser verkligen lite annorlunda ut med de breda banden... det var ju inte lite ets som kom med heller
Janne.S- Moderator
Nä, nåt så ini h-e med ets och jag vet egentligen inte om jag gillar ets eller inte. Har inte bestämt mej än.
Magnus
Magnus
T-34
Ser ut som en trevlig liten modell Magnus!
Verkar vara en kul dioidé.
Ja det var ju verkligen en hel del ets. Om inte annat får du väl använda så mycket som verkar vettigt och känns bra!
Håkan
Verkar vara en kul dioidé.
Ja det var ju verkligen en hel del ets. Om inte annat får du väl använda så mycket som verkar vettigt och känns bra!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
oj den här har jag också liggandes i högen, tycker den är så fulskön! Och jag gillar den lilla lilla vagnen med de breda banden till. Har ingen ets till min dock får se om det kanske skall inskaffas efter att du knåpat ihop denna
MiniStuff- Vicesheriff
Hiskeligt breda larvfötter! Var den tänkt att uttnyttjas i mossar?
Skall bli kul att se dig få till det här dioramat, upplägget är då lovande.
Skall bli kul att se dig få till det här dioramat, upplägget är då lovande.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Käck lite vagn men du har nog en del pyssel med passformen men du är väl van vid ryskt mök. Byggde ju en ALAN Grille och den var skit.
Magnus
Magnus
MagnusE
Nähä?
Vilken apcool vagn! En sådan vill jag bygga på "riktigt".
Det här ska bli kul!
Vilken apcool vagn! En sådan vill jag bygga på "riktigt".
Det här ska bli kul!
Matt_Public- Master of DNF
Kul vagn det där. Jag tycker den ser ut lite som en lillebrorsa till en tiger
Respekt också för att du kör "all in" med etset
Respekt också för att du kör "all in" med etset
Joppo
Etsen tar dö på mej. Skärmar i ets med ca 15 delar på varje skärm är nog inte min pryl. Blir precis tokig på skiten, lim överallt som fastnar på fingra och pincetter mm. Dessutom passar skiten dåligt.
Ska försöka att använda den ets som går men det är ju definitivt inget jag skulle pröjsa hundratals spänn för den saken är säker. Tacka vet jag plastskärmar. Tror fan i mej att jag håller på att få ett bryt på det här.
Nå, kanske är bättre i morgon.
Magnus
Ska försöka att använda den ets som går men det är ju definitivt inget jag skulle pröjsa hundratals spänn för den saken är säker. Tacka vet jag plastskärmar. Tror fan i mej att jag håller på att få ett bryt på det här.
Nå, kanske är bättre i morgon.
Magnus
T-34
Ets kan vara lite knivigt ibland.... håll ut och ta det varligt så går det nog bra.
Janne.S- Moderator
Jö etsen kan vara för jäklig ibland men det är också ytterst tillfredställande när det går vägen och man får till något stiligt.
MagnusE
Ets är ett elände när det trilskas.
Svär lite grann och skjut sönder en trädgårdsstol i vit plast med ett hagelgevär.
En kall öl på det så borde det värsta ha lagt sig.
Lycka till!
Svär lite grann och skjut sönder en trädgårdsstol i vit plast med ett hagelgevär.
Lycka till!
Matt_Public skrev:Ets är ett elände när det trilskas.
Lycka till!
Att jag inte tänkte på hagelgevär och öl. Det måste ju vara lösningen.
Jag fick i alla fall kapitulera när det gällde skärmarna, fick verkligen inte skiten att passa så det fick bli rejäl plast istället men det var ju en del ets kvar ändå så lite prylar blir det ju i alla fall. (tillräckligt för att bli halvägs tokig )
Lite torrpassning på hjulen.
Lite ets på tornet.
Som sedan gömdes under plast.
Verktygslådan
Och alla dessa småbitar som gärna fastnar i superlimmet på fingrarna.
Återkommer.
Magnus
T-34
Friskt vågat hälften.... ja som det nu brukar heta. Ser bra ut! Även om du inte har använt skärmarna så brukar lite småbitar liva upp bygget. Du vet väl att du även kan använda vitlim att limma ets med, funkar bra på tex såna små-pyttebitar ibland när man behöver lite längre tid på sig att måtta rätt. Sen funkar även lödning, kräver lite övning men så är det med det mesta
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tufft med skärmar....jag övergav de etsade skärmarna på Pellefanten till fördel för plasten....så meckigt helt enkelt!
Det där ser ju helt lysande ut!
Det där ser ju helt lysande ut!
Janne.S- Moderator
Janne o Magnus: har ni sparat på etset? Kan tänka mig köpa det för en liten peng.
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Janne o Magnus: har ni sparat på etset? Kan tänka mig köpa det för en liten peng.
Jag kan tänka mej att skicka skiten som blir över gratis till dej Marcus
Du kan få tre och en halv skärm i alla fall.
Kan ha mer ets liggande om det är lite skrot vad som helst du söker.
Magnus
T-34
Snyggelådda blev det ju iallafall! Och det går ju att knöka till plastskärmar också ser jag.
MagnusE
Gammalt norrlandsordspråk.T-34 skrev: Att jag inte tänkte på hagelgevär och öl. Det måste ju vara lösningen.
Också: det där blev awesome!
Ja det är riktigt liten udda skapelse
Norrlänningar är tydligen ganska avspända
Magnus
Magnus
T-34
T-34 skrev:Ja det är riktigt liten udda skapelse
Magnus
Säg inte det.....
Hade en kompis som brukade vara ute i obygden i jämtland och de historier han kom med fick en att gapa.
Han berättade bland annat om en fest som var på en gård där gårdsägaren hade en salutkanon som han även lyckades skjuta projektiler med och den festen slutade med att de skjöt sönder grannens lada (han var med och föreslog målet men vart lite besviken i efterhand)
De hade ett schema för söndagmornar då någon alltid fick åka en vända med traktorn för att dra upp folk ur dikena ....det är långt mellan gårdarna ibland så de tog alltid bilen hem...även om de inte alltid nådde fram.
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» PzKpfw IV ausf G, Dragon 1/35
» Sidoprojekt VII. PzKpfw II Ausf. F
» PzKpfw I, Dragon 1/35
» PzKpfw 35(t)
» PzKpfw III, Dragon 1/35
» Sidoprojekt VII. PzKpfw II Ausf. F
» PzKpfw I, Dragon 1/35
» PzKpfw 35(t)
» PzKpfw III, Dragon 1/35