PzKpfw 35(t)
+7
Matt_Public
johan r
Caverö
cas
Azgaron
Jörgen.E
T-34
11 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
PzKpfw 35(t)
Efter Staghounden är det dags att ta itu med nåt nytt. Det blev en CMK ompackad till Tamiya. Det märks att det inte är en Tamiya, passformen är betydligt sämre en vad den brukar vara. Men vill man bygga en Pz 35(t) är det inte mycket att välja på frånsett nån modell i resin. Nå, detta ska bli en vagn som står på gränsen till Polen morgonen den 1 september 1939.
Här står ju på boxen att prylarna kommer från CMK men lite hetsig som man är så läste jag nog lite dåligt på kartongen. Man kan inte ha tur jämt.
Ska pimpa upp den lite med riktiga band i alla fall.
Ett par gubbs från Tristar plus en figur som var med modellen.
Så här lång är det gånget nu.
Magnus
Här står ju på boxen att prylarna kommer från CMK men lite hetsig som man är så läste jag nog lite dåligt på kartongen. Man kan inte ha tur jämt.
Ska pimpa upp den lite med riktiga band i alla fall.
Ett par gubbs från Tristar plus en figur som var med modellen.
Så här lång är det gånget nu.
Magnus
T-34
Sv: PzKpfw 35(t)
Jörgen.E skrev:Full fart framåt......
Jörgen
Jo, jag känner att jag måste försöka att producera en del pansarbyggen här för att inte få en total snedvridning åt flyghållet.
Magnus
T-34
Kul vagn du valt att bygga! Ser bra ut så långt Magnus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det var en söt liten filur!
Blir säkert grymmare med tiden
Blir säkert grymmare med tiden
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Härligt att du känner för att hålla uppe balansen Magnus! Det är nog inte avsiktligt från någon utan mer slumpen. Jag gillar verkligen dina byggen och hoppas väl själv att få igång något markbundet.
Skön start på bygget!
// Johan
Skön start på bygget!
// Johan
johan r
Vilken kulig kloss! Du låter då inte gräset växa under bandmattorna...
Matt_Public- Master of DNF
Tack ska ni ha.
Nu är vi ju inte så många som bygger markbundet så det vore kul om du kunde bygga nåt Johan. Under tiden får vi andra kämpa på.
Ja den här vagnen är rätt skön. Påminner lite om de italienska med alla sina nitar.
Magnus
Nu är vi ju inte så många som bygger markbundet så det vore kul om du kunde bygga nåt Johan. Under tiden får vi andra kämpa på.
Ja den här vagnen är rätt skön. Påminner lite om de italienska med alla sina nitar.
Magnus
T-34
Tja, av nån anledning har jag hamnat i en flygperiod, men det ska väl bli mer markbundet framöver, och troligen i svensk tappning.
Håkan
Håkan
Lite uppdatering här då.
Det fattas ganska mycket lite finare detaljer på CMK modellen men det får man försöka att fixa själv med green stuff, lite ståltråd och diverse andra prylar.
Andra sidan med lite kabeldragning.
Frullebanden är också ihopmonterade men det verkar som om det hade varit fest i Ungern kvällen före banden packades. Har nämligen fått två högerband trots att de låg i två olika påsar. Nå, det kanske inte är nån som ser.
De tidiga Skodavagnarna hade en typ av "stänkskydd" monterade på framskärmarna så det får man ju försöka "imitera"
Magnus
Det fattas ganska mycket lite finare detaljer på CMK modellen men det får man försöka att fixa själv med green stuff, lite ståltråd och diverse andra prylar.
Andra sidan med lite kabeldragning.
Frullebanden är också ihopmonterade men det verkar som om det hade varit fest i Ungern kvällen före banden packades. Har nämligen fått två högerband trots att de låg i två olika påsar. Nå, det kanske inte är nån som ser.
De tidiga Skodavagnarna hade en typ av "stänkskydd" monterade på framskärmarna så det får man ju försöka "imitera"
Magnus
T-34
Ser bra ut Magnus! Lite trist med banden!
Håkan
Håkan
Fest i Ungern? Låter som ett diorama-tema i världsklass.
Också: snyggt byggt!
Också: snyggt byggt!
Matt_Public- Master of DNF
Men kolla där!
Ser ju görnajs ut!
Ser ju görnajs ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack ska ni ha. Tänkte se om jag kunde få på lite primer idag plus att se om det går att komma igång med basplattan lite.
Magnus
Magnus
T-34
Har plockat lite under dan här och fått på lite mer detaljer plus att jag har börjat på basplattan.
I ock med att luckan ska vara öppen och det inte fanns nån inredning i tornet var det bara att försöka göra en egen. Rätt svårt att hitta referensbilder på 35(t) med öppen tornlucka faktiskt.
Hittade en gammal modelltidning med ett reportage om en kille som superdetaljerat en 35a och det visade sej att positionsljusens fastsättning i skärmarna inte alls överensstämde med Tamiyas så det blev till att tillverka egna.
Vajern som var medskickad var rätt ushel så jag använde bara själva öglorna. Plus en presenning.
Gubbarna som ska göra det.... fick gå lite hårt åt torngubben, kapade armarna på honom för han skulle passa i 35ans torn.
En kätting piffar alltid upp lite.
Lite gratis material till basen.
Hittade nåt riktigt skumt här. Det växte ihop med ljung på kusten och för att det skulle hålla lite bättre klarlackade jag alltihop ganska rikligt.
Vad detta ska bli är kanske inte så svårt att räkna ut.....................
Nåt i den här stilen hade jag tänkt att det ska bli så småningom.
Magnus
I ock med att luckan ska vara öppen och det inte fanns nån inredning i tornet var det bara att försöka göra en egen. Rätt svårt att hitta referensbilder på 35(t) med öppen tornlucka faktiskt.
Hittade en gammal modelltidning med ett reportage om en kille som superdetaljerat en 35a och det visade sej att positionsljusens fastsättning i skärmarna inte alls överensstämde med Tamiyas så det blev till att tillverka egna.
Vajern som var medskickad var rätt ushel så jag använde bara själva öglorna. Plus en presenning.
Gubbarna som ska göra det.... fick gå lite hårt åt torngubben, kapade armarna på honom för han skulle passa i 35ans torn.
En kätting piffar alltid upp lite.
Lite gratis material till basen.
Hittade nåt riktigt skumt här. Det växte ihop med ljung på kusten och för att det skulle hålla lite bättre klarlackade jag alltihop ganska rikligt.
Vad detta ska bli är kanske inte så svårt att räkna ut.....................
Nåt i den här stilen hade jag tänkt att det ska bli så småningom.
Magnus
T-34
Ser jättebra ut Magnus
Det är som sagt alltid kul att få följa dina fina byggen..
Det är som sagt alltid kul att få följa dina fina byggen..
Viggen
Har en fråga, bygger ett liknande projekt nu ! , ska jag bara slänga ihop allt och måla sen ? hur kommer man åt alla små rackarna däck t.ex ?
Bryggarn
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Tristars PzKpfw 38(t)
» PzKpfw I Ausf F
» PzKpfw I, Dragon 1/35
» PzKpfw VI 1/72 Revell
» PzKpfw II -DAK, Tamiya 1/35
» PzKpfw I Ausf F
» PzKpfw I, Dragon 1/35
» PzKpfw VI 1/72 Revell
» PzKpfw II -DAK, Tamiya 1/35