Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås
+6
Marlin
Azgaron
Hayabusa
cas
T-34
Janne.S
10 posters
Sida 1 av 1
Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås
Tänkte jag lägger upp några väl valda bilder från träffen i helgen, jag tror det kommer en utförligare dokumentation från Johan senare (han fick alla bilder jag tagit) men jag lägger upp lite i alla fall
Jag lägger bara upp lite bilder sedan länkar jag till mitt konto så kan ni kolla på de andra där
Samling på parkeringen utanför Kabomhuset, som det så träffande hette. Mackan(Mini Stuff) står med ryggen mot och ovanför honom sticker en tämligen reslig Bosse(Marlin) upp och ska skaka tass med Johan R. Mannen i blått är Stefan (Phantom) och tittandes på spektaklet i en rutig skjorta är Caverö.
Så här såg fasiliteterna ut.... gott om plats för oss tre som övernattade i lokalen (Mackan, Stefan och jag), Bosse fann för gott att lägga in sig på hotell och de andra bodde visst redan i Alingsås
Mackan markerar revir.....
Medan kommunikantionssamordning på högsta nivå pågår i bakgrunden så tar sig Stefan en funderare.
Rätt som det var så dök Uffe upp (Fowi) och lade pannan i djupa veck över Stefans enastående små 1/144 maskiner.
Sedan installerade vi oss och byggena ramlade fram på borden och jag måste säga att det var banne mig bland det roligaste jag varit med om att bygga i grupp!
Ibland blev det knäpptyst och man kunde skära koncentration med kniv! Och i nästa stund så började vi babbla om allt mellan himmel och jord för att sedan falla in i koncentration igen.
Stefan i djup koncentration medan Caverö rotar i byta/köpa högen
Bosse arrangerar sina pinaler inför en imponerande dekaliserings session, mannen har ett psyke av stål!
Tillsist kunde inte ens Johan hålla sig utan han for hem och tog med sig en hel hög med plast som han satte tänderna i med lust och fägring stor
Det blev en sen kväll för allihopa.....eller snarare tidig morgon Vid tre-snåret fick Mackan äntligen luft i sin madrass och vi lade oss för att vila efter en enastående första byggdag!
Nästa dag så vaknade vi hyfsat tidigt och Mackan var i form så fort han slagit upp sina ljusblå
Dagen inleddes med en utflykt till Alfahobby inne i götet....Anders hade nog en bra dag
Jag passade på att titta till badbollen där hemma och duscha, sedan bar det av tillbaks till lokalen i Alingsås där nästa omgång av byggmötet tog fart.
Christer (CAS), Magnus E och Lars (Brage) anslöt också.
Christer snokar kring Mackan å Bosses bord.
Lars Brage står och filosoferar över var han ska få plats med sin utrustning....
Av någon anledning så har jag bara en bild på Magnus finger.....
Se så flitiga alla är!
Vi hade även ett litet uppvisningsbord för grejer vi petat på under året.
Vi byggde, vi snackades långt in på små timmarna, vi var ute och åt gott och vi drack gott och jag träffade fantastiska människor som alla delade min passion för plasten!
Det här måste ske igen!
Länk till resten av bilderna från träffen.
https://s219.photobucket.com/albums/cc63/Aigore/Byggtraff%20Alingsas/#!cpZZ1QQtppZZ28
Jag lägger bara upp lite bilder sedan länkar jag till mitt konto så kan ni kolla på de andra där
Samling på parkeringen utanför Kabomhuset, som det så träffande hette. Mackan(Mini Stuff) står med ryggen mot och ovanför honom sticker en tämligen reslig Bosse(Marlin) upp och ska skaka tass med Johan R. Mannen i blått är Stefan (Phantom) och tittandes på spektaklet i en rutig skjorta är Caverö.
Så här såg fasiliteterna ut.... gott om plats för oss tre som övernattade i lokalen (Mackan, Stefan och jag), Bosse fann för gott att lägga in sig på hotell och de andra bodde visst redan i Alingsås
Mackan markerar revir.....
Medan kommunikantionssamordning på högsta nivå pågår i bakgrunden så tar sig Stefan en funderare.
Rätt som det var så dök Uffe upp (Fowi) och lade pannan i djupa veck över Stefans enastående små 1/144 maskiner.
Sedan installerade vi oss och byggena ramlade fram på borden och jag måste säga att det var banne mig bland det roligaste jag varit med om att bygga i grupp!
Ibland blev det knäpptyst och man kunde skära koncentration med kniv! Och i nästa stund så började vi babbla om allt mellan himmel och jord för att sedan falla in i koncentration igen.
Stefan i djup koncentration medan Caverö rotar i byta/köpa högen
Bosse arrangerar sina pinaler inför en imponerande dekaliserings session, mannen har ett psyke av stål!
Tillsist kunde inte ens Johan hålla sig utan han for hem och tog med sig en hel hög med plast som han satte tänderna i med lust och fägring stor
Det blev en sen kväll för allihopa.....eller snarare tidig morgon Vid tre-snåret fick Mackan äntligen luft i sin madrass och vi lade oss för att vila efter en enastående första byggdag!
Nästa dag så vaknade vi hyfsat tidigt och Mackan var i form så fort han slagit upp sina ljusblå
Dagen inleddes med en utflykt till Alfahobby inne i götet....Anders hade nog en bra dag
Jag passade på att titta till badbollen där hemma och duscha, sedan bar det av tillbaks till lokalen i Alingsås där nästa omgång av byggmötet tog fart.
Christer (CAS), Magnus E och Lars (Brage) anslöt också.
Christer snokar kring Mackan å Bosses bord.
Lars Brage står och filosoferar över var han ska få plats med sin utrustning....
Av någon anledning så har jag bara en bild på Magnus finger.....
Se så flitiga alla är!
Vi hade även ett litet uppvisningsbord för grejer vi petat på under året.
Vi byggde, vi snackades långt in på små timmarna, vi var ute och åt gott och vi drack gott och jag träffade fantastiska människor som alla delade min passion för plasten!
Det här måste ske igen!
Länk till resten av bilderna från träffen.
https://s219.photobucket.com/albums/cc63/Aigore/Byggtraff%20Alingsas/#!cpZZ1QQtppZZ28
Janne.S- Moderator
Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås
Ni ser ut att ha haft riktigt kul.
Tack för bilderna Janne.
Magnus
Tack för bilderna Janne.
Magnus
T-34
Tjoho, jag fastnade på bild!
Det här var så roligt så det måste vi göra om, och det ofta!
Vad gör ni på lördag?
Det här var så roligt så det måste vi göra om, och det ofta!
Vad gör ni på lördag?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack för bilderna! Lokalen verkar ju riktigt fin.
/S
/S
Hayabusa
Tack för de trevliga bilderna Janne! Nu fick man ansikte på några namn till!
Ser ut som att ni haft en väldans trevlig bygghelg!
Jag vill verkligen inte missa nästa träff, när den nu än blir!
Håkan
Ser ut som att ni haft en väldans trevlig bygghelg!
Jag vill verkligen inte missa nästa träff, när den nu än blir!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Vilka fina bilder du fick Janne.
Jag har lagt ut de få jag tog och mina redogörelse för våra bravader i min Mirage-tråd. Jag tyckte de passade bäst ihop med Fröken Moshel som faktiskt var med på denna fantastiska resa.
/Bosse
Jag har lagt ut de få jag tog och mina redogörelse för våra bravader i min Mirage-tråd. Jag tyckte de passade bäst ihop med Fröken Moshel som faktiskt var med på denna fantastiska resa.
/Bosse
Marlin
Faktiskt en väldigt bra lokal att bygga i....inte ens spruthörnan störde nämvärt förutom när jag blåste Alclad primer
Om nu lokalen är bokbar fler gånger så nog skulle man kunna ha små endagars byggträffar där allt, kör från tidiga morgonen till kvällen å myser ...det var väldigt effektiv byggtid vi fick till när vi var där. Jag önskade att jag tagit med något annat att bygga på också, blev lite långtråkigt mellan torktiderna ibland, hade inte alls räknat att få klart så mycket.
Om nu lokalen är bokbar fler gånger så nog skulle man kunna ha små endagars byggträffar där allt, kör från tidiga morgonen till kvällen å myser ...det var väldigt effektiv byggtid vi fick till när vi var där. Jag önskade att jag tagit med något annat att bygga på också, blev lite långtråkigt mellan torktiderna ibland, hade inte alls räknat att få klart så mycket.
Janne.S- Moderator
Gah! Det där såg ju onödigt roligt ut.
Matt_Public- Master of DNF
Sjysta bilder! Jäkla skit att det skulle komma en massa jobb i vägen, så jag inte kunde åka dit
Joppo
Tja då är det väl bara att boka tid för nästa års stora träff
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Tja då är det väl bara att boka tid för nästa års stora träff
Det är väl bara att bestämma att det alltid är helgen i vecka 18 i Alingsås som gäller.
/Bosse
Marlin
Toppengrej med byggarkompisar, det känns som att det får bli tradition.
Visst ser det mysigt ut, blandat med lite kaos. Så som det skall vara på byggbordet.
Visst ser det mysigt ut, blandat med lite kaos. Så som det skall vara på byggbordet.
Caverö
Jag borde nog köpa fler modeller, så att jag har ett par att ta med ner nästa år. Ett rikt urval blir nog bäst...
Jag tror det är lagom med en tre fyra modeler beroende på hur långt man kommit på dom...... jag hade bara Superhorneten å det var för lite för att ha att göra hela tiden!
FAst man kunde nog komma till träffen utan modeller och införskaffa dom på plats för det var mycket byteshandel som pågick!
PS
MIn vilt stirriga blick berodde inte på överdos lösningsmedel utan på att jag vet med mig att jag, likt Earl alltid blundar på kort,...så jag överkompenserade lite
FAst man kunde nog komma till träffen utan modeller och införskaffa dom på plats för det var mycket byteshandel som pågick!
PS
MIn vilt stirriga blick berodde inte på överdos lösningsmedel utan på att jag vet med mig att jag, likt Earl alltid blundar på kort,...så jag överkompenserade lite
Janne.S- Moderator
Inte mig emot!Janne.S skrev: Fast man kunde nog komma till träffen utan modeller och införskaffa dom på plats, för det var mycket byteshandel som pågick!
Methinks the snake doth protest too much!Janne.S skrev:Min vilt stirriga blick berodde inte på en överdos lösningsmedel [...]
Häftig T-shirt Markus har.
LV-426!
LV-426!
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:Häftig T-shirt Markus har.
LV-426!
den andra han hade var avundsvärd den med..........
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev: Den andra han hade var avundsvärd den med...
Björntröjan?
Senast ändrad av Matt_Public den tor 09 jun 2011, 08:25, ändrad totalt 1 gång
Tänk att det redan har gått en månad sen "Kollot".
Det måste ju innebära att det bara är 11 månader kvar till nästa gång
/Bosse
Det måste ju innebära att det bara är 11 månader kvar till nästa gång
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Tänk att det redan har gått en månad sen "Kollot".
Tiden går fort när man är konstig!
Liknande ämnen
» Paketpris eller kompispris eller nästintill gratispris (frakten står mottagaren för)
» Byggmöte Rosenlund 19 april 2015
» Forumträff i Alingsås den 6-8/5
» Plastkollo i Alingsås 2012
» Plastkollo i Alingsås (Vårgårda) 2013
» Byggmöte Rosenlund 19 april 2015
» Forumträff i Alingsås den 6-8/5
» Plastkollo i Alingsås 2012
» Plastkollo i Alingsås (Vårgårda) 2013
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|