IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

+2
Janne.S
johan r
6 posters

Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Gäst fre maj 20 2011, 22:59

Hejsan...

Jag heter Ola och jag var på träffen idag 20/5 och var både nyfiken och nervös hur det skulle bli och kvällen skulle sluta.
Det började med att jag kom dit och väntade utanför och väl när jag stod där så kom jag i kontakt med en kille och pratade
en del med honom och det var trevligt.
Fick även träffat Janne som jag hade pratat med via mail och som tyckte jag skulle komma vilket jag nu efteråt inte ångrade
alls.
Var där i ett par timmar och kontentan av det hela när jag kom därifrån var att jag tyckte föreläsningen var spännande och
plånboken tömdes på pengar i inköp av några kap till modeller jag blev även i snabba ryck medlem i SPHF vilket jag tycker
kommer bli intressant.

Så hela intrycket av allt är...man kände sig välkommen...folket var trevliga att prata med och jag kom därifrån nöjd och glad
så tack så mycket för detta Very Happy

Mvh Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av johan r fre maj 20 2011, 23:41

Hej och välkommen till gänget.

Om man gillar historia så var kvällens möte en riktig höjdare med ett mycket intressant föredrag om slaget vid salomoöarna.

Tyvärr så tror jag inte att jag skakade tass med dig men det fixar vi till nästa möte!

Kul att du trivdes och att du fick mersmak!

Vi hörs och syns hoppas jag.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Janne.S lör maj 21 2011, 01:00

Välkommen Ola!
Jag instämmer med Johan, fast vi hann skaka tass (det var vi som yrade utanför) Very Happy

Kul att du letade dig till forumet åxå. Hoppas du får blodad tand och skämmer bort oss med massor utav byggtrådar!

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av cas tis maj 24 2011, 05:06

Som sagt, välkommen hit!
Det var ingen dålig dubbel du fick till, med både ett besök på klubbmötet och medlem på forumet! Själv är jag ingen IPMS-medlem, utan enbart forumhängare, men det kan ju alltid ändras
Hoppas du vill lägga upp dina byggen för beskådning, det är verkligen stimulerande för en själv och intressant för oss andra. Inga krav på att man är lika vass som Brett Green, så det är bara att ösa på med trådar, både högt och lågt.

//Christer

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Matt_Public tis maj 24 2011, 08:47

CAS skrev: ! Själv är jag ingen IPMS-medlem, utan enbart forumhängare, men det kan ju alltid ändras.
Vadå? Finns det ett A-lag i den här soppan?

Sign me up, eller nåt...

Det är väl inga riter med getter inblandade, förresten? Jag är allergisk. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Janne.S tis maj 24 2011, 11:53

Matt_Public skrev:
CAS skrev: ! Själv är jag ingen IPMS-medlem, utan enbart forumhängare, men det kan ju alltid ändras.
Vadå? Finns det ett A-lag i den här soppan?

Sign me up, eller nåt...

Det är väl inga riter med getter inblandade, förresten? Jag är allergisk. cyclops

Mot getter? Får då?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Matt_Public tis maj 24 2011, 12:22

Janne.S skrev:Mot getter? Får då?

Går också bort. Det gör även fisk, skaldjur och nötter. geek
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Janne.S tis maj 24 2011, 18:14

Kinesiskanakenhundar funkar för mig....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av cas tis maj 24 2011, 19:13

Invigningsritualer? Med modellbyggare?
Det kommer ju ta evigheter att karva igenom skinnet på en get med ett normalt Swann&Morton no11 blad!
Det får bli en rit med humbrolfärg och brännande av byggbeskrivning istället tror jag.
Då kan man ju dessutom få en helt autentisk färgdiskussion.
Laughing

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Matt_Public ons maj 25 2011, 07:44

CAS skrev: Det får bli en rit med humbrolfärg och brännande av byggbeskrivning istället tror jag.

Bränna en byggbeskrivning? Shocked

Usla vilde! Very Happy

Jag kan sträcka mig till att slarva bort en under högtidliga former, men där går förbonke mig gränsen. cyclops



Också:

lol!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Azgaron ons maj 25 2011, 09:29

Att bygga en Airfix jubileums Spit i blå plast (eller nåt annat tidigt Airfix objekt), utan att använda något spackel, och endast använda pensel och tillhörande dekaler, torde vara utmaning nog som initieringsrit åt de flesta! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Matt_Public ons maj 25 2011, 09:31

Nu ska du inte vara grym. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av cas ons maj 25 2011, 18:34

Men det låter som en perfekt utmaning/tävling på Modellgöteborg!
Ett gäng Airfix/Revell starterkits och så får varje tävlande 1 timme på sig att få ihop dom, på plats under överseende/hånskratt från publiken!
Kniv och skärmatta kanske behövs, men lim färg och pensel kommer från kitet!
(inte helt orginellt kanske, men kul!)

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Azgaron ons maj 25 2011, 19:40

Så farlig grym tycker jag inte att jag är! Twisted Evil Been there, done that!
Spiten står i hyllan!

Hehe, hade nog varit ett kul moment! I'm on! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Matt_Public ons maj 25 2011, 20:31

Valfri klädsel? Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Janne.S ons maj 25 2011, 21:10

Jag tycker vi alla skulle ha propellermössor....... det är vad jag säger till kollegorna på jobbet i alla fall, att jag går på propellermössemöten Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Caverö mån maj 30 2011, 23:23

Och dom tar dig på fullaste allvar förstår jag Question

Hej ola och välkommen till det lilla plastumgänget.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Gäst ons jun 01 2011, 20:45

Caverö skrev:Och dom tar dig på fullaste allvar förstår jag Question

Hej ola och välkommen till det lilla plastumgänget.


Det är helt okej.....man märker hur skönt gänget är eller som man säger i Götet "Goa göbbar" Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem... Empty Sv: Träffen 20/5 under Härlanda kyrka och som ny forumsmedlem...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet