Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen
+10
T-34
Matt_Public
Caverö
MiniStuff
Azgaron
MagnusE
Joppo
cas
Janne.S
Hayabusa
14 posters
Sida 5 av 7
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen
Matt: När tornet kommer på, så syns inte mycket av interiören. Dock går det ju alltid att lyfta bort tornet för den som vill kika in. Tänker låta dörrarna stå öppna så där kan man titta in, men med tornet monterat så blir det nog rätt svårt att se något.
Hayabusa
Dags att uppdatera lite. Dekalerna är på och vädringsprocessen har börjat...
Hayabusa
Jag tycker det ser bra ut Stefan. Jag ser fram emot fortsättningen.
/J
/J
Joppo
Tjusigt Stefan! Blir allt bättre och bättre!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mmm...ja, jo...det är en början åtminstone. En del kvar innan jag känner mig någorlunda nöjd. Får ta det stegvis, så får jag se hur det blir. Det är roligt, men det gäller att hitta absolut rätt balans. Vem har sagt att det är enkelt? Hur Mig J. vädrade denna modell på 60 minuter är ett mysterium
Hayabusa
Börjar se helt sjukt snyggt ut. Den växer för varje uppdatering.
MagnusE
Jag vill ha en egen 222:a!
Med stay hard dekaler och flames...
Näääh!
Med stay hard dekaler och flames...
Näääh!
Matt_Public- Master of DNF
Tack för glada tillrop, det uppskattas
Lite finlir på målningsarbetet. Om någon undrar, så...ja, däcken ska få en lite smutsigare look. Väntar dock med det tills allra sist.
Lite finlir på målningsarbetet. Om någon undrar, så...ja, däcken ska få en lite smutsigare look. Väntar dock med det tills allra sist.
Hayabusa
Hayabusa skrev:Tack för glada tillrop, det uppskattas.
Tack själv för studiematerialet. Man lär sig en hel del nästan passivt.
Matt_Public- Master of DNF
Usch va fin den blir! riktigt riktigt läcker. Hoppas på att få den på model gbg i höst
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Jag bugar ödmjukast...
Markus: Du tycker att jag ska ta med den till Modell Gbg? Hmm...vet inte det. Skulle kunna tänka mig att ta med någon modell eller två, men då utanför tävlan. Har absolut inget emot de som tävlar i modellbyggeri, men det är inte min grej. Däremot skulle det vara nyttigt att få höra synpunkter om förbättringar.
Markus: Du tycker att jag ska ta med den till Modell Gbg? Hmm...vet inte det. Skulle kunna tänka mig att ta med någon modell eller två, men då utanför tävlan. Har absolut inget emot de som tävlar i modellbyggeri, men det är inte min grej. Däremot skulle det vara nyttigt att få höra synpunkter om förbättringar.
Hayabusa
Tjusigt Stefan!
För min del var det just att delta som gav mig chansen att få feedback på mina byggen av domarna, fast det kan man kanske få ändå även om man deltar utanför tävlan.
Det roliga var ju att två av modellerna hade jag tagit med bara för att det var kul, och det var just de jag fick pris för, till min stora förvåning.
Oavsett hur man än väljer att göra så är det ju himla kul att vara med och kolla på alla byggen och traska runt bland alla handlare och träffa forumiter och andra trevliga människor att byta erfarenheter med.
Jag hoppas ju kunna vara med i år då jag missade förra årets utställning.
Ser fram emot nästa uppdatering på detta bygge!
Håkan
För min del var det just att delta som gav mig chansen att få feedback på mina byggen av domarna, fast det kan man kanske få ändå även om man deltar utanför tävlan.
Det roliga var ju att två av modellerna hade jag tagit med bara för att det var kul, och det var just de jag fick pris för, till min stora förvåning.
Oavsett hur man än väljer att göra så är det ju himla kul att vara med och kolla på alla byggen och traska runt bland alla handlare och träffa forumiter och andra trevliga människor att byta erfarenheter med.
Jag hoppas ju kunna vara med i år då jag missade förra årets utställning.
Ser fram emot nästa uppdatering på detta bygge!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:...
....
touché!!! precis vad jag tänkte på... ställ inte upp för att vinna s a s utan för att få feedback.
Vad du än väljer så skulle det vara jättekul om du tog med dem till vårat forumbord som brukar uppstå med allehanda modeller
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
+1 på vad Håkan å Mackan sa.... Jag har själv aldrig vunnit och jag är inte bitter för det
Det är kul att delta just för att man får respons på det man gjort och man har kul i dagarna två samt har äran att bli skinnad levande av handlarna
Det är kul att delta just för att man får respons på det man gjort och man har kul i dagarna två samt har äran att bli skinnad levande av handlarna
Janne.S- Moderator
Nä, men jag håller med. Jag tycker att det är skitkul med utställningar/tävlingar typ 08 Open , Modell Gbg och C4. Absolut. Det är väldigt kul & inspirerande att gå runt och kolla på alla fina bygge etc. Men - det är själva utställningsbiten som lockar mig. Tävlingsmomentet i sig är inget som intresserar mig, det blir mest som kuriosa. Jag har, som sagt, inget emot de som tävlar men personligen bryr jag mig inte. Att bygga för att tävla känns inte som min melodi, om man säger så.
Nåväl...att ta med någon/några modeller till forumbordet låter däremot helt klart lockande. När går Modell Gbg av stapeln i år?
Nåväl...att ta med någon/några modeller till forumbordet låter däremot helt klart lockande. När går Modell Gbg av stapeln i år?
Hayabusa
Janne: Tack för det. Kolliderar, så klart, med andra uppdrag... Vet du om det går att lämna ev modeller redan på måndagen i den veckan? Det skulle underlätta en hel del (eftersom jag inte vill flänga runt med "dyrgriparna" i bilen).
Hayabusa
Det går inte att lämna modellerna på Kvarnkullen innan incheckningen på lördagen...de har andra aktiviteter där.
Men skulle väl vara om du lämnade modeller hos någon forummedlem i Götet som kunde se efter dom tills lördag.
Men skulle väl vara om du lämnade modeller hos någon forummedlem i Götet som kunde se efter dom tills lördag.
Janne.S- Moderator
Ok, jag förstår. Får se hur jag löser det i så fall.
Hayabusa
Detta ser mycket fint ut, inte bara att fordonet är en favo vad gäller form och coolhet utan bygget är fint hela vägen.
Caverö
Caverö: Kul att du gillar bygget. Det går stadigt, men långsamt framåt. Väntar nog med några nya bilder tills jag närmar mig färdigbyggt. Känns lite som repetition annars.
Hayabusa
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Sd.Kfz.222 Leichter Panzerspähwagen
» Sd.Kfz.221 Leichter Panzerspähwagen
» Sd.kfz 222 Leichter panzerspähwagen - Tamiya 1/35
» Sd.kfz 223 Leichter Panzerspähwagen Funk
» Sd.Kfz.221 Leichter Panzerspähwagen
» Sd.kfz 222 Leichter panzerspähwagen - Tamiya 1/35
» Sd.kfz 223 Leichter Panzerspähwagen Funk