IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

+6
Marlin
Azgaron
Hayabusa
cas
T-34
Janne.S
10 posters

Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Janne.S tis maj 10 2011, 21:18

Tänkte jag lägger upp några väl valda bilder från träffen i helgen, jag tror det kommer en utförligare dokumentation från Johan senare (han fick alla bilder jag tagit) men jag lägger upp lite i alla fall Very Happy

Jag lägger bara upp lite bilder sedan länkar jag till mitt konto så kan ni kolla på de andra där Very Happy




Samling på parkeringen utanför Kabomhuset, som det så träffande hette. Mackan(Mini Stuff) står med ryggen mot och ovanför honom sticker en tämligen reslig Bosse(Marlin) upp och ska skaka tass med Johan R. Mannen i blått är Stefan (Phantom) och tittandes på spektaklet i en rutig skjorta är Caverö.

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås IMG_2896









Så här såg fasiliteterna ut.... gott om plats för oss tre som övernattade i lokalen (Mackan, Stefan och jag), Bosse fann för gott att lägga in sig på hotell och de andra bodde visst redan i Alingsås Razz

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0002




Mackan markerar revir.....

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0003



Medan kommunikantionssamordning på högsta nivå pågår i bakgrunden så tar sig Stefan en funderare.

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0004



Rätt som det var så dök Uffe upp (Fowi) och lade pannan i djupa veck över Stefans enastående små 1/144 maskiner.

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0009


Sedan installerade vi oss och byggena ramlade fram på borden och jag måste säga att det var banne mig bland det roligaste jag varit med om att bygga i grupp!
Ibland blev det knäpptyst och man kunde skära koncentration med kniv! Och i nästa stund så började vi babbla om allt mellan himmel och jord för att sedan falla in i koncentration igen.

Stefan i djup koncentration medan Caverö rotar i byta/köpa högen

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0025




Bosse arrangerar sina pinaler inför en imponerande dekaliserings session, mannen har ett psyke av stål!

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0020



Tillsist kunde inte ens Johan hålla sig utan han for hem och tog med sig en hel hög med plast som han satte tänderna i med lust och fägring stor Razz

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0029


Det blev en sen kväll för allihopa.....eller snarare tidig morgon Razz Vid tre-snåret fick Mackan äntligen luft i sin madrass och vi lade oss för att vila efter en enastående första byggdag!



Nästa dag så vaknade vi hyfsat tidigt och Mackan var i form så fort han slagit upp sina ljusblå

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås MAckan



Dagen inleddes med en utflykt till Alfahobby inne i götet....Anders hade nog en bra dag Razz
Jag passade på att titta till badbollen där hemma och duscha, sedan bar det av tillbaks till lokalen i Alingsås där nästa omgång av byggmötet tog fart.
Christer (CAS), Magnus E och Lars (Brage) anslöt också.

Christer snokar kring Mackan å Bosses bord.
Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås IMG_2903



Lars Brage står och filosoferar över var han ska få plats med sin utrustning....

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0066


Av någon anledning så har jag bara en bild på Magnus finger.....
Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0053

Se så flitiga alla är!

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0057



Vi hade även ett litet uppvisningsbord för grejer vi petat på under året.

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås DSC_0062




Vi byggde, vi snackades långt in på små timmarna, vi var ute och åt gott och vi drack gott och jag träffade fantastiska människor som alla delade min passion för plasten!
Det här måste ske igen!





Länk till resten av bilderna från träffen.
https://s219.photobucket.com/albums/cc63/Aigore/Byggtraff%20Alingsas/#!cpZZ1QQtppZZ28


Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av T-34 tis maj 10 2011, 21:33

Ni ser ut att ha haft riktigt kul.
Tack för bilderna Janne.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av cas tis maj 10 2011, 21:59

Tjoho, jag fastnade på bild!
Det här var så roligt så det måste vi göra om, och det ofta!
Vad gör ni på lördag? Wink

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Hayabusa tis maj 10 2011, 22:08

Tack för bilderna! Lokalen verkar ju riktigt fin.
/S
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Azgaron tis maj 10 2011, 22:30

Tack för de trevliga bilderna Janne! Nu fick man ansikte på några namn till!
Ser ut som att ni haft en väldans trevlig bygghelg!
Jag vill verkligen inte missa nästa träff, när den nu än blir!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Marlin tis maj 10 2011, 23:13

Vilka fina bilder du fick Janne.
Jag har lagt ut de få jag tog och mina redogörelse för våra bravader i min Mirage-tråd. Jag tyckte de passade bäst ihop med Fröken Moshel som faktiskt var med på denna fantastiska resa.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Janne.S ons maj 11 2011, 00:20

Faktiskt en väldigt bra lokal att bygga i....inte ens spruthörnan störde nämvärt förutom när jag blåste Alclad primer Razz

Om nu lokalen är bokbar fler gånger så nog skulle man kunna ha små endagars byggträffar där allt, kör från tidiga morgonen till kvällen å myser ...det var väldigt effektiv byggtid vi fick till när vi var där. Jag önskade att jag tagit med något annat att bygga på också, blev lite långtråkigt mellan torktiderna ibland, hade inte alls räknat att få klart så mycket.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Matt_Public ons maj 11 2011, 09:24

Gah! Det där såg ju onödigt roligt ut. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Joppo ons maj 11 2011, 11:08

Sjysta bilder! Jäkla skit att det skulle komma en massa jobb i vägen, så jag inte kunde åka dit Sad
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Janne.S ons maj 11 2011, 11:35

Tja då är det väl bara att boka tid för nästa års stora träff Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Marlin ons maj 11 2011, 12:03

Janne.S skrev:Tja då är det väl bara att boka tid för nästa års stora träff Very Happy


Det är väl bara att bestämma att det alltid är helgen i vecka 18 i Alingsås som gäller.
/Bosse bounce
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Caverö fre maj 13 2011, 11:13

Toppengrej med byggarkompisar, det känns som att det får bli tradition.

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Jkhjk

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Mm

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Fghfh

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Lhv

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Bmbm

Visst ser det mysigt ut, blandat med lite kaos. Så som det skall vara på byggbordet. Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Matt_Public fre maj 13 2011, 11:24

Jag borde nog köpa fler modeller, så att jag har ett par att ta med ner nästa år. Ett rikt urval blir nog bäst...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Janne.S fre maj 13 2011, 12:49

Jag tror det är lagom med en tre fyra modeler beroende på hur långt man kommit på dom...... jag hade bara Superhorneten å det var för lite för att ha att göra hela tiden!

FAst man kunde nog komma till träffen utan modeller och införskaffa dom på plats för det var mycket byteshandel som pågick!



PS
MIn vilt stirriga blick berodde inte på överdos lösningsmedel utan på att jag vet med mig att jag, likt Earl alltid blundar på kort,...så jag överkompenserade lite Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Matt_Public fre maj 13 2011, 13:05

Janne.S skrev: Fast man kunde nog komma till träffen utan modeller och införskaffa dom på plats, för det var mycket byteshandel som pågick!
Inte mig emot!

Janne.S skrev:Min vilt stirriga blick berodde inte på en överdos lösningsmedel [...]
Methinks the snake doth protest too much! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Warsawpact fre maj 13 2011, 13:09

Häftig T-shirt Markus har.
LV-426!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Janne.S fre maj 13 2011, 13:45

Warsawpact skrev:Häftig T-shirt Markus har.
LV-426!

den andra han hade var avundsvärd den med..........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Matt_Public fre maj 13 2011, 13:52

Janne.S skrev: Den andra han hade var avundsvärd den med...

Björntröjan? Very Happy


Senast ändrad av Matt_Public den tor jun 09 2011, 08:25, ändrad totalt 1 gång
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Marlin ons jun 08 2011, 23:34

Tänk att det redan har gått en månad sen "Kollot".
Det måste ju innebära att det bara är 11 månader kvar till nästa gång cheers
bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Matt_Public tor jun 09 2011, 08:26

Marlin skrev:Tänk att det redan har gått en månad sen "Kollot".

Tiden går fort när man är konstig! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås Empty Sv: Byggmötet....eller plastkollot 6-8 Maj i Alingsås

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet